Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Yritys nro 2 kannykalla...
Iitulla on hauska mies. Toivottavasti se limis ottaisi nyt kunnon kasvuspurtin. Kaskettiinko sua Iitu ottamaan enemman laakkeita?
Mulla oli ekalla kerralla limis 6,9 ja silloin lisattiin laakkeita.
Parasta aikaa odottelen laakarille menoa. Aiemmin kavin verikokeessa ja viela on ultra tanaan. Olen laittanut nyt viikon ajan Estrofemia 2mg*3 alakertaan, ja hyvin tuntui limis lahteneen kasvuun jo 3 paivan kuluttua. Lisaksi olen syonyt verigreippeja.
Oivikki kysyi siita tulkista. Joo, tuli klinikan puolesta, kun haastattelua tehnyt vanhempi rouva ei osannut puhua englantia. Venajaa olisi kylla osannut, mutta en sitten siihen suostunut, koska en sita niin hyvin osaa. Laakari ja muu henkilokunta puhuivat hyvin englantia.

Dodii, pietarissa käyty. Lääkäri ei ollut kauheen huolissaan limiksestä, hänen mukaansa se kyl kasvaa vielä sen 5 päivää vaikka Crinone (luge) alkaakin. Tavoite olisi 9mm. Ei lisännyt lääkitystä. Joten kai tässä voi vähän relata..Nyt sitte jännätään perjantaihin kun kuullaan paljonko on alkioita pelissä..
Ja miehen runkkausreissu meni, kiitos kysymästä, hyvin, lisäksi että on kallis runkkausreissu, se tylytti hieman sitä ainoaa DVD:tä jossa oli "lattiamopin kokoset luomutuherot eikä leffaa saanut kelattua eteenpäin..". Älkää nyt kukaan loukkaantuko..meillä on vaan tapana keskenään hieman keventää tunnelmaa laukomalla asiattomuuksia.
Ja meinasin kyl revetä, kun katsoin että onpa lääkärillä mukava pinkki työtakki, kun katsoin tarkemmin, se oli pientä kuviota täynnä ja kuviot olivat siittiöitä snorkkelit päässä:kieh:

• Tykkää
Reactions: Rouva K33
ON: tästä se lähtee taas, lääkkeet aloitettu ja 28. päivä olis sit siirto. Wuhuu!

Iitu78 Kiitos postauksesta! Piristi päivää kummasti, sai hyvät naurut!

Pikkukintsu ei sitten törmätty klinikalla vaikka aika samaan aikaan oltiin!

• Tykkää
Iitu hyvä, että limis asia on kunnossa. Mukava matka teillä. Olipa hauskan takin lääkäri itselleen valinnut.

Pikkukintsu mukavan tuntuinen tuo klinikka sitten, kun sinne pääsee paikanpäälle. Onnea jatkoon.

Burma Onnea alkaneeseen hoitoon!

Päällimmäisenä Puolan kuulumisia. Verikokeet olivat ok, ja limis 6,1 mm. Lääkäri valitteli sen ohuutta, mutta minusta tässä on vielä runsaasti aikaa kasvaa. Lääkitystä ei muutettu. Seuraava ultra on Suomessa ensi viikolla, jolloin päätetään lopullisesti aletaanko luovuttajaa valmistelemaan. Minusta lääkärin himmailu oli jotenkin outoa. Hän sanoi, että olisi hyvä jos limis olisi 11mm luokkaa. Suostui kuitenkin tekemään suunnitelman, joka toteutuessaan ajoittuu 3.-8.2 ajalle. Kasva limis kasva, jotta saisin näyttää pitkää nenää lääkärin epäilyille!:p

Mites Iitu, onko kuulumisia alkioiden määrästä? Milloin teillä on siirto?
Rouva K33 tästä se taas lähtee. Onnea, olkoon tämä nyt se ratkaiseva kierros.
Burma, halusiko lääkäri, että käyt ennen hoidon aloittamista siellä klinikalla suunnittelukäynnillä? Kiinnostaa oppimismielessä klinikan käytännöt. Mietin sitä, että miksi joillakin kerroilla on ok käydä Suomen lääkärillä, joillakin kerroilla taas ei.

Mitäs muut, onko mitään uutta?

• Tykkää
Meillä siirto ensi maanantaina! Iloisia uutisia alkioista, 14 munasolusta 13 on hedelmöittynyt ja kaikki ovat edelleen nyt 3.päivänä pelissä mukana, aivan mahtavaa!! Kenties tämän luovuttajan solut ovat parempia kuin edelliset, jolloin 16 solusta tässä vaiheessa jäljellä oli vain 8 ja 5.pnä siirtoon jäi vain kaksi eikä siis mitään pakkaseen! Nyt näyttäisi hyvältä että kaksi saatais siirrettyä ja jäis vielä pakkaseenkin. Jee ! Kun vaan limis ois ottanu kunnon spurtin, ees siihen 9mm asti.

• Tykkää
Reactions: Vekkuliina
Pikkukintsu uskoisin, että hyvin ennättää limis viikossa vielä kasvamaan.

Iitu hienoa, että nyt on noin monta solua teillä kasvamassa. Eihän se limiksen paksuus yksin ratkaise kyllä tärkeää on myös sen rakenne yms. asiat.

Ihanaa, kun monelle on hoidot pyörähtäneet käyntiin. Itse odottelen edelleen sieltä tallinnasta kuulumisia. Täytyy uudestaa sinne meilailla, kun en saannut vastausta vuodenvaihteessa lähettämääni viestiin. Jos se ei tosiaan etene tässä kevään aikana niin sitten suuntaan muualle.

Hei! Mahtuuko mukaan keskusteluun? Seuraava askel olisi luovutettu munasoluhoito, koska omia soluja ei ivf:llä saatu. Miten olette valinneet hoitopaikan? Yksityinen klinikka Suomessa, onko hintaeroja miten paljon, onko suositella jotakin paikkaa (Hki seutu)? Millä perusteella niin moni teistä on lähtenyt ulkomaille, hinta vai jonot? Kiitos jos valaisette, lisää kysymyksiä varmasti tulee :)..

Tervetuloa joukkoon persika :) Haluatko kertoa jotain itsestäsi ( ikä, monesko lapsi ) niin lisäillään sinut listalle, muutoinkin voidaan kyllä lisätä.

Jos itsellä olisi mahdollisuus valita klinikka, niin valitsisin Dextran uuden lapsettomuusklinikan, enkä vähiten sen hyvien lääkärien ja uusien menetelmien takia.

Oma tilanteeni vain on ollut se, että siirtoon ei ikäni puolesta suomessa ole ollut mahdollisuutta, siksi ulkomailla hoidossa. Paitsi lääkkeet saan suomesta ja ultrat tehdään täällä.
Mainostan myös espanjan klinikkaa muistaakseni se oli Alicantessa, missä on takuu, että rahat takas ellei raskaudu ja raskaus jatku tarpeeksi pitkälle. Itse bongasin tämän vasta kun useampi siirto jo minulle tehty, siksi ei sinne sitten kuitenkaan päädytty.

Rahaa palaa, mutta se tiettu riippuu kuinka monta yritystä joutuu ja jaksaa tehdä. Me lopetettiin jo laskeminen, mutta yli 20 000 on mennyt kuitenkin, onneksi ei oo tarvinnut lainaa ottaa,negat syö jo pääkoppaa senverran, että jos tätä lainarahalla oltais tehty, oltais jo lopetettu. Tämä siis vain meidän tarina. Ja onneksi monet onnistuu jo ekalla tai muutamalla kerralla, meillä ei ole näin käynyt :(

Itse uskoin ja luulin, että tämä lahjasoluhoito on varma keino raskautua, mutta toisin on meillä käynyt...Minulla ennestään luomulapsia, miehellä ei ja siltikin kohtuni ei ole näitä siirrettyjä mitenkään vastaanottanut. Sorry nämä tosiasiat heti alkuun, mutta itse en näitä tarinoita juuri täältä löytänyt, kaikki oli onnistunut ( no ei nyt sentään ).

Mutta tämähänon keino ja niitä keinoja on käytettävä niin kauan kun niitä on, jos siltä tuntuu ja nyt täällä pinossa on monia raskaanaolevia, heidän tarinansa antaa toivoa meille kaikille.

Hyvää viikonloppua teille kaikille !

).( maanantaina mun vatsaläskit saa taas piikin : jarrun pistän ja siitä se PASiin valmistelu alkaa.

Iitulle peukut, mielettömän hyvin hedelmöittyneet, toivotaan, että yhtä paljon tai ainenkin paljon on maanatainakin vielä, onhan niitä :heart: Koita jaksaa kärvistellä viikonloppu vielä.

Viimeksi muokattu:
Tervetuloa vaan mukaan persika! Meillä ulkomaisen klinikan valintaan vaikutti eniten Suomen pitkät jonot. Halusin homman käyntiin heti. Lisäksi asumme ulkomailla, joten emme voi odottaa klinikan aikatauluja, vaan heidän pitää pystyä mukautumaan meidän aikatauluihimme. Ulkomaisten klinikkojen hinnat ovat usein myös edullisemmat, mutta tuloshan on tässä tärkein. Maksaisin mielelläni vähän enemmän, jos tietäisin, että onnistumisprosentti on korkeampi.
Olipa hyviä uutisia Iitu78! Oliko kyseessä edelleen pakastettu satsi munasoluja, vaiko tuoreluovutus? Onnea maanatain siirtoon.
paulanna, onnea matkaan!

ON: Viimeksi laitoin, että lääkkeitä ei muutettu, mutta muutettiinhan niitä hieman. Lääkäri pyysi minua aloittamaan omega 3-kuurin sekä asperiinin. Mietin itse, että pitäisikö itse popsia vielä hieman progynovaa, vähän niinkuin varmuuden vuoksi. Kortisonista kysyin, ja hän tyrmäsi sen täysin. Ehkä kysyn vieä Suomen lääkäriltä ultran yhteydessä toista mielipidettä.

Iitu78 onnea hienosta saaliista!

Paulanna onnea tulevaan hoitoon!

Pikkukintsu oon tosiaan käynyt aina kaksi kertaa. Eli tuoresiirrossa hoidon suunnittelukäynti, välissä ultra Suomessa josta lähettänyt tiedot Puolaan, sitten varsinainen siirtokäynti. Samalla lailla sitten tässä PAS:ssa, nyt kävin allekirjoitetaan paperit ja lääkärin luona suunnittelukäynnillä ja ensi viikolla ultra Suomessa. Ja sitä seuraavalla viikolla siirto. Mulla siis näin. Sulla oli varmaan eri lääkäri kun mulla jos tarvitsette tulkkia...?

persika 7 vuoden hoitorumban jälkeen ei ollut haluja jäämään odottamaan Suomalaisten klinikoiden luovuttajia. Niissä kun joutuu joskus odottamaan kauan.

^Burma, kyllä meillä on varmaan sama lääkäri, joka osaa hyvin englantia. Tulkkia tarvitsi sellainen vanhempi täti, joka teki alkuhaastatteluosuuden. Jouduin käymään yhden ekstrakerran, koska lääkäri halusi olla varma, että kohtu on kunnossa. Tällä kertaa hän ei puhunut enää mitään siitä hysteroskopiasta ym. toimenpiteistä, joista ekalla kerralla oli puhetta. Kysyi vaan, onko mahdollista käydä ultrassa Suomessa.

persikalle vielä tuli mieleen ulkomaisten klinikoiden valitsemisesta, että joillekin sillä, että Suomessa lapsi saa halutessaan tietää luovuttajan henkilöllisyyden, saattaa olla merkitystä. Ulkomailla yleensä luovuttajat ovat anonyymejä.
Tietääkö muuten joku päteekö tämä sama Suomessa myös miesten sukusolujen käyttöön, eli saako lapsi tietää, jos ollaan käytetty äidin munasoluja, mutta luovuttajan siittiöitä?

Täällä on ihana "uusi vuosi uudet kujeet" fiilis :) Onnea hirveästi kaikille tuleviin hoitoihin! :heart:

persika me ollaan oltu hoidoissa ihan Suomessa ja täällä sai tämä raskaus alkunsa. Ollaan Felicitaksella ja voin suositella todella lämpimästi. Aikaisemmin (vuosia vuosia sitten) oltiin ex-miehen kanssa hoidoissa Väestöliitolla, mutta en siitä pitänyt yhtä paljon. Ja tuloksetkin olivat kovin laihat vaikka kokeiltiin kahta eri luovuttajaa. Yksi kemiallinen raskaus.

Edit: Meillä oli ristiinluovuttaja joten päästiin "jonon ohi" eli odotusaika pienentyi huomattavasti.

13+5

Viimeksi muokattu:
Vekkuliinalla jo hyvät viikot, kiva kun käyt meitä täällä katsomassa. Koitetaan päästä sun perään.
Persika tervetuloa mukaan! Me ollaan venäjällä hoidoissa. Mulla yritettiin kans IVF jossa kesken hoitojen todettiin ettei muniksia tule, otti niin päähän niissä lääkehuuruissa että hypättiin samasta kierrosta suoraan luovutussoluhoitoon. Aivan ihanaa kun ei tarvii jonottaa, hinnat aika samat kuin suomessa. Meillä 2.luovuttaja nyt menossa. Meillä molemmat olleet pakastettuja munasoluja, tuoreluovuttajan käyttö aika paljon kalliimpaa.

Heipä hei kaikille. Liitynpä minäkin uudestaan joukkoonne. 2012 syksyllä lähdimme ensimmäisen kerran yrittämään toista lastamme, tuoresiirrosta meille syntyi tyttö heinäkuussa 2011. Ensimmäinen yritys reilu vuosi sitten päättyi valitettavasti niin että todettiin kohdunulkoiseksi raskausviikolla 7. Tammikuussa 2013 yritimme uudestaan ja testi oli negatiivinen. Viime syksynä oli tarkoitus taas lähteä yrittämään mutta jouduin leikkaukseen kun umpparini puhkesi.. Nyt olisi sitten tarkoitus lähteä uudelleen yrittämään.. Jospa kolmas kerta toden sanois ja saataisiin neidillemme pikkusisar jota toinen jo niin kovasti odottaa. Perjantaina soittelin Väestöliittoon ja antoivat soittoajan tiistaille omalle lääkärilleni. Toivon että päästäisiin seuraavasta ierrosta jo yrittämään. Olen innoissani mutta samalla huolissani.

Prinsessatyttö, teillä siis ilmeisesti saman luovuttajan soluja/alkiot pakkasessa? tervetuloa mukaan ja kiva kun pääsette jo pian tositoimiin.
Täällä ilta menee madellen..reppu pakattu ja lääkkeitä oon laskenut paljonko ostan venäjältä niitä lisää. Ei viitti ostaa sinne rv 12 asti kun ei tiedä kuinka käy, mutta kuitenkin niin että on lääkkeet seuraavaa mahdollista PASsia varten. Pitää sitten pyydellä reseptiä suomesta. Mulla siis huomenna siirto..toivottavasti.

Hei, täältäkin olisi uusi palstalainen tulossa ketjuun mukaan jos sopii..
Meidän perheessä on yksi omilla soluilla (ivf) saatu lapsi 6-vuotta sitten. Omat munasolut ovat niin huonoja joten jatkohoitojen ainut mahdollisuus oli luovutetut munasolut.
Kerta jo kokeiltu luovutetuilla ja tulin heti raskaaksi..mutta suurtakin murheellisempi keskenmeno oli lopputulos. Sen perään 2 pas:ia ja negat ja siihen loppui alkiot.
Nyt luovuttaja 2. Kohta kehissä, Zumenon menossa, huomenna ultra minulla ja luovuttajalla..ja jännitysnäytelmä taas alkamassa...voi hui... Taas mennään...
Tätä ketjua olen seurannut jo pitkään..itse asiassa ihan alusta saakka. Paljon olen saanut tästä niin myötä- kuin vastamäessäkin. Ja nyt oli korkea aika antaa myös itsestäni jotakin : )
Pian piinailee täällä aika moni!
Ikää minulla on reilu 40 v. Ja lapsen kaipuu todella suuri...niinkuin meillä kaikilla !

Menestyksekästä Pietarin matkaa Iitu! On se hyvä, että nykyään on niin helppoa ja usein suht edullistakin matkustaa.

Kiva kuulla Vekkuliinan kuulumisia. Hyvä että kaikki vaikuttaa olevan hyvin! Ihanaa odotusaikaa sinulle!

Tervetuloa Hassutassu ja prinsessatyttö! Muistan hyvin sinut Prinsessatyttö, koska meillä on sama syy luovutettujen munasolujen käyttöön. Olette onnistuneet kerran, joten olen saanut paljon toivoa omasta tarinastasi. Mietin samaa kuin Iitu, eli onko teillä nyt uusi luovuttaja, vai onko pakkasessa vielä samaa erää millä viime hoito tehtiin?

Onko joku innostunut päivittämään listaa, vai lisäättekö uudet ja vanhat itse itsenne listoille? Kohta todellakin on taas komea porukka piinailemassa, ja tarvitaan listaa, että pysyy perässä kaikkien vaiheissa.

Tervetuloa Persikka, Prinsessatyttö ja Hassutassu.

Iitu onnea matkaan! Ovatko lääkeet paljon halvempia Venäjällä?

Luovuttuista sukusoluista Suomessa hoidetuilla on nykyään mahollista saada tieto luovuttajasta täytettyään 18v. Mikäli lapselle on tästä kerrottu, sillä lapsen itsensä pitää tetoa kysyä.

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa/monesko lapsi
(ikä suluissa)

2014!

fanni_ (40+)
Iida-Karoliina (40+) Vuonna 2014 uusi hoito
Sufka
johkuli 3 luovuttaja,lahjasoluhoito.
oivikki: vuonna 2014 uusi hoito
Tepsuttelija,
esemila,
RouvaK33 ( esikoinen toiveena keskenmenon jälkeen, aikataulua ei vielä tiedossa)
Plastex
persika
prinsessatyttö, 2.lapsi, siirto tulossa
hassutassu (40+), 2.lapsi, siirto tulossa

Hoito lähestyy

Toivokkaat
Johkunen: 1.lapsi, lahjamunasoluhoito, helmi-maaliskuu 2014
Pikkukintsu, Helmikuu 2014
Paulanna (40+), PAS 20-21.2.14
Burma, PAS tammikuu
Pikkukintsu, tammikuu

Piinistelijät

Iitu78, toinen, testi 31.1

Plussanneet
(sydämet nähty ultrassa )
Nalletyttö LA 6.5.2014
Odottava73 LA 13.6.2014
Vekkuliina, 31, LA 21.7.2014
amv: toinen,
Vauva2014, la 26.8.2014
Aurora73(40), 1.lapsi toiveissa,
Unelma(ko)???

:flower:Maaliin päässeet:flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka , alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka , 10/2011 tyttö
plastex (33) eka , poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka , 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka (46), 17.4.2013 poika
Mirkkuusi 9.10.2013 Tyttö

Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen

Ohjeita listan päivitykseen
Listan alapuolelta klikkaa "LAINAA"
Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista
Poista listan alusta ja lopusta hakaset pois ja lista alusta myös edellisen päivittäjän nimimerkki.
Siis kaikki se joka on ekojen hakasten sisällä!
Voit esikatsella muokkaamaasi listaa kun "likkaat" painiketta "muokkaa ja esikatsele".
Sitten lopuksi painat, "Lähetä"
Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
Rohkeasti kokeilemaan kaikki vaan...:heart:[/QUOTE]

Viimeksi muokattu:
Päivittelin listaa, vielä ei voinut ketään piinailemaan laittaa, mutta kohta.
Ilmoittakaa tietojanne, niin voin samaan listaan muokata tai jokainenhan voi myös itse päivittää listaa.

TERVETULOA kaikki uudet !

Pikkukintsu milloin sulla siirto ? Entä Burma ? Teillä vissiin vielä tammikuussa, peukkuja :heart:
Ja Iitu taitaa tänään hikoilla jo Pietarissa, tuu heti kertomaan miten meni, peukkuja edelleen !

Kovasti onnenpuhuria kaikille nyt siirrossa oleville ja menijöille <3!

Seuraan täältä sivusta vielä lähes päivittäin teidän kuulumisianne. Omia kuulumisia sen verran, että 6 viikkoa poissa ollut verenvuoto yllätti taas viime viikolla, ja kävin ylimääräisessä ultrassa, jossa todettiin marginaalinen istukka, eli osa istukan reunaa on kohdunsuun päällä. Noh, nyt sitten seurantaa, että siirtyykö pois.

Kaikesta tyttökuvitelmastani huolimatta sekä minä että ultrannut lääkäri olimme näkevinämme miehisen varustuksen PikkuTyypin jalkojen välissä :D. Noh, rakenneultraa odotellessa...siihen on nyt kaksi viikkoa aikaa.

Odottava73, 19+3 (takana 4 x ivf, siirtyminen lahjasoluhoitoon, jossa 1. tuoresiirrosta plussa 4.10, pakkasessa 5 alkiota)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä