Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Onnea onnea Bartsu :heart: aivan ihania uutisia!!

Vekaralle lohtu hali :hug: kylläpä olet aikamoinen lyyli kun noin rauhallisesti negaan suhtaudut...

Täällä alkoi kk maanantaina ja taas mennään Zumenonit 1x3 pvässä... suunniteltu luovuttajan punktio olisi viikolla 12. toivotaan että pysytään aikataulussa. Vkolla 14 pitäs olla jo menossa Lappiin laskettelemaan, joten toivottavasti ei sinne ainakaan veny.

Muuten on olo kuin ampiaisella... olen täysin kyllästynyt työhöni ja mielin toiseen paikkaan tai opiskelemaan.. nyt kun vaan ei tiedä tästä tuleeko lasta vai ei niin ei vielä kannattaisi irtisanoa itseään... toisaalta olen lykännyt kaikkea jo KAUAN vauva-verukkeella... huoh.... ajattelin kyllä hakea nyt yhteishaussa AMK:uun, tuli sitten vauvoja tai ei. ;)

Jep, kaikille tsemppiä, täytyy taas jatkaa töissä istuskelemista :LOL:

 
Juunille ja Assarille tsemppiä hoidon odotteluun! Jospa nyt kaikki menisi kohdilleen.

Marrulla on kyllä ollut oikea huippumunija ja hyvä myös hedelmöittysmiprosentti! Niistä teidän kaikkien munimissäteistä oli hyötyä, koska meidän luovuttajalta eilen on punktiossa saattu 14 solua, joista 11 on hedelmöittynyt. Olin aivan ihmeissäni, kun hoitaja tänään soitti tuloksen. Kun viime kerralla saatiin vain 1 alkio aikaiseksi samalta luovuttajalta, niin odotin nyt jotain 5-7 kappaletta. Mutta hyvä näin. En uskalla vielä hirveästi iloita, kun vielähän voi sattua vaikka mitä. Huomisaamuna hoitaja kuitenkin soittaa miten ovat alkaneet jakautua ja siirto on huomenna tai perjantaina.

Saitko Hillevi vastauksen PAS:sta?
Kauniskuu, testasitko liian aikaisin ja tulos muuttuu vielä plussaksi?

Vekaralle lohtuhali! Ihana, kun jaksat jo ajatella tulevaa.

Alman toivotan tervetulleeksi palstallemme! Minäkin joudun reissulla käyttämään laastareita ja lugeja, mutta mitäpä sitä ei tekisi, että saisi toivotun lopputuloksen.

Nyt lähden flunssaa parantelemaan saunaa. Löylyjä en tietenkään kovin uskalla ottaa, mutta lämmin tekee varmaan muuten hyvää. Onneksi flunssa alkoi jo viikonloppuna, kun sunnuntaina meillä on se reissuun lähtö, niin ehdin varmaan parantua ihan hyvin siihen mennessä.
Kaikille muillekin jaksamista ja iloista mieltä, se auttaa jaksamaan! :)

Terkuin,
Nennuliini
 
Nennu joo.. no kyllähän toi pp8 testaus oli iha liian hätäpäissä tehty :ashamed: Saa nyt nähdä mitä tästä tulee... Kävin kans just saunassa ottamassa palelemisen pois
:) On se aika luksusta !
Assarillelykkyä odotteluun ja jooh..aika tuttuja tunteita noi duunikuvioasiat.. Välil tuntuu et vois häipyy tästä esimieshommasta vaikka viilaamaan kynsiä :D ! Oikeesti. Mut eiköhän elämässä noi kuviot selvenne.
BardoVoin vaa kuvitella miltä tuntus nähdä plussa.. Mullahan about samat vuodet takana. Nyt vain relax ja nauttikaa!!
Hmm.. menkkamaista juilintaa alakerrassa.. no..saa nähdä miten kaikki etenee. Aika menee törkeen hitaasti, etenki ko joutuu just nää piinaviikot oleen yksin kotona, mies duunimatkalla :'( Hitto..aina just tällasessa tilanteessa !!
Mietin tuossa viime yönä taas kaikkea (kärsiikö kukaan tässä tilanteessa ihan törkeestä unettomuudesta..???...mä mietin liikaa) Mietin meitä kaikkia näissä hoidoissa, iloja , suruja ja pettymyksiä.. Ja tieto lisää tuskaa.. nettiä selatessa lukee kaikkea ihanaa juttua plussista ja sitä seuraavista keskenmenoista jne.. Huoh.. en tiedä voiko millonkaan huokaista ja ottaa ihan relax.
Ihanaista iltaa kaikille!!
 
testasin aamuyöstä testin, tuli hailakka viiva.. mut samallako nousin pöntöltä tuli reilusti kirkasta verta.. ei se siitä taas sitten . :'( helvetti.. yli 6 v takana. viimein nousi toivo ja se revittii alas..
Onko kellään kokemusta saikku asioita tällasessa tilantees.. yleensä kestää mitä vaan mut tää viimeinen toivo kun toi tän pettymyksen, tuntuu et pää leviii..
ANteeksi oma napa..
Poistun nuolemaan haavoja.....
 
Voi Kauniskuu! :hug: En löydä oikeita sanoja. Minusta saikkua voi hakea. Itsekin joskus olen sitä miettinyt, kun tuntuu, ettei jaksaisi töihin millään mennä huonoina hetkinä. Mutta kyllä nämä sen verran raskaita asioita on, että mielestäni pitäisi saada sairaslomaa tämän takia. Onko kellään kokemusta?

Koita jaksaa! Monesko pp sinulla on, että voisiko olla vielä jotain toivoa?

Nennuliini
 
KAUNISKUU: :hug: Mä olen saanut kerran saikkua pieleen menneen hoidon takia ihan pyytämättäkin. Itse teen hoitotyötä niin ei voi kuvitellakaan menevänsä kauhean rikkinäisenä töihin, kun pitää muista ihmisistäkin koittaa huolehtia. Kannattaa ehdottomasti pyytää, jos siltä tuntuu. Onko sulle määrätty veritestipäivää? Mulle nimittäin lääkäri eka kierroksella sanoi, että verikokeeseen pitäs mennä vaikka vuotas vertakin...Koita jaksaa siellä. Noi pettymykset on niin kovia kyllä kestää. Aivan kuin elämältä putoais pohja pois. :hug:

Bartsu
 
kiitos teille kaikille tsempityksestä..
Menen tänää verikok. vaikka onkin vain pp10. Kyl se oli nii selkee hulaus kirkasta verta ettei uskoa enää voi. Pää on tyhjä ja takki vielä tyhjempi. Käyn samalla työterv.lääkäril kysyy saikkuasiaa.. Meillä duunipaikka ei hyväksy mitää lapsettomuushoitoihi liittyvää sairaslomaksi, mut jospa se kirjottaa masennusta tai jotai..sitähän tää on, rankalla kädellä.
Nyt on keinot tyhjät, luovuttajaa ei revitä mistään ja kai se jonotus on ainoa..
En tiedä, omilla ja luonnollisella kierrolla aikanaan kun muniksia vielä tuli, ei koskaa kiinnittyny mitään kuitenkaan. Onkohan siinä vika vai meneekö tää vaan niin sattuman kaupalla.
Koettakaa te muut hymyillä ja nauttia keväästä. Anteeksi oma napa.. Kädet tuskin enää ees toimii kirjottaakseen.. hyvä jos muistan et yöllä kävin tänne kirjottamassa :'(
Voimia ja onnea kaikille. :heart:
 
Kauniskuu oliko tuo verenvuotosi vain lorahdus verta? Ei ole jatkunut sen enempää? EI tuo välttämättä mitään tarkoita. Itse vuosin vaikka mitä ja raskaana olin.. Eli älä menetä vielä toivoa! Äläkä missään nimessä lopeta lääkkeitä..
Kävitkö jo verikokeessa? Mitä tulos kertoi?

Nennuliinilla hieno saalis myöskin, onnea! Onko hoitaja soittanut?
 
Vekaralle halauksia negan johdosta! Positiivisella asenteella eteenpäin, mutta muista että saa myös surra, jos siltä tuntuu!

Assarille onnea uuteen koitokseen!
Toivottavasti aikataulu pitää ja pääsette rauhassa nauttimaan Lapin hangista pikkuinen alkio matkassa!

Kauniskuu toivottavasti veri oli vain viatonta pelottelua! Aika aikaista testata virtsasta, mutta eihän nuo hamut tyhjästä tule. Lääkityksiä ei tosiaan kannata lopettaa ennen veritestiä, josset solkenaan vuoda.

Täällä ei mitään oireeksi luokiteltavaa. Melkoisessa jännityksessä eletään, toivoa enemmän kuin viimeisissä hoidoissa omilla soluilla, mutta fiilikset samanlaiset eli oireettomat. Unettomuutta myös ollut ilmassa, liikaa mietittävää. Maanantaina sais mennä veritestiin, mutta olen reissussa, joten lekuri suositteli virtsatestiä keskiviikkona pp14. Saa nähdä maltanko testaamatta / pysyykö vuoto poissa tuonne asti. Nettiin en taida päästä ennen kuin loppuviikosta, mutta raportoin sitten tilanteen.

Talvikelit näyttää jatkuvan,
Marru
 
Kiitos taas kaikille tsempistä :hug: . Täällä kaikki ihan hyvin. Yritystä on vielä muutama kerta jatkaa. MARRU, eipä tartte asioita täällä surra. Meillä jo molemmilla lapsia, toiveissa vaan yksi yhteinen. Kaikki ipanat (omat ja miehen) yhtä tärkeitä ja nuorin vielä 12v. Saadaan nauttia vielä pitkään :D!! Aivan kuten MATE 62 tuumaili :hug: !!

HILLEVI, onko pasin aikataulu jo selvillä? ;) Itse haemme alkiot pois riikasta kunhan miehen selkä paranee. Neljä alkiota pakkasessa :D . Ehkäpä jokin niistä haluaisi lähteä kasvamaan :p !!

Toivottelen kaikille jaksamista ja mukavaa pian alkavaa viikonloppua!!

- VEKARA -
 
Hei!
En aiemmin ehtinyt kirjoittaa, kun töissä oli kiire ja sitten pitikin rientää sinne siirtoon, kun hoitaja soitti. Yhtään top-alkiota ei saatu, mutta kaikki 9 alkiota olivat luokkaa 2. 2 pikkuruista sain siis tänään mukaani. :heart: 7 meni pakkaseen parittain, paitsi tietenkin yksi. Eilenhän oli 11 hedelmöittynyttä, mutta yksi ei ollut alkanut jakaantua ja yksi oli ollut tosi huono alkio, joten saalis oli siis kaikkiaan 9. Ihan tyytyväinen olen ja lääkärikin, vaikka oli toivonut sitä yhtä top-alkiota. Mutta näillä mennään nyt ja mieli on tosi hyvä. =) Testipv 14.3. Onneksi ensi viikko menee siellä lomalla, niin ei ehdi murehtia turhia.

Nyt tuli vain omaa napaa, mutta kaikille tsemppiä ja ihanaa loppuviikkoa ja ensi viikkoa. Palailen varmaan linjoille loman jälkeen tai sitten huomenna, jos en malta pysyä poissa. :)

Nennuliini
 
Iltoja kaikille tasapuolisesti.

Omaan napaan kuuluu jännitystä. Koko ajan vaan tulee mietittyä, että onkohan siellä mahassa ketään ja kaikkia nippailuja ja muita tarkkailee koko ajan. Vaikka koitan ottaa rauhassa päivän kerrallaan niin ultraan tuntuu olevan vielä ikuisuus aikaa.
Huimailua on ollut tässä muutamana päivänä ja syödä pitää tasaisesti, muuten tulee outo olo. Mahassa outoja jomotuksia munasarjojen kohdilla ajoittain. Jos tissit turpoaa tätä tahtia, joudun jo ens viikolla ostamaan uudet rintsikat....
Tällaista tänne omaan napaan tänään. Nyt nukkumaan.
Bartsu 4+
 
Sulle lahtee meilta molemmilta erityisen lampimat halaukset :hug: Olen tyytyvainen, etta olette paattaneet jatkaa Riikassa - se on oikeesti hyva klinikka. Onko miehesi selka yhtaan parempi? Joutuuko han leikkaukseen?

ONapaa sen verran, etta kaikki sujuu hyvin vauvan kanssa. Ma usein katselen hanta ja mietin mika todellinen ihme han on ja kuinka pitka matka on kuljettu, jotta han on taalla tanaan. Raskauden aikana funtsasin muutaman kerran, etta tuntuukohan vauva sitten vahemman omalta kuin jos olisi ollut 100% omat tekovarkit. Kun sen vauvan sitten syliini sain niin kylla siina tuli sellanen fiilis, etta mitaan taman omempaa mulla ei ikina ole ollut ja kaikki pienet epailykset tuntuivat todella kaukaisilta.

Pirpana, vielako luet palstaa?

Lampimia terveisia

Watrossilta
 
Viikonlopun alkuja...

Kauniskuu, pelkkä lyhyt loraus ei välttämättä vie alkioita mennessään, toivoa on vielä :hug:

Bartsu, huimaus ja outo olo on raskausoireita :)

Nennuliinin
alkioille paljon kiinnittymishaluja :heart:

Watrossi, mukava että käyt kertomassa kuulumisia, onnellisia aikoja sinulle!

Ei ollut klinikan lääkäri tänään paikalla, mutta ehkä soittaa maanantaina ja neuvotellaan pas-aikataulusta. Ihan heti en siihen kyllä halua, täytyy saada vielä akupunktiota - vaikka tällä viikolla jo hoitajan mukaan elimistöni on jo jokin verran piristynyt ja vahvistunut keskenmenon jäljiltä. Pitkään muhinut kurkkukipu muuttui tänään aivan kamalaksi nuhaksi - taitaa mennä viikonloppu tylsästi sisätiloissa.

Positiivista mieltä kaikille!
Hilde
 
Heippa kaikille
Kävin verikokeissa, hcg oli reilut 40, pp10, eli..kaipa ainakin toistaiseksi kaikki on hyvin :)
Vielä ei osaa suuresti kattoon hyppiä, mutta fiilis on uskomaton.. kaikki tää 6 vuoden jälkeen. Uskomatonta.
Bartsu Samoilla fiiliksillä, koko ajan sattuu massuun ja on ku kivi yrittäis tulla alakerrasta läpi.. nippailee ja ainakun lorahtaa jotain, saa olla pelko pepussa et mitä mitä mitä!! KAikki on nii uutta ja ihmeellistä, ettei tiedä mikä kuuluu asiaan. No, pitää ottaa nyt vaan hyvillä mielin :heart:
Hillevi Miten oot selvinny keskenmenosta? fiilikset ok? Kamalia juttuja..
Mukavaa vkl kaikille :heart:
Onnesta soikea Kauniskuu :wave:
 
Kauniskuu Onnea! Onko sinulla hcg seurantaa? Miksi kävit verikokeessa jo pp10? Eikö pp12 oo aikalailla se ensimmäinen jolloin käydään.. Mutta jos tuo arvo tuplaantuisi niin pp12 se olisi jo 80 ja sehän on ihan hyvä:) Toivotaan nyt että vuoto pysyy poissa.
 
BArdo vieläkö sulla vuotaa..?? mulla aina välil ko käy veskis..ainaki jos joutuu "ponnistaa"...pää hajooooo..miks tätä vuotoo yleensäkää on???? :/
[/b]Aliisa lääkäri otatti sen jo nyt tän vuodon takia.. tiistaina sit kontrollikoe..
Ahdistus.. pikkusen saa olla sydän syrjällään.... :(
 
KAUNISKUU: ONNEA!! Mulla tuli silloin viikko sitten perjantaina hiukka enemmän sitä tuhrua, ja nyt tällä viikolla ihan vähän tiistaina. Nyt taas tänään on ihan haalean ruskeaa vuotoa tullut.

Omassa navassa epätietoinen olo edelleen. menin vielä testaamaan tänään Prediktorilla ja siihen ei tullut yhtä vahvaa viivaa kuin kontrolliviiva. Nyt sitten pelkään että hcg on laskussa tai jotain.Olin kyllä ollut vaan hyvin avähän aikaa pissaamatta et toivottavasti olis ollut laimeeta pissaa... Olis ollut vaan parempi olla testaamatta. Illan olen ollut töissä ja ajoittaista huonoa oloa on ollut. Hitsi tää on piinaavaa.

Bartsu ja 4+
 
Bartsu hei..ei sillä viivan vahvuudella oo merkitystä!! Mun kamu ei saanu koskaan kovin vahvaa ja kaks lasta on synnyttäny :hug: !! Ainaha se pitosuus vaihtelee jos esim juinu paljo tai ollu vaan hetken pissaamatta!!! Joten älä siitä huoli!! Onks lekuri/hoitsu sanonu syytä miks yleesä vuotaa näissä hoidoissa, kun sitä tuntuu kaikilla olevan? Ite olin nii sekasin kun pe soitin etten tajunnu kysyy.
Huoh!! On tääkin piinaa, koskaan ei voi huokaista!! :heart:
HAlit ja jaksamisii!!!
 
KAUNISKUU: Mulle hoitaja sanoi, että Zumenonit paksuntaa limakalvon niin paksuksi, että ruskea vuoto on ihan normaalia eikä siitä tarvi huolissaan olla =) Piina on täälläkin hillitön. Sitä luuli, että olo on auvoinen kun on plussannut, mutta se on ihan kaikkea muuta....koita sit ottaa juu vaan päivä kerrallaan. Helpommin sanottu kuin tehty ;)

Bartsu
 
Heh.. sanoppa muuta. Mäkin luulin et piinaviikkojen jälkeen vois vaan nauttia ja iloita niin kaikkea muuta. Nyt tää piinaa vasta onki :p Mut juu, päivä kerrallaan ja aika näyttää miten tässä kuuluu käydä.
ps. nii.. Mulla on estradot laastarit, mut sama asiahan se on ko noi zumet :)
Ihanaista viikonloppua ja koetetaan nautiskela pikkuasioistakin :hug:
 
bardolino ja kauniskuu huimasti onnea plussista!!! Sillä viivan värillä ei tosiaan ole väliä,se ei siihen tyhjästä synny =) Itse en saanut koskaan muuta kuin haamun. Tosin lopetin testaamisen noin kymmenen testin ja veritestin jälkeen, kun se piina oli muutenkin niin stressaavaa :/ Mulla oli hcg viitearvojen alapuolella, mutta hyvin siinä sitten lopulta kävi =) Nyt tuo aarre on 2,5 vuotias. Vuotoja mulla ei ollut, mutta kaikenlaisia kipuja kylläkin. Joskus alkuviikoilla ihan niin kovia,että olin varma,että nyt menee kesken. Liittyi lääkärin mukaan kohdun kasvuun, mutta en arvannut että ne voivat olla niin voimakkaita kipuja. Onnea matkaan :heart:

Oma hoito on käynnissä. Zumet menossa ja ensi viikolla ultraan tarkastamaan limiksen paksuutta. Lahjoittaja aloittaa pistokset tulevalla viikolla. Jännitys nousee sitä mukaa kun hoito etenee. Kysymys teille jotka käytätte zumenomia; onko lääke nostanut verenpainettanne? Mulla on ollut alapaine koholla siitä saakka kun aloitin zumet. Päänsärkyä esiintyy myös, mutta johtuu varmaan tuosta verenpaineesta.

Mukavaa viikonlopun jatkoa!!!
 
Rudy Estrogeeni voi nostaa paineita, ja toki aiheuttaa itsessään päänsärkyä. Mulla oli aluks iha tautinen hedari ku aloitin lääkkeet. Toiv. menee ohi, ei se kivaa ole jos viikko tolkulla kestää :hug:
Kävin pp12 tutussa TK:ssa labroissa.. HCG oli 118 =) !! Onnesta soikea ja varovasti uskaltaa jo toivoa. Mutta edelleen päivä kerrallaan..
Ps. mites tällasissa siirtohommissa lasketaan ne viikot?? Mie mittää ossaaa.. :ashamed:
Ihanaa maaliskuun alkua!! :heart:
 

Yhteistyössä