Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Kiitoksia peukuista ja tsempeistä! Sain nyt vielä minidisperiinin ihan vaan varmuuden vuoksi, kun ei siitä mitään haittaakaan ole. Millä annostuksella te muut olette disperiiniä ottanut? Lääkäri sanoi mulle että 1 tbl/pv, mutta kun sitä on 50mg ja 100mg... Mulla oli limakalvo vaan n. 7mm, onkohan liian ohut? Mulla on aina ollut ohuehko limakalvo, mutta yleensä zumeilla kuitenkin kasvanut n. 8-9 milliseksi, että tiedä sitten miksei tällä kerralla jaksanut kasvaa enempää, pöh ja höh : /

Oljelle peukut ja tsempit! Ihan normaalisti voi siirron jälkeen elää. Ja kannattaakin, ettei hajoo pää... :rolleyes:
 
Mulla oli limakalvo 12 millin luokkaa maanantaina - siirrossa (torstaina) ei kommentoitu. Eli ihan ok kait. Kaikista hassuinta/ hirveintä tässä on tämä totaalisuus - joko nyt tai ei koskaan! Olen tässä tänään miettinyt, että voikohan se 6 soluinen selviytyä joka ei ollut pakastuskelpoinen?
 
Tindelle tsemppistä ja positiivista mieltä piinapäiviin! Kunpa pakkasukko malttaisi takertua lujasti kiinni :)

Olki: Sillä 6-soluisella on aivan yhtä hyvät mahdollisuudet selvitä kuin 8-soluisellakin, vaikka ei pakastuskelpoinen ollutkaan. Kohtu on kuitenkin luontainen ympäristö alkioille, toisin kuin pakastin. Jaksamista piinailuun ja mahdollisimman myönteisiä ajatuksia :) Tuoresiirrossa on kuitenkin hyvät mahikset onnistua vaikkei pakastettavaa jäänytkään.

Viime kuukaudet on tällä palstalla olleet melko synkkiä joten eiköhän onnettaren olisi vuorostaan aika suosia myös tätä pinoa. Täällä pidetään kovasti peukkuja ja pottuvarpaita pystyssä :)

Tyynelle jaksamista loppuraskauteen ja lepohoidossa olemiseen. Olet varmasti hyvissä käsissä :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Olki tiedän tunteen, kun ei luovutetuillakaan onnaa.. tehtiinkö teille ICSI:llä hoito? Kovasti onnea piinailuun, myös Tindelle!

Meidän PAS keskeytyi, kun mulla epäillään mahdollisesti harvinaista perinnöllistä sairautta. Estrogeenejä en luultavasti voi enää koskaan käyttää.. Toivottavasti pystyttäis tekemään PAS luonnolliseen kiertoon joskus. Vähän harmittaa, kun siirto ois ollu ens viikolla, mutta parempi selvittää tää juttu ensin, oisin kuitenkin stressanu hirveesti.
 
Voi Sharlin! Varmasti harmittaa!

Meillä ICSI tehtiin neljälle munasolulle ja niistä vain yksi kehittyi normaalisti ja se on tuo mun 6 soluinen (ei pakastus kelpoinen) joka siirrettiin. IVF puolelta 10 munasolusta neljä hedelmöittyi ja sieltä siis tämä yksi normaali alkio, joka oli 8 soluinen siirtohetkellä. Ei vielä kommentoitu, oliko kuitenkaan munasoku vika vai siittiö.
 
Hei kaikille! Terveiset piinistelijöille ja tsemppiä matkaan. Haluaisin lohtuna sanoa Olki, että mullakin oli luovutusmentaliteetti vallalla ennen siirtoa, josta tuloksena tuhisee Kultakutri kopassa :). Tiedän kuinka vaikea sitä on uskoa onnistumiseen, mutta sitten yhtäkkiä tilanne kääntyy!! Toivotaan että tällä kertaa on teidän vuoro. Meille siirrettiin kanssa kaksi, muistaakseni 11 soluinen ja 8 soluinen (PAS). Siirtopäivänä paistoi aurinko ja ajattelin itsekseni, että ihana päivä tulla raskaaksi ;).

Toivottavasti kukaan ei pahastu että kirjoitan, mutta itse piinistellessä oli ihana kun joku maaliviivan ylittänyt kävi aina välillä valamassa uskoa. Tarkoitukseni on hyvä...ja tulee suoraan sydämestä. Uskomatonta on että kaiken sen jännäämisen ja epätoivon ja surunkin jälkeen mekin onnistuimme (kohtukuolema, keskenmeno+keskeytynyt keskenmeno, tuulimuna, 4 tuloksetonta hoitoa omilla, 2 epäonnistunutta PASia luovutetuilla). Onnea matkaan kaikille! Ja voimia ja tsemppiä matkan varrelle.

lämpimin terveisin lokakuu ja kultakutri 10 vkoa
 
Sharlin, onpa kurjaa kun jouduitte lykkäämään pas:a. Toivottavasti sairausepäily jäisi vaan epäilykseksi ja pääsisitte jatkamaan hoitoja!

Täällä menossa pp 7 ja lupaavasti alkaneet lugeoireetkin on jo loppu : / Ärsyttää, kun ei ole mitään selkeää syytä siihen miksei koskaan tärppää. Kysyin lääkäriltäkin onko enää järkeä jatkaa hoitoja, kun koskaan en ole plussaa testiin saanut, mutta lääkäri sanoi että yleensä he suosittelevat koittamaan vielä toista luovuttajaa. Tiedä sitten mitä kannattaisi tehdä, kun edes mitkään prosentit tai todennäköisyydet ei ole meidän puolella :headwall: Mitä mieltä muut olette, koittaisitteko vielä toisella luovuttajalla kun historiassa ei ole yhtään tärppiä?

Oljelle vielä peukutukset ja tsemppiä piinistelyyn!
 
Lokakuu, kiitos sanoistasi, kyllä ne auttoi :)

Tinde mietin täällä myös mitä ovat Luge oireet ja mitä ovat muut oireet! Mulla oli siirto siis torstaina - eli tänään on vissiin pp 5. Mietin jo missä vaiheessa voi ryhtyä testaamaan. Punktiohan oli jo reilu viikko sitten maanantaina. Normaalisti mulla on ollut raskaustesti punktiosta kahden viikon päästä, mutta nyt on vasta siirrosta kahden viikon päästä.. Mutta mun ymmärtääkseni alkion pitäisi kiinnittyä ihan kuin normaalistikin, eli n. 6 vrk päästä punktiosta.
 
Heissan pitkästä aikaa!

Ekaksi halusin tulla toivottamaan tsemppiä piinistelijöille, eli Tinde ja Olki, olette ajatuksissani!! Kaikki onnentoivotukset, että onnistuisitte!!

Meidän vauva on jo 3 kuukauden ikäinen. Täytyy myöntää, että on varsin ihastuttava pakkaus, meidän sydämet meinaa päivittäin pakahtua tästä ilosta joka meitä kohtasi. Tänään on itsellä tietynlainen "vuosipäivä", tein päivälleen vuosi sitten positiivisen raskaustestin, toisen kerran elämässä. (eka päätyi keskenmenoon). Kyllä menee aika kuin siivillä! Tämä palsta oli minulle silloin tosi tärkeä, ja edelleen seuraan tätä viikoittain ja toivon kaikille tätä samaa onnea, joka meille viimeisessä pas-siirrossa suotiin.

Tunnen suunnatonta surua heidän puolestaan, jotka ovat epäonnistuneet ja jopa jo lopettaneet hoidot. Isot halaukset suoraan sydämestä kaikille! Usein mietin, miten pienestä kaikki on kiinni, ja miten onnekkaita juuri minä mieheni kanssa olimme. Toisinaan tulee ajatuksiin uusi hoitokierros, mutta pelottaisi aloittaa kaikki taas alusta. Vaikka nyt vauvan myötä lähtötilanne olisikin jo toinen kuin reilu vuosi takaperin, niin silti... Toisaalta ikää tulee kokoajan lisää, joten päätöksiä olisi tehtävä. Kivaa päästä seuraamaan Watrossin uutta kierrosta, muistan sut kun luin vanhoja kirjoituksia aikanaan, kun päädyin tälle palstalle. Samoin Minni007, pysy ketjussa kertomassa miten uudet hoidot etenevät! Kiva, kun sulla on vielä huuruneniä, joilla pääsee jatkamaan.

Myös oman piiniskaverini Aliisan kuulumisia lukee aina yhtä innolla! Kiva kun kaikki on mennyt hyvin. Ja kaikille vielä lisätietona; yhtenäkään hetkenä en ole epäröinyt, etteikö vauva tuntuisi täysin omalta. Ja mikä hassua vielä, mielestäni vauva on aivan minun näköiseni, kun katson omia vauvakuviani. Isän suvun piirteitä on kyllä myös paljon. Ja aika harvat ovat kommentoineet vauvan ulkonäköä mitenkään, minkä asian luulin häiritsevän enemmän. Nyt minulla on oma "salaisuus", ja lähinnä hymyilyttää, kun jotkut miettivät ketä vauva muistuttaa. Olen ikuisesti kiitollinen omalle ihanalle luovuttajalleni, enkä ikinä osaisi kylliksi kiittää, jos hänet pääsisin kohtaamaan!

Miten Discoveryllä menee? Sulla riittää menoa niiden pienten kanssa!

Oikein mukavaa alkavaa kevättä kaikille ja onnistumisia hoidoissa!!! =)

Toivottelee Tuuttituulia ja pikkutyttö 3 kk
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!

Tinde, meillä plussa tuli (harmillisesti meni kesken) toisen luovuttajan tuoresiirrosta, sitä ennen oli omilla soluilla tehty pari hoitoa ja yksi tuoresiirto ekan munasolun luovuttajan antimista ja niistä ei onnistunut. Ehkä teidänkin kannattaisi vielä toista luovuttajaa kokeilla.

Kiva kuulla Tuttituulian ja lokakuun vauva-arjesta :)

Watrossille onnea uudelle kierrokselle ja tietysti myös juuri piinisteleville Oljelle ja Tindelle .

Sharlin, toivottavasti sairausepäily osoittautuu turhaksi ja saat huuru-ukot pian kyytiin.

Meillä vielä kaksi blastoa pakkasessa, kunhan aurinko kunnolla lämmittää, käyn ne hakemassa. Sitten taitaa meidän yritys loppua ja nautitaan loppuelämämme muista asioista mieheni kanssa.

Aurinkoa ja pirteyttä kevätpäiviin jokaiselle!
Hillevi :wave:
 
Ihanaa kun jaksatte kannustaa, vaikka itse olenkin jo melkein menettänyt toivoni, kiitos! =)

Tuon Hillevin kokemuksen perusteella meidänkin ehkä kannattaisi vielä koittaa toisella luovuttajalla...täytyy miettiä asiaa. Ja voihan sitä ilmoittautua jonoon, kun kuitenkin siinä menee taas puoli vuotta - vuosi, niin onhan tässä aikaa miettiä.

Olki, mulla on myös testipäivä kaksi viikkoa siirrosta. Eli myöhemmin kuin omilla soluilla tehdyissä hoidoissa, mutta eipähän tule sitten niitä liian aikaisin testattuja negoja, vaan tuloksen pitäisi olla varma.
 
Hei naiset

Ihana kuulla teista Hillevi ja Tuttituulia pitkasta aikaa! Hieno homma, etta Hillevilla on viela kaksi blastoa pakkasessa. Koska meinaat kayda hakemassa huurut kyytiin? Kylla sulle sitten peukutetaan.

Tuttituulia, erona tassa toiselle kierrokselle lahdossa on ehka se, etta kun on jo yksi pyorimassa jaloissa niin ei kerta kaikkiaan jaa paljon aikaa analysoida ja huolehtia asioista samassa maarin. Nyt siis tuntuu silta, ens viikolla voi olla toisin. Huomenna iso pyora pyorahtaa kun pistetaan Procren ja nailla nakymin siirto on 29.4. Saas nahda millanen hormoonihirvio musta taas tulee. Viime hoitokerralla potkasin kerran vessan oveen sisaan kun sain kunnon raivarit:whistle:
Mustakin meidan pojassa on ihan selvasti meidan suvun nakoa ja sukulaisten mielesta han on samannakoinen kun mun veli pienena (vaaleat kiharat hiukset). Ihan ikiomalta se vauva tuntuu eika sita voisi rakastaa yhtaan enempaa=)

Tindelle ja Oljella hyvia viimeisia piinapaivia! Meinaatteko odottaa viralliseen testipaivaan? Ja raskausoireista tai niiden puuttumisesta ei voi paatella yhtaa mitaan, ihan oikeesti.

Hyvaa viikonloppua toivottaa
W
 
Terveiset kaikille "kanssakärvisteleville" ja uusille. Minullahan on takana kaksi onnistunutta hoitoa. Neiti on nyt 5 kk ja oikea kiltteyden huippu. Itkee vain jos väsynyt tai nälkä. Painoa on tullut syntymän jälkeen 4 kg ja pituutta 15 cm. Aika sirpakka kuitenkin on. Harmittavan nopeasti on tämä loma edennyt. Kohta on töihin lähtö edessä. Huomenna menen jo "harjoittelemaan".

Haluan kannustaa kaikkia hoidossa olevia ja niitä suunnittelevia. Minulla on takana 3 ICSI:tä omilla ja yksi PAS, josta ei päästy siirtoon. Tuloksena yksi keskenmeno. Suomessa kaksi tuoresiirtoa luovutetuilla ja kaksi PAS:ia. Tuloksena keskenmeno ja kaksospojat. Riikassa yksi tuoresiirto ja yksi kahden blaston PAS-siirto. Tästä PAS:sta pikkuneiti. Aina viimeinen oljenkorsi tärppäsi...Uskon, että jos liikaa stressaa, niin se huonontaa onnistumismahdollisuutta. Viimeisessä oli pelissä mukana kaikki mahdollinen. Kortisonilääkitys ja Fragmin vertaohentavana viikon 36 loppuun saakka.

Ikionnellinen olen. Minulla on todella paljon ikää ja hoidot ovat osaltani ohi. Olen kyllä toisaalta jo kuuden lapsen äitikin. Toivon, että pikkuviikarit ja tyttönen jaksavat pitää minut virkeänä ja toimintakykyisenä pitkään.

Onnistumisia ja kaunista kevättä toivotellen Discovery 4-v. kaksospojat ja 5 kk-tyttönen.

Kiva kuulla sinustakin Tuttituulia ja Lokakuu. Onnea Watrosille ja Minnille toiselle kierrokselle ! Ja tietenkin kaikille muillekin eri vaiheissa oleville. Helppoa ei aina ole ja epätoivo valtaa mielialaa.
 
Hurjat tsempitykset Olki ja Tinde! teillä se testipäivä lähestyy ja toivottavasti tuo mukanaan ihania uutisia! Tinde, me päädyimme hoitoihin vielä toisenkin luovuttajan soluilla. Sitä kun ei koskaan tiedä mikä epäonnistumisen aiheuttaa. Jos se onkin kyseisen, ensimmäisen luovuttajan munasolut? Emme halunneet jäädä loppuelämäksi arvailemaan,kokeillaan siis vielä toisella. Miettikäähän!

Sharlin,rutistus takaiskun johdosta. :hug: Toivottavasti pääsette yrittämään pian uudelleen sopivaksi katsotulla tavalla.

Meillä alkaa siis toinen kierros luovutettujen kanssa. Tällä aloitan Progynovat viikon päästä ja huhtikuun alussa pitäisi olla siirto. Syön siihen asti pillereitä ja tänään pientä vuotoa. Toivottavasti ei vaarallista...? Siitä on niin kauan kun on syönyt pillereitä, jotta ei muista voiko välivuotoja tulla. Ja näitä pillereitä minulla ei ole aiemmin ollutkaan.

Eilen saatiin ylläriuutinen. Teimmen SPR:n hemastoositutkimukset ja sen perusteella minulla epäily verenvuototaudista (von Willebrandt). VOOT? Taudin oireita minulla ei ole oikeastaan ollut. Odottelen maanantaihin asti lääkärin kommentteja asiasta, mutta omien maalaislääkärikehitelmien perusteella ajattelin, että viime hoidoissa syömäni aspiriini ei ehkä sovi tähän kuvioon. Ei kai verenvuototaudista kärsivälle kannata antaa verta ohentavaa lääkettä. Tietoa, anyone?
 
Me kävimme eilen tapaamassa lääkäriä ja tekemässä hoitosuunnitelmaa. Lääkäri suunnitteli normilääkkeiden lisäksi kortisonia ja vertaohentavaa, jotta kohdun verenkierto olisi paras mahdollinen. Hän väläytti myös sitä vaihtoehtoa, että luovuttaja saattaa löytyä jo ennen kesää :) Hoito toteutetaan todennäköisesti alkusyksyllä. Minulla on ikuisuusprojektina ollut painonpudotus ja lääkärikin suositteli, että nämä muutamat kuukaudet tsemppaisin sen asian suhteen. Koitan tehdä parhaani ja mikäs voisikaan olla parempi motivaattori kuin tuleva hoito :) Ihana kun asia pikkuhiljaa konkretisoituu, vaikka varsinaiseen hoitoon onkin vielä kuukausia.
Tsemppiä vielä Olki ja Tinde piinailuun! Toivon, että kerrotte meille hyviä uutisia reilun viikon pääsät :)
 
Lääkäri kertoi joskus, että jos kahden ihmisen ns. terveet solut laitetaan yhteen, siis mies jolla todettu terveet simpat ja nainen jolla todettu terveet munasolut niin näistäkin vain 20% raskautuu.. Jos vaan rahkeet ja rahat riittää kannattaa lähteä uuteen hoitoon.

plastex aika jännä juttu.. juu ei aspirin sulle sitten sovi! Meillä on sitten vähän niinkuin sama lääkitys sairauteen. von Willebrandtin taudissa käytetään käsittääkseni trameksaamihappoa verenvuotoihin ja mulla myös tässä HAE-sairaus epäilyssä käytetään samaa.. Minkälaiset mietteet sulla on sairauden suhteen? Mä olen tässä miettinyt, että nyt tavallaan löytyi syy tähän lapsettomuuteen ja oli tarkoitus, että käytetään luovutettuja, ettei sairaus periydy omien geenien myötä ja luulen, että oli myös tarkoitus, että tämä sairaus löytyy ennen onnistumista, koska esim. synnytys tulee olemaan riski. Jotenkin luulen, että meillä on seuraavissa hoidoissa paremmat mahdollisuudet nyt onnistua, kun kortit on paljastettu!
 
amv
Heissan pitkästä aikaa!

Käyn edelleen päivittäin lukemassa uudet viestit, mutta valitettavasti työt haittaavat niin paljon vapaa-ajan viettoa, etten vain yksinkertaisesti jaksa tai ehdi kirjoitella. Nyt piti kuitenkin tulla kirjottamaan, mitä VL:n lääkäri oli mieltä luovutetuista soluista ja yritysmääristä. Hän nimittäin sanoi, että kannattaisi kokeilla 3 eri luovuttajan soluilla (tuoresiirto), ennen kuin voi alkaa puhua, ettei hoitoja ehkä kannata jatkaa. Eli jos tosiaan on rahaa ja rahkeita, niin ehdottomasti kannattaa jatkaa!

Sharlin ja plastex: Kurjaa, kun saitte tuollaisia uutisia, mutta ehkä tieto kääntyy hyödylliseksi asiaksi hoidoissa. Ainakin Sharlin vaikuttaa olevan positiivisella mielellä jatkon suhteen. Kiva :)

Tinde ja olki: superisti tsemppiä!!!
Minäkin liityn piinailijoiden joukkoon... Nimittäin viime perjantaina oli Tartossa 2 hyvän 8- ja 6-soluisen lahja-alkion PAS. Siirto on suunnitelmissa toiseksi viimeinen ennen adoptioprosessiin siirtymistä. Paineet on kovat! Paljon hoitoja, ei yhtään plussaa. Mulla on jo monta päivää ollut olo, ettei taaskaan onnistunut ja oon hulluna googlaillut, mikä voisi olla vikana, kun plussan plussaa ei olla saatu. Löysin tietoa mm. natural killer soluista, jotka estää raskautumisen. Se on joku autoimmuunijuttu, ja mullahan on autoimmuunisairaus (tukena siirrtoissa tosin kortisoni juuri siksi?). Lisäksi löysin juttuja siitä, kuinka joiltain naisilta puuttuu proteiineja, jotka vaikuttavat normaalisti kohdun limakalvolla siten, että alkio voi kiinnittyä. Ehkä multa puuttuu se? Ilmeisesti jotain ns. alkioliimaa on joskus käytetty parantamaan onnistumistuloksia, mutta kaiketi valmiste ei ole vielä kovin tehokas. Mä jo mietinkin, että voihan sitä sitten vielä yli 40-vuotiaana jatkaa hoitoja (siis kun toivottavasti ollaan saatu ensin adoptiolapsi), koska ehkä silloin tiedettäisiin taas lisää, ja olisi uusia hoitomenetelmiä. Täällä on onneksi paljon esimerkkejä yli 40-vuotiaista raskautuneista :)


Kevättä ja aurinkoa kaikille!

amv
 
Sharlin, mulla ei vielä oikein radikaaleja mietteitä asian suhteen, koska en ole vielä kuullut lääkärin kommentteja asiasta. Mutta periaatteessa olen sitä mieltä että on hyvä tietää kaikki mahdolliset "viat", jotta niille sitä myöten voitaisiin jotain tehdä ja ehkä vihdoin päästä toivottuun lopputulokseen. Toivottavasti meidän kaikki kortit on nyt todellakin paljastettu!

amv, tsemppiä yritykseen! Sankokaupalla alkioliimaa sinne lähetän ajatusten välityksellä!
 
Tinde toivottavasti sinun piinailusi sujuu paremmin kuin minun.

Mulla veritesti päivä on siis torstai (menen vasta perjantaina), mutta kaikki koti testit näittävät puhdasta negaa (ei edes haamua). Viikkositten tunsin kiinnittymisen hurjana vihlasuna ja alkuviikosta mulla oli vahvoja raskausoireita, jotka loppuviikkoon loppuivat. Eilen oli sitten menkkamainen olo ja tulikin pikkuriikkinen rusehtava möykky, jonka miellän kiinnittyneeksi, mutta irronneeksi alkioksi. Tänään ei tuntemuksia, ei vuotoa, eikä haamuja.

No meille tulee sitten sijotettu lapsi ihan lähiaikoina luultavasti. Toivottavasti kiinnyn lapseen nopesti.
 
Olki :hug: Toivottavasti saatte ihanan sijoituslapsen.

amv siis oliko teillä siirto 11.3? Meillä ois ollu Tartossa se päivä, jos ois toteutunut.. Paljon onnea piinailuun! Se on kyllä totta, että lääketiede kehittyy huimaa vauhtia. Parin vuoden päästä otetaan varmaan munasoluista raakileita ja kasvatetaan maljalla ja pystytään "tuunaamaan" siitä kehityskelpoinen ja tiedä mitä kaikkea..

plastex onko teillä missä hoito tällä kertaa? Joo mulla ainakin oli tuhruttelua koko eka kuukausi aina kun söin e-pillereitä, ei vakavaa..

W:lle onnea uuteen yritykseen! Pitäiskö sun hankkia nyrkkeilysäkki, ettei ovet hajoa :D
 
Hyvaa maanantaita palstalaiset

Olki, ala viela heita pyyhetta kehaan. Niita tapauksia on paljon, jolloin muutamaa paivaa ennen virallista testipaivaa tulee negaa ja sitten verikoe nayttaakin plussaa. Milla testilla testasit? Clearblue reagoi jo 20 'n ja Predictor muistaakseni 50 hCG'n eli sillakin on merkitysta milla testilla testaat.

Amv, kortisoonia maarataan yleensa tuhoamaan juuri niita natural killer cells. Ma olin 41-vuotias ensisynnytaja ja oli todella helppo ja ihana raskaus, joten anna palaa vaan. Ja nyt olen lahdossa 43-vuotiaana uudelle kierrokselle. Tsemppia piinaan!!

Suomessa tehtiin vuonna 2008 659 luovutetun munasolun siirtoa, joista alkoi 201 raskautta (30%) ja synnytykseen asti paasi 156 eli onnistumisprosentti oli reilun 20 luokkaa.

Hyvaa alkavaa viikkoa toivottaa
Watrossi
 
amv
Voi sua, olki... :( Oletko testannut myös tänään? Toivotaan, että pikku möykky oli kuitenkin jotain kiinnittymiseen liittyvää vuotoa ja että alkio olisi kiinnittynyt! Ymmärrän kyllä, jos olet ihan surkeana siellä... Rutistus!

Sharlin: Siirto oli siis jo edellisviikon pe eli 4.3... Huomenna pitäisi mennä veritestiin, mutta en mene rahojani tuhlaamaan taas siihen(kin) turhuuteen. Testaan kotona pe aamuna, jos vuodoitta sinne asti menee. Mulla ei ole koskaan ennen tullut mitään tuhrua yms., mutta olen toivonut (tiedän, hullua), et joku merkki kiinnitttymisestä tulisi. No, eilen vessapaperissa näkyi vähän jotain rusehtavaa (ei muuten tunnut yhtään naurettavalta tihrustaa nenä kiinni jossain wc-paperissa jotain olematonta tahraa). Luulen kuiteskin, et kun ne apteekin omat progesteronit (halvempia kuin Luget) on niin hankalat laittaa, niin on vähän saanut paikat naarmuja. Muuten olo on sellainen, ettei kyllä osaa sanoa, miten on käynyt... Mut eiköhän huonosti, kun meistä on kyse. Nyt on tosin sellanen hälläväliä olo, mut kun sen negan taas näen, niin tiedän, et se tuntuu sillä hetkellä taas ihan hirveältä.

Mikä on Tinden tilanne ja olotila?

Watrossi: Kiitos tsempeistä ja positiivisesta kertomuksesta, että yli 40-vuotiaana voi kokea helpon raskauden! Toivottavasti uusi raskaus alkaa nopsaan! Kiitos myös raskauslukemista luovutetuilla muniksilla. Aina tuntuu, että muut onnistuu, mut me ei, mut ei se näköjään ihan niin mene... Toivottavasti saadaan tällä palstalla parempi onnistumisprosentti!

Jasså, täytyy taas kiitää. Moro!
amv
 
Amv - juu tänään aamullakin testasin ja ei edes töistä tullessa ollut mitään haamua tikkuun syntynyt. Käytän mammaksi herkkää liuskaa 10 mIU/ ml hCG. Olen jo henkisesti täällä valmistautunut ikuiseen lapsettomuuteen (en itse synnytä). Tänään on jo hieman eilistä parempi fiilis.
 
amv
Voi olki... :hug:
Mä just eilen mietin, että jos meille käy samoin, ettei mua saada raskaaksi nyt tällä tai seuraavalla hoidolla = lopetetaan hoidot, niin tarvinkohan jotain ammattiapua surun käsittelyyn vai toipuukohan sitä ihan itsekseen. Etsin jo jotain palstaakin aiheesta... Teillä on kyllä siinä mielessä tulossa helpotusta, että saatte kohta ajatella ihan muita asioita eli sijaislasta. Tosin olis varmaan hyvä, että suurin suru omasta lapsettomuudesta olisi läpikäyty. Tai tiedä häntä... Voimia surutyöhön ja muutenkin. Jaksaisitko kerrata, millainen hoitotausta teillä on takana...?


Sharlin, unohdin kysyä, että miten se Andrei suhtautuu PASiin luonnollisessa kierrossa? Mä haluaisin ehkä tehdä viimesen siirron luonnolliseen kiertoon. Vai onko sillä lopuksi väliä, onko lääkkeellinen vai luonnollinen kierto? Tuntuu vain niin pitkältä prosessilta, kun olen myös joutunut pistämään aluksi jarrupiikin.

Kas, kummasti olen taas aktivoitunut, kun on piinapäivät menossa... :ashamed:


:wave:
amv
 
Ethän vielä luovu toivosta Olki! Itsekin testasin aikoinaan pp. 13 erittäin, erittäin haalean haamun ja hcg-arvot olivat kuitenkin jo tuolloin todella hyvät eli aina ne testit eivät vaan näytä oikein, varsinkaan ennen virallista testipäivää.

Amv: en muista millään, joten pakko kysyä että monesko siirto tämä on teille? Oletteko hoidossa suomessa? Onnea sinullekin piinailuun :)
 

Yhteistyössä