Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Iida-Karoliina, tarkoitit varmaan Oivikkia? ;) Mullakin tuppaa nimet menemään välillä sekaisin... Meidän hodot on tässä, yksi lapsi omilla soluilla monen yrityksen jälkeen ja toinen luovutetuilla munasoluilla usean keskenmenon jälkeen. Enää ei jaksa vaikka ikuinen pieni vauvakuume varmaan jää elämään (ja pakkaseenkin jäi alkioita).
Kovasti sulle pidän peukkuja, nyt olisi onnistumisen aika :heart:

Oivikille myös :wave: Ja onnea alkionhakumatkalle, monihan on niillä onnistunut.

Tyyne, sulla on kanssa niin pitkä taival takana, että täydestä sydämestä toivon onnistumista.

Jaksamista kaikille tän käsittämättömän epäonnistumisen aallon keskellä!

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)[/COLOR][/B]

Odottava73, lahjamunasolujonossa
pikkukintsu (36), eka, PAS suunnitteilla heinäkuussa
InLove_ (35)
amv: toinen, 3. yritys heinä-elokuussa
HalleB lahjamunasolujonossa

Hoito lähestyy

paulanna
_lokakuu_
esemila vkolla 21
RouvaK33 vkolla 21
Iida-Karoliina heinäkuu

Piinistelijät

Aamu74

Plussanneet (sydämet nähty ultrassa )

Mirkkuuusi (vk 6+3 ultrassa syke)

Maaliin päässeet

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 9/2011, rv 31+
Seinäkukkanen (45), eka toiveissa, 10/2011 tyttö
plastex (33) eka toiveissa, poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö
Nuppu68, eka toiveissa, 1.4.2012 tyttö
Olki, eka toiveissa, 10.4.2012 poika
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Typyliini (30) toinen, 1.6.2012 poika
Annamari, 06/2012 tyttö
Aliisa (28), pikkukakkonen, 18.6.2012 poika
Haaveita, 26.6.2012 tyttö
SatuSofia (47), eka, 29.6.2012 tyttö
Minni007 (48), kolmas, 31.5.2012 tyttö
Utopia(27), toinen, 4.12.2012 tyttö, rv 31+6 1,7kg
Lumeton, 5.1.2013 tyttö
Tuuttituulia
SaimiRiikka (46), 17.4.2013 poika

Taustalle siirtyneet

Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen

SaimiRiikalle onnittelut pojasta:flower: Olet käynyt päivittämässä listaa, kerro ihmeessä raskauden loppuhetkistä ja synnytyksestä, jos vain haluat; olisi mukava kuulla :)

Nyt siis piinistellään: oma pakkasalkio ei selvinnyt. Kyydissä 2 topalkiota, on alkioadoptio. Viides siirto mulla puolentoista vuoden sisään, aina siirretty 2 alkiota, aina negaa. Edellisellä kerralla oli myös topalkiot kysessä, muulloin huonommat. Tämä oli siis PAS ja en nyt tosiaankaan ole saanut itselleni luotua kuin eilen siirron jälkeen hetkellisesti positiivisen tunteen, kun Andrei loi luottamusta onnistumiseen :) Jotenkin mun kohtu on vaan aina hylkinyt kaikki sinne laitetut alkiot. Luomuraskaudet on sujuneet silloin 14-v sitten ihan loppuun asti :)
Nyt kyllä ihan sellainen kevyt olo muutoin, en aio etukäteen surra (voi miten helppo sanoa) ja testejä ei kaapeista löydy (ehtiihän niitä tosin vielä ennen h-hetkeä hankkia).
Alkioliimaa en minäkään pyytänyt sitten käyttämään, kun asiasta keskustelin suomen lääkärini kanssa. Hän sanoi, että alkaneita raskauksia sen käyttäjillä ollut enemmän (naistenklinikan tutkimus), mutta myös kesken on mennyt enemmän eli tulos +/- 0. Ja kallista on suomessakin kuulemma.

Piiniskaveri Aamu74:lle oikein ihania kesäpäiviä :) kuten kaikille muillekin :cool:

Iida-Karoliina :kohta on jo sinunkin siirtosi, onnea matkaan !

Testipäivä on 18.6

PS. Mun suomen lääkäri neuvoi ottamaan osan Progynovasta alakautta, toimii yleensä tosi hyvin; eli mulla kun sitä menee 2mg x 5-6 niin osan sujautan intra vaginaalisesti ja limis oli kyllä kasvanut :)

T.paulanna pp1

Viimeksi muokattu:
Heippa vaan.

Hiljaista näyttääkin olevan täällä.
Itsellä lahjasoluhoito Puolassa pian alkamassa. Foolihapon määrä melkoinen verrattuna suomalaiseen määrään.
Ja muutenkin outo kokemus kun lääkäri kysyy vaan että " mitä sinä haluat" ja hoidon aikataulua suunniteltaessa " miten sinä sen halua niin tehdään" ....
Hassua täällä julkisella puolella nöyristelyn jälkeen=)

Minäkin sain nyt sen verran yhteydenottoa klinikalta että voisi olla mahdollista ennen kesälomaa päästä "hyväksymään" mahdollinen luovuttaja, ja hoito voisi alkaa elokuussa.

Oletteko miten aloittaneet "valmistautumisen" hoitoihin, eli syöneet jotain lisäravinteita yms?

Onnea Burmalle tulevaan siirtoon :)

Odottava73: mä olen syönyt jatkuvasti Multivitaa odottaville ja raskaana oleville 1x1 (sen sitten Tarton lääkärikin määrää jossain vaiheessa aloitettavaksi, mutta olen itse nyt jatkuvana syönyt puolitoista vuotta kohta ( ei siitä haittaakaan ole ). Nyt olen kuukauden ajan syönyt myös Efamolia 3 kapselia päivässä. On helokkiöljykapseli ja sisältää myös E-vitamiinia.

Nyt piinaillessa otan joka ilta punaviiniä, verenkierron vilkastuttamiseksi :) Ei tutkittua tietoa, mutta suomen lääkäri sanoi, että ihan ok. Vilkastuttaa verenkiertoa. Tosin nyt kesällä on kyllä verenkierto kohdillaan, kun vähän ulkosalla liikkuu.

t. Paulanna pp 4

Kuis Aamu 74:llä sujuu ? Jokos oot testaillut ?

Paulanna hyvin sinulla on halussa tuo piinailu.

I-K onnea lähestyvään hoitoon sinulle myös, toivottavasti tämä olisi se + kerta.

Lumeton kiitos :wave:

Burma minä syö foolihappoa 400mikrogaramma ja lisäksi sen mitä on tavallisessa multivitassa. Tosin ei ole kukaan näitä määriä määrännyt vaan ihan olen itse näihin päätynyt.

Onnea Paulanna siirrosta ja iloista mieltä piinailuun! Me tehdäänkin testit aika peräjälkeen, menen verikokeeseen maanantai-aamuna mutta ajattelin 'valmistautua' jo perjantaina kotosalla. Kyllä tää on tällaista vuoristorataa joka kerta, ei haluaisi ajatella liikaa, muttei niistä ajatuksista kyllä eroonkaan pääse, varsinkin kun käytössä on lääke- ja vitamiiniarsenaali joka muistuttaa tapahtumasta pari kertaa päivässä.

Odottava73/ Burma
, syön Pietarista viime kierroksella saatua foolihappoa 5mg päivässä (juu, 12 pilleriä a 400mg...), Pietarista myös E-vitamiinia, MagneB6 Fortea ja miniaspiriinia. Lisäksi lisäsin itse kalsium-annokset pari päivää sitten 2000mg:aan ja magnesiumia yritän saada 1000mg, kun unettomuuskierre on vaivannut. Kävin akupunktiossa päivää ennen punktiota (tämä kierros oli omilla) ja päivää ennen siirtoa. En tiedä onko hyötyä, mutta ainakin rentouttaa...:D

Tulen huutelemaan tuloksesta sitten viimeistään maanantaina!

aamu74 joo mulla kans foolihappo 5 mg + multivitan 400mikrogrammaa
Mulla kyl vaan yksi pilleri ;) kun ostin Puolasta.
Mut joo vähän jänskättää miten tää homma menee... Ja mukavan lisästressin tuo tietysti reissut sinne.
Ja myös uusi asia oli tuo estrogeeni vaginaalisesti... Yleensä kun on menny suun kautta.

No toivotaan että tulee kunnon saalis ja pääsen edes siirtoon saakka...

Aamu älä vielä luovuta, vielä on testipäivään aikaa sulla :) toivotaan, että muuttuisi plussaksi.

).( tänään ois viikko siirrosta, tällä kertaa ei mitään oireita, kuten joka kerta on ollut jos mitä...Lugeistahan ne on tulleet, ihme että nyt ei tuntemuksia. Ihan karseetahan tää piinailu muuten on, nyt olin muutaman päivän reisussa ja en muistanut edes ajatella asiaa, mutta täällä kotona asia tulee koko ajan mieleen js testipäivä lähenee, pelottaa. Mä voisin nyt testin sijasta piinailla maailman tappiin asti ja kuvitella olevani raskaana...

T. Paulanna pp 7

Viimeksi muokattu:
Pikapäivitys. Pakastin on tänään tyhjätty ja viimeinen alkio siirrettiin 13 mm limakalvolle köllimään. :) Lääkkeinä Progynova, Lugesteron ja Prednisolon. Sama kaava kuin onnistuneessa siirrossa pari vuotta sitten. Toivotaan samanlaista tulosta!

• Tykkää
Reactions: Rouva K33
Plastex onnea matkaan. Hyvä, kun samalla kaavalla menet kuin edellisessä onnistuneessa siirrossa.

Tuleeko tuosta estrogeenin ottamisesta alakautta vähemän sivuoireita? Minulle tulee siitä välillä päänsärkyä, josko noin ei tulisi.

Paulanna nyt olet raskaana kunnes toisin todistetaan, onko sitä testiä pakko tehdä niin aikaisin, josko muutamalla päivällä venyttäisi. Peukutukset sinulle.

Aamu74
eikä!

Onnea Plastexille piinailuun !

Mä en tiedä noista estrogeenin sivuoireista, mulle ei oo tullut nyt eikä aiemminkaan mitään niistä. Mulla menee Progynovan lisäksi vielä Climara 50 mikrog. laastari. Tosiaan osan noista Progynova tableteista sujautan alakautta ja uskon tähän, koska uskon suomen lääkäriini ihan täysillä; hän on yksi suomen huippuja :) Valitettavasti hän ei voi siirtoja mulle tehdä ikäni takia.

Minne maahan Oivikki menet siirtoon, vastaa vaikka privana, jos et täällä halua kertoa...kysyy utelias.

Kaikille ihanaa viikonloppua :cool:

Rouva K33, meillä ainakin Prednisolon oli yhtenä ihmeaineista viime kerralla.... ;) Siksi haluttiin mukaan nytkin.

Paulanna.............?????

Täällä yritän pitää päätä kylmänä ja kalenteria täynnä. Kaikella mukavalla täyttelen! ;) Luget aiheuttaa mulle aina pahoinvointia ja väsymystä. Niitä on vähän nytkin, mutta raskausoireiksi ei voi lukea. Eikun vain nappia naamaan ja vähän muuallekin, vesilasi kouraan ja juhannusta kohti!

Hei Oivikki ihuna!:wave:

Sie kovasti "iltatähtösestä" haaveilet..ymmärsinkö oikein?
..voi k u n p a onnistuisi ja pikkusisar tai veikka saapuisi leikikaveriksi tyttöselleis.:):heart:

Miten siellä pikkisellä tautikierre, joko on helpottanut?:snotty:

Lämmintä kesää siulle sinne:flower: ja kaivattuja pylläreitä tähän pinoon kaikille toivon!!!
:heart::heart::heart:

((muoks))Oivikki, luinkin tuolta taaempaa, että alkionhakumatkalle ulkomaille suuntaat - voi kunpa onnistuisi ja pikkinen asuttais kohtupesää sen 9kk:kiss:

lumeton ihuna:kiss:
..kuin myöskin Iida-Karoliina:kiss:Onnen pipanoita tsiljoona määrin siulle matkaan:heart:

Viimeksi muokattu:
Hei kaikille! Kirjoitin tuonne uutta ketjua jossa kysyin mahdollisuutta tulla äidiksi luovutetuilla alkioilla ja Mirkkuuusi laitti että katso tätä ketjua-kiitos siitä.

Olen tutustunutkin tähän ketjuun jo aiemmin ja nyt uudestaan selailemalla pikaisesti, mutta täällä moni on hoidoissa luovutetuilla munasoluilla.

Itse siis etsin tietoa saada hoitoa luovutetuilla alkioilla ja niistä ei meinaa löytyä tietoa. Graviditas Helsinki - siellä edes mainitaan luovutetuista alkioista mutta edelleen haluaisin lisää tietoa asiasta.

Tällä palstalla taitaa olla ihmisiä jotka ovat painineet saman asian kanssa eli neuvokaa minua ketkä tiedätte, missä Suomessa on mahdollisuus hoitoihin luovutetuilla alkioilla, siis ei omilla vaan toisten. Entä ulkomailla jos olette käyneet, kertokaa niistäkin kokemuksista.

Jään innolla odottaman jos tätä kautte saisin vastauksia - kiitos :hug:

Yhteistyössä