Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

MARRU: Mulla oli kortisoni käytössä annoksella 20mg päivässä. Sitä jatkoin rv 12 asti ja lopetin vähitellen yhden tbl päivässä vähensin. Lääkäri sanoi, etä nykyään voi lopettaa hetikin jos ei kauaa syö, mutta mä en saanut lupaa siihen vaan piti lopettaa rauhassa. Aspiriinin lopetan nyt eli rv 16. Luget ja zumet lopetin rv10. AIka paljon on eri käytäntöjä näköjään näissä.

Bartsu ja M 15+6
 
Josko, onnittelut luovuttajan löytymisestä! Marrulle rohkeutta ja kärsivällisyyttä: vuotoja voi olla ja silti kaikki mennä hyvin, kuten kaikki tiedämme.

Päivän kuntoraportti: kohtu on supistellut tänään vähemmän kuin parina edellisenä päivänä. Kaikenlaista vatsatuntemusta kyllä siltikin piisaa. Aamulla ja päivällä tuli vielä aivan hitusen vaaleanruskeaa tuhrua, nyt illan mittaan ei enää sitäkään. Mutta selvä se, että omat kuukautiset sieltä punnertavat läpi. Epäselvää on vain se, pidättelevätkö niitä vain Luget vaiko myös Tuomas ja Aapo... Kirveen olen jo varannut kaivonkannelle, mutta veteen en ole sitä vielä syössyt.

Jos mekin pakkassiirtoon joudumme ja pääsemme, taidan minäkin pyytää nuo kortisonit avuksi. Tuskinpa niistä haittaakaan on.
 
Mukavaa olla vapaapäivällä, vaikka sadepäivä taitaa tullakin. No, onpahan aikaa puuhastella kotona ja saada hommia tehdyksi :D !!

HILLEVI, miten oli limis kasvanut? Koska sinulla siirto? Kierron pv mikä?? Aloititko zumet kierron eka päivä? Mikä kortisoni sinulla on, annos?? Kyselen kun eskarilainen, koska mietin millaista lääkitystä pyytäisi tähän yritykseen ;) !!

Ja apua, meni suunnitelmat ihan uusiksi. Vuoto alkoi tänään, laskettua aiemmin, ja nyt matkat ja siirtopäivä uusiksi. No, kyllä se tästä :D !!

RUDY, jaksamista sinne ja tsemppiä ultran odotteluun. Turhat kommentit toisesta korvasta ulos ja nauti vaan päivästä kerrallaan ;) :hug: !!

ASSARI, tsemppiä sinne. Tiedän miten aika joskus voi madella :/ :hug: !!

SIMMIS, jaksamista piinailuun :hug: !!

MARRY, so, so HAPPY :D :hug: :heart: !!

...tallennan välillä...
 
WATROSSI, mukavaa lomailua teille täällä suomessa. Voikaahan hyvin ja toivotaan, että aurinko paistelisi :hug: !!

Meillä oli Lenan kanssa sovittu siirto perjantaiksi 12.6, mutta nyt joudumme aikaistamaan viikolla.

Muistanko oikein, että AVALLA tehdään PASSIT yleisesti ottaen kp20-21, kun muilla klinikoilla jo paljon aiemmin?? Ja siis lääkkeelliseen kiertoon. Kommentoikaa please muutkin :flower: !!

MYBABY, pahoittelut negasta :/ :hug: !!

PAPILLON, samoin sinulle :hug: !! Jaksamista yhä yrittämiseen.

ALIISA, onnea valmistumisen johdosta :flower: ja tsemppiä piinailuun :hug: !!

NENNULIINI, tsemppiä alkaneeseen hoitoon ;) !!

JOSKO, onnittelut luovuttajasta ;) !!

MATSALU, miten siellä voidaan, jokos pian meinaat testailla?? Kovin myös jännään puolestanne ja kunpa se plussa sieltä tulisi!! Palaa pian kertomaan ja mukava olisi myös kuulla miten olette tykänneet hoidosta ovumiassa.

- VEKARA -

 
Vekara, kiitos kysymästä! PP10 menossa. Tuhruvuoto ainakin toistaiseksi loppunut, kivutkin vähentyneet. Kumma tunne, että jotain olisi ikäänkuin ohi... Mutta onneksi tässä ei tunteilla pelata! Testata meinaan pp 13 eli sunnuntaina.

Käsitykseni Ovumiasta on tällä hetkellä vähän kahtalainen. Siellä on mukava hoitaja, joka pitää paljon yhteyttä: sain erittäin tarkat tiedot kaikista hoidon vaiheista. Arvattavasti myös hoidon lääketieteellinen puoli tehtiin niin hyvin kuin mahdollista. Pääsimme hoitoon hyvin nopeasti, käytännössä alle kahdessa kuukaudessa. Laskukin tuli juuri: 5500 euroa icseineen ja pakastuksineen kaikkineen. Ei aivan paha muihin klinikoihin verrattuna.

Ovumian tällä hetkellä kai ainoa lääkäri on kuitenkin aika vähäpuheinen ja sosiaalisilta taidoiltaan huono. Varmasti olisimme tulleet ihan hyvin juttuun, jos hoidossa kaikki olisi mennyt ennusteiden mukaisesti. Mutta kun tulos oli odotettua heikompi ja minä pettynyt, lääkäri ei kyennyt yhtään lohduttamaan. Mutta varmasti hänen kanssaan voi pärjätä, jos on vähemmän kiivas ja stressaantunut ihminen kuin minä. Mitään erityistä tukea häneltä ei kuitenkaan lääketieteellisten asioiden lisäksi kannata odottaa.

Ovumian toiminnassa näkyvät myös aloittelijan ongelmat: saimme sieltä selkeästi väärää tietoa lahjasolulapsen asemasta ja esim. hoitojen keskenmenoriskistä. Käsittäkseni olin klinikan yhdeksäs lahjasoluasiakas, niin että alkukankeutta varmaan on. Silti vähän ihmetyttää, että ihmisiä aletaan hoitaa ennenkuin on edes otettu selvää lainsäädännöstä!

Summa summarum: Ovumia kyllä hoitaa ihan ok, mutta siellä ei ole lainkaan kiva käydä!

Hillevi, kerro tosiaan kaikki pakkassiirrostasi, minäkin haluan tietää!
 
Vekara, en muista enää tarkalleen miten aikaisemmat hoidot Avalla oli, mutta tämän kierroksen tuoresiirto tehtiin kp21. Muistelisin kyllä, että Zumeja on tullut aina noin kolme viikkoa syötyä. :)

Matsalu, älä niistä tuhruista välitä! Minä taas olen Marrun tarinan jälkeen oikein toivonut, että tuhruja tulisi, mutta ei mitään. Yksi yö näin jopa unta, että olisi ollut kiinnittymisvuotoa, mutta ei kun ei. :kieh:

Bartsu, joko liikkeitä on tuntunut? Itse muistan elävästi, kun tunsin ekan liikkeen rv 16+4 :). Tosin ensisynnyttäjälle on aivan tavallista, että liikkeet tuntuvat rv 20 - 21 vaiheella, eli ehkä kyselen hieman liian aikaisin. Miten sulla on ollut pahoinvoinnin suhteen? Ja onko ollut niitä hassuja mielitekoja? ;)

ON: Minä täällä kyttäilen fanaattisesti ovatko rinnat sillai "oikeasti" kipeät, vaiko vain lääkkeistä johtuen turvonneet ja sen vuoksi arat. Rinnat nimittäin olivat tuossa viimeisessä hämäysoireita täynnä olleessa pas:ssa ainoat, jotka eivät huijanneet minun luulemaan plussaa. :) No, ne vanhat kaverit ovat edelleen olleet hissuksiin ja elleivät nyt päivän parin aikana kipeydy, niin tiedän varautua sitten negaan. Kiva kun tässä maailmassa johonkin voi sentää luottaa. ;) :heart:

Täytyypä oikein katsoa edelliseltä sivulta, miten piinailijat testailevat. Elikkä:
- Matsalun pp14 on 25.5., mutta testailisi jo pp13. eli 24.5.?
- Assarin pp14 on 27.5.?
- Minun ja Alman pp14 on 28.5, mutta Alisalle on testipäiväksi määrätty 31.5.?
- Aliisan pp14 on 29.5.?

Meniköhän mikään noista oikein? :) ;) Joka tapauksessa, kyllä tuntuu pitkältä ennen kun meistä seuraava testailee, mutta sitten pitäisi olla ns. suma edessä. :D Ja eikös uusia piinailijoita ole ihan jonoksi asti tulossa heti perässä? :D :D

Hyvää helatorstaita toivottaen,
Simmis
 
Vapaapäivää kaikille,

kotityökaaoksen keskeltä...

Ultrassa käyty. Limis oli jo 8.4mm ja kauniin muotoinen. Muutenkin sisukset oli ojennuksessa. Zumeja olen syönyt 6mg/pvä kp.2 alkaen - Ovumian lääkäri kyllä määräsi 8 mg, mutta sovelsin, kun viimeksikin limis kasvoi ihan hyvin pienemmällä määrällä. Ultraava lääkäri ihmetteli isoa annosta, tehnyt hoitoja aiemmin ja silloin 2 mg oli yleinen annos ja hoidot onnistuivat. Zumet kuulemma jarruttaa omien munasolujen kypsymistä samalla kun kasvattavat limakalvoa. Siirto on sitten ensi keskiviikkona, kp 16 - jos alkiot hengissä. Siirretään yksi top, jos se selviää. Jos ei selviä, sulatetaan samaan korteen pakatut kaksi hyvälaatuista.

Zumenonien lisäksi mun piti alkaa tänä aamuna kortisoni, mutta unohdin. Se pitäisi ottaa klo 10 mennessä. Prednison 5mg otan kolme päivää 4 tablettia, sitten kaksi rv. 8 saakka, jos paksuunnun ja sitten lopetus vähitellen kahden viikon aikana. Tänään aloitin myös e-vitamiinin, samoin menee foolihappoa ja aspiriinia 100 mg päivässä. Luget alan sunnuntaina, kun sitten keskiviikkona siirto ja alkiot ovat 2-päiväisiä.

Ultran tehnyt lääkäri on alkuraskauden ultraääniekspertti ja näytin tammikuun kuvia siitä kesken menneestä. Hän sanoi, että alkio oli todella hyvin kehittynyt, erotti kuvasta raajatkin ja ihmetteli kovasti, miksi sydän oli pysähtynyt - kun alkio oli niin hyvin kehittynyt. Epäili, että vika olisi voinut olla istukassa tai sitten alkiolla oli vakava kromosomi tms. vika, eikä se ollut elinkelpoinen.

Matsalun kanssa samaa mieltä sen yhden klinikan lääkäristä, mutta onneksi lääketieteellinen puoli hoituu :)

Nyt mentävä taas...
Hilde
 
Moro!

Täällä on tappiomieliala...ei jaksais edes kirjoittaa... mutta sen teen silti:

Josko onnea luovuttajan löytymisestä. SIITÄ SE LÄHTEE! :heart:

Marrulle KOVASTI ONNEA! hurjan ihanaa! se on jo paljon se että plussaa.... siihen kun vielä saa sitten ne ihanat löydökset ultrasta ja sydämmensykkeet.... :flower:

Hilleville tsemppiä siirtoon. Limis kuulosti hyvältä! Íhme tuo alkion sydämen pysähtyminen... olishan se aina kivaa tietää miksi?? kurjaa....

Simmis täällä sama rintojen kyttääminen... miehenkin käskin niitä kopeloida kun itse olen vähän sit mieltä että ne ovat isommat... ja välillä juolii ja jomottaa mutta ei mitään arkuutta...muuten ei oireita, muuta kuin yhä pahenevat pms-oireet ja kamala kiukku!

Matsalulle pitkää pinnaa ja tsemppiä! tuo tuhruhan lupaa usein erittäin hyvää!

Juu minulla on veritesti pp 13 eli ti 26.5. mutta aion testailla kotosalla ja pian... tai siis itseasiassa mun piti alkaa testata pp7 alkaen kun noita testejä on kaapit väärällään.. olisin halunnut nähdä missä vaiheessa testi voi näyttää plussaa jos näyttää.. no negaa vielä näytti ja tämä päivä jäi välistä... hmm... ehkä testaan taas huomenna tai ylihuomenna... ihan vaan pissaamisen ilosta ;)

miehen kanssa on napit vastakkain pahasti. Molemmilla on ollut omat työ- jne murheensa ja jotenkin minusta tuntuu että olen ollut tässä hoidossa täysin yksin... ja pinna on kireä, ja siksi taas miehellä on pinna kireä... argh! no olemme vakavasti harkinneet menoa pariterapiaan... terapeutit ovat vain kovasti ylipuukattuja... en ihmettele. Ekalle kenelle soitimme, sanoi että pidempiaikaiseksi asiakkaaksi pääsee vasta ensi vuonna!! jep jep.... :|
no, pitää vaan koettaa kestää ja jatkaa etsintöjä....

nyt mie vaivun sohvan uumeniin.... mieliala heittelee kovasti ja nyt on ihan pohjamudissa... tuleekohan tästä lasta tai edes sitä toista....

tsemppiä meille kaikille piinailijoille, meitä onkin nyt paljon!

assari pp8 (vasta!!!!!!!!)
 
Hillevillä on tosi monipuoliset tropit... Eipä ihme, jos jotain unohtuu. Mulla on tekemistä jo siinä, että muistan kolme kertaa päivässä Zumet+Luget!

Meillä keskeytyi se luomuraskaus suunnilleen samoilla viikoilla kuin Hillevillä. Itse ajattelen mielläni niin, että ehkä Santeri Alkiolla oli paha sydänvika eikä sen takia kestänyt. Ehkä kyse oli meillä myös down-lapsesta.

Assari, rohkeutta! Ei pp7 vielä mitään näy. Pariterapia on varmaan hyvä ajatus. Pelkästään jo nämä hoidot vetävät helposti hermot tosi kireälle, siihen ei enää mitään lisävaikeutta kaipaa.

Simmis, minäkin olen yrittänyt tissejäni tsuumailla, mutta ei niistä selvää saa. Kipeät ovat olleet koko Luge-kuurin ajan, mutta eivät lainkaan turvoksissa, niinkuin muistan raskauden aikana olleen. Lääkkeiden aiheuttamaa arkuutta siis. Mutta toisaalta mitä muuta nyt voisi olla, kun koko raskausoireita aiheuttava hormonituotanto on pillereiden varassa? Sinulla siis ilmeisesti Luget eivät tee tissejä kipeäksi? Ei tehnyt mullakaan omilla soluilla tehdyissä hoidoissa, mutta tässä lahjasoluhoidossa kyllä.

Aion tosiaan testata jo sunnuntaina pp 13, kun on vapaapäivä ja helpompi sulatella tulosta, oli se mikä tahansa. Meillähän oli siirrossa kolmen päivän alkiot, niin että eiköhän tulos jo tuolloin ole suht` varma.
 
Assari, voimia sinulle parisuhteessa. :hug: Myös meillä on miehen kanssa aika ajoin pinna kyllä tosi kireellä ja välillä olenkin miettinyt, että olemmeko ainoita, jotka emme jaksa toisiamme koko ajan näissä hoidoissa tsempata. Mutta ihmisiähän me tässä vain kaikki olemme, vai mitä? =) :heart:

Mun pitäisi oikeastaan hieman manata sinua Assari, sillä sait minutkin aloittamaan "hupitestailun"... :kieh: Nyt sitten sain aamulla sellaisella herkällä testillä mukamas haamujen haamun, mutta eipä ne todellisuudessa kerro tässä vaiheessa vielä yhtikäs mitään. Miehellekin tikkua esittelin ja vilkaistuaan totesi, että eihän siinä mitään näy. Edelleen tivasin, että etkö tosiaan mitään viivaa mihinkään suuntaan näe, niin totesi et kyllä siinä nyt joku todella haalean punainen pystyviiva näkyy. Sen jälkeen mieskin alkoi hieman innostua ja nyt mua harmittaa, kun hänetkin tähän "hölmöilyyn" sotkin, sillä saattoihan se tosin olla ihan vain viivanpaikka, jonka tihrustamalla näki. :ashamed: :headwall: No täytyy parin päivän päästä testata uudestaan, sillä pp10 voisi jo jotain näkyä, mikäli on näkyäkseen... :D

Tsemppiä kaikille :wave:

Simmis
 
No vaude Simmis, hyväähän tuo haamu lupailee!

Mulla on taas parin päivän tauon jälkeen kk-kivut ja öklötys palannut. Mitään vuotoa ei nyt ainakaan toistaiseksi näy. Ota tästä sitten selvää! Ja pp 11 menossa.
 
Hienoa Assari ja paaaaaljon onnitteluja. :heart: :flower: Waude, plussa jo tässä vaiheessa piinistä ja vielä päiväpissasta! Nyt sullakin alkaa tuo "kakkospiinis". :D

Juu, mua ei kannata vielä onnitella, mutta peukkuja voi pitää pystyssä, kuten muillekin piinailijoille, eli Matsalulle, Almalle ja Aliisalle. =)

Simmis
 
Assari Mahtavaa! Oikein rutkasti Onnea matkaan!

Simmis toivottavasti haamu tummenee oikein kunnon viivaksi!

Matsalulle myös plussatuulia, kuten muillekin piinistelijöille!

Mybaby teitkös jo sen tarkistustestinkin?

Vekara meillä PAS oli Avalla kp 21 ja lääkkeelliseen kiertoon. Mulla tosin oma kierto vippailee kovasti, joten en kovin helposti olisi lääkkeettömään suostunut, jos sellaista olisi ehdotettu. Myös tuoresiirto oli suht samoilla kiertopäivillä.

Minäkin olen yrittänyt tarkkailla rintojani, pientä arkuutta, muttei turvonneet. Nyt kun on ollut kaikenlaista touhua, niin eipä mitään oireita kyllä ole havaittavissa. Mielikuvituksen tuotetta siis varmaan plussan jälkeinen "erilainen" tunne mahassa. Toivottavasti pikkuinen/pikkuiset kuitenkin ovat vielä tiukasti menossa mukana. Aika piinaavaa tämä plussan jälkeinenkin aika on, oireita ja ultraa siis odotellessa.

Mukavaa viikonloppua,
Marru
 
Marru, uskotan ja toivotaan, että kaverit(t) mukana pysyvät! :heart:

Asarilta vielä piti kysymäni, että millä testillä noita plussia saa? :D Itselläni oli First Signal ja luin myöhemmin netistä, ettei kuulemma ole kovinkaan varma testi alkuvaiheessa.

Muoks* Marru, ohessa linkki, jossa "neuvotaan" miten "tissitestin" voi tehdä. :)

http://metku.net/~pesu/faq.php

Simmis
 
voi tissitesti :)

Mä olen saanut nämä elämäni ainoat plussat Clearbluella... kotona on vielä netistä hommattuja David -testejä...niillä tein pp7 negan joka oli kyllä seuraavana aamuna roskiksessa haamuna. Mutta juu tuo Claerbluen testi ei ollut edes haamu vaan heti tuli plussa... jännää

olen niin onnellinen vaikka tiedän että edessä on vielä monta etappia... mutta kun omilla soluilla ei tullut edes sitä hipaisua! että nyt on sentään JOTAIN tapahtunut... siitäkin voi olla iloinen =)

ja niin minä taas muistelen lämmöllä luovuttajaamme!! hän on kyllä sitten helmi! :flower:
 
oireista:

minulla oireet ovat aina vähentyneet mitä lähemmäs testipäivä tulee.. paitsi nyt, nyt ovat vaan lisääntyneet... Rinnat oli raskaammat ja rintarauhaset selvästi suurentuneet ja rintoja vihloo/jomottaa välillä, eivät ole kuitenkaan arat. ja ne menkkamaiset olot. alaselkä varsinkin on ollut kipeä.
esikoisesta minulla ei ollut mitään oireita. tai en ainakaan muista.

Lueskelin muita pinoja ja jotkut olivat testanneet plussaa jo pp8, siitä se ajatus sitten lähti.

assari pp9
 
ASSARI: Hurjasti onnea :heart: :flower:

Täällähän on melkoinen plussa-aalto. Nyt kaikki vaan kyytiin...

SIMMIS: Ei ole vielä liikkeitä tuntunut. Muutamana iltana on ollut sellaista jännää sanoisko kuplintaa tms. ja olenkin miettinyt onko ollut sitä vai jotain muuta...mulla on istukka kohdun etuseinässä ja sekin voi vielä viivästyttää liikkeiden tuntemista. Pahoinvointia on ollut edelleen joinain iltoina, mutta ei niin paljon kun aiemmin. Mielitekoja ei kummempia ole. Ennemmin sellaisia mitä ei tee mieli esim. nyt grilliruoka.

Bartsu ja M 16+1
 
Onnentoivotukset plussanneille, ja onnea paljon myös matkaan muille.
En lukenut niin ajatuksella, että olisin hahmottanut tilanteen tarkalleen missä täällä kukin on tällä hetkellä...

:( jatkoin niitä lääkkeitä sinne pp16 ja testasin sitten vielä, kun mies halusi ja klinikalla ohjeistivat, mutta eipä tuo muuksi muuttunut. :ashamed:

Sisimmässäni ajattelen yhä samoin kuin aikaisemmin kirjoitin...
Nyt vaan taitaa kuitenkin olla edessä aika että itkut pitää itkeä ennenkuin matka jatkuu...
En ollutkaan niin vahva kuin luulin :'(

mybaby

ps. jos joku ystävällisesti poistaa minut listalta... lopullisesti
 

Yhteistyössä