Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Hei,
uutena tänne kirjoitan; lueskellut olen ja haluan kertoa omasta tilanteestani ja lukea muiden kokemuksia.
Tarttoon Elitelle menossa lahjoitettuun munasoluhoitoon huhtikuun 18-20 pv.
Lääkäri on ollut täällä Suomessa alusta lähtien ja tuonne Tarttoon menossa siis vain hoitoon. Yhteydenotto sinne on sujunut hyvin s-postitse niin suomalaiseen hoitajaan kuin lääkäriin (kielenä englanti), joka vastaa s-postiin heti. Luovuttaja on valittu listalta ja kaikki hoidot jo maksettu tähän mennessä (1870+n. 3000e= 4800 e likimain).
Tarttosta lääkäri lähettänyt hoito-ohjeet minulle s-postitse ja ollut myös yhteydessä suomalaiseen lääkäriini ja hän myös laittanut mm.ultrista suoraan vastaukset lääkärille Tarttoon; helppoa.
Eilen kävin lääkärillä ja ultrassa, menkat piti alkaa keskiviikkona, ei vain kuulu (johtunee "jarrupiikistä") ja niitä nyt odotellaan...Normaalisti ihan säännöllinen kierto 28 vrk. Vähän huolestutti toi menkkojen myöhästyminen, mutta Tartton lääkäri vastasi jo eilen s-pstiin, että joillekin käy näin...Nyt siis odotellaan, jotta lääkitys voi alkaa :)
Ainenkin tähän asti tuo Elite saa kiitosta ! Hoitoon pääsi heti :) Minulla ei tässä aikaa hukattavana; tuo ikä :(
Minulla aiemmasta liitosta 3 lasta (19, 16 ja 13) ja nyt siis kovasti odotetaan iltatähteä :)
Kaikille voimia ja hyvää odotusta jo tärpänneille !
 
PAULANNA tervetuloa ja peukkuja hoitoon!

ALIAANA, on hyvä limis!! Yli 8 on sellNen hyvä.

SS ei oo totta!!! Siis just noin mäkin ajattelin sillo, ei tehny yhtää mieli testata digillä kun pelkäs sitä tekstiä. Luuli et haamuja on hauskempi tihrata ja sitte toivoo olemattomia. Typerää. Toisinpäinhän se taitaa kuitenki olla päälle järkevämpää :hug: Toivotaan nyt kuiten et olis toivoa?
 
Paljon onnea Elsama ja Katheriina vauvoista! :flower:

Ja mahdottomasti pahoitteluja Aliaanalle ja SolakkaSilakalle :( On se vaan epäreilua kun uskoo ja toivoo, mutta silti joutuu pettymään :( Niin olin varma, että sieltä olisi plussat pärähtäneet :/

Tervetuloa kaikki uudet palstalaiset! Mirkku43:n kanssa saatetaan sitten piinailla yhtä aikaa toukokuussa. Meillä luultavasti siirto toukokuun toisella viikolla, mikäli pakkasukoista joku selviää. Kolme meillä pakkasessa odottelee ja lääkäri tuumasi, että kyllä näillä ainakin yhteen siirtoon päästään. Vaan mistäpä sitä koskaan tietää. Toivotaan parasta :)

Klinikalla kyselin jo alustavasti, että mikäli pakkasalkioilla ei onnista, niin olisiko mitään mahdollisuutta kysyä samaa luovuttajaa uudelleen(siinä toivossa että pojalle saataisiin samaa perimää oleva sisarus). Lääkäri tuumasi, että he aina luovuttajilta kysyvät, että saako klinikalta päin ottaa yhteyttä, mutta että Väestöliitossa ei vielä koskaan kuulemma ole tätä kokeiltu. Suurin ongelma asiassa tietysti on se, ettei luovuttaja välttämättä enää haluaisi lähteä luovuttamaan ja toinen hankaluus on hänen ikänsä eli ikäraja tulee hänellä tämän vuoden jälkeen vastaan. Ja lahjamunasolujonon pituudeksi nyt sanottiin 1½ vuotta, vaikka olen ymmärtänyt, että tällä hetkellä olisi hyvä luovuttajatilanne. Sellaisia täällä pohdittu ja pähkäilty. Positiivisin mielin vaan pitäisi porskuttaa... :)

Karatin kyseli oman luovuttajan käyttöä. Meillä alunalkaen oli hyvinkin pitkään tarkoitus, että siskoni toimisi munasolujen luovuttajana, mutta loppujen lopuksi päädyimme kuitenkin anonyymiin luovuttajaan. Tutun luovuttajan kanssa joutuisi kuitenkin erilailla kasvokkain sen mahdollisesti syntyvän lapsen perimäasian kanssa ja ehkä voisi kokea olevansa kovastikin kiitollisuudenvelassa. Toisaalta hoitoihin pääsee nopeammin, mikäli on oma luovuttaja olemassa ja tällöin tietäisi tasan tarkkaan mistä lapsukaisen geenit ovat peräisin. Nämä ovat monitahoisia asioita, joita klinikat haluavat pohtia psykologikäynneillä niin yksilötasolla kuin ryhmäkäyntinäkin (jolloin siis paikalla kaikki osapuolet). Tsemppistä omiin pohdintoihisi! :)

Onnea ja plussapuhureita lähestyviin hoitoihin asianomaisille!

Takatalven väistymistä odotellen, Utopia
 
Viimeksi muokattu:
Utopia ja KaratinRistiinluovuttaminen on yksi vaihtoehto, ymmärtääkseni jos tuo oman luovuttajan klinikalle (mutta ei halua käyttää hänen solujaan), saa jonosta seuraavan luovuttajan ja se oma luovuttaja luovuttaa sitten jonossa olevalle. Eli molemmat saa anonyymin luovuttajan.

Jonotilanne elää kovasti, meillekin sanottiin viime syksynä että jono on 1,5 vuotta mutta lopulta olikin vain puoli vuotta, koska jonossa olleet tärppäilivät putkeen :) Kiva kuitenkin tietää että Elitessä onnistuu nopeasti, kiitos kun olette kertoneet miten se toimii niin kynnys lähteä tarvittaessa sinne madaltuu huomattavasti..

Meillä alkamassa viikko -3 (hoitoon), kahvia en ole saanut vähennetyksi mutten aio siitä ressata. Tajusin edellisiä lukiessani että tosiaan, minun pitää ihan kohta käydä ostamassa raskaustestejä! Ihanasti läikähti ilo sisälläni, että siis *saan* käydä ostamassa testejä. (sitkunmutkunjossei yrittää takaraivosta pönkiä esiin, mutta en anna sen pilata iloani)
 
PP13 nega
PP14 nega

Nyt sitten odottelen jotain jumbovuotoa alkavaksi.. :mad: edelliset menkat kun oli helmikuussa. Mites teillä muilla lugejen lopettaneilla, monenko päivän päästä vuoto alkoi?

Ilmoitin klinikalle ja odottelen sieltä päin lääkärin vastausta, miten edetään. Haluan kyllä pitää tauon 1-2 kk:ta. Kevät on parasta vuoden aikaa ja aion aistia siitä luomusti, ilman lisähormooneja. Jos vaikka kesäkuulle yrittäis pakkasalkioita sulatella.. En kyllä yhtään usko pas onnistumiseen. Sama määrä alkoita oli omassakin ivf:issä ja mikään ei sulatusta kestänyt.

Fiilis on jo pehmentynyt tuosta parin päivän takaisesta... järkytyksestä. Nyt on vain pettynyt olo. Minusta tämä hoidoissa epäonnistuminen on lapsettomuudessa pahinta. Silloin tuntuu niin konkreettiselta se oma huonous ja oman kropan toimimattomuus. Kun on kuitenkin siirretty hyvä alkio ja kaikki näytti niin lupaavalta. Ei se lapseton (hoidoton) arki niin pahaa ole, kun ei tällaisia huonommuushuippuja tule. Ja aina kulkee vierellä se hiljainen haave, että jos kuitenkin vielä joku ihme tapahtuu..

Paljon onnea kaikille uusiin hoitoihin! :flower:
 
SS halaus. Mullahan oli sama, menkkojen väli oli 2kk. Siks jotenkaan en jaksanu uskoa koko onnistumiseen kun kroppa oli niin täys hormoneja ja piikkiä ja limis tuskin optimaalinen vastaanottamaan mitään. Alkio kans oli hieno ja kehuttu mutta ei silti mitään.

Mulla meni vika lugesta viiikko ennenku alko vuoto. Lämmötkin pysy korkealla siihen saakka. Vuoto olikin aika infernaalisen massiivinen.
 
Hei kaikille ja talvista päivää...maisemat on kun tammikuussa!

SS olen niin pahoillani puolestasi, on kyllä raskasta aina vaan uudelleen koota itsensä ja jaksaa sinnitellä eteenpäin positiivisin mielin. Mulla on kaikki vasta edessä, mutta tänään on jotenkin niin "puuh" olo, tuntuu että mistään ei tule mitään kuitenkaan, surettaa jo etukäteen kaikki.. Hoidot on alussa ja tänään pistin jarrupiikin aamulla, luget jatkuu vielä viikon.. Pitäisi kai olla positiivisellä mielellä, silti vaan itkettää ja pelottaa. vali-vali, voi kun olen rasittava.
No kai näitäkin päiviä mahtuu mukaan tähän prosessiin.. Huomenna varmaan on pirteempi olo. halaus kaikille ja voimia!
 
Matka kohti Tartoa jatkuu...Eilen alkoi menkat ja tänään alkoi Progynova lääkitys. Seuraava ultra ennen siirtoa 11.4 ja silloin Lugesteron annos ja aloitus selviää ja Progynovan jatko annos...Jännää :) Enää reilut kaksi viikkoa siirtoon...
Mielenkiintoista on ollut lukea täältä tarinoita; harmittaa epäonnistuneiden puolesta ja heille voimahali ja toivoa jatkaa eteenpäin :). Ei tässä tiedä miten itselle käy, mutta on vain ajateltava positiivisesti. Kevättä ilmassa (vaikkakin lunta taas maassa).
Tämä ketjun löytyminen oli mieluinen juttu
Mirkku: mukavaa huomata, että Eliten olet sinäkin valinnut
 
Viimeksi muokattu:
Paulanna, ai kun ihanaa että h-hetki lähestyy.. oikein paljon onnea matkaan!!
En tienytkään, että Elitessä on suomalainen hoitajakin? olen itse ollut yhteydessä aina Kristinaan englanniksi. Kyselit aikaisemmin majoituksesta? Eliten sivuilla oli paljon hotellivaihtoehtoja, mutta oletkin jo varmaan löytänyt ne.
Mulla on eka ultra 13.4. Suomessa, ja maltan tuskin odottaa... mielialat vaihtelee aikatavalla, joskus on 100% luottavainen ja positiivinen olo ja joskus taas epäusko ja pelko epäonnistumisesta lyö päälle.. :)
 
Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Miimi78,
Iituska (38), haaveissa eka
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Marbel (40+) toiveissa iltatähti
Älinä ()
MariIrina (40+), haaveissa eka, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
Lapseton_87, toiveissa eka
Pomppaduu - Seruska ( ) kolmas haaveissa
Tinde75, ensimmäinen toiveissa
Tinulinen (32) eka haaveissa
Tyynetuulia
Lumikkoäiti, toiveissa toinen
Asriel, toiveissa toinen, jonossa AVA:lla
SaimiRiikka, jonossa
Lumeton, toiveissa toinen, huuruneniä neljä
Saiga, huuruneniä kaksi
Tyyne73, jonossa VL:llä
SolakkaSilakka (42), haaveissa eka, huuruneniä odottamassa


Hoito lähestyy
Aliina, haaveissa eka, jarru 23.1.12
Paulanna, neljäs, siirto 18-20.4.12
Aithusa, haaveissa eka, siirto huhti-/toukokuussa
Tepsuttelieja (36) haaveissa eka, helmikuussa aloitus
Mirkku (43) siirto toukokuun eka viikko
Aliaana (40), haaveissa eka, PAS huhti-toukokuu
Utopia, PAS toukokuussa
Katrin (39), eka haaveissa, hoito alkaa touko-kesäkuussa

Piinistelijät


Plussanneet ( = sydämet nähty ultrassa)
Nuppu68, eka toiveissa, 3. alkionsiirrosta plussa, LA 23.3.2012 :heart:
Watrossi, pikkukakkonen toiveissa, kotitestiplussa pp8
Olki, eka toiveissa, luomuplussa 25.8.-11 LA 04/12 :heart:
Typyliini (30) haaveissa pikkukakkonen, alkionsiirto 6.9. :heart:
Annamari, :heart:
Minni007 (47), PAS 21.9, LA 10.6.12 :heart:
SatuSofia (47), eka toiveissa, siirto 14.10, hCG pp 13 (27.10) 268 :heart:
Haaveita, siirto 17.10, hCG pp 14 (31.10) 2044!! :heart:
Aliisa (28), pikkukakkonen, LA 20.6.2012 :heart:

Maaliin päässeet
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010
Matilda (30) esikoinen, poika 7/2010
Minni007 (45) poika 12.7.2010
Discovery (40+) tyttö 9/2010
Aliisa08 (26) esikoistyttö 11.11.2010
Tuuttituulia (39), tyttö 26.11.2010
lokakuu (40+) esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+, Kultakutri syntyi 25.12.2010
sela (40) 2. yhteinen, poika 3.1.2011 (1. kuollut hoitovirheeseen)
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, tyttö 3/2011
Tyyne73(36) haaveissa eka, Pikku-Ukko 4.4.2011
Hathor (34), toka, pieni poika 21.4. kiireinen sektio rv.33+5
Alma (34) eka haaveissa, alkioadoptiosta poika 6/2011
Utopia(25), haaveissa eka, 18.7.2011 poitsu
amv (-76) eka, lahja-alkiohoito, tyttö 25.9.2011, rv 31+5
Seinäkukkanen (45), eka toiveissa, 10/2011 tyttö
plastex (33) eka toiveissa, poika 1/2012
Cava (30+), esikoinen 2/2012
Katheriina, (27) 18.3.2012 poika
Elsama, 23.3.2012 tyttö


Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
Minni 73 (36) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Lotta77 (33) adoptiolasta odottamaan
OnniUnelma76 (34) adoptiolasta odottamaan
Hillevi (40+) 7 vuoden yrityksen jälkeen
Sharlin (36) 5 vuoden yrityksen jälkeen

Plussanneet kadonneet lampaat
Teekuppi ( ) haaveissa eka, LA 25.1.2011
Maija75 (35), eka toiveissa, testi 16.11.
 
Kiitos myötätuntoisista viesteistä. :flower: Kyllä se tästä.. ajan kanssa pettymykset unohtuu.

Minni kiitos listan päivityksestä. Ei meidän klinikalla tehdä verikoetta. Toisaalta tein jo 4 kotitestiä, eikä niissä näkynyt edes haamun varjoa.
 
Mirkulle : olen ollut yhteydessä Eliten suomalaiseen hoituriin; nimeltään Katri. Hyvin on toiminut aluksi hänen kanssaan; nyt siis viestellyt lääkäri Andrein kanssa :) Toiminut hyvin; ainenkin tähän asti, saas sitten nähdä...Jännitystä alkaa olla ilmassa: lentoja katseltu ja hotelliakin mietitty (varataan vasta kun tarkka menopäivä Tarttoon varmistuu).
Voimia kaikille ! Pakko vaan yrittää ajatella positiivisesti :) Solakka-Silakalle myötätuntihali myös täältä

MINNI: jos haluat päivittää mun iän niin olen 47 (kuten näkyy onneksi joku muukin olevan) :)
 
Viimeksi muokattu:
Solakka Silakka, :hug: Voi kun teillä vielä tärppäisi!

Muillekin neganneille jaksamista!

Meidän hoito loppui lyhyeen: yksikään alkioista ei selvinnyt pakastimesta. :'(
Nyt on pää tyhjä, en tiedä miten voi luopua parin vuosikymmenen haaveesta.

Sekin tietysti harmittaa että kymppitonnilla saatiin vain yksi alkio siirtoon. Toiseen hoitoon ei taida heti olla rahaa. Onko joku laskenut Tarton hoidon koko kustannukset matkoineen ja hotelleineen? Jos, niin voi laittaa vaikka yksäriä.

Parempaa onnea muille hoitoon menijöille!
 
Saiga : olen todella todella pahoillani teidän puolesta :( Valtava rahamäärä ja vain yksi siirtokuntoinen alkio, voiko enää juurikaan kohtuuttomampaa tilannetta olla :( On se vaan niin epäreilua kun normaalisti raskautuvat voivat tahkoa joka kuukausi menemään, mutta näissä hoidoissa tulee rajat vastaan ihan liian nopeasti monessakin mielessä :( Jaksamisia sinne!

Tsemppistä lähestyviin hoitoihin Paulanna ja Aithusa! Kyllä keväisiä plussia soisi tähän pinoon pläjähtävän viimein.

Mirkku43: Meillä alkiot pakastettu jokainen omiin olkiinsa joten yksi kerrallaan siirretään, jos sulatuksesta selviävät. Suomessa ei taideta mieluusti edes siirtää kahta. Lisäksi raskausdiabetestaustani vuoksi ei kaksosraskaus olisi millään lailla toivottava. Aiotko itse valita kahden alkion siirron?

Mukavaa pääsiäistä kaikille! :popcorn:
 
Ollaan menossa Tartoon parin viikon päästä. Tähän mennessä maksettu : labrat täällä Suomessa 320 e (saatiin Kelalta takas 80e), lääkärikuluja tulossa yksityislääkäriltä varmaan n. 300 e (ei ole vielä laskuttanut). Tartoon maksettu 4800 e ja katselin lentoja ; näytti olevan halvimmillaan 69 e kahteen suuntaan / hklö ja hotelleja löytyi 39-100e/yö. Eli äkkiseltään laskien tästä tulisi 5500e + yöpymiset riippuen montako yötä ollaan siellä (2-3). Mulla siis ollut koko ajan lääkäri täällä Suomessa, joka on ollut yhtedessä Tarton lääkäriin (+ itse olen ollut yhteydessä). Mun lääkkeet maksoi n.500e tähän päälle. Todelliset ja täysin tarkat kustannukset selviää kun ollaan siellä käyty, mutta klinikka siellä ei laskuta enää mistään :)
Palvelu on ollut erinomaista :) Suomea kirjoittava hoitaja löytyi Eliten nettisivuilta ja hän vastaa s-postiin nopeasti.
Voimia Saiga ja onnistumista toivoen ! Kaikille muillekin jaksamista ja hyvää pääsiäistä !
 
Saiga olen niin pahoillani :hug: varsinkin, kun odotukset kuitenkin on, että nuoremmalta luovuttajalta tulisi hyvälaatuisia soluja ja saisi enemmän mahdollisuuksia siirtoihin. Mutta kaikki hoitokierrokset kuitenkin ovat ainutlaatuisia ja niin voi käydä. Mutta käsittämätöntä? Paljon jaksamista ja voimia eteenpäin sinulle, jos kuitenkin siellä Tartossa lopulta kaikki onnistuisi :heart: Me varmaan kanssa sinne päädytään, mutta totta on, että rahaa pitää ensin taas säästää.
 
Kiitos myötäelämisestä! Ja kiitos paulanna hintatiedoista: onhan tuo halvempaa Tartossa, mutta ei mitään halpaa kuitenkaan. Eikä me ehkä olla edes sinne menossa, tämän hoidon (passeineen) oli tarkoitus olla viimeinen (oljenkorsi). Mutta nyt en tosiaan osaa ajatella vielä mitään.

SS, milloinkas te olittekaan menossa passiin (kun en nyt pääse selaamaan)? Joka tapauksessa, peukkuja pitelen! MUOX, kurkkasin, siis kesemmällä. Hyvin olit kuvannut tuota, että nega on järkytys (jota seuraa pettymys). Mä olen edelleenkin järkytysvaiheessa. Jotenkin olisi ollut ihanaa päästä edes kahdeksi viikoksi piinailemaan, vaikkei ne odotukset onnistumisesta kovin korkealla olleetkaan.

Hyvää pääsiäistä kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
SS ja Saiga voih, olen pahoillani :( voimia ja onnea uusille suunnitelmille, mistä vaan löydättekin iloa ja valoa kevääseen!

Mirkku Suomessa suositaan 1 alkion siirtoa, toki riskit punnitaan joka kerta erikseen. Meillä II-hoidossa PAS tehtiin 2 alkiota kerrallaan, koska I-hoidon top-alkiot (1 kerrallaan siirrettiin) eivät kiinnittyneet kuin haamun verran. Eivätpä ne II-hoidon tulokset olleet sen kummoisempia : /

Ihanaa hiljentyä pääsiäiseen läheisten kanssa. Yritän ajatella positiivisia asioita, hyppiä luudan yli, ihailla narsisseja ja syödä hyvin. Luudat ja narsissit ovat kuulemma hedelmällisyyteen liittyviä symboleja.. kai tässä vaiheessa on jo KAIKKI konstit sallittuja :saint:
 
Voi Saiga...minulta lähtee täältä myös tsemppihalaus. Olen itse päässyt ensimmäisen pettymyksen yli ja yrittänyt ajatella kaikkea muuta. Se helpottaa kun ei tarvitse jokapäivä ottaa lääkkeitä. laastarin vaihdan 2 x viikossa, thats it. Ensiviikolla sitten taas ultra. Mutta nyt oli tarkoitus tulla toivottamaan ihan jokaikiselle perheineen oikein ihanaa pääsiäistä :)
 
Heissan kaikille!

Nyt vasta ehdin tulla kirjoittelemaan. Negan tyrmänneille tsemppaavat lohtuhalit!! Se on ihan hirveetä, mutta jotenkin meidät naiset on luotu sellaisiksi, että näistä selvitään!

Mä olin siirrossa toissaviikolla ja torstaina olisi testipäivä. Mitään eikä minkäänlaisia tuntemuksia ei ole. Mä olen toisella kierroksella, enkä tarkkaan muista oliko mulla viimeksi mitään oireita. (Mulla oli siis tuoresiirto ja 3 passia, josta toisesta tuli keskenmeno ja viimeisestä saatiin tämä meidän 1v4kk tyttö.)

Nyt ei vaan saatu pakkaseen vissiin kuin 1 alkio ja siirrettiinkin siis yksi tässä tuorehoidossa. Vähän oli mieli maassa, kun ei saatu pakkaseen mitään, mutta näillä mennään ja katsotaan miten käy.

Pakko vähän kommentoida tota Saigan tilannetta. Oletko missä hoidoissa? Minä muistelen, että edellisessä hoidossa v.2010 pohdin, että mitä jos ei saada kuin 1 solu tai vaan yksi pakkaseen, niin selvitin sitä silloin etukäteen ja klinikalla jossa olen, oli kyllä "armahdus" että jos saa vain yhden solun, klinikka tulee vastaan ja maksu olisi joko ollut vähemmän tai uuden hoidon olisi saanut tyylin puoleen hintaan. Sekava selitys, mutta näin se meni, siis Suomessa. Koska täytyyhän klinikallakin olla joku "vastuu", että jos hoito menee ihan pieleen, niinkuin mielestäni jos ei saa kuin yhden solun, niin jotain myönnytystä tulisi olla. Kannattaa olla yhteydessä ja kysyä!

Tsempit kaikille hoitoihinne!! Ja Aliisa, miten sulla menee??? Minnillä ilmeisesti tilanne hallinnassa?
 

Yhteistyössä