Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Onnea Lyyra! :heart: Tästä lähtee varmasti uusi plussa-aalto!

Hilleville tsemppiä huomiselle! Ja kiitos linkistä, pitääkin alkaa tutustumaan asiaan tarkemmin, kun ei täällä mitään tapahdu..

Onko muilla synnyttäneillä lähtenyt synnytys itsekseen käynnistymään? Väkisinkin miettii johtuuko tämä hoidosta vai onko vaan sattumaa.
 
Hei taas,

Lyyralla tosi hyvä hcg, onnea vielä kerran! :heart:

Matilda, toivottavasti pian alkaisi tapahtua. Tällä helteellä varmaan vähän tukalaa ison mahan kanssa...

Kiitos kaikille tsempityksistä! paksuna ollaan :) hyvillä alkioilla, toinen 8-soluinen oli iltapäivällä 12-soluinen ja sprinttipetteri oli jo morula-vaiheessa. Limakalvo oli ainakin 10mm ja alkiot saatiin lääkärin suunnittelemaan kohtaan kohtua. Hän moneen kertaan sanoi, että nyt on hyvät mahdollisuudet onnistua. Olisipa niin.

Kaikille hyviä hellepäiviä!
t. iloinen Hillevi
 
Hei, Hillevi hienoa, uskon että nyt onnistuu, saithan se klexanen mukaan?
ja Lyyra, onnittelut vielä hyvästä hcg-arvostakin, koskas sinulla on eka ultra?
Ja Matilda, yritähän nyt joutua siellä... siivous,sauna ja seksi niin saadaan vauvoja tänne!

itsellä huomenna ultra, mä oonkin sit käyny ultrassa aika tiuhaan, tämmänen vainoharhainen kun olen. Elikkä ensin 7+, sitten 9+ ja nyt sitten 11+ ja sitten onkin 16.päivä se np-ultra äitipolilla...
Miten se suurin riskiraja olikaan: viikkoja 12 vai rv 12?

Teekuppi 11+1
 
Kiitos Lyyra ja teekuppi! ja paljon onnea ultraan teekupille!

Saas nähdä miten meikäläisen käy... kilpirauhasasiassa tapaamani lääkäri oli vakuuttunut, että minulla ei ole kilpirauhasessa vaivaa, mutta epäili raudanpuutetta hiusten lähdön ja väsymyksen aiheutajaksi. Tänään hän soitti, että varastorautani arvo (ferritiini) on vain 13, kun sen pitäisi olla vähintään 45. Ja tietenkin löysin jo netistä artikkelin, jossa lapsettomuudesta kärsineet naiset olivat saaneet avun rautalisästä. Nyt en kyllä kestä, jos tällaisen mitättömän asia takia monta vuotta yritystä ja kymppitonnia on mennyt hukkaan... Hemoglobiini minulla on pitkään ollut hyvä, mutta varastorauta kuulemma häviää ihon kautta ja stressin takia. Ja onhan tässä stressiä ollut. Minulla rautavalmisteet eivät imeydy, ripuli vain tulee vatsaystävällisistäkin vaihtoehdoista ja rautavarastojen palauttaminen vie ainakin kolmisen kuukautta.
Tässä hoidossa on Klexane ja kortisoni, mutta eivät ne varmaan auta jos tuo raudan puute estää onnistumisen.

Anteeksi omanapaisuus. Eilisillan ilo vaihtui taas täyteen epätoivoon. :'(
 
Voi Hillevi miten laidasta laitaan nyt heittelee, voi hyvänen aika!
Mutta onnea joka tapauksessa kyytiläisistä ja toivotaan nyt sitten niitä stressittömiä piinailupäiviä ja tietysti sitä kaikkein parasta. Meitä ei nyt tällä hetkellä muita piinailijoita taida ollakaan.
Täällä on yritetty kestää tätä hellettä ja lugesotkuja. Vietetään miehen kanssa aikaa minun vanhemmilla kotimiehinä kun he ovat kesäreissussa. Tämä lapsuudenkotini on maalla järven rannalla, joten arvatkaas onko näillä helteillä aikamoista tuskaa pulahtaa järveen vain juuri ennen lugejen laittamista... Uimisessa ei kuulemma muuten ole mitään haittaa, mutta noiden lugejen takia just sitä pitää rajoittaa. Mutta onneksi sentään jalkoja voi uittaa B) !
Kaikille paljon tsemppiä omiin vaiheisiinne!
t:Tinulinen
 
Kiitos tinulinen :heart:
Ei näin heinähelteellä tosiaankaan taida muita piinailla. Yritän olla stressaamatta tällä rauta-asialla, mutta vähän vaikeaa on sitä unohtaa. Voimia sinullekin! :hug:

Suosittelen sinullekin progesteron-valmistetta, joka tehdään itse Helsingin Stockalla palvelelvassa Erottajan apteekissa. Kapselit ovat 300 mg, tilatessa saa myös esim. 200 mg. Lääkärini mukaan 2x300mg annoksella on saatu ihan yhtä hyviä tuloksia kuin 3x200mg (siis kolmesti päivässä ). Ja tuo lääke on ihana käyttää, ensinnäkin vain aamulla ja illalla ja valumat on selvästi vähempiä, lisäksi enemmän öljyn tapaista kuin se ällö lugesotku. Minä laitan aamulla aikaisin kapselin ja jatkan nukkumista pari tuntia, aamupisujen jälkeen ei valumia koko päivänä. Illallakin yritän malttaa olla vaakatasossa, mutta se harvemmin onnistuu ja valuu sitten enmmän. Anteeksi nämä ällötykset, mutta minun mielestäni Luget ovat hoitojen eniten muuta elämää sotkeva asia ja nämä toiset kapselit todella hyviä.
 
Onnittelut Hilleville toivottavasti nappiin menneestä hoidosta ! Älä enää kaiva mitään mörköjä esille.

Teekupille hyviä näkymiä ultraan. Minä sain viime maanantain lääkärineuvolassa käydä tk:n puolella ultrassa. Mietin, että se oli kuudes kerta. Ensin Avalla se varhaisultra. Sitten nt- ultra, rakenneultra ja lapsivesipunktion yhteydessä tehty. Vielä se Jenkeissä ultrassa käynti ja nyt tämä. On se vaan aina yhtä ihanaa. Lääkäri kysyi, että onko huono olo selällään ollessa. Sanoin, ettei nyt ollenkaan, kun niin mieleistä katseltavaa. Sikiö oli juuri sopivan kokoinen ultraukseen. Tällä tarkoitan, että näkyi niin hyvin kokonaisuutena.

Sokeriarvot ovat nyt kotimittauksessa olleet yllättävän hyviä. Jospa pääsiskin vähällä. Vielä ei ole insuliinia aloitettu, kun etenkin aamun paastoarvo on sen verran alhainen, ettei tule sitten hypoglykemiaa.

Kuumuus käy kunnon päälle. Turvotusta on aika lailla. Kengät, jotka olivat vielä jokin aika ok, eivät mene ollenkaan jalkaan. Hermopinne oikeassa kädessä oikuttelee. No en viitsinyt ottaa lääkärille edes puheeksi mahdollista sairauslomaa, kun kehui minua niin hyväkuntoiseksi. Kyllähän se toisaalta tottakin on. Tietyt krempatkin kuuluvat luonnolllisina raskauteen.

No tällaista omanapaista höpinää. Toivottavasti Matilda on jo synnyttänyt. Hänellä se vasta tukalaa onkin.

Discovery 26+3
 
Ihanaa, että olet Hillevi kyytiläisiä matkaan saanut :)

Lyyralle onnea hyvästä hcg-arvosta

teekuppi Tsemppiä taasen ultraukseen ja 12 rv jälkeen eli kun 12 täys niin sanotaan, että suurin riski on ohi, mut, itse aina ainakin niin varauksella tuohon tuudittaudun. Luulen että meillä se ainakin on koko raskauden ajan jännittämistä.

Jos teekuppi sanoi vainoharhaisuuden varjostavan raskautta niin iha samaa vaivaa se on täälläkin :) Menin ja ostin kotidopplerin :ashamed: Tämän niin kiistellyn laitteen, mut minun kohdallani se kyllä toimi valtavan hyvin.
Aamulla kokkeilin ja ihan kun laukkaradalla oltaisiin oltu sellainen tykytys kävi ja suht helposti äänet sain kuulumaan, viikkoja nyt siis se 10+4. Toivottavasti saan jatkossakin.

Nyt pitää toivotella hikistä illanjatkoa kaikille, ku on niin samperin kuuma, taitaa olla jonkin verran ukkosta ilmassa
 
TYYNE: mulle tuli kortisonista muutamien viikkojen jälkeen turvotusta. Kasvot oli turpeet.Mut se menee ohi sit kun sen lääkkeen lopettaa. Aika listahan tuolla kortisonilla on noita sivuvaikutuksia, mutta hyvä lääke oikein käytettynä ja tarkkaan harkittuihin tilanteisiin.

bartsu



 
Heips!
Siellä se potki ja viuhtoi ja heilutteli ja näytti ihan sammakolta! laskettu aika piti ja pituutta 43 mm, ja niskaturvotustakaan ei ollu! Varsinainen np-ultra sitten 16.7.
Tyyne, mulla ei oo kortisoonista tullu yhtikäs mitään vaivoja!
 
Kiitos onnitteluista :heart:
Nyt on rinnatkin jo turvoksissa, johtunee lääkkeistä kun vasta on pp2.

Sela, kyllä oli varmaan ihana kuulla se laukkaava ääni doplerilla!

Teekupille onnittelut hyvistä ultranäkymistä!

Tänään alkaa minulla kauan odotettu loma, ihanaa. Kamalasti vain muistettavaa noissa lääkkeissä, kun nyt rautakin tuli mukaan ja sitä ei voi ottaa tiettyjen ruoka-aineiden kanssa yhtäaikaa, mutta ei myöskään tyhjään vatsaan.

Iloista mieltä kaikille ja jaksuja helteeseen!
Hillevi
 
teekuppi Kiva ,että kaikki hyvin :)

Hillevi Kyllä tuo ääni mieltä rauhoitti kummasti. Nyt ei joka ikistä kolotusta ajattele negatiivisena. Ja huomasin olevan niin paljon iloisempikin ja ihan ku olisi taakka harteilta pois. Nyt ei sit haittaa vaikka nuo oireet katoaisikin pikkuhiljaa, niin pääsee varmistamaan.
Valtavasti jaksamisia piinailuun ja mukavaa lomaa. Muista piinasta huolimatta rentoutua ja nauttia lämmöstä B)
 
Kiitos edelleen toivotteluista.

Hillevi, aika hurja juttu kyllä tuo rauta-asia, jos voisi selittää koko lapsettomuuden. Kyllä siinä aikamoinen turhautumiskiukku voisi kieltämättä iskeä. No, toivotaan ettei kyseessä ole niin vakava asia mitä pelkäät, ja että tämä hoito voisi onnistua. Jos taas tuo selittäisi lapsettomuuden, niin se voisi tietysti kääntyä hyväksi sikäli, jos korjaamalla tilanteen tulisit raskaaksi... Katsotaan mitä tuleman pitää. Varmasti on saanut mielen kuohumaan tuo uutinen. Hyvää lomaa!!! Ja jakselehan piinailua hyvin!

Sela, kiva että jyskytys oli kuultavissa. Ja että kaikki on hyvin siellä.

Teekuppi, onnea sinulle että ultra näytti sen mitä pitikin, että pikkuinen porskuttaa tyytyväisenä.

Discovery tsemppiä masun kasvatteluun tässä kuumuudessa.

Tinulisellekin kaikkea hyvää ja pidä meidät ajan tasalla piinafiiliksistä.

Ja mitä vainoharhaisuuteen tulee niin tuttua meininkiä täällä. Epäröin että onkohan tuolla mitään enää sittenkään. Oireita on mitättömänlaisesti, tuntemuksia rintaosastolla aika ajoin. Haluaisin niin kovasti olla tästä onnellinen, mutten uskalla. Tuntuu, että heti jos tunnen itseni onnelliseksi, joku ääni päässä sanoo, että varo vaan, ei kannata vielä hehkutella ja jos uskallat heittäytyä onnelliseksi niin saat opetuksen ja tämä otetaan sinulta pois... Siis tulee suunnilleen syyllinen olo kun tuntee sitä onnea, mitä kuuluu tässä tilanteessa tuntea.

Ikäänkuin toimisin jotenkin oikein, kun varaudun pahimpaan. Sitten mietin, hassua kyllä, saanko kuitenkin nyt tämän liian helposti. Minulla on jo kaksi lasta, monella ei ensimmäistä, ja sitten kehtasin tulla raskaaksi ja valittaa vielä että se oli rankkaa. Ihan typerää, tiedän.. En minä helposti ole tullut raskaaksi eikä kukaan lapseton minua syyllistä. Mietin vaan ihan älyttömästi kaikkea ja jostain syystä vellon aika paljon negatiivisissa ajatuksissa. Ihan vaan varmuuden vuoksi.

Lihaskuntoilun suhteen olen epävarma. En tiedä uskaltaako kyykkyjä tehdä niin isoilla painoilla mihin olen tottunut ja pienemmillä se tuntuu turhalta kun ei ole vastusta. Kroppa kaipaa sellaista liikuntaa mihin on tottunut mutta kun ei uskalla.

En oikeastaan usko että olen raskaana ja kuitenkin tiedän että joku tuonne kiinnittyi koska arvo ei olisi muuten noussut.

Tänä aamuna heräsin ihan varmaan tunteeseen että ei siellä mitään ole. Sitten mietin miksi olen niin varma, että vaistoanko ettei kaikki ole hyvin. Ja päivän mittaan mielipide on kyllä ehtinyt muuttua.

En edes yritä väittää että tässä olisi mitään järkeä, mutta sekava olen päästäni ja ennen muuta vainoharhainen. Järjellä kyllä osaan selittää itselleni ettei ole mitään syytä kuvitella etteikö kaikki olisi kunnossa. Mutta kun pelko on pelko.

Plaah.

Kiitollinen olen, tavattoman kiitollinen, mutta en oikein uskalla vielä olla onnellinen vaikka salaa olenkin. Voiskohan musta tehdä jonkun diagnoosin tämän sekopäisen sopelluksen takia?

Ultra on tasan kahden viikon päästä, 22.7.

Hyvää vointia kaikille.
 
Voi Lyyra, toivottavasti kaikki on ultrassa hyvin. Koita vain jaksaa päivä kerrallaan ja älä nyt ainakaan totaalilapsettomien takia tunne huonoa omaatuntoa. Eiköhän kaikki pinossamme kirjoittelevat ole tarpeeksi kokeneet "ansaitakseen" onnistuneen raskauden. Vaikka mielestäni lasta ei tarvitse tipallakaan kärsimystä ansaita. Paljon voimia ultraan saakka! :hug:

Kävin tänään vielä hematologilla, joka määräsi lisää tutkimuksia, mutta hän kehotti olemaan huoleti raskauden osalta ja toivotti vielä kovasti onnistumista. Täytyy sitten ajatella niin ja syödä verilettuja + rautaa normiannos. Samoin ajattelen, että oikeastaan tämä olisi ollut niin helposti korjattava asia lapsettomuuden syynä, että melkein toivoin jo että näin olisi. Hematologi oli kovin epäileväinen, että oleellista rautavajetta olisikaan vaikka varastorautaa on minulla ihan vähän. Hyvillä mielin siis lomalle olen lähdössä, matkalaukullinen lääkkeitä mukana - ei ehkä kuitenkaan hiihtomaajoukkueen jäseneksi epäillä näin helteellä. B)

Voikaahan kaikki paksusti tai ainakin hyvin!
Hillevi
 
Huomenta!
Hillevi hyvyvää lomaa ja piinapäiviä. Eipä oikein tiedä mitäs sanois kun ota rauhallisesti on meille kaikille niin turha sanonta!
Lyyra, sulla on selkeesti alkanut nyt kakkospiinavaihe joka sitten kestääkin tonne ekaan ultraan asti, mikäs viikko sulla on silloin? Voin vain lohduttaa, että kakkospiinaa seuraava kolmospiina on yleensä jo vähän helpompi. Minulla oli sitten vielä nelospiinakin joka helpotti eiliseen ultraan. Elikkä piinailua jatkunut aina tuolta 7.5 asti.......
 
KIPUJA... Kamalasti juilii alavatsalla. Mistähän johtuu?... torstaina pistin Zoladexin, seköhän siellä endoa siivoaa.... Alavarustusta kirvelee myös, liekö lääkkeet polttanu limakalvot...

No to ultra, pitää sitten kysyä lekurilta.....

Nautinnollisia hellepäiviä =)
 
Helteinen tervehdys =) !
Mites olette voineet Lyyra ja Hillevi?
Ja mitä Tyynelle kuuluu?
Minä voisin sanoa, että lähes kärsin tuosta helteestä. Pakko on ollut aina välillä myös uimaan pulahtaa, tunnustan :ashamed:
Muuten olen kyllä onnistunut ottamaan tämän yllättävän lunkisti, ihan itsekin ihmettelen. Mitään oireita ei sinänsä ole ollut puoleen tai toiseen, ei kyllä vuotojakaan. Maha tietysti turvoksissa lugeista, tuntuu että kaikki housut puristavat. Alkkariostoksillakin on pitänyt käydä.
Tänään taitaa olla pp 11 enkä malttamattomana voinut olla testaamatta. Selvä nega se oli, mutta onhan tässä vielä näitä päiviä, joten en tosiaankaan vielä luovuta.
terv. Tinulinen
 
Huomenta!
Tinulinen harmi kun nega tänään, mutta onhan sinulla noita päiviä vielä perjantaihin!
Mitenkäs tosiaan Hillevi, millaisilla fiiliksillä piinailet?
Molemmille suuret plussatoivotukset!!!!
Itsellä tänään 12+0 elikkä ainakin yksi haamuraja rikki!
 
Tinulinen: jospa se vielä plussaksi muuttuu. Kaverillani näin on käynyt.

Oli muuten ihmeellistä kipua. Aivan järkyttävää. Ostin apteekista gyno caps maitohappobakteerikapseleita ja nyt on alkanut helpottaa. Kipu loppui melkein heti eka kapselin laiton jälkeen. Kutinakin helpottaa... Huh. Säikäytti oikein kunnolla.

Ajatuksia tästä hoidosta pyörii päässä. Miksi laittaa kesä pilalle lääkeaikataulujen kanssa kun kuitenkin se nega sieltä tulee. Olisi niin paljon helpompaa viettää kesää ilman, että pitää muistaa 3 x päivässä lääkkeet....
 

Yhteistyössä