Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Pitkään olen vain taustaillut minäkin ja lukenut ketjuanne. Olen niin myötäelänyt Hillevin tarinaa, että tämä pettymys veti hiljaiseksi. Olen kovin pahoillani Hillevi.
Voimia jälleen kerran.
 
Olen lukenut teidän palstaanne aina välillä ja Isiksen tavoin myötäelänyt Hillevin ja monen muun tarinaa. Syvä osaanottoni Hillevin ja, ikävä kyllä, niin monen muunkin menetyksen johdosta. :hug:

Tämä ei varmaankaan ketään lohduta, mutta myös minulla itsellä on ollut samalla tavoin kaksi keskeytynyttä keskenmenoa, joissa sikiö(t) kuolivat noin 8 - 9 viikon tiennoilla. Toivoa ei kuitenkaan kannata menettää, sillä kolmas raskaus sanoin toden ja nyt meillä on maailman ihanin pikku-ukko tuolla päiväunilla vaunuissaan ulkona. :heart:
 
Hillevi, otan todella paljon osaa. :hug: :'( :hug: :'( Jotenkin tuntuu, että ei tämä voi olla totta, että niin monta raskautta on nyt tässä ketjussa alkanut ja tuntuu, että melkein kaikki ovat menneet kesken. Niin ja vielä sen seitsemännen raskausviikon jälkeen, jonka jälkeen keskenmeno pitäisi olla jo niin paljon harvinaisempaa...

Voimia Hilleville ja perheelle!!!!!!

Piri
 
Kiitos teille kaikille myötäelämisestä ja lohdutuksesta. :heart:
Teidän kovia kokeneiden voimalähetykset ja oman kullan kainalo saavat ihmeitä aikaan. Pahin olo alkaa pysyä jo poissa hetkittäin. Perjantaina ultrasta tullessa kaupungilla tuntui, että minun elämäni oli pysähtynyt ja kaikki ympärillä oli yhdentekevää. Onneksi mieheni oli mukana. Hän kun selviää järkytyksistä aina nopeasti toimintakuntoiseksi, vaikka tosi surullinen olikin. Ja kyllä tämä toinen kerta (eka 2005) on jotenkin helpompi, oli mielessään varautunut kun pettymyksiä on peräjälkeen ollut jo monta vuotta. Ajattelin ottaa alkion talteen ja haudata ensi keväänä mummoni siskon hautaan läheiselle hautausmaalle. Sinne voi sitten viedä joskus kynttilän kaikkien enekelialkioidemme muistoksi. Sillä taitaa olla todennäköisempää, että me ei lasta koskaan kotiin asti saada ja tätä lapsettomuuden ahdistusta tuntuu vähentävän se, että sille voi tehdä jotain konkreettista.

Mutta kunhan tyhjennys on tehty, niin sitten kokeillaan vielä kolmella pakastealkiolla. Kokonaiseen uuteen hoitoon ei taideta jaksaa eikä ole varaa.

Lääkärin mukaan syytä ei voi tälle sydämen pysähtymiselle löytää. Minä kyllä epäilen että stressi viime viikolla vaikutti, kun yritin selvittää, miten saisin mininmiäippärahaa enemmän. Tuloni laskentajaksolta ovat pääasiassa verottomia, ja niitä ei huomioida äippärahaa laskettaessa. Istuminen koneella pitkät päivät eivät myöskään ole oleet hyväksi. Lääkäri sanoi, että ikä voi vaikuttaa niin, että kohdun ja istukan verenkierto vähän heikkenee ja sehän saattaa aiheuttaa alkion kuoleman. Eli Gerpera ja muut jatkakaa jalkakylpyjä!

Pörrikaani
, kyllä sinun kertomuksesi lohduttaa, kiitos siitä :)

Paljon parempaa onnea kaikille raskaina oleville ja tuleville hoidoille ihan jokaiselle!
Hillevi :wave:
 
Bea
Voi Hillevi miten surullisia uutisia :'( Olen todella pahoillani puolestanne. Muistaakseni aloitimme suunnilleen samoihin aikohin hoidot ja olen ajatellut sinua ja tietty kovin toivonut teidänkin vihdoin onnistuneen (hyvältähän jo näyttikin)...älä vielä menetä toivoasi, please!

Söithän "mini asperiinia" kohdun verenkierron parantamiseksi? itse söin primaspania ainakin testiin asti, tiedä sitten auttoiko yhtään.

Paljon voimia sinulle & toivon sydämeni pohjasta että vielä onnistutte jäljellä olevilla pakastealkioilla. Tsemppiä hirmuisesti!

:hug: Bea
 
Voi Hillevi, miten surullisia uutisia! :hug:
Koittakaa miehesi kanssa jaksella ja surkaa surut kuitenkin, kun niiden aika on.

Niin toivoin teillekin onnistumista ja ei voi ymmärtää miksi käy näin meidänlaisillemme, joille muutenkin raskautuminen on vaikeaa. :( Jaksamista myös muille sitä tarvitseville, nyt en valitettavasti muista kaikkia sitä tarvitsevia, kun oli tullut viestejä niin paljon sitten viime kerran.

Terkuin,
Nennuliini
 
HILLEVI, ihana oli huomata , että jaksat taas katsoa eteenpäin, vaikka menetys oli hurjan raskas :hug: .

Mitäs meidän koko muulle poppoolle kuuluu?? Kovin on ollut hiljaista!!

Omaa hoitoa en juurikaan mieti. Ensi viikolla vasta nollaultra, jonka jälkeen alkaa zumenon.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille toivottaapi VEKARA ;)
 
Tunkeilen vielä sen verran teidän ketjuunne (liittyen Bean kysymykseen miniaspiriinista), että itse söin kolmannessa (siinä onnistuneessa) raskaudessa hoitojen alusta saakka rv 22:lle 100mg aspiriinia joka päivä. Minulla oli kyllä tutkittu veren hyytymistekijät, eikä tromboositaipumusta niiden mukaan ollut. Oma-aloitteisesti kuitenkin aloin miniaspiriinia "nappailemaan" ja lieneekö sitten ollut sattumaa tai ei, niin se "itsetohtoroitu" raskaus onnistui loppuun saakka. Tuohon 100 mg vuorokausiannokseen päädyin sen vuoksi, että eräässä tutkimuksessa oli tutkittu 75 mg vuorokausiannoksen vaikutusta selittämättömiin keskenmenoihin. Sen tutkimuksen loppupäätelmä oli, että merkittävää vaikutusta ei ollut, eli joko asetyylisalisyylihappo ei joko auta ollenkaan tai sitten vuorokausiannos oli liian pieni. Yli 100 mg en kuitenkaan halunnut ottaa, vaikka toisen tutkimuksen mukaan 150 mg päiväannos ei vielä olisi vaaraksi sikiölle.
 
Mulla oli vajaa viikko sitten otettu hcg 304 eli silloin oli kulunut 2vkoa+1pvä kaavinnasta (tänään sain tuloksen ja lääkäri vasta tulossa). Tietääkö kukaan onko tuo ihan tarpeeksi alhainen kun kaavinnasta tosissaan vasta silloin tuo 2 viikkoa?
HILLEVIlle vielä kovasti jaksamista!!!!
 
Suzyanne
Tulin pitkästä aikaa lukemaan teidän kuulumisianne ja mitä sainkaan lukea, Hillevi, voi miten pahoillani olen puolestasi, :hug: :hug: toivotan sinulle ja miehellesi paljon voimia ja jaksamista!! :hug:
 
Voi Hillevi, tuo km on niin väärin. Sinä olet niin ihanasti jaksanut myötäelää meidän muiden pinolaisten tapahtumia, osuvasti ja hienotunteisesti ottanut osaa niin ikäviin kuin iloisiinkiin tapahtumiin ja jakanut tietämystäsi varauksetta muillekin. Toivon sinulle ja miehellesi jaksamista. Ja pakkasessahan teillä vielä on toivoa.

Kiitos myös kaikille pinolaisille osanotosta. Jonkinlaisen harson läpi katselen itse vielä tätä elämää. Lääkärin piti Ovumiasta soitella tänään jatkosta, eipä soitellut. Lähetän hänelle sähköpostia, en nyt jaksa lääkärin kanssa takuta mahdollisesta hoidon aloittamisesta, kun se oli jo viime marraskuussa sovittu. Ajattelin myös ilmottautua jonoon Riikan Avaan, kun tuo Ovumian touhu taitaa olla lottoamista huolimatta jonotusnumeroista ja sopimuksista.
 
HILLEVI: :hug: Olen niin pahoillani puolestanne

Tällaisia uutisia on tullut ihan liikaa viime aikoina...

Omaan napaan kuuluu menkkojen odottelua, että saisi alkaa nappailemaan noita Zumenoneja taas. Pitäs ihan nyt lähipäivinä alkaa.

Bartsu
 
Olen todella pahoillani menetyksestanne. Ole itsellesi armollinen alaka mieti, etta olisit jollain tavalla voinut itse vaikuttaa alkion sydamen pysahtymiseen. Mainitsit esim. stressin mahdollisen vaikutuksen. Stressia ja raskautta on tutkittu aika tavalla ja asiantuntijat ovat pitkalti yhta mielta siita, etta sulla pitaa olla aivan jumalattomat tasot stressihormoonia kehossa pitkan ajanjakson ajan ennen kuin silla VOI olla vaikutusta. Ma vedan tyokseni isoja projekteja ja olen jatkuvasti kovan paineen alla eika talla tosiasialla ole ollut mitaan vaikutusta mun raskauden kulkuun. Istun myos paatteen edessa monta tuntia paivassa.

Heippa Nettikummitati! Olen viela yhtena kappaleena - mulla on 7 tyopaivaa jaljella ja LA:aan on 16 pvaa, joten viimeisia vetelee. Toissa on kova kiire kun delegoin hullun lailla projekteja tiimille ja samalla yritan jarjestella viimeisia vauvan juttuja (taalla on jarkyttava byrokratia kun saa lapsen, jolla on kaksi kansalaisuutta).

Tsemppia meidan upealle ja sisukkaalle porukalle!

Watrossi
 
Kyllähänä tämä on ollut murheellista täällä, kun näin monella meistä km ja erityisesti tuo, että ultrien jälkeen on kuitenkin tullut km, vaikka sen pitäisi olla harvinaista. Surullista Hillevi, kun olet niin meitä muita aina jaksanut tsempata ja sitten kävi näin. :hug: Sinulle ja muillekin tietysti olisi toivonut onnea. Mutta ei kait huono onni voi jatkuvasti meitä vainota, joten uskotaan ja toivotaan parempaa meille kaikille tänä vuonna! Onneksi Hillevi teillä on vielä pakkasessa alkioita! :heart:

Ronyah: Luulisin, että tuo sun hCG on ihan ok, on jo aika alhainen, mutta ymmärtääkseni nollille sen pitäisi mennä ennen kuin on "puhtaat paperit". Toivottavasti saat pian tietoa siihen! Ja jaksamista sinulle kanssa! :heart:

Oma tilanne on se, että kuukautiset on jo tyrkyllä, mutta siirrän työasioista johtuen viimeistä pakkasalkiota keväämmälle. Minulla on nyt kahden ihmisen työt niskassa, joten stressikerrointa sen verran, etten uskalla riskeerata viimeistä alkiota tähän saumaan. Eli aikaisintaan maaliskuussa aloitetaan hoito. Hoidon siirtäminen on samalla myös ahdistuksen ja lopullisuuden siirtämistä, näin voisin itseäni tulkita.. :|

Watrosslille onnea synnytykseen! :heart:

Minä myös uskon, että stressaamalla ei voi aiheuttaa keskenmenoa, vaikka kuinka stressaisi. Mutta näissä hoitojen eri vaiheissa stressi tuntuu mulla ainakin kovasti vaikuttavan mielialaan ja siksi en halua nyt lähteä vielä viimeiseen koitokseen. Muutenkin kevät on mulle aina helpompaa aikaa, en ole niinkään talvi-immeinen.

Vekaralle onnea matkaan! :heart: Nyt pidetään kaikki sormet ja varpaat pystyssä. En muuten ole miettinyt tuota alkioadoptiota, kun siitä ei ole paljoa tietoa. Osaatko kertoa siitä tarkemmin? Miten te olette sitä ajatelleet? Gerberallahan se oli kyseessä, eikös vaan?

Kaikille lumista ja talvisen reipasta keskiviikkoa! t. saaga :wave:
 
Ihanan talvista huomenta täältä Espoosta. Kävin koirien kanssa äsken pitkän lenkin ja oli kyllä niin ihanaa kun oli lunta ja lämpötila aikalailla nollassa. Tälläisistä keleistä minä nautin.. Ei ole märkää ja ei ole kylmä:)

Hillevi vissiin ollut siinä lääkkeellisessä tyhjennyksessä jo? Toiv kaikki meni hyvin :hug:

Omaa napaa sen verran että kuukautiset jatkuu. Kuinkahan yleistä on että ensimmäiset kk tuon tyhjennyksen jälkeen kestää jo lähemmäs kolmatta viikkoa? Eilen tuli vielä pari isoa hyytymääkin.. Alkaa mennä hermo tähän vuotamiseen:( Nyt parina viime päivänä on alkanut esiintymään alavattalla pieniä kipujakin.. täytyy varmaan varata lääkäriin aika.. ei tää tunnu yhtään normaalilta..

Meillä yritetään vissiinkin se viimeinen pakkasukko heti kun vaan on mahdollista. Näiden kk:sten kestolla se venyy varmaan maalis-huhtikuulle.. ja jos vielä kaavintaa joudutaan niin mahd vielä pidemmälllekin.. tosin olen laskeskellut että jos nuo Fertinovan jonot todella ovat vain sen puolisen vuotta niin kesäkuussa voitais siellä päästä jo hoidot aloittamaan..

Täällä kovasti on katse kohti tulevaisuutta.. Vaikka nämä kk:set ja koko lääkkeellinen tyhjennys on ollut yhtä helvettiä ja tuntuu etten ikinä enää halua sitä kokea.. ja toivotaan ettei tarvikaan. Se unelma lapsesta kuitenkin elää niin voimakkaana.. että pakkohan sitä on yrittää..

Nyt täytyy kiirehtiä suihkuun ja sitten hammaslääkäriin.. Rikkinäinen viisari iskenyt kamalan hammassäryn ikäänkuin tälle kaikelle kruunuksi.. Huh huh..

Mutta mukavaa alkanutta viikkoa! Kyllä se aurinko vielä meillekin joskus varmasti paistaa..
 
Aliisa: onkohan toi enää olla ihan tavallista ainakaan minun mielestä noin pitkä vuotaminen, kun kuitenkin silloin se tyhjennys tehty? Ota yhteyttä lääkäriin ja kysy neuvoja, mulla tosiaan ihan suht. normaalikestoiset menkat sen eka km:n jälkeen paitsi vuotoa tuli todella paljon ja yli äyräiden. Ja kun sulla tulee vielä noita hyytymiäkin niin ihme että mistä sitä vuotoa oikein riittääkin. Mulla oli silloin raskaus vähän pidemmällä 12 viikolla. Ja ei ollut tyhjennyslääkkeitä, koska kaikki tuli pois, mutta vuotohan mullakin jatkui sen 8 viikkoa, mutta se loppui siihen kun hormoni oli nollilla. Ja sitä seuraavat kuukautiset oli ne rankat.

Voi toki olla, että ihan normaaliakin, mutta ajattelen ettei veriarvosi menisi ihan heikoksi, kun vuoto vain jatkuu ja jatkuu. Eihän sulta vielä otettu sitä hCG:tä kun en nyt muista? Se varmaan näyttää suuntaa lääkärille.

Toivottavasti loppuisi mokoma vuotaminen, toi on tosi ikävää. :|

t.saaga
 
Hei kaikki pinon Naiset,

Kiitos teille voimalähetyksistä ja myötätunnosta! :heart: Etta arvaa, miten paljon helpottaa kun olette olleet tukemassa näinä vaikeina päivinä. Kyllä täällä jo kuopan yläreuna häämöttää ja pian jaksan kiivetä sen yli :)

Papillon, vastasin sinulle yksityisesti.

Aliisa, minäkin kannustan ottamaan lääkäriin yhteyttä. Aika pitkä tuo kolme viikkoa ja hyytymät vielä mukana. Toivottavasti kaikki on kuitenkin kunnossa :hug:

Watrossille paljon onnea ja voimia, h-hetki onkin jo tosi lähellä.

Juuni, tuo viivyttely klinikan puolelta on todella ärsyttävää ja minusta epäammattimaista. Minulle luvattiin viimein lasku kuudennen karhusoiton jälkeen. Saapa nähdä, onko se edes kohdillaan. Toivottavasti pääset kuitenkin hoitoon ja jos mitenkään jaksat, pommita vain heitä yhteydenotoilla, että asia etenisi.

Gerperaaa :wave: toivottavasti et ole ihan nääntynyt pahoinvointiin ja muihin alkuvaiheen oireisiin. :heart:

Jokaiselle hyvää talviviikkoa, ja mahdollisimman hyviä uutisia, missä tilanteessa olettekin.
Hillevi
 
Hei kaikille!

Olen käynyt ahkerasti lukemassa kuulumisianne, mutten ole ehtinyt kirjoitella....

Kosvasti tsemppiä kaikille km:n kokeineille! aika hurjaa, että usealle kävi noin...

Täällä jännitetään ensimmäistä luovutusmunasoluhoitoa ja popsitaan Zumenoneja 11 päivää. Eilen oli kp 10 ultra ja limis oli 8mm, lääkärin mielestä kaikki näytti kivalta.
Luovuttaja alkaa pistellä huomenna ja siirron pitäisi olla viikolla 6.

Kysymyksiä konkareille:
-onko teillä ollut vatsa oireita Zumenoneista? itse olen kotosalla tällä hetkellä kun en oikein tiedä onko vatsakivut lääkkeistä vai vatsatautia. mutta kovaa kuvotusta, ripuli ja vatsanväänteitä jo toista päivää. Muu perhe ei ole vatsataudissa...
- kuinka paksu limis teillä on ollut n. kp10? entäs siirrossa? ja mikä kp on siirto tehty?

Ei sitten muuta taas kun sängyn pohjalle vatsaa potemaan...

ISO VOIMAHALI KAIKILLE! :hug:
 
No niin.. soittelin tuonne Väestöliittoon.. On kuulemma ihan normaalia, että nämä ensimmäiset kk:t vuotaa näinkin pitkään kun sinne kerta hyytymiä on jäänyt.. jotka on siinä jälkitark. havaittu. Jos ei ole kerta kuumetta ja olo muutenkin ihan suht normaali niin ei syytä huolestua.. Alkaa vaan niin pirusti rasittamaan tää vuoto. Hcg on turha mitata.. kun raskaustesti näytti silloin tod haaleaa viivaa puolen tunnin jälkeen.. eli ei edes luettavissa enää tuolloin.. niin hoitaja sanoi että se on jo tod lähellä nollaa.. Epäili, että vuoto alkaa nyt pikkuhiljaa loppumaan.. Kehoitti soittamaan Jorviin jos se vaan pitkittyy ja pitkittyy entisestänsä.. mutta kun ei ne siellä Jorvissa mitään tee..

Ei kai se sitten auta kuin odottaa ja odottaa sitä päivää kun nää loppuu ja sitten mennä yksityiselle taas jälkitarkastukseen.. EI kai siinä muu auta.. Tosin sen sanon että jos nää ei viikon päästä ole loppunut niin varaan omalle gynelle ajan.. On nää aika huolestuttavan pitkät kk:set omasta mielestä kuitenkin... vaikka olisi kaikki kuinka normaalia..

Mukavaa päivän jatkoa.. Mä alan pikkuhiljaa hipsimään töihin päin ja inventoimaan..
 
Niin tästä on aikaa, kun viimeksi täällä kävin...taisi olla jouluaatto. No paljon on siinä aikana tapahtunut. Selasin pikaisesti missä mennään, ja surullisia uutisia oli.

Pahoittelut Hilleville ja Ronyahille. :hug:

On tämä niin väärin, että näin paljon tulee näitä keskenmenoja ja vielä se, että ne tulee ultran jälkeen. Toivottavasti nyt tänä vuonna kuitenkin tulisi paljon plussia (ja tietysti kaikille) ja se plussa pysyisi loppuun asti!

Aliisalle jaksamista Toivtaan, että vuoto loppuisi pian.

Vekaralle oikein paljon onnea tulevaan hoitoon! Täällä pidetään peukut pystyssä, että nyt onnistaisi.

Assarille myös onnea tulevaan hoitoon ja samoin muille hoidon aloittaville.

Täällä hiljaiseloa hoidon suhteen...odotellaan vaan milloin luovuttaja löytyy. Omalla kohdalla ristiriitaisia tunteita hoidon suhteen. Tavallaan toivoo, että soitto tulisi pian, mutta sitten taas pelottaa, se että mitä jos nytkään ei onnistuta. Ollaanko me sitten lapsettomia. Nyt olen monen yönä nähnyt unta, että olen raskaana tai joku lähenen ystäväni on raskaana. Voi johtua siitä, että taas yksi työkaverini ilmoitti olevansa raskaana ja kun päivät kuuntelee niitä raskaus juttuja niin ne jää sitten tonne alitajuntaan ja tulee uniin.

Miten Enkelitytön äiti, joko on pienokainen syntynyt? Ja Watrossille oikein paljon onnea tulevaan synnytykseen!

Hyvää yötä kaikille ja halauksia!!

-Cornelius-








 

Yhteistyössä