Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Kiitos tsempityksistä! Se aina lisää itselläkin positiivista fiilistä!! :heart:

Discovery jep melkein osui samalle ajankohdalle siirrot. Joo olisikin hyvä, kun pääsisi yhtä matkaa jonkun kanssa, niin olisi rennompi fiilis. No tähänkin tulee tietty rutiini...

Dream Laitoit, että raskauden mahdollisuus senkun pienenee iän myötä. Meille lääkäri sanoi hoitojen alussa, että tähän hoitoon ei sitten ikä vaikuta. Yhtä hyvin voi tulla raskaaksi esim 45-vuotiaana luovutetuilla kuin 36-vuotiaana. Joten no hätä! Minua ainakin se tieto lohdutti, kun ikää tulee 40 vuoden lopulla... IIk!

Kaikille onnea omiin tilanteisiin ja Minnille hyviä vointeja, täällä piinistely jatkuu... Oon niin älyttömän huono tulkitsemaan itseäni mitenkään, etten tee sitä sitten ollenkaan. :)
 
Teekuppi , piti sulle vielä kommentoida noista lääkityksistä, mutta unohdin.
Mulla on myös Klexane mukana. Oli myös viime PAS:ssa. Kysyin lääkäriltä laittaako mulle aspiriinia tai kortisonia tai muuta, mutta sanoi että mulle laitetaan vaan tämä Klexane Puregonin ja Progesteronin kaveriksi. Nää on niin yksilökohtaisia, mutta etkö voi kysyä lääkäriltä miksi sinulla on just nämä lääkkeet? Mulle lääkäri ainakin vastasi niin varmasti, etten kysellyt kummempia. Onnea alkavaan hoitoon sulle!! :)
 
tsemppi tuuttituulialle! =) yritä vain tehdä kaikkia jokapäiväisiä asioita niin ei niin paljon mieti sitä,vaikka koko ajan se on mielessä.hyvin se menee.
niin se rakenneultrahan on vasta tuolla liki 20vkl teekuppi.nyt kävin niskapoimututkimuksessa kaikki oli hyvin,mahaasukki otti rennosti :heart: oli kyllä aivan mahtavaa kuulla sydän äänet ja nähdä kuinka se liikku :heart: hieman kyllä pelotti mennä sinne kun viikonloppuna lopetin kaikki lääkkeet,että onko sillä siellä kaikki hyvin.ihmeesti se vain siellä oleili. =)

kaipuu rv11+6
 
Dream vielä on matkaa iän puolesta siihen kun pojat sain. Jos limakalvo paksunee normaalisti ja muuten ok, ei iällä ole väliä. Itselläni oli eilen ihan hyvä ja vielä paranee.

Verta ohentava lääkitys estää toistuvia keskenmenoja ( eli aspiriini tai hepariini).

Tuo kortisoni on niin kuin epälinkin yleinen tulehduksenestolääke, jota ei Suomessa hyvin paljon käytetä. lapsettomuushoidoissa. Täällä on vielä eri lääkeaine kuin Latviassa.

Teekupille kovasti tsemppiä ja tietysti muillekin.
 
Vielä iästä. Muistaakseni tsekki (?) lääkäri sai munasolun luovutushoidolla pari vuotta sitten kaksoset yli 60 vuotiaana. Hän menehtyi kylläkin syöpään hiljattain. Ikävä asia. Joissain lähteissä on esitetty epäilyksiä, että hoito lisäisi jonkin verran munasolukarsinomariskiä. Mene ja tiedä ? Ilmeisesti ainakin IVF-hoito, kun keinotekoisesti kasvatetaan munasoluja ylenmäärin.
 
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)

Josko (30+) Esikoista toivomassa. Hoito elokuussa.
Marisabel (28) 3 siirtoa tehty, haaveissa eka, elokuu: suunnittelu
Cornelius (33) Haaveissa 1
Typyliini (28) haaveissa pikkusisarus esikolle.
Saaga (39)
Tinulinen (30) eka lapsi haaveissa.
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Papillon (40+)
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
Hillevi (45), haaveissa eka, odottelee luovuttajaa
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Matsalu (45) eka
Lotta(32) eka haaveissa, endoleikkaukseen
Sharlin (35) eka haaveissa
Emilia (xx), jonossa
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Miimi78,
Alma (34) eka haaveissa
Iituska (38), haaveissa eka
Jaasminia (xx)
Discovery (40+), haaaveissa 6
lokakuu, (40+) haaveissa eka
Aliisa08 (26), ensimmäinen haaveissa
Teekuppi ( ) haaveissa eka, PAS maaliskuussa
Dream73 (36), haaveissa eka
OnniUnelma76 (33) haaveissa eka


Piinistelijät

Tuuttituulia (39), haaveissa eka, PAS 12.1.2010


Plussanneet =) (kun sydämet laskettu ultrassa, saa sen/ne sitten tännekin)

Rudy ja rupsukat, plussa 13.5. ultra 3.6. :heart: :heart:
Marru (35) eka, plussa 18.5. ultra 10.6. :heart: :heart:
Simmis (38) toinen lapsi. ultra 15.6. :heart:
assari77 (32)toinen lapsi, siirto 13.5. ultra 17.6. :heart:
Pomppaduu (27) haaveissa kakkonen, + 5.6. ultra 23.6. :heart:
Vekara (45) Toiv. 1 yhteinen. lapset: 11v, tuplat 15v. LA 26.2.10 :heart:
Nennuliini (35) Haaveena eka lapsi. siirto 5.6. LA 26.2.10 :heart:
Vilhelmiina (37), eka, 2 alkion siirto, ultra 23.9. :heart: :heart:
Matilda (30), plussa 13.10 , ultra viikolla 47 LA 22.6.2010 :heart:
Minni (45), plussa 2.11, HCG 3.11, ultra 22.12, LA 12.7.2010 :heart:
Kaipuu, eka haaveissa, plussa 21.11.09, ultra 11.12, LA 31.7.2010 :heart:


Maaliin päässeet :flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
 
Tuosta iästä vielä, että meikä on siis 45 vuotias ja heti ekasta hoidosta tuli plussa....eli ei teillä "nuoremmilla" vielä hätää B) ,tosin rahallisestihan tää on kyllä kallista. Onhan tuossa listalla Juuni ja Vekara hyvinä tsemppariesimerkkeinä.

Kyllä sitä on tosi tullu pohdiskeltua, että onko liian vanha, mutta tähän nyt miehen kanssa päädyttiin ja jos hoitoakin tämän ikäisille tehdään niin kai sekin jokin raja on ikäänkuin muualla määritelty.

 
Tuuttituulialle mukavia piinispäiviä ja onnea matkaan!

Miten Hillevi, ootteko kuullut teidän luovuttajasta? Toivottavasti ei ole perääntynyt!! Entäpä Aliisa, millä mielellä - oletteko vielä tehnyt päätöksiä jatkosta? Toivottavasti olo on kohentunut jo.

Täällä elellään viikko kerrallaan, en ole varma, mutta ehkä pieniä liikkeitä tuntuu jo. LA on näillänäkymin 22.6. jos joku päivittä listaa :) Rakenneultraan vielä reilu 2 vkoa, sitä tietysti odotan kun kuuta nousevaa.

Matilda 17+2 :wave:
 
Tuuttituulia, Discovery ja Dream, tsemppiä hoitoihin!! Oliks vielä muita, joilla lähiaikoina hoidot päällä?

Mites Marru ja Rudy jakselee??

Täällä kaikki hyvin, nyt jo 24 raskausviikko meneillään, aika kuluu nyt paljon nopeammin kuin alkuraskaudesta.
Töissä alkaa jo tuntua hieman raskaalta, joten katsotaan milloin antavat mun jäädä sairaslomalle.. työ on aika fyysistä.
Oon tosi iloinen, kun mun neuvolantäti vaihtui, tämä uusi vaikutti tosi mukavalta ja pätevältä ja mikä parasta, hänellä itsellään on kaksoset, joten tietää ainakin mistä puhuu :)

Vilhelmiina ja pojat 23+3
 
anteeksi häiriköin vielä teidän pinoa. Miten täällä onnistuu yleensä yksityisviestien lähettäminen? Käyttääkö sähköpostia, jonka on tallentanut omiin tietoihin. Mikä tuo nimimerkin alla oleva on? Sitä ole kokeillut mutta ei toimi. Olisin halunnut keskustella Discoveryn kanssa joistakin arkaluontoisista seikoista vain kahden kesken, mutta ei taida onnistua ilman että paljatumme toisillemme.
 
Yksityisviesteistä, minä olen laittanut kohdan "Yksityisviestit" kautta viestiä ja se menee ihan nimimerkin kautta. Ei tule mitään yksityistietoja näkyviin. Ja samoin vastaajalla, näkyy vaan vastaajan nimimerkki. Näinhän se kuuluu ollakin. :)

Teekuppi juu, siis mulla on Klexane kokoajan päällä nyt tässä hoidossa. Joka aamu pistän sitä, helppo kun on valmis annos eikä tartte itse mittailla mitään. Muistelen vaan IVF-hoidoissa omilla soluilla piti jotain annostella itse ja siihen meni aikaa. Tää on alle puolessa minuutissa ohi.
Discovery kirjoitti, että Klexanea estää toistuvia keskenmenoja. Varmasti niin, minulla ei niitä ole ollut, mutta silti lääkityksenä sama lääke, eli pitäisi auttaa kiinnittymisessä myös.
 
Moikka

Mulle voi tonne päivittääkin sit et PAS maaliskuun alussa. Lääkäri tänään soitteli et mennääkö niinku normaalisti et alotetaan Zumet kp 1 ja sit limisultra ja siirto helmikuun alussa. Vai mennäänkö pitemmän mutta kuulemma varmemman kaavan mukaan elikkä kp21 pistetään progren ja sit siitä kahen viikon päästä ultra ja sit siirto kahen viikon päästä+ hepariini. Tämän nyt sit valitsin kun sitä suositteli, vähä harmittaa toi siirtyminen pitemmälle mut toisaalta ei uutta keskenmenoakaan millään haluisi. Joten näin sitten!
 
Ihan pikaisesti tulin vaan toivottamaan onnea piinistelijöille. Kaikille tasapuolisesti toivotaan kiinnittymisiä ja raskauksia :hug:

Kiitos Matilda kysymästä. Meillä täällä mieli muuttui lääkärin kanssa juteltua. Teemme yhden hoidon ja sen jälkeen tauko, jos ei onnistu. Saamme seur. hoitoon uuden lääkkeen ja klexanen myöskin. Lääkäri oikeastaan toivoi, että kokeilisimme tätä lääkettä, mutta en nyt ulkoa nimeä muista.. klexane ja se ehkäisemään keskenmenoja. Klexanea saa nykysin myös tablettina, mutta piikki tulee minulle. Progrenin pistin pari päivää sitten. Kk odotetaan alkaviks siinä 19-20.1. 1.2 limisultra ja sen mukaan sitten edetään. Meillä on matka etelään tuossa keväällä ja kaiken näköistä muuta, jotta jos tästä ei tärppää, niin sitten tulee hetken taukoa. Vähän niin ja näin fiiliksin hoitoon lähdemme.. täynnä toivoa ja pelkoa samaan aikaan..

Nyt en ehdi enempiä kirjoittelemaan. Vastailen sulle Tuuttituulia yv:tä heti kun ehdin paremmalla aikaa, tsemppiä:)

Hienoa, että Matilda, Vilhelmiina ym. alkaa olla jo kaikki hyvillä viikoilla. Pian saadaankin paljon vauvoja :heart:

Mukavaa viikonloppua!
 
Perjantaita kaikille!

Aliisa
, hienoa ettei ihan samalla kaavalla enää tarvitse yrittää. Paljon onnea matkaan! :heart:

Niin meille kävi, että luovuttaja joutuu itse muun terveytensä osalta tutkimuksiin ja maaliskuussa mahdollsiesti tätä asiaa edistetään, jos hän on terve. Ellei jono nytkähtäisi klinikalla eteenpäin. Saanpahan hiihdellä tämän talven ihan rauhassa.

Piinistelijöille plussapuhurit ja kaikille mukavaa viikonloppua!
Hillevi
 
ALIISAlle tsemppiä seuraavaan koitokseen!

Kaikille muillekin plussatuulia :flower:

Täällä sujuu arki vauvan kanssa hyvin. Neidillä on nimikin jo ja eilen hälle tuli KELA-kortti postissa :) Eka rokotus saatiin myös 2kk neuvolassa keskiviikkona. Se oli onneksi suun kautta annettava, mutta seuraavalla kerralla sit piikitetään :eek: Ihan jännittää jo toisen puolesta. Vauveli nukkuu yleensä jo 5-7 tunnin yöunia. Muuten syö kolmen tunnin välein. Kova on naureskelemaan ja yrittää myös jutella paljon. Kyllä rakkaus tuohon lapseen on niin suurta, että ei oikein itsekään ymmärrä. Vaikka välillä oli tosi väsynyt ja itsenäisyyden menetys on ahdistanut niin päivääkään en vaihtaisi.
Ja toivon sydämestäni, että te kaikki saatte tämän kokea jollain tapaa.

Bartsu ja pikkuneiti 2,5kk
 
Heippa! Ilmoittelen vain, että minut voisi poistaa listoilta kummittelemasta. Meillähän on kaikki hoidot jo lopetettu eikä uusiin olla menossa. Harvakseltaan käyn silti kurkkimassa teidän kuulumisianne... Iloa elämään ja voimia uusiin yrityksiin erityisesti Aliisalle ja Hilleville!
 
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)

Josko (30+) Esikoista toivomassa. Hoito elokuussa.
Marisabel (28) 3 siirtoa tehty, haaveissa eka, elokuu: suunnittelu
Cornelius (33) Haaveissa 1
Typyliini (28) haaveissa pikkusisarus esikolle.
Saaga (39)
Tinulinen (30) eka lapsi haaveissa.
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Papillon (40+)
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
Hillevi (45), haaveissa eka, odottelee luovuttajaa
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Lotta(32) eka haaveissa, endoleikkaukseen
Sharlin (35) eka haaveissa
Emilia (xx), jonossa
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Miimi78,
Alma (34) eka haaveissa
Iituska (38), haaveissa eka
Jaasminia (xx)
Discovery (40+), haaaveissa 6
lokakuu, (40+) haaveissa eka
Aliisa08 (26), ensimmäinen haaveissa
Teekuppi ( ) haaveissa eka, PAS maaliskuussa
Dream73 (36), haaveissa eka
OnniUnelma76 (33) haaveissa eka


Piinistelijät

Tuuttituulia (39), haaveissa eka, PAS 12.1.2010


Plussanneet =) (kun sydämet laskettu ultrassa, saa sen/ne sitten tännekin)

Rudy ja rupsukat, plussa 13.5. ultra 3.6. :heart: :heart:
Marru (35) eka, plussa 18.5. ultra 10.6. :heart: :heart:
Simmis (38) toinen lapsi. ultra 15.6. :heart:
assari77 (32)toinen lapsi, siirto 13.5. ultra 17.6. :heart:
Pomppaduu (27) haaveissa kakkonen, + 5.6. ultra 23.6. :heart:
Vekara (45) Toiv. 1 yhteinen. lapset: 11v, tuplat 15v. LA 26.2.10 :heart:
Nennuliini (35) Haaveena eka lapsi. siirto 5.6. LA 26.2.10 :heart:
Vilhelmiina (37), eka, 2 alkion siirto, ultra 23.9. :heart: :heart:
Matilda (30), plussa 13.10 , ultra viikolla 47 LA 22.6.2010 :heart:
Minni (45), plussa 2.11, HCG 3.11, ultra 22.12, LA 12.7.2010 :heart:
Kaipuu, eka haaveissa, plussa 21.11.09, ultra 11.12, LA 31.7.2010 :heart:


Maaliin päässeet :flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009

 
Lista päivitetty (terkkuja Matsalulle), nyt mä alan oleen niin pitkällä ja palstailen enemmän tuolla odottajissa, että jätän päivitykset jonkun teidän huomaan (Hilleville takaisin?). Kiva on ollut päivitellä palstaa, siinä on joutunut perehtymään tarkemmin teidän hoitoajankohtiin yms. joten kiinnostuskin sitä myöden kasvoi seurata tilannetta.

Vielä on pientä epävarmuutta hommassa (eli omassa pääkopassa) ja ensitorstainen ensimmäinen lääkärikäynti jännittää...kuuluuko sydänääniä. Maha on kyllä kasvanut ja isommat housut jo ostin tänään...mutta koskaan ei tiedä.

Hyvää jatkoa ja aion kyllä käydä lukemassa palstan kuulumisia.

Minni 14+5

 
Syötävän suloiset kaksosTYTTÖMME ovat syntyneet :heart: :heart: Kumpikin painoi yli kolme kiloa ja voivat heti alusta saakka hyvin. Syntyivät täysiaikaisina sektiolla rv 39+2. Äitikin voi loistavasti =) Onnea ei voi sanoin kuvata :heart:
Tsemppiä kaikille vaiheisiinne !!! Toivon sydämeni pohjasta,että teistä jokaikinen saa tämän onnen kokea :hug:

Rudy ja täydelliset rupsukat 6 päivää
 
Rudylle ja täydellisille rupsukoille Mielettömästi onnea!! Täällä meni kylmät väreet, kun luin tuon. Ihanaa!

Discovery Onnea mummoudesta! Sinulla on suuri sydän.

Omaan napaan ei ihmeempiä kuulu, jonotusta. Hain netin avulla itse luovuttajaa ja yksi löytyikin, joka sitten perui ja sen jälkeen en enää itse aiokkaan hakea. Se on kuitenkin ikävää, kun ehtii vähän jo innostua. Toivoisin, että media käsittelisi tätä aihetta esim. lehtiartikkelissa, julkisuus voisi tuoda lisää innostuneita luovuttajia. Odottavan aika tuntuu niin piiitkäältäää..
 
Rudylle mielettömsti onnea pienistä prinsessoista :hug: :flower: :heart: :heart:
Ihanaa, että kaikki meni hyvin ja pienet voivat hyvin:) Varmasti aivan mahtava tunne :heart: :heart:

Sharlin Tuo pettymyksen tunne on kyllä aika ikävä.. olen kokenut lähes saman kuin sinä tuon luovuttajan suhteen.. sen että perui viime hetkillä.. mutta jokaisellahan on oikeus siihen. Minne te olittekaan nyt jonossa? niitähän on lyhyt jonosempia klinikoitakin, mutta toki ne on kalliimpia.

Onko kukaan muuten jonossa sinne uudelle klinikalle Helsingissä? Siellähän jos olisi mennyt jonoon, niin olisi ollut aika alkupäässä. Myöskin Treen Ovumia tuntuu vetävän, sillä meille soiteltu jo kolmeen otteeseen, että olisi luovuttaja löytynyt vaikka olen myös jo kolmesti sinne sanonut, että emme enää halua jonottaa sinne, sillä olemme jo toisella klinikalla jonossa.. eivätkö he sitten osaa meitä poistaa koneelta vai mikä tietokatkos siellä oikein on..

Miten Tuuttituulia jakselee? Onko ollut jonkinlaisia oireita??

Mukavaa su päivän jatkoa kaikille:)
 

Yhteistyössä