Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Alkuperäinen kirjoittaja sela:
Nonna78 Mä en ihan tarkkaan tiedä, mut tuon laskurin muksaan mistä laitoin tuon linkin niin se antaa 29.1.2011, jotkut muut antaaa sit 30.1.2011 eli tammikuun lopulla se sit olisi :)
Niin pitkällen osaa edes ajaltella kuitenkaan vielä.


No ei tällasten pettymyksien ja rääkin jälkeen varmasti uskalla ajatella noin kauas....Mutta mie kyllä uskon, et kaikki sujuu hyvin ja nyytti kotiin putkahtaa ensi vuonna. =) Päivä kerrallaan, mutta iloisin mielin vai kuis? =)
 
Lidia Tervetuloa joukkoomme :)

Lyyra Niin, toinen hoito heti perään tosiaan meillä oli. Ei mitään ihmeempää vääntöä ollut. Ilmoitimme vaan, että tulemme ja se oli periaatteessa siinä. Lääkäri kyllä laittoi viestiä, et olisi parempi odottaa se pari kk, mut toivotti tervetulleeksi kun pidimme päämme. Eikä maininnut siellä ollessa asiasta yhtikäs mitään. Sanoi sitten siirron jälkeen et pari kk on sit hyvä pitää taukoa jo nyt ei onnistu. Luulen, et ei edes muistanut sitä et tultiin nytkin heti perään :)
Ei mun kroppa ole ollut moksiskaan noista hormoneista. Tietty niillä aina joku vaikutus on, mut ei sellaista, et jättäisi kuukausia hoitojen väliin niiden takia. Ja näitä onnistumisia on kuitenkin mukavasti peräkkäisistä hoidoista. Plussatuulia testailuun :) Eikös tuo varma olo negasta tarkoita plussaa. Näin meni ainakin minulla ja teekupilla ;)

Matilda Kiitoksia. Sinua on kyllä viskaistu todella kauniilla toisella nimellä. Minun edesmenneen mummoni nimi oli Matilda ja mahdollisen tulevan lapsen jos siis tyttö niin yksi nimistä on Matilda :)


Nonna Kyllä se niin on, et niin kauan kun lapsi on elävänä sylissä niin silloin tää piina loppuu. Välietappeja tietty on mitkä varmasti helpottaa jos kaikki ok :) Päivä kerrallaan niin maaliinkin joskus päästään.
 
sela Kivalta tuntuu kun teimme tämän päätöksen ja päätimme tähän hoitoon lähteä, vauvan kaipuu on iso. Niinhän meillä kaikilla..Nyt kaikki tuntuu todelliselta ja toive askeleen lähempänä. Jopa kuvittelen että saan vielä työnnellä omaa pientä rattaissa, No. eihän se niin helppoa todella tule olemaan, prossessi hoitoineen on kuitenkin raskas sekä loppu tulos on epävarma.
teekuppi Emme ehdi näin nopeasti, Kesä on työntäytteinen ja aikaa on matkaan vaikea nyt järjestää, siksi ajattelimme että jos varaisi ajan elokuulle. ja sitten siitä jatkoa niin pian kun on mahdollista vain..Luovuttaja löytyy ym. Vaikka niitä on niin eihän voi tietää kuitenkaan kuinka kaikki etenee.
Mietin että voikohan Tampereen klinikalla käydä psykologin haastattelussa. Kysyin sitä klinikalta mutta en vielä saanut vastausta..Labrat voi, mutta on kalliimmat kun Riikassa..mutta maksaahan matkakin Riikaan ja aikakin se säästyisi. Tampereelle ajetaan meiltä kuitenkin nopeammin.. Ehkä kaikki selviää..

 
Monella teistä on vuosien lapsettomuus takana joka on hirvittävän raskasta. En varmaan edes voi täysin ymmärtää kuinka raskasta ja vaikea asia se on. Itselläni kun on lapsia.
Toivottavasti että pidä minua aivan rikollisena kun toivon vielä saavani vauvan siitä huolimatta. Ja tunnen todellista surua ja isoa kaipuuta kun en ole tullut nyt yrityksistä huolimatta raskaaksi. Ja nyt näin yritämme yhteistä lasta perheeseemme.
Kaikille teille toivon omaa vauvaa syliin ja sydämmeen, jokaisella haluavalla on minusta oikeus omaan lapseen..Toivon monta plussaa tähän ketjuun..
 
Iida-Karoliina Ehei, ei me sinua rikollisena pidetä. Miksi pitäisimme koska onhan täällä muillakin jo lapsia.
Minullakin on lapsia yhteensä 6, omia 3 ja 3 bonuslasta ( miehen aikaisemmasta liitosta ) Meilläkäään ei ole monien monien vuosien yritystä vaan olemme yhteistä lasta aloittaneet haveilemaan syksyllä 2006 ajatuksella jos on tullakseen niin tulee. Parin ikävän asian seurauksena jouduimme tähän lapsettomuus tilanteesseen ja jouduimme turvautumaan lahjamunasoluhoitoon.
Meillä näitä tarinoita on niin paljon kun on palstailijoita.
Itse ajattelin aikaisemmin kanssa samaan tapaan kuin sinä, mutta huomasin, että yhtä kipeä asia se on onko takana vuosia tai muutama vuosi. kukaan ei voi tietää miten kukin asioita käsittelee ja tuntee.
 
Hei, samat toivotukset kuin Selakin Ida-Karoliinalle. Meitä on täällä monenlaisia ja erilaisilalla historioilla. Toislla lapsettomuutta vuosia, toisilla vähemmän, toislla lapsia ennestään, luomunakin. Minullakin kolme ja sitten yksi bonus vielä. Juuri nyt vaan olemme kaikki tässä samassa tilanteessa vaikka eri syistä. Ja juuri tässä nykyisessä tilanteessa tuemme toisiamme ja jaamme kokemuksia,tietoa,onniiteluja,lohtuja,voimia eteenpäin. Ei ole merkitystä sillä mikä meidät tähän johti, joten hyvillä mielin ole mukana.

Itellä tänään taas ollut sellanen pelkopäivä, tuntuu että raskausoireet kadonneet taivaan tuuliin ja oudosti jomottaa vatsaa ja selkää, niinkuin menkkakipuja. Nämä on juuri ne viikot (5-7) kun edelliset menneet kesken.... pelottaa siis.

Miten Lyyra siellä jakselee huomista odotellessa, jotenkin niin jännittää sunkin puolesta, onko jotain "oireita "?
Mites Sela, onko sulla raskausoireita?
Teekuppi 5+1
 
Niin, sitä vielä tuossa on pakko kommentoida kun katselin tuolla vauvakuume osiossa yli 40v ryhmässä kommenttia Ida-Karolinnalle. Se oli jotenkin että kyllä on hurjaa touhua ja kuinka nopeasti pääsee jne.. Niin minusta se tuntui vähän pahalta kun ajattelen vaikka Hilleviä tai muita meidän pitkän, pitkän tien kulkijoita, ei se niin helppoa ole ja Suomessa jonot on pitkät ja tie usein monella surulla päällystetty. Ja toisaalta ihan tosiasia on, että kun yli nelikymppisenä haaveilee vauvasta on syytä toimia suht nopsaan jos haluaa haaveesta totta yrittää tehdä.
 
Kiitos!Sela Ja teekuppi
teekuppi Kamalaa pelätä että nyt jotain menee pieleen. Menisipä aika nopeaan ja pääsisit viikoissa eteenpäin ja turvallisille vesille.
Olenkohan itse kohta tuossa samassa jamassa ja pelkään että yritysten jälkeen kaikki taas romahtaa..

Kuitenkin, usein raskaus aikana, varsinkin tuossa alussa on menkkamaista särkyä ja raskaus jatkuu normaalisti. koita ottaa rauhallisesti ja lepäile.
 
Lyyra juuri noin olen ajatellut , että onko oikein että vielä toivon lasta kun minulla on jo. Joku jolla ei vielä ole ja on oikeus enemmän lapseen..
Mutta se vauvan kaipuu vain saa minut ajattelemaan että meilläkinn on oikeus lapseen, vaikka on jo ennestään..
 
Hienosti sanottu Lyyra, kun sanoit että surujen suuruudella ei kannata kilpailla, olen niin samaa mieltä. Itsellä ei ole yhtään lasta, mutta kyllä tämä on yhteinen asia ja kaikilla on oikeus ihan samalla tavalla mielestäni toivoa lasta.

 
Hello!

Minua oikein naurattaa... Voi että! Siis ostin ekä kerran elämässäni lottokupongin, niin oikein tuli vain 1 numero!!!! ha ha ha ! Meidän tuuria=))))))))))) Ei saa lottovoittoa, eikä lasta... mutta uskon että lasta me saadaan vielä=)))
 
Joo, on tää tällästä piinailun piinailua. Ihan niinkuin Matilda sanoi ei oikein tunne noita odottajapuolen juttuja itselleen kuuluviksi. Mäkin välillä käyny lukemassa tota tammikuun tähdet kun mullahan olis la tammikuussa jos..... mutta kun siellä on sellasta, että "sain plussan kaks päivää sitten, millasethan vaunut sitä ostais". Niinhän se tietenkin kuuluis ollakin ja oli mullakin aiemmin, kaikki niin selvää ja varmaa. Nyt on toisin.

Lyyra, mun käy ihan sääliks sua ku siellä hermorauniona olet. Kokeile aatella huomista niin, että nyt mennään tulee mitä tulee ja jos tulee nega ni parempi heti ku myöhemmin.... mutta mä uskon ja tsempitän sulle plussaa koko sydämestäni, pääset kato meiän kanssa sit lisähermoileen.....
 
Lyyra, Teekuppi ja sela. Tsemppiä kaikille teille ja rauhaisaa mieltä! :hug:
Itsellä ollut kauheasti hommaa myöhään eilisiltaan ja koko tämän päivän eikä ole ehtinyt piinailemaan. Hain Stockan apteekista progesteron-kapselit ja muistin sentään äsken kotiin tullessa asentaa ekan. Minulla nekin näyttävät valuvan... mutta ei ole samanlaista sotkua kui luget ja sain kela-korvauksenkin. Raskausoireita en vielä tarkkaile, mutta varmaan kiireestä johtuen on joku outo sisäinen väpätys päällä.

Tervetuloa uudet, vai olikohan teitä vain yksi... Nyt en pääse kurkkaamaan edelliselle sivulle. Mitäs tietoja laitetaan listaamme?

Olen kyllä samaa mieltä, että lapsettomuuden suru on jokaiselle henkilökohtainen suru, jonka suuruutta ei ulkopuoliset voi määritellä esim. sen perusteella että jo on lapsi tai puolison lapsia. Kieltämättä pitkään kestänyt yrittäminen sen ensimmäisen saamiseksi lannistaa välillä täysin. Esim. meillä kun lapsettomuudelle ei oikein ole löytynyt syytä, mutta ei vaan onnistu. Aika usien tuntuu, että ehkä emme koskaan jälkeläistä saa ja ihan turhaan vain toivomme ja syydämme tuhatlappusia klinikoille.

Marisabel, minun mummoni aina sanoi, että jos ei ole onnea arvonnoissa, on onnea rakkaudessa. Toivottavatsi pätee sinuunkin. :hug:

Nyt nukkumaan, huomiseksi vielä monta tuntia ohjelmaa. Onneksi maaanantaina pääsee töihin istumaan. Hilde :wave:
 
Huomenta!
Lyyra, suuri lohtuhalaus! Sulla oli pp12? Joten ihan kokonaan ei toivo ole menetetty, joskushan voi plussa tulla myöhemminkin. Toivon, että sinulla olisi niin! Ja vaikka tiedän ettet juuri nyt jaksa uskoa niin parempi nega heti kuin km:n kautta. Ja jos se vaan on mahdollista niin lähde uuteen hoitoon heti perään.
Itsellä raskausoireet edelleen kadoksissa, huolestuttaa kovasti se. Jos niitä ei vielä tähän mennessä olisi ollutkaan niin ei huolestuttaisi, mutta kun oli ja vielä melko vahvoja....

Teekuppi 5+2
 
Lyyra Suuren suuri lohtuhali :hug: ja voimahali :hug: perään. Harmittaa niin sinun puolestasi.
Tällä hetkellä ei varmaan lohduta, mutta tosiaan heti perään jos mahdollista toinen yritys niin uskon ,että se positiivinen tulos tulee.
 
Lyyralle :hug:

Älä teekuppi vielä huolestui, mulla kävi ihan samoin, että oireet katosi ja sitten se huono olo iski ihan yhtäkkiä.. muutama kaveri sanoi myöhemmin, että heillä oli käynyt samalla tavalla, joten koita odotella vielä rauhassa :)
 
Huomenta!
Lyyralle vielä paljon voimia tähän viikkoon!
Matilda, juuri niin tais käydä, eilen illalla alkoi uudelleen kuvottava olo, ja tänään oli aamulla jo taas rinnatkin kipeet. Huh mikä helpotus. Varsinaisesti en oo oksentanut mutta lällötys olo. Nyt siis todettiin tämäkin; oireet voi kadota ja tulla takas.
Oikein hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
Teekuppi 5+3
 
Pahoittelut negasta Lyyra ! Kyllä se siitä vielä onnistaa. Minulla tosiaan tehtiin kaksi PAS:ia peräkkäin, joista negat. Sitten tuoresiirto yhden kierron välillä. Tästä nega taas ja heti perään uusi PAS pitkänä viljelynä. Siitä sitten plussasin. Vaikken kyllä koko PAS:eihin uskonut.

Teekuppi muistelehan vaan, miten minä olin välillä ihan pessimistinen. Ei oireita ja vuotoa.

Discovery 21+1
 

Yhteistyössä