Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

ja ihan täysin nyt ).(

...meillä on kohta lattiassa iso ura :kieh:
ja niin kun olin asennoitunut että en ota tressiä enkä mieti liikoja ni tässä sitä ollaan, vatsa on ihan kuralla enkä muuten viimeyönä paljon untakaan saanut... perhanan kuukin paistoi ikkunasta koko yön |O

Mutta herrantähden sentään, en ole koskaan hoitojen eri vaiheissa ollut tässä mallissa :headwall:

Voiskohan tosiaankin olla niin että niistä meitin kolmesta huurunenästä vois jopa joku selvitä ja lähteä kasvuun... miten äkkiä ne mahtaa sen nähdä???

MARRU, mites teillä sujuu :attn:

:heart: :llä mybaby, joka kohta halkeaa kahvinjuonnista...
 
Mybaby, ehkä tuon meidän syömien zumien lääke-erässä on ollut jotain outoa, kun mulla tuntuu menevän tunnemaailma samaa rataa... Zumehöyryt puristaa täällä vielä päätä, mutta itse hoidon suhteen olen ollut ihmeellisen cool. Eli ilmeisesti mullakin on edessä reilun viikon kuluttua kunnon stressauskohtaus. :kieh: :D Joka tapauksessa täällä pidetään kovin sinun ja Marrun huuruneunuille peukkuja pystyssä!

Vekara, on varmasti hyvä päätös levätä vielä yksi kuukausi, mikäli vain vähänkin tuntuu siltä. Kesäkuussa sitten viimeiseen yritykseen uusin voimin. :)

Täällä on tänään käyty limis tsekkaamassa ja se oli ihan ok, noin 10 mm. Luovuttajakin oli kuulemma käynyt tänään ultrassa ja hänellä oli ihan hyvin kanssa asiat. Siirto olisi Iituskan ja Matsalun tavoin melko "vanhalle" limikselle, eli kp20 tai kp21. Tampereen Ava tuntuu tuota limistä usein pitkään kasvattavan... No, saa nähdä miten käy.

Simmis
 
Mybaby, koska teidän alkiot otetaan sulamaan? Kyllä sen jo seuraavana päivänä tietää, ovatko selvinneet hengissä.

Jännitys alkaa tiivistyä tässä itse kullakin. Meidän 23 v. luovuttajamme kasvattelee meille peräti pariakymmentä follia. Toivottavasti niissä on myös hyvät munikset sisällä! Mutta vieläkään ei osannut klinikka kertoa, onko punktio tällä viikolla perjantaina vai vasta ensi viikolla. Nyt joudutaan miehen kanssa kovasti sihtailemaan, että saadaan optimaalinen pidättäytymisaika ennen siemennystä.

 
... kyllä varmasti näin on SIMMIS. jotain extra lääkettä varmaan saatu :LOL:
enkä halua pelotella, mutta itsellä vasta nyt iski tuo paniikki, tähän asti ollut suht cool...
ja nyt noitten lugejen ansiosta vatsa on kuin olisin vappupallot popsinut :$

Siis meidän alkioiden sulatus alkoi tänään ja huomiseksi puoliltapäivin on tuo mahdollinen siirto. Mietis tässä, että kaipa ne nyt jo on sulaneet ja silleen ok, mutta sitten että lähtevätkö jakautumaan jne, niin kai se selviää sitten huomenna aamusella... sitä vaan tässä suren kun ne tosiaan olivat niin hitaanlaisia ja vaan kaksisoluisia pakastettaessa...

Sen verran ajatus tässä toimii että tuo pidättäytyminen on hyväksi ja nimenomaan muutama vuorokausi, ei pitempään, meillä joskus muistaakseni 5vrk.

 
Heipsan,

alkuun kaikille kannustaneille kiitoksia ja rutistuksia, olette kyllä korvaamaton tuki :hug:

Matsalulle suunnittelin kertovani omista mietteistäni ennen lahjasoluihin siirtymistä, mutta se olisi toistoa aikaisempien kirjoittajien tekstistä. Kovin samoja mietteitä siis. Mulle selvisi jo vähän päälle parikymppisenä, että omilla soluilla en lasta saa. Olin siihen aikaan hyvin mustavalkoinen aatoksissani ja mielestäni lahjasoluhoidot olivat täysin epäeettisiä, kuin myös lapsettomuushoidot ylipäänsäkin. (nyt tuntuu niin naiiveilta nuo ajatukseni :LOL: ) Työstin asiaa kuitenkin mielessäni 5 vuotta ja sitten olinkin valmis. Tai en varmaan valmis, mutta tajusin,että jos en tätä nyt kokeile, kadun varmasti "kiikkustuolissa", mitä jos meidän lapsen onkin tarkoitus tulla juuri näin? Ja niinhän siinä kävikin ja nyt olen arvatenkin äärimmäisen onnellinen,että tähän päädyimme. Mutta kyllä siinä jonkunlainen luopuminen/asian sisäistäminen täytyy läpikäydä, kunkin omalla tavallaan. Lapsi on aina tuntunut omalta,on miehen näköinen ja joidenkin mielestä ihan äidinkin näköinen. Nämä ovat minulle aina olleet ja ovat edelleen sivuseikkoja, huvittaa lähinnä nuo ihmisten kommentit =) Voisin kirjoittaa aiheesta pidempäänkin, mutta sensijaan toivotan sinulle kovasti tsemppiä asian työstämiseen ja tulevaan hoitoon. Nyt en juuri muista miten miehesi asiaan suhtautuu ? Meillä mies on ollut heti alusta saakka valmis näihin hoitoihin. Ja wau mikä määrä siellä on folleja tulossa!!! Pitelen peukkuja, jotta saatte myös paljon munasoluja!!

Simmikselle peukkuja ensiviikolle !! Koitahan jaksaa zume-huuruissa B)

Mybaby voih, tuo on aikamoisen stressaavaa...odottelu nimittäin :| Tsemppiä sinnekin !! Minäkin ajattelin niin, että jos alkio/t eivät olisi selvinneet edes sulatuksesta, olisivat varmaan heti soittaneet. Koitahan keksiä tekemistä, ettei lattiaan tosiaan tule uraa :LOL: ja tule hetimmiten ilmoittelemaan uutisia! Pidän peukkuja !!!

Vekaralle tsempit kesäkuulle ! Lepokuukausi on todella hyvä, jos siltä tuntuu. On tervettä kuunnella omia fiiliksiään =)

Haluaisin viellä mullekin kommentoida, mutta nyt on pakko rientää. Ikävää kun täytyy töitäkin tehdä, eikö :|

Oma napa piinistelee... aika hiljaista on oireiden suhteen. Ehkä hieman on vatsaa nipistellyt, verrattuna edelliseen ja väsymys on ihan armoton. Se tuskin on raskausoire, vaan johtuu lähinnä tästä melko hektisestä elämänmenosta =) Mutta silti olen toiveikas (kuten aina tässä vaiheessa), jotenkin luotan näihin ruppaniin :heart: Ja aikas paljon löytyy netistä plussa-tarinoita tällaisilla vähän surkeammillakin alkioilla ;) Olivat kuitenkin ihan elinvoimaisia siirrettäessä ja toinen lähtenyt jakautumaankin. Soluja ei ollut hävinnyt kummastakaan =) Odottelu jatkukoon ... Niin ja testipäivä on 11.5. Menen suoraan veritestiin, enkä edes testaa kotona. Ne viimekertaiset haamut jäivät häiritsemään. Ja lopulta jouduin kuitenkin verikokeeseen.

Rudy,rupsukat ja pp 5
 
Matsalulle terkut! Piti tulla tänne vähän kurkistelemaan... Hienoa että tein hoito läx näin vauhdilla! Voihan se olla ettei mieli oikein ehdi perässä... Muista myös, että kaikki uusi ja tuntematon usein pelottaa, vaikka se ois positiivinenkin tapahtuma! Tsemppiä!
 
Pikaista tilanneraporttia: Klinikalta ei mitään ole kuulunut, joten toivottavasti sulatus on onnistunut. Suurin murhe tällä hetkellä on flunssa, kuumetta ei ainakaan vielä ole, mutta olo ei ole kovin kehuttava. Tietääkö joku tehdäänkö siirtoa, jos on kuumetta?

Räkäpää Marru
 
Marru sinullakin siis siirto huomenna ?! Rutkasti onnea siihen =) Kyllä mun mielestä siirtoja tehdään kuumeisillekin. Muistan lukeneeni useammankin tarinan. Jään odottelemaan kuulumisia =) Siirretäänkö yksi vai kaksi ?
 
MATSALU, valtavan hieno saalis teillä muhimassa, toivotaan monta hyvää kaveria, kyytiin ja pakkaseen :hug:

RYDY, oikein paljon liimaa ja työkaluja rapsukoille jotta tarraavat kiinni =)

MARRU, samoissa mennään :kieh: , ei tullut meillekään soittoa, ainakaan vielä :eek:
Kauheat tsempitykset meitin alkioille, jotta päästään molemmat huomenna tuohon piinispinoon, jookosta :hug:
Ja hus hus sille flunssapöpölle joka sua kiusaa, toivotaan ettei haittaa =)

Mut melkeen nitroja olis tänään tarvittu kun puhelin soi jatkuvalla syötöllä |O kumma että just tänään kaikilla tuntui olevan mulle asiaa :LOL:

Ja ei kun huomista odottelemaan :wave:

:heart: :llä mybaby
 
Huomenta!

Oi kun hienoa että Marru ja Mybaby saa pian kyytiläiset mukaan:) Marru tuosta flunssasta jutteli.. Itse olin yhtä siirtoa ennen kamalassa flunssassa.. lääkäri vaan sanoi, että jos kuumetta ei ole niin ei haittaa.. Mielellään eivät kuumeisena siirrä mitään.. toki jos alkiot on ehditty sulattamaan niin tilanne on varmasti eri.. ja kai se jälleen menee niin klinikka kohtaisesti.

Vappu oli ja meni. Täällä alettiin taas progynovan popsiminen.. vkon päästä limisultraan ja sen mukaisesti siirtoon joko ensi viikon lopulla tai sitä seur vkon alussa.. Riippuen ihan miltä se limakalvo näyttää.. Jotenkin oudot fiilikset lähteä tähän hoitoon. Pitäisi olla täynnä toivoa ja uskoa.. mutta mulla se on kovin vähäistä:( Kaipa nuo keskenmenot on sen opettaneet, että parempi olla varuillaan.. ettei sitten pudota niin korkealta ja kovaa.

Matsalulla eletään jänniä aikoja. Lupaavalta ainakin vaikuttaa tuo teidän luovuttajanne tilanne! Toivotaan, että saisit pian uutisia punktion suhteen ja muutenkin. Tsemppiä odotteluun!

Rudyllakin jo kyytiläiset mukana:) Paljon plussasäteitä mukaan! Ei oireettomuus kaikkea kerro... näissä hoidoissa nuo lääkkeetkin tekee jo paljon "oireita". Itse en ainakaan oikein aina tiedä mikä johtuu lääkkeistä ja mikä jostain muusta.. Tsemppiä! Toivotaan sitä plussaa oikein kovasti.

Vekara lähdössä kesäkuussa siirtoon.. Hienoa, että olet aina niin päättäväinen:) Se on aivan ihailtava piirre sinussa.

Hilleville myös terveiset. Kilpirauhaskokeesi tuloshan oli ihan hyvä.

Suzyannelle ja Pirille hurjasti onnea synnytykseen. Pian teillä on ne kääröt sylissä, jonka takia täällä palstalla on ahkerasti tullut oltua. Voi kun hienoa! Aika riensi nopeasti.. tuntui että vasta teidänkin kanssa ollaan piinailtu yhdessä..

Tänään tuli tasan vuosi siitä kun meidän tuoresiirron kyytiläinen näytti plussaa... Välillä niin haikeissa fiiliksissä ollaan.. mutta elämä jatkuu.. niin se vaan menee.

Mukavaa tiistai päivää kaikille!
 
Mybabylle ja Marrulle onnenpotkaisuja ja peukutuksia tähän päivään. Tulkaahan sitten heti kertomaan, kuinka kävi!

Alisa, tiedän tunteesi. Sunnuntaina vapun jälkeen tuli tasan vuosi siitä, kun meidän
ensimmäinen ja viimeinen luomuraskaus näytti plussaa. Haikeus kaihertaa mieltä, kun katselee, miten taas valkovuokot nousevat maasta ja hiirenkorvat koivuissa vihertävät. Vaikea on ponnistautua toiveikkaaksi uuden yrityksen edessä. Mutta jossakin pinossa joku sanoi hyvin: pelkästään se, että me näissä hoidoissa käymme ja jaksamme itseämme lääkitä ja laskuja maksaa, osoittaa, että me olemme syvällä sisimmässämme hyvin toiveikkaita ja elämänuskoa täynnä olevia ihmisiä. Vaikka se ei aina päälle näykään.

Rudy, tsemppiä ja kärsivällisyyttä piinailuun. Sen minäkin olen huomannut, että hoitokierroissa on aika turha kuulostella mitään oireita: lääkkeet voivat aiheuttaa tai olla aiheuttamatta ihan kaikkea! Vaikka selvä se, että ei sitä kuulostelemattakaan voi olla. Minunkin piti keväällä ostaa uusi kuumemittari, kun vanha meni liiasta ravistelusta jumiin...

Kysyit Rudy, tuosta miehen suhtautumisesta hoitoihin. Minähän tämän lahjasolujutun keksin, ja miehellä meni hiukan aikaa sitä sulatellessa. Hän ehkä osasi heti minua paremmin nähdä,
että lahjasoluhoitoon lähteminen merkitsee myös luopumista ja surua. Nyt hän on ihan positiivisella kannalla. Minä taas ajattelin alkuun, että en paljon omia solujani sureksi. Olin yhteisestä lapsesta haaveillessani aina kuvitellut hänet jotenkin mieheni näköiseksi ja tapaiseksi ja ajatellut, että nimenomaan tämän ihmisen kanssa minä lapsen haluaisin. Ei siinä oman persjalkaisen savolaiskropan tai tuikeanpiukean luonteen periyttäminen tuntunut mitenkään tärkeältä asialta. Mutta nyt kun asia on konkretisoitunut, huomaan vain, että suhtaudun tähän lahjasoluhoitoon viileämmin kuin omiin hoitoihin. Mitä se nyt sitten tarkoittaakaan.

Mutta sentään, kun eilen kuulin hyvät uutiset klinikalta, pieni ilo jo mielessä pilkahti!

 
Hei kaikille!

Tänään suuri päivä Marrulla ja Mybabyllä! Toivottavasti palstalle palatessa olette jo tukevasti raskaana :heart:

Matsalulle ja muillekin lahjasoluasioita pohtiville tiedoksi, että nyt Simpukkaviikolla on Helsingissä torstai-iltana alustuksia ja keskustelua lahjasoluhoidoista. Myös lahjasolulasten ajatuksia.

http://www.simpukka-yhdistys.fi/Simpukkaviikko.pdf

Kiitos terveisiä lähettäneille :hug:

Aurinkoista tiistaita kaikille!
Hilde B)
 
Pikainen tiedote,
Siirrossa käyty :heart: , matkassa kaksi kyytiläistä!
Toivotaan MARRUlta kanssa hyviä uutisia!
Palaan paremmalla ajalla...

:heart: :llä mybaby ja matkustajat (työnimi mietinnän alla vielä :p )
 
täällähän on jännää. Kiva kun saa piinailukavereita!

täällä kanssa popsitaan Zumenoneja ja alkaa jo tympiä... Joskos tällä kertaa VIHDOIN päästäis siirtoon asti. ei paljon ole edes odotuksia. mutta tällä kertaa luovuttaja on konkari, jolta oli viimeksikin saatu 26 munasolua, joista oli alkanut raskaus tuoresiirrosta.

Piinaajille ja muillekin iso tsemppihali. Tää poistuu kotio ja bodybalancee (mitä suosittelen kaikille hoidoissa olijoille.. ihanan rentouttavaa!)

:heart:
 
niin ja mulle tosiaan sanottiin että 18-19 päivää Zumenoneja on MINIMI, että edes kannattaa siirtää... ja minulle taitaa tulla taas 22 Zume-päivää. että silleen. ei se limakalvo kuulema vanhene ja lääkkeet pitävät vuodon poissa. Minullakin normaalisti tosi lyhyt kierto mutta Lugestroneja kun laittelen niin pysyvät poissa maailman tappiin... tai jotain.
 
Siirtoreissusta kotiuduttu ja kaksi kyytiläistä mukana, kasi- ja kuusisoluiset. Yllärinä lääkäri ehdotti miniasperiiniä testiin asti, vaikkei mulla kai mitään erityistä syytä tuota popsia. No ei kai haittaakaan, joten kävin apteekissa.

Marru
 
Hienoa Marru! Ei muuta kuin hirveä piina nyt päälle vaan!

Assari, sulla on mahtavan hedelmällinen luovuttaja! Se tässä onkin itseä vähän mietityttänyt, kun oma luovuttajamme on ensikertalainen eikä hänen hedelmällisyydestään voi tietysti olla etukäteen mitään takeita. Mutta täytyyhän se ensimmäinenkin kerta jonkun kohdalle sattua.

Osaatteko kokeneemmat kertoa, miten tuo lahjasoluhoito oikein hormonaalisella tasolla toimii? Kun Assarille oli puhuttu noista zumekausista ja itsekin muistelen Avan lääkärin sanoneen, että zumeja syödään 3-5 viikkoa. Mutta mihin kaikkeen niitä estrogeeneja oikein tarvitaan? Jatkuvatko ne vielä siirron jälkeenkin? Itse ihmettelin koko limakalvon kasvatuksen ideaa, kun se minulla on omissa hoidoissa kasvanut ihan kasvattamattakin aina hyvin... Nyt huomaan, että klinikalla ei ensimmäisellä käynnillä selitetty yhtään mitään enkä itse osannut kysyä. No, kysyn huomenna, kun menen limisultraan.

Entä onko teille tehty ivf vai icsi? Uskaltaisiko pelkän ivf:n varaan jättäytyä? Omilla soluilla tehdyissä hoidoissa hoidoissa miehen simpat kyllä hedelmöittivät 75-80% kypsistä muniksista.
 
Matsalu, minä olen syönyt zumeja ja lugeja aina rv10:lle saakka, mikäli raskaus on sinne asti jatkunut. Käsitykseni mukaan ideana on antaa kropan omalle hormonituotannolle vahvistusta, sillä kyse on samoista hormoneista joita raskaana olevan kroppa muutenkin tuottaa. Itsellä tämän olen huomannut mm. siinä, että lääkitys on lisännyt raskauspahoinvointia merkittävästi.
 
moikka taas kaikille...tämä zumejen napsiminen alkais jo pikku hiljaa riittää..
soitin tänään klinikalle ja meijän luovuttaja ei ole edes vielä alkanut pistään..
et en tiiä miten suhtautuisi, kun mulla tulee pe jo kiertopäivä 14 ja siirto ei edes ehkä ens viikolla..
Onko muilla kokemusta että siirto olisi vasta kiertopäivä 24-26????
Vai voikohan kenties luovuttajalta tulla viikossa jo hyvä saalis että pääsis punktioon...??
Tämä odottelu on erittäin turhauttavaa , kun ei itse voi tehdä mitään muuta kun odottaa soittoa klinikalta...
Niin ja monta viikkoa noita zumeja oikeen syödään?? sanoivat että jos tulee plussa testiin niin edelleen niitä napsitaan..
kiitos paljon jos joku viitsisi vastata näihin mun kysymyksiin... :attn:
 
Iituska, kuten taisin tuossa Matsalulle jo vastata, niin minä olen plussan jälkeen syönyt zumeja ja lugeja rv 10:lle saakka ja tämä on käsittääkseni melko yleinen aika.

Tuo luovuttajan tietojen ja tapahtumien odottelu on kyllä kurjaa. :hug: Mielestäni olen lukenut tältä meidän palstalta yhden tarinan (ikävä en kyllä muista kenen), joka oli joutunut kasvattamaan limistä 6 viikon ajan luovuttajan ja hänen aikataulujen mennessä ristiin. Siitä siirrosta oli kuitenkin pärähtänyt plussa ruutuun ja seuraaviin hoitoihin hän ehdottomasti halusi samanlaisen pitkän "kasvatuskauden". Tuon limiksen vanhenemisen suhteen taitaa olla lääkäreiden kesken hieman koulukunta eroja, sillä eikö esim. Assarin lääkäri ollut sanonut, ettei se limis mihinkään vanhene? Joka tapauksessa onnistumisprosenttien suhteen ei näiden "koulukuntien" välillä ole ollut käsitykseni mukaan paljoakaan eroja.

Simmis
 
Kiitos kaunis simmis et kerkesit vastaan , :hug: saan edes hetkeksi mielen rauhan...
juu muuten ne sieltä klinikalta on ihan ei huoli,murhe meiningillä vaikka joutuisin syömään zumeja kauan ja ootteleen h-hetkee...
ps. saanko kysyä et miksi teijän nimimerkin alla on kirjekuori ja mulla ei??? en löytänyt mistään asetuksista... :ashamed:
 
Iituska, käsitykseni mukaan (voin siis olla myös väärässä...) kirjekuorta klikkaamalla voi lähettää toiselle nikille yksityisviestin. Koska itselle ei useinkaan viestejä tule lähetetyä, ei oman nikin alla kirjekuorta näy. ;) :heart:

Oman kirjekuoren löytää ylhäältä kohdasta "Olet kirjautunut sisään tunnuksella:". Kohdan "yksityisviestit" jälkeen on kirjekuoren kuva, joka on harmaa, mikäli sinulla ei ole lukemattomia yksityisviestejä. Mikäli boksissa on uusia viestejä, muuttu kirjekuori keltaiseksi.

Pitkä sepustus... toivottavasti edes puolet siitä on faktatietoa. B) :D
 

Yhteistyössä