Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

amv
Haaveita: Kiitos! Nyt on kolmas yritys lahja-alkioilla. Eka siirto oli Suomessa (paskasteblasto), josta nega tai kemiallinen (?) Syksyllä oli Tartossa tuoresiirto (2 alkiota), josta myös nega. Ja nyt siirretyt on Tartosta 2 pakastealkiota (jonkun pariskunnan lahjoittamat alkiot). Tän jälkeen kokeillaan vielä yksi siirto Tartossa. Sit jos ei onnistu silloinkaan, voi olettaa vahvasti, että kiinittymisessä on suurta häikkää. Meillä siis ei ole miehellä siittiöitä ja mulla lievästi kohonnut FSH eikä 5 IVF-hoidossa kummoista vastetta, joten siksi nyt luovutetut munasolutkin käytössä. Siirtoja on siis myös omilla muniksilla + lahjasiittiöillä (2 x 2 tuorealkion siirrot) sekä 4 inssiä lahjasiittiöillä...

Toivottavasti teille löytyy luovuttaja pikaisesti!

amv
 
Voi olki, pahoittelut :hug:

Eipä täällä sen paremmin mene, nega testattu jälleen kerran :( Eihän se yllätyksenä tullut, kun ei niitä oireitakaan ollut, mutta surettaa se silti, kun oma kroppa on jotenkin sekunda... Ja niin turkasen turhauttavaa hakata päätä seinään vuosi toisensa jälkeen :headwall: Luultavasti jäädään kuitenkin jonottamaan uutta luovuttajaa, kun en kuitenkaan vielä ole valmis lyömään hanskoja tiskiin. Kiitos teidän rohkaisevien kommenttien ja kokemusten :)

Nyt tuli kiire, palailen paremmalla ajalla!
 
Kiitos Haaveita kannustuksesta - olen kyllä jo aika toivoton.

Tinde, minäkin olen miettinyt tätä hanskojen tiskiin lyömistä, mieheni kanssa sovimme (lupasin) että tämä oli viimeinen hoito, mutta täytyy tunnustaa, että olo ei olisi niin lyöty, jos voisimme vielä yrittää. Toisaalta lupaus on lupaus ja jossain vaiheessa tämä touhu on lopetettava. Olemme ylittäneet sovitun budjettimme jo puolella. Ja meillä kun on jo odotusaika sijaisvanhemmuuteen menossa, emme ihan täysin lapsettomiksi jää. Sijaisvanhemmuudessa ehkä eniten tällähetkellä mietityttää lapsen menetyksen pelko ja se, kiintyykö lapseen yhtä nopeasti kuin biologiseen lapseen/ ankaako itselleen anteeksi jos kiintyminen on hitaampaa.
 
amv
Tinde... :hug:
Tiedän tarkalleen tunteen, kun tuntuu kuin vain hakkaisi päätään seinään ja kun oma kroppa tuntuu "hylkivän" alkioita :( Mutta ehdottomasti kannattaa vielä kokeilla uudella luovuttajalla!


olki: Mulla on kans vähän sama homma, että olen luvannut miehelleni, että tän jälkeen enää 1 lahja-alkion siirto. Nyt kyllä tuntuu siltä, että voishan vielä 2 siirtoa kokeilla (tosin raha on ongelma), mutta en tiedä, mitä mieltä mies on. Hän haluaisi jo siirtyä adoptioon, koska täyttää seuraavaksi 37 v, eikä haluaisi olla ikäloppu, kun (jos) adoptiolapsen saa.


Mä aion muuten tänään lähettää Hesariin mielipidekirjoituksen luovutetuista munasoluista. Toivottavasti julkastaan! Nythän lehdessä on kk sisällä ollut muutama kirjoitus lapsettomuushoidoista (viimeksi eilen).

amv
 
amv, olipa mielenkiintoinen se proteiinijuttu...oliko se netissä? Mistäs senkin sitten saisi tietää, josko multakin puuttuisi jotain proteiineja :confused: Kun jotain multa varmaan puuttuu, koska alkiot ei ole ikinä edes yrittänyt kiinnittyä. Huomennako meinasit testata? Peukkuja!!! Täytyykin muistaa lukea hesari tarkasti lähipäivinä :)
 
amv
Tinde, olisinko googlaillut hakusanoilla "embryo implantation failure" ja "embryo glue". Siis jossain Jenkeissä kai testataan jossain tietyssä paikassa, mutta mitä ymmärsin, niin siitä tiedosta eiole kuitenkaan mitään hyötyä eli varsinaista lääkettä proteiinin (olisko ollut S tai C tai monia) puuttumiseen ei ole... :( Ylipäätään kiinnittyminen on vielä suuri mysteeri eli varmaan kiinnittymiseen vaikutta moni asia. Mut siis se proteiinijuttu oli muistaakseni joku sellanen spekulaatio (?), että alkio erittää jotain poteiinia, johon kohdun limakalvon pitäisi reagoida vastaamalla jollain proteiinilla, ja yhdessä nämä proteiinit saavat aikaan istukan muodostumisen. Tai jotain tuonne päin.

Tarton lääkäri oli sitä mieltä, että jos vain tekee tarpeeksi tutkimuksia, niin syy kyllä löytyy. Mut mä en kyllä usko, et aina löytyy (ainakaan nykytiedoilla).

Niin, ja mulla olisi siis ollut veritestipäivä eilen, mutta testaan vain kotona, varmaan perjantaina.
 
amv Andrei suhtautui ihan positiivisesti, ilmoitti van, että sopii luonnolliseen kiertoon. Siinä on tietysti se, ettei tiedä osuuko viikonloppuun. En oo ihan varma, mutta musta tuntuu, että niillä oli sellainenkin mahdollisuus lisämaksusta, että tekevät siirron viikonloppuna. Mutta taitaa maksaa hunajaa..

Enää en olekkaan positiivisella mielellä.. Mun sairaudessa on muuten epäily proteiini C1 vajauksesta.. estääköhän se kiinnittymistä.. Niin ja sitten suurempi ongelma mulla on se, että estogeeni voi olla hengenvaarallista, niin oon ajatellut vaan, että voidaan tehdä hoito luonnolliseen kiertoon ilman estrogeni lääkkeitä, mutta raskaudessa estrogeenitasot nousee jotain tuhatkertaiseksi! Silti sairaudesta kun olen lukenut, on tietona ollut, että joillakin saattaa raskaus lisätä oireita.. mutta ei muuta. Tää on niin vaikeeta, kun potilaita on vähän ja tästäkin sairaudesta on mutaatioita. Voipi olla, että nyt tuli seinä vastaan ja tää oli sit tässä. Harmittaa vaan vietävästi, kun on pakkasessa soluja. No, ei auta muuta kun kuulla lääkärin mielipide.

Olki ja Tinde:hug:
 
Olki ja Tinde pahoittelut teille ja paljon voimia jatkoon.
Kaikille muillekin uskoa ja toivoa, että jotenkin lapsi meille kaikille kotiin tulisi.

Hesarissa oli tänäänkin mielipidekirjoitus, mutta julkisten hoitojen hitaudesta.
amv hienoa, että tuot lahjasoluasiaa esiin!

Terveisin
Hillevi
 
amv
Hillevi, just sen toissapäiväisen mielipidekirjoituksen innoittamana kirjoitinkin omani. Oon kyllä ajatellut jo pidempään kirjoittaa asiasta. Saa nyt tosiaan nähdä, julkaistaanko juttua edes.


Sharlin, muistaakseni Tartossa veloitetaan TUPLAhinta, jos siirto tehdään viikonloppuna Siellä on muutenkin ihan järkkyjä jotkut hinnat, esim. PAS tai blastokystivaiheeseen viljely (880 e lisähinta!)
Luin muuten toisaalta, mikä sen sun sairauden diagnoosi on ja pakko oli googlata. Ai kamalaa... :( Kuinka varma diagnoosi siis on vai onko se edelleen vain epäilys? Tosi tosi kurja tilanne...Milloin siis saat kuulla, voitko vielä jatkaa hoitoja? Hirmusesti voimia!

Meninkin nyt sit kirjottelemaan noista c-proteiini- yms. jutuista ja lisäämään sun tuskaa. Googlasin nyt vähän lisää, ja löysin tietoa, että c- ja s-proteiini liittyy siis veren hyytymiseen tms, koska jos niitä on vähän, täytyy käyttää asperiinia tai verenohennuspiikkejä. Multahan on otettu se SPR:n hyytymistekijätestit, ja katsoin tänään, niin siinä oli tutkittu myös noi s- ja c-proteiinit (oli normaalit). Aiheesta tietoa mm. täällä:

http://www.medscape.com/viewarticle/576006

Sen sijaan se proteiinijuttu, jota tarvitaan alkion ja kohdun väliseen viestintään, onkin joku C/EBPb, josta voi lukea esim. täältä (tosin vuodelta 2006 - ehkä jo vanhaa tietoa?):

Missing protein C/EBPb may be cause of infertility (hiirikokeista)

Ei kyllä ollut kovin lohduttavaa luettavaa...


Ja mun pitäisi muuten sit testata huomenaamulla. En haluuuuuuuu...

amv
 
amv eikö vaan.. mulla on lääkäriaika vasta 31.3., mutta oon aika varma diagnoosista. Multa on kyllä kans otettu toi hyytymispaketti ja se oli kyllä kunnossa. Kyllä mä luulen, että hoidot meidän osalta päättyy, ei lääkäritkään voi suositella sellaista riskiä ja itseäkin peloittaa uudet kohtaukset hoidon myötä, ei voi hengellään pelailla. Kaikkea oon miettinyt. Adoptio on pois suljettu miehen iän vuoksi, samoin sijoituslapset. Voi kun saisi sijaissynnyttäjän..

Kovasti amv tsemppiä testaukseen, puhaltelen :whistle: +++++++++++++
 
amv
Sharlin: Olen kyllä sanaton tuon teidän tilanteen takia :( Mäkin just puhuin pari päivää sit miehelle, että voi kun Suomessa voisi vielä käyttää sijaissynnyttäjää, niin kysyisin miehen siskoa tai mun jotain kaveria...
Kiitos muuten tsempeistä! Mut en sit testannutkaan, koska mulla ei ollutkaan r-testiä, enkä halunnut testata ovulaatiotestillä. Nyt lähden viikonlopuksi reissuun, joten testaan vasta ma-aamuna. Alkaa varmaan viikko tosi hyvin...

amv
 
amv Kyllä kai se periaatteesa olisi mahdollista, jos hedelmöityshoito tehdään ulkomailla, mutta synnytys suomessa, jolloin isä tunnustetaan isäksi ja perheen sisäisellä adoptiolla adoptoidaan..
mukavaa viikonloppua!
 
Tartossa olisi otettu meiltä tuplahinta pas:sta myös maanantaina koska silloin valmistelut olisi pitänyt aloittaa sunnuntaina. Pas on siellä aika törkyhintainen, joten ei siitä mielellään enää tuplaa maksa :O

amv sulla jännä aamu, parasta toivotaan!

Sharlin pahoitteluni, voimia sinulle :hug:

Watrossi Tervehdys pitkästä aikaa ja onnea hoitoihin!

Tinde Meillä onnistui vasta toisen luovuttajan kanssa. Oli kyllä todella epätoivoinen olo, kun ensin omat solut oli todettu kelvottomiksi ja sitten ei onnistunut luovutetuillakaan. Mutta sitten toisen luovuttajan soluista onnistui heti tuoresiirto. Tosin meillä sen ekan luovuttajan solut eivät olleet kovin hyviä ja päästiinkin vain yhteen siirtoon, pakastetut eivät koskaan selvinneet. Tiedänpä myös yhden jolla onnistui vasta kolmannen luovuttajan pas.

Plastex onea tulevaan myös sinne.

Olki Olen pahoilani negasta ja onnea sijoituslapsen kanssa!

Mulla on vauvauutisia :heart:! Eli me saimme nyt pienen tyttösen ja kaikki on mennyt hienosti. Onni ja kiitollisuus täyttävät mielen.

Lyyra
 
Onnea Lyyra sinulle ja samalla myös koko muulle perheelle pienestä tyttövauvasta! :heart: Sattumalta juuri tänään piipahdin näille sivuille ja huomasin sinun kirjoittaneen, joten oli pakko tulla vilkaisemaan, josko sinulla olisi jo vauvauutisia - ja olihan niitä. :)

En ole vähään aikaan näillä sivuilla käynyt, joten en ole kartalla muiden kuulumisista. Sharlinin vastoinkäymisistä luin toisaalta, ja olen niistä todella pahoillani. Onneksi asiaa kuitenkin nyt tutkitaan ennen kuin mitään pahempaa pääsi tapahtumaan. Mikäli ymmärsin oikein, eivät nämä vastoinkäymiset tarkoita teillä kuitenkaan hoitojen loppumista kokonaan. Ymmärrän liiankin hyvin, miltä tuntuu, kun näissä hoidoissa on se viimeinen toive lapsen saamisesta. Toivon todella, että asiat järjestyvät teillä vielä parhain päin. :hug:

Kiitos vielä teille kaikille ihanille, jotka jaksoitte kirjoituksillanne lohduttaa ja tukea. :heart: Jälkiviisaana on helppo ymmärtää, että menetyksen jälkeen olisi pitänyt ottaa etäisyyttä lapsettomuushoitoihin. Sen sijaan teimme päätöksen kokeilla passia heti, ja testipäivä kummittelee muutaman päivän päässä. Tämän jälkeen pidämme kunnon loman hoitokuvioista ja mietimme uuteen yritykseen lähtemistä vasta sitten, kun omat voimat ovat palautuneet.

Hyvää kevättä kaikille ja paljon plussaonnea!
 
Hei vaan taas kaikille!

Lyyralle suuret onnittelut tyttövauvasta!

Jokos amv on testaillut?

Watrossi mukava kuulla Sinustakin! Ja onnea tulevaan!

Minä olin lääkärin juttusilla keskenmenojen vuoksi. Vein tuliaisiksi 3x A4 paperin, joissa siis meidän hoidot. Jos lääkäri ei olisi ollut niin symppis niin olisin tuntenut oloni tyhmäksi tai muuten vaan idiootiksi kun näin tahkotaan asian kanssa. Mut käynti oli hyvä ja nyt odotan lantion magneettitutkimukseen jossa nähdään mikä tilanne on endon suhteen. Jos sitä löytyy niin sitten leikataan. Eka etappi on heinäkuu Tsekeissä blastoPAS. Toiveissa on saada loppuvuoteen vielä uusi hoito jos kesästä ei tärppää. Eli sitkeästi eteenpäin siis. Varsinaisesti km tutkimuksista ei puhuttu, mutta lääkäri lupasi palata asiaan lähiaikoina. Klexanesta kyselin ja sitäkin sitten nesi kerralle mietitään.
 
amv
Huomenta!

Mä olin 100 % varma, että mun kohtuni ei pysty vastaanottamaan alkiota, mutta tämänaamuinen testi väittää muuta: I I Olen aika sekasin ja samalla hyvin rauhallinen... Nyt uskallan mennä veritestiinkin. Tämä on siis jo enemmän kuin suuri saavutus, että testiin tuli jotain muuta kuin se ainainen tyhjä ruutu.

Tällä hoitokierroksella neganneiden puolesta olen surullinen. Mä tiedän niiiiin hyvin, miltä tuntuu olla se, joka aina saa negan. Voimia teille, Tinde ja olki!


amv
 
amv, paljon onnea!!! Mulle tuli aiemmat viestisi viikonloppuna luettuani tunne siitä, että tällä kertaa on vihdoin teidän vuoronne. Olen tosi iloinen puolestanne! :heart:

).( Eilen testattu nega. Ei yllättänyt, mutta eipä se sitä yhtään helpommaksi tehnyt. amv:n uutisista tuli kuitenkin parempi mieli. Ehkä sitkeys palkitaan aikanaan, vaikka tällä hetkellä en haluaisi edes ajatella uuteen hoitoon lähtemistä. Tosin itseni tuntien luultavasti muutaman kuukauden päästä taas mennään... :headwall:
 
amv Suuren suuret onnittelut plussasta! Ihan mahtavaa! :flower:

Cavalle kovasti pahoitteluja ja jaksamista jatkaa eteenpäin :(

Watrossille kiitoksia taannoisista lahjasoluhoitotilastoista. Se pisti miettimään moneksi päiväksi. Jotenkin nuo konkreettiset luvut saivat tajuamaan miten suurena vähemmistönä tässä taidetaan olla.

Lyyralle onnea tytöstä! Ihanaa että kaikki meni hyvin :)

Täällä käyty rakenneultrassa jo 2 viikkoa sitten ja kaikki vaikuttaisi olevan pikkukaverilla hyvin. Kyllä se vaan edelleen tuntuu epätodelliselta, että voiko tämä kaikkien katkerien vuosien jälkeen olla totta...

Utopia rv 23
 

Yhteistyössä