Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

No nyt olen "alkujärkytyksestä" toipunut tuon insuliinin ja mittaamisten suhteen. Minulla on onneksi vain nuo 100 päivää ja kaikki pienen hyväksi. Jotenkin niin harmitti, kun kuvittelin, että eka kerta johtui vaan tuosta kaksosrsrakaudesta. Ja terkkari oli tollainen kesälomittaja ja rupesi jauhamaan ihan PIIP.

Piinisonnea Tinuliinille jaLyyralle ! Ja muille hoitoihin !

Kyllä saa olla onnellinen, että on onnistanut.
 
tinulinen, hurjasti onnea hyvin sujuneesta alkionhakumatkasta! Vauvaliimaa, tarrasukkia ja villasukat jalkaan. =)

Kiitos, ihanat sisaret tsempeistänne! :flower: Watrossi, kiitos että kerroit omia kokemuksiasi. Noilla sinun kauhunhetkilläsi tuskin olisi voinut olla parempaa lopputulosta! Sylintäydeltä vielä onnea pienestä pojastasi. :heart:

Tällä rintamalla kaikki hyvin, ainakin tällä kertaa. Toimenpide jouduttiin tekemään kahdesti, eikä jälkimmäinen kerta ollut enää kivuton. Kipu kuitenkin meni ohi nopeasti ja unohtui vielä nopeammin. Helpotus hyvistä uutisista sai kyyneleet silmiin. Olinhan pelännyt, että tämä viimeinenkin oljenkorsi luisuu käsistä ennen kuin pääsemme lähellekään hoitoa. Kyynelvarannot ainakin todistetusti toimivat, vaikka muu keho ei oikein enää toimisikaan. =) Lääkäri taisi hiukan säikähtää reaktiotani, sillä vakuutteli vielä poistuessani kaiken olevan hyvin.

Voi Lyyra, luin viimeisimmät viestisi useaan kertaan. Olet tienhaarassa tietämättä, kumpaan suuntaan elämä sinut sysää. Haluaisin osata lohduttaa ja pystyä luomaan uskoa, mutta en osaa kirjoittaa mitään, mikä voisi helpottaa tuskaasi. Siksipä: :hug:
 
Huomenta kaikille!
Lyyra, jokohan testailit, ole plussa, ole plussa......
Sela, oli kiva kuulla sinustakin jälleen.
Discovery, kyllä ne piikit unohtuu kun syksyllä saat vauvelin syliisi. Kyllä olet jo pitkällä!
Tinulinen, tsemppiä ja rauhallisuutta piinistelyyn sinulle!

Itsellä alkoin hidas,hidas lääkkeiden vähennys eilen.... kuukausi menee vähennellen.
Ens viikolle tilasin vielä ultran torstaille, ihan pakko päästä tarkistamaan......
 
Ystävät rakkaat! Plussa tuli :heart:

Ensin olin vähän hämmentynyt kun viiva oli ihan haalea, että ehkä alkio on vaan hipaissut tai jotain... Sitten viiva vähän vahvistui ja tajusin että on vasta pp11, ei se viiva nyt ihan musta voi olla! Testi oli herkkä first signal. Sitten istuin sohvalla puoli tuntia testi kädessä itkemässä valtoimenaan. Eilen olin niin kauheassa hermopaineessa, itkin silloinkin ihan vaan voimattomuutta tämän kaiken edessä ja nyt tulikin plussa. Helpotus ja kiitollisuus on valtavaa. En edes vielä osaa pelätä pahinta, olen onnellinen tästä saavutuksesta ja uskon ja toivon, että maanantain hcg-testi näyttää hyviä arvoja.

Ei ole sanoja kertomaan, miten tärkeää tukenne on. Mulla on ollut ihan karmea olo ja kun olen tänne sitä tullut vuodattamaan, aina pian joku teistä ihanista on tullut sanomaan jotain mikä lämmittää mieltä. Kiitos, ihan jokaiselle.

Hathor, ihan hyväkin, ettet kaikkea muista. Se on ihan tervettä, että olet vähän irtaantunut menneistä ikävistä kokemuksista. Muista mitä sovittiin, pidän sulle peukkuja ja kohta ollaan yhdessä raskaana? Niin ja ainahan jokainen yritys on omansa, eivätkä uudet alkiot tiedä että olisi nyt tilastollinen onnistumisen vuoro... Omassa psyykessä kyllä tuntuu, että jokaisesta miinuksesta ja keskeytyneestä hoidosta kyllä on jälki jäänyt vaikka ne eivät lääketieteellisesti tarkoittaisikaan että olisi jotain vakavaa vikaa jossain.

teekuppi, sinullekin iso halaus kun olet ollut niin kovasti mua tukemassa. Ja hyvä kun meet ultraan, niin minäkin tekisin. Kaikki on hyvin, ihan varmasti, mutta kyllä se on vaan hyvä kuulla nähdä ultrassa, on sitten helpompaa taas jonkin aikaa. Tsemppiä sinne.

Cava, hienoa että tutkimus tehtiin ja uutiset oli hyvät. Onpa helpotus! Harmi ettei ihan kivutta mennyt... mutta pääasia ettei tullut huonoja uutisia! Se olisi kyllä ollut kestämätöntä, kun tiedän, että olit tosi huolissasi. Kiitos halauksesta, samoin sinne :hug:

Tinulinen, sinulle ja pikkuisellenne nyt valtavasti onnea matkaan! Kiva että ehdit tulle kertomaan kuulumisia ja noin hyviä vieläpä. Kuulostaa hyvältä "saaliilta". Toivottavasti nyt onnistaisi. Ihan liian kauan oletkin siirtoon pääsyä odottanut. Kaikkea hyvää ja sitä pitkää pinnaa. Kyllä nää viimeiset piinispäivät olivat sellaista että huh, en voi kun voimia toivottaa. Mutta, kyllä se aika siitä kuluu, ja toivotaan että saan pian onnitella sinua :)

Sela, kiitos kun puhkuit noin ahkerasti mulle sitä plussaa :heart:

Oli mulla parina viime päivänä rinnoissa vähän jotain tuntemuksia, ehkä aavistuksen muunlaista kun lugeista, mutta niin aavistuksen etten voinut pitää sitä oireena. Eikä turvotuksen tunnetta kuten edellisessä onnistuneessa passissa. Että aikalailla oireetonta on ollut. Ja on yhä.

 
Voi Lyyra ONNEA, mä täällä parkaisin itkuun kun luin sun viestisi ( ukko tuos vieres ihan ihmeissään ku kyynelehdin ). Miten ihanaa, voi miten ihanaa, siis kertakaikkia miten ihanaa.
Nyt jos koskaan ei todellakaan voi enään sanoa oireista tai oireettomuudesta yhtään mitään suuntaan tai toiseen. On piinailut vain piinailtava loppuun asti. Harmi että siitä on tehty niin hankalaa. Jee, jospa nyt se plussa-aalto taas lähtisi käyntiin.
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Meillä oli tytön rippijuhlat tänään ja on ollu aika hulina päivä.Aamulla herättiin hyvissä ajoin ja käytin tytön kampaajalla ja sit pukemaan ja kirkkoon. Voi miten olikin rinsessa kaunis. Veronsa vaatii juhliminen ja nyt päätä särkee, jalat ihan poikki ja veto pois. Pitää hieman levähtää ja onhan tässä aikaa kun molemmat lapset lähti äsken mummon kanssa risteilemään Ruotsin laivalle ja tulevat sitten maanantaina takaisin.

Mukavaa viikonlopun jatkoa teille kaikille :wave:
 
ja lämpöset halit!!!! Mietin juuri, että aika hyvää tulosta tekee ARTSI!!! :D

Ollaan lähdössä huomenna viroon lomailemaan ja käydään neitiä klinikalla näyttämässä jos sattuu olemaan auki.

Mukavaa viikonloppua ja alkavaa viikkoa kaikille :heart:

Lomaterkuin, VEKARA :p
 
Kiitokset, suuret kiitokset onnitteluista.

Vekara, muistelen että olisit kertonut käyneesi Virossa yhden siirroissa, kuinka monta siirtoa siellä tarvittiin että saitte pikkuisen tyttösenne? Kyllä mäkin nyt alan uskoa, että hyvää tulosta siellä tulee, kun tämä oli vasta meidän toinen käynti! Kiitos sille nätille ja ihanalle parikymppiselle luovuttajallemme, jonka uskon bonganneeni klinikalla punktion jälkeen silloin 17.5. Voi miten olisi ihanaa saada henkilökohtaisesti häntä kiittää!

Rudy, kyllä siirrettiin kaksi. Jotenkin uskon, että silti tuolla on vain yksi kiinni, mutta sehän selviää vasta ekassa ultrassa. Kaksoset toivottaisin tervetulleiksi, mutta raskaus sujuisi varmaan henkisesti helpommin jos olisi yksi. Koska pelkäisin sitä, mistä yhden siirtoa puoltavat lääkärit varoittelevat, että jotain tapahtuisi jos olisi kaksoset. Keskenmeno, pikkukeskosuus ym varmaan kummittelisivat mielessä. Mutta se ei ole enää minun päätettävissä miten tämä menee ja toivon vain että saan yhden tai kaksi tervettä lapsukaista. Suurin osa kuitenkin kaksosraskauksistakin menee hyvin loppuun asti. Ja on kaikkea muuta kuin itsestäänselvää että kaikki menee edes silloin hyvin jos odottaa yhtä lasta. Voi vain toivoa ja olla kiitollinen jokaisesta päivästä kun raskaus jatkuu hyvin..

teekuppi, viimeksi ainakin sain hcg-tuloksen samana iltapäivänä kolmen aikaan. Niin uskoisin nytkin. Tosin itse klinikka on kiinni, mutta heidän labra auki, eli tuskin se nyt mitään vaikuttaa. Labrassahan se tulos selviää eikä klinikalla.

Sela, kiva että olet tärkeistä juhlista hyvillä mielin ja otahan nyt rennosti kun on enemmän omaa aikaa. Huolla itseäsi ja samalla pientä siellä masussa :heart:

Niin ja teekuppi ja sela, mites te nyt päädyittekään niitä viikkoja laskemaan? Jos vaikka alkaisin huomenna miettimään sitäkin kunhan saan verikokeesta osviittaa että onko kaikki nyt niinkun pitää.

Milläs mielin tinulinen on aloittanut piinailun?

Tänä aamuna tein taas testin. On se ihmeellistä, ihan vaan pikkuinen viiva, mutta niin tärkeä! Ei tätä meinaa heti uskoa. Kahdesti olen onnekkaana saanut jo kokea tämän ihmeen, mutta ei se tee tästä suinkaan rutiinia. Tämä on aivan ihmeellistä. Voiko tuolla todella olla joku josta tulee ihana pieni tuhisija, ihka oikea ihminen (tai kaksi...)! Ajatus on ihan pakahduttava ja voin vaan toivoa että siihen asti päästään, että kaikki menee hyvin.

Minä todella todella todella toivon, että näitä uutisia tulee pian palstalle lisää.
 
Huomenet Lyyralle ja muillekin =) !
Täällä ollaan yllättävänkin rauhallisella mielellä. Mies lähti viikonlopuksi pyöräilyreissulle, joten me täällä koiruliinin kanssa ollaan otettu rennosti ja löhöilty takapihan terassilla. Luge tietysti turvottaa mahaa, mutta muuten mitään ihmeempiä kipuja tai muuta ei ole ollut. Toki sitä miettii liikkumisenkin suhteen koko ajan mitä uskaltaa tehdä ja mitä ei, mutta uskon siihen mitä klinikalla sanottiin eli tässä vaiheessa juuri millään mitä teen ei sinänsä ole vaikutusta. Aika ristiinkin menevät nuo ohjeet eri lähteissä, joten parasta kai toimia ihan omien tuntemusten mukaan. Kahviakin olen juonut, vaikka jossakin myös siitä varoiteltiin. Mitä mieltä muuten olette vihreästä teestä? Jossakin nimittäin olen kuullut sitä suositeltavan, jossakin taas oli ehdoton ei.
Reino-tossut on koko ajan lämmittämässä jalkoja.
Lämmin kesähali ihan jokaiselle :hug: !
t:Tinulinen
 
Lyyra Meillä niin, että siirtopäivä oli 2+2

Perjantaina oli tullu postissa np-ultra-aika ja olisi nyt sit 20.7 eli reilu pari vkoa pitää jännittää ja miettiä miten pikkuinen masussa voi.

Lämmintä kesäpäivää, huh hellettä

p.s. mä meen rääppimään tota juhlista jäänyttä voileipäkakkua, nam
 
Lyyra, onneksi olkoon aivan tosi paljon!!! :) :) Tiesinhän minä että tämä onnistuu! ;) Täytyy myöntää että itku minulle tuli eilen kun myöhään illalla luin uutisesi, kun omasta testaushetkestä on niin vähän aikaa vielä. Ei siihen plussaan varmaan koskaan totu vaikka on jo saanut sen kokea, joka kerta on kuitenkin sekin mahdollisuus että ei koskaan enää onnistuisikaan, ja se helpotus on valtava kun se viiva siellä näkyy.

Mutta niin kuin oli sanottuakin, olessasi jo raskaana peukutat minulle plussan sitten. Tähän mennessä suunnitelma on siis toteutunut oikein hyvin ;)

Hathor
 
Lyyralle miljoonasti Onnea! Tuttuja nuo ajatukset mitä sinäkin kävit läpi ennen testaamista. Hyvää loppumatkaa...

).( Tänään aloitin kortisonit, ikinä ennen en ole niitä syönyt. Tuleeko niistä teille mitään sivuoireita? Tietää alkaa itseä tutkiskelemaan. Torstaina pistän zoladexin. Laskeskelin tuossa eilen, että minulla on 5 serkkua ja 3 tuttua tällä hetkellä raskaana... Lapsetonta se aina kirpasee... mut ehkä joskus minäkin =) toivossa on hyvä elää....

 
helteistä maanantaita,

Tyyne
, minulle kortisoni aiheuttaa sen, että hiukset eivät rasvoitu ja ehkä kortisoni tai 9viikkoa kestänyt raskaus aiheutti hiusten lähtöä, joka on jatkununt nyt puolitoista vuotta. Jonkin verran on hiukset tässä ajassa harventuneet, mutta mieluummin vauva kuin paksut hiukset - jos pitää valita :). Lisäksi viime kesän hoidossa huomasin, että muutama viikko kortisonia syötyäni posket olivat pulleammat kuin ennen. Nyt olen syönyt viikon kortisonia, enkä ole huomannut mitään erityistä.

Tinuliselle tsemppiä! Kyllä kahvia maltillisesti saa juoda, mutta ei kovin montaa kuppia päivässä. Ja kolajuomat lasketaan siihen kofeiinin lähteenä mukaan. Vihreästä teestä en osaa sanoa, hyvin terveellistä se ainakin on ei-raskaana.

Sela, ihanan pitkällä sinäkin jo! :heart:

Juuri soittivat klinikalta ja kaksi 8-soluista oli hyvin selvinneet sulatuksesta. Aamulla soittavat, onko jakautuminen jatkunut ja nämä kasitko huomenna päästään siirtämään. Aika rennosti taidan asian ottaa, koska olin jo unohtanut, että heidän piti tänään soittaa.

Muistakaahan juoda tarpeeksi tällä helteellä!
Hillevi
 
Kiitos vielä kaikille... Hyviä hcg-uutisia, arvo 175 ja pp13. En löytänyt kunnollista viitearvotaulukkoa, mutta sen verran, että tuo on hyvä arvo. Esikoisesta oli pp13 380 ja sen muistan olleen yli viitearvon.

Nyt vähän kiirus..
 
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Josko (30+) Esikoista toivomassa.
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Lotta(32) toiveissa eka, Procren-jarrulla kesän, hoidot jatkuu elokuussa
Sharlin (35) eka haaveissa
Miimi78,
Alma (34) eka haaveissa
Iituska (38), haaveissa eka
Jaasminia (xx)
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Cava (30+), eka toiveissa, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
OnniUnelma76 (34) haaveissa eka
Minni 73 (36) ekasta haaveileva
Hathor (34), toka haaveissa
Typyliini (30) haaveissa pikkukakkonen

Hoito lähestyy
Tyyne73(36) haaveissa eka, pakastealkioadoptio viikko 31

Piinistelijät
Tinulinen (32) eka haaveissa, r-testi 16.7.
Hillevi (40+) haaveissa eka, PAS 2 alkiota, testi 19.7.

Plussanneet =) (sydämet nähty ultrassa)
Matilda (30), plussa 13.10 , LA 22.6.2010 :heart:
Minni007 (45), plussa 2.11, HCG 3.11, ultra 22.12, LA 12.7.2010 :heart:
Kaipuu, eka haaveissa, plussa 21.11.09, LA 31.7.2010 :heart:
Discovery (40+) 2 alkion siirto 22.1. LA 10.10.2010 :heart:
Aliisa08 (26), ensimmäinen haaveissa, LA 27.10.2010. :heart:
Emilia (xx) LA 3.11.2010 :heart: :heart:
Tuuttituulia (39), haaveissa eka, LA 13.11.2010 :heart:
lokakuu, (40+) toka, esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+ LA 26.12. :heart:
Teekuppi ( ) haaveissa eka, PASsiirto 6.5. LA 25.1. :heart:
sela (40) 2. yhteinen (1. kuollut hoitovirheeseen) LA 29.1. :heart:
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, siirto 22.6. pp13 hcg 175

Maaliin päässeet :flower:
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010

Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
 

Yhteistyössä