Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Hei vaan kaikille ja Hyvää alkanutta vuotta minunkin puolestani!

Pahoittelut aluksi kaikille negan ja keskenmenon saaneille. Alisalle kyllä jo olisi sen onnistumisen suonut... Mutta hienoa, ett jaksat ajatella jo asioita positiivisesti etenpäin....

Itseläni hoidot siirtyivätkin helmikuun alkuun... No kuukausi enää...

Terkuin: Jonsku
 
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)

Josko (30+) Esikoista toivomassa. Hoito elokuussa.
Marisabel (28) 3 siirtoa tehty, haaveissa eka, elokuu: suunnittelu
Cornelius (33) Haaveissa 1
Typyliini (28) haaveissa pikkusisarus esikolle.
Saaga (39)
Tinulinen (30) eka lapsi haaveissa.
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Papillon (40+)
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
Hillevi (45), haaveissa eka, 2010 alussa siirto?
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Matsalu (45) eka
Lotta(32) eka haaveissa, endoleikkaukseen
Sharlin (35) eka haaveissa
Emilia (xx), jonossa
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Miimi78,
Alma (34) eka haaveissa
Iituska (38), haaveissa eka
Jaasminia (xx)
Discovery (40+), haaaveissa 6
lokakuu, (40+) haaveissa eka
Aliisa08 (26), ensimmäinen haaveissa
Teekuppi ( ) haaveissa eka, PAS alkuvuodesta
Dream73 (35), haaveissa eka
OnniUnelma76 (33) haaveissa eka
Tuuttituulia (39), haaveissa eka, PAS alkuvuodesta

Piinistelijät



Plussanneet =) (kun sydämet laskettu ultrassa, saa sen/ne sitten tännekin)

Rudy ja rupsukat, plussa 13.5. ultra 3.6. :heart: :heart:
Marru (35) eka, plussa 18.5. ultra 10.6. :heart: :heart:
Simmis (38) toinen lapsi. ultra 15.6. :heart:
assari77 (32)toinen lapsi, siirto 13.5. ultra 17.6. :heart:
Pomppaduu (27) haaveissa kakkonen, + 5.6. ultra 23.6. :heart:
Vekara (45) Toiv. 1 yhteinen. lapset: 11v, tuplat 15v. LA 26.2.10 :heart:
Nennuliini (35) Haaveena eka lapsi. siirto 5.6. LA 26.2.10 :heart:
Vilhelmiina (37), eka, 2 alkion siirto, ultra 23.9. :heart: :heart:
Matilda (30), plussa 13.10 , ultra viikolla 47 :heart:
Minni (45), plussa 2.11, HCG 3.11, ultra 22.12, LA 12.7.2010 :heart:
Kaipuu(xx), eka haaveissa, plussa 21.11.09, ultra 11.12 :heart:


Maaliin päässeet :flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009


 
No onnistumisen suominen on vähän korkeammissa käsissä ja monen mutkan takana. Kaikki täytyy loksahtaa kohdalleen. Minä soisin sen kaikille tosissaan yrittäville.

Aloitin uuden hoidon. Myt syön Zumenonia. Minulla sulatetaan kaikki viisi ja annetaan jakautua blastokystavaiheeseen saakka. Sitten kaksi siirretään, jos selviävät.

Elimistö on vähän rankoilla. Vuotaa niin maanperusteellisesti. Mulla on Tena-inkontinessisuoja alla. On tuota limakalvoa ja vähän muutakin, mitä loruutella. Sääli pikkuisia.

Tsemppiä taas !
 
Discoverylle lohtuhalit :hug: mutta onneksi uusi hoito jo alkamassa! Voimia siihen ja paljon parempaa onnea! :heart:

Tuttituulia, kylläpä oli tietämätön apteekkari. Korvausikäraja on nykyään 43, eli sinulla on vielä hyvin aikaa ikäsi suhteen. Mutta suoraan kela korvaa vain kolme koeputkihoitoa pas-siirtoineen. Jos siirtoon ei päästä ollenkaan, sellaista hoitoa ei välttämättä lasketa mukaan noihin kolmeen korvattavaan. Kolmen hoitokierroksen tai 43 v täytettyään voi vielä hakea korvausta Kelalta, mutta aika huonosti ne niitä myöntävät. Me saimme aikanan korvaukset vain kolmesta inseminaatiosta, neljä putkihoitoa on maksettu omasta kukkarosta... kun satuin olemaan yli 40, kun se oli raja ja ehdin täyttää 43, kun ikäraja nousi siihen.

Tässä vähän lisää tietoa aiheesta:
http://www.simpukka-yhdistys.fi/Hedelmoityshoidot_kelakorvaus.pdf

Aurinkoista pakkaspäivää kaikille!
Hillevi
 
Pakkashuomenta kaikille!
Tuuttutuulia, me ollaan kans aikoinaan tota sijaislapsitoimintaa ajateltu. Oon soittanutkin sinne ja esitteet ja hakemukset on meillä. Sen tiiän et sijaisvanhemmista on kova pula ja tämän laman jälkeen aina vaan suurempi pula. Niillä on sellanen kurssi joka pitää käydä ennen asian eteenpäin menoa. Ei ole pois suljettu meilläkään.
Discovery, kerroit että sulattavat nyt kaikki viisi ja kaksi laitetaan, niin mitä ihmettä nille kolmelle sitten tapahtuu, pakastetaanko uudelleen?
Itse testailin tänään oviksen elkikkä toiveissa menkat joskus parin viikon päästä!
 
Loppiaisheipat!

Kuusi purettu ja siirrytään arkeen...
Kiitos Hillevi tiedosta! Ja kiitos linkeistä myös! Ehti tulla jo paniikki ja varasin jo toiselle klinikallekin ajan, että menen siellä jonoon. Tässä tulee aina ajateltua pahinta joka käänteessä, pessimisti kun nykyään näköjään olen. :)
Menen huomenna lääkäriin ultraan ja varmaan siirto olisi sitten ensi viikolla. Kai? Onko kukaan pohtinut tai saanut parempaa tietoa siitä, kun hoidot tehdään ihan putkeen, niin olisiko ollut järkevämpi pitää välikuukausia? Aloitin lääkityksen joululomalla ilman sen kummenpia ohjeistuksia klinikalta, mutta tuli vaan mieleen, että mitä muille on suositeltu?
 
Hei ja hyvää loppiaista. Tuosta hoitoputkesta...mä en edes tajunnut että heti lääkkeet lopetettua vois alottaa uudet, eli vaan muutaman päivän tauon jälkeen. Jotenkin ajattelin että yhdet tavalliset menkat pitäis olla välissä. Mutta en mä muutenkaan olis heti putkeen nyt joululomalla alkanu. Olin aika murtunut negasta...Mulle alkaa nää hoidot käydä pollan päälle, elämä on viimeiset vuodet pyöriny tämän asian ympärillä ja hirmuisessa hormonihumalassa. Jotenkin tavallinen arki on aina pikkasen sivulinjalla, vaikka kuinka yrittäis elää ns. normaalia arkea. Onko muilla tälläsia fiiliksiä? Nyt vielä väliaikaisesti asutaan miehen kanssa töiden takia eri maissakin, eli nökötän paljon yksikseni omine ajatuksineni ja sekös se vielä rassaa.

Alotitko sinäkin Tuuttituulia heti kun lääkkeiden lopetuksen jälkeiset menkat alkoivat? Mulle sanottiin tuulimunankin jälkeen, että ei ole mitään lääketieteellistä syytä lykätä seuraavaa hoitoa (kun keskenmeno meni itsestään puhtaasti ohi), mutta mäkin olen tätä miettinyt. Oman pään takia on mulle tää yhdet tavalliset menkat välissä minimi, nyt harkitsemme parin kuukauden taukoa. Taitaa vaan tulla työreissu just siten että on valinta yhdet tai kolmet, ja tulen varmasti päätymään yhdet välimenkat-varianttiin...

Tällaisia ajatuksia täältä

 
moi! eka neuvola reissu on nyt sit takana. kaikki oli ok,siellä se mahaasukki köllötti tyytyväisenä. =) parin viikon sisään on sit meno sinne niskaturvotus ultraan. ihan varmuuden vuoksi käyn siinä että tietää varautua jos jotain ongelmaa on. mutta toivottavasti ei ole mitään.

kaipuu rv 11.0
 
Minulla on nyt neljäs hoito lähes tauotta. Ainoa pikkuisen pitempi väli oli tuossa uuden luovuttajan ja minun kierron yhteensovittamisessa. Ei sille todellakaan estettä ole, jos ei mitään positiivista ole "tapahtunut".

Terveiset töistä !
 
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)

Josko (30+) Esikoista toivomassa. Hoito elokuussa.
Marisabel (28) 3 siirtoa tehty, haaveissa eka, elokuu: suunnittelu
Cornelius (33) Haaveissa 1
Typyliini (28) haaveissa pikkusisarus esikolle.
Saaga (39)
Tinulinen (30) eka lapsi haaveissa.
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Papillon (40+)
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
Hillevi (45), haaveissa eka, 2010 alussa siirto?
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Matsalu (45) eka
Lotta(32) eka haaveissa, endoleikkaukseen
Sharlin (35) eka haaveissa
Emilia (xx), jonossa
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Miimi78,
Alma (34) eka haaveissa
Iituska (38), haaveissa eka
Jaasminia (xx)
Discovery (40+), haaaveissa 6
lokakuu, (40+) haaveissa eka
Aliisa08 (26), ensimmäinen haaveissa
Teekuppi ( ) haaveissa eka, PAS alkuvuodesta
Dream73 (35), haaveissa eka
OnniUnelma76 (33) haaveissa eka
Tuuttituulia (39), haaveissa eka, PAS alkuvuodesta

Piinistelijät



Plussanneet (kun sydämet laskettu ultrassa, saa sen/ne sitten tännekin)

Rudy ja rupsukat, plussa 13.5. ultra 3.6.
Marru (35) eka, plussa 18.5. ultra 10.6.
Simmis (38) toinen lapsi. ultra 15.6.
assari77 (32)toinen lapsi, siirto 13.5. ultra 17.6.
Pomppaduu (27) haaveissa kakkonen, + 5.6. ultra 23.6.
Vekara (45) Toiv. 1 yhteinen. lapset: 11v, tuplat 15v. LA 26.2.10
Nennuliini (35) Haaveena eka lapsi. siirto 5.6. LA 26.2.10
Vilhelmiina (37), eka, 2 alkion siirto, ultra 23.9.
Matilda (30), plussa 13.10 , ultra viikolla 47
Minni (45), plussa 2.11, HCG 3.11, ultra 22.12, LA 12.7.2010
Kaipuu(xx), eka haaveissa, plussa 21.11.09, ultra 11.12 ,LA 31.7.2010


Maaliin päässeet

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
 
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)

Josko (30+) Esikoista toivomassa. Hoito elokuussa.
Marisabel (28) 3 siirtoa tehty, haaveissa eka, elokuu: suunnittelu
Cornelius (33) Haaveissa 1
Typyliini (28) haaveissa pikkusisarus esikolle.
Saaga (39)
Tinulinen (30) eka lapsi haaveissa.
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Papillon (40+)
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
Hillevi (45), haaveissa eka, odottelee luovuttajaa
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Matsalu (45) eka
Lotta(32) eka haaveissa, endoleikkaukseen
Sharlin (35) eka haaveissa
Emilia (xx), jonossa
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Miimi78,
Alma (34) eka haaveissa
Iituska (38), haaveissa eka
Jaasminia (xx)
Discovery (40+), haaaveissa 6
lokakuu, (40+) haaveissa eka
Aliisa08 (26), ensimmäinen haaveissa
Teekuppi ( ) haaveissa eka, PAS alkuvuodesta
Dream73 (36), haaveissa eka
OnniUnelma76 (33) haaveissa eka
Tuuttituulia (39), haaveissa eka, PAS alkuvuodesta

Piinistelijät



Plussanneet =) (kun sydämet laskettu ultrassa, saa sen/ne sitten tännekin)

Rudy ja rupsukat, plussa 13.5. ultra 3.6. :heart: :heart:
Marru (35) eka, plussa 18.5. ultra 10.6. :heart: :heart:
Simmis (38) toinen lapsi. ultra 15.6. :heart:
assari77 (32)toinen lapsi, siirto 13.5. ultra 17.6. :heart:
Pomppaduu (27) haaveissa kakkonen, + 5.6. ultra 23.6. :heart:
Vekara (45) Toiv. 1 yhteinen. lapset: 11v, tuplat 15v. LA 26.2.10 :heart:
Nennuliini (35) Haaveena eka lapsi. siirto 5.6. LA 26.2.10 :heart:
Vilhelmiina (37), eka, 2 alkion siirto, ultra 23.9. :heart: :heart:
Matilda (30), plussa 13.10 , ultra viikolla 47 :heart:
Minni (45), plussa 2.11, HCG 3.11, ultra 22.12, LA 12.7.2010 :heart:
Kaipuu, eka haaveissa, plussa 21.11.09, ultra 11.12, LA 31.7.2010 :heart:


Maaliin päässeet :flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009

 
Perjantaita,

Tuntuu, että jatkuvasti on viikonloppu, kun oli keskellä viikkoa vapaata :)
Kaipuu, hienoa että olette jo neuvolavaiheessa. Poistin sun listatiedoista iän kohdan (xx), että tiedot mahtuivat yhdelle riville.

Pitkästä aikaa ei ole ketään piinistelijöissä, mutta pianhan Tuttituulia sinne ainakin pääsee. Onnea matkaan sinulle! Olikos muita, kenellä hoito lähellä?

Meidän luovuttajasta ei ole kuulunut mitään, vaikka kuvion piti olla selvä. Harmittaa kovasti, jos hän onkin nyt perunut ajatuksen... Mutta ketäänhän ei voi vaatia luovuttamaan, vaikka joskus olisi sitä mieltä ollutkin... Nyt tuntuu, etten enää jaksa uutta luovuttajakandidaattia etsiä ja elämme sitten ilman lasta - tai yritämme päästä ulkomaille hoitoon.

Kaikille teille mukavia talvipäiviä, paljon plussia ja vauvoja pinoon!
Hillevi :wave:
 
Moikka
Onnittelut Kaipuu neuvolakäynnistä että kaikki hyvin, jänittää varmaan se rakenneultra.
Seuraavat piinistelijät taitaavat olla Tuuttituulia ja Discovery, hassua että ootte ehtineet jo useita kertoja ja itse vaan oottelee km:n jälkeen sitä toista mahdollisuutta. Toivottavasti helmikuun alussa päästään tekemään jotain.
Hillevi ulkomailla, tai siis ainakin Riiassa, on hyvää minusta juuri tuo nopeus, eli luovuttaja löytyy nopeasti. Mutta toivotaan että tämä jo sovittu luovuttaja nyt ei peruisi ja kaikki menis muutenkin hyvin. Sinäkin oot jo ihan riittävän pitkään joutunut odottamaan.
 
Heips,
Kiitos teekuppi toivomisesta. Odottelen vielä jonkin aikaa... Meidän eka lahjamunasoluhoito tehtiinkin Pietarissa, mutta ilman tulosta. Alkiot jakautuivat hitaammin kuin omien solujen hoidossa. Ja nyt työkuviot on sellaiset, että on vähän hankalampi lähteä viikolla edes naapurimaihin. Siksi olen aktiivisesti itse hakenut luovuttajaa täällä. Mutta jos ei onnistu, ei voi mitään.

Toivottavasti tekin pääsette pian yrittämään ja sitten raskaus etenee loppuun saakka :hug:

Kaikille hyvää alkavaa talviviikkoa!
 
Ihanaa, että saadaan nauttia lumisesta talvesta ja tänään tuo pakkanenkin on ihan siedettävä :p !!

Kovasti harmittaa jos tuo HILLEVIN hoito peruuntuu. Aina raskaita nuo vetääntymiset juuri h-hetkellä!! Toivotaan kuitenkin vielä parasta :hug: !!

DISCOVORYLLE onnea siirtoon ja oikein rentouttavaa LOMAA :D !!

TUUTTITUULIALLE myös onnea alkavaan hoitoon!!

Täällä voidaan ihan mukavasti. Ihanaa, että saa jo kotona lepäillä. Kovin jo odottaa, että vauva syntyisi, mutta toisaalta maltti on valttia ;) !!

On ollut aikaa myös ajatella kaikkia hoitojen kanssa kamppailevia ja sydämestäni toivon teille kaikille jaksamista ja ennen kaikkea uskomista vielä siihen onnistumiseen :hug: !! Vaikka tiedänkin, että helpommin sanottu kun tehty!! Ja vielä omasta kokemuksestani suosittelen harkitsemaan myös vaihtoehtoja kuten alkioadoptiota jos alkaa tuntumaan siltä, että hakkaa päätä jo seinään.

TYPYLIINILLE laitan yksäriä ja WATROSSI vihdoin sähköpostia :D !!!!

Terkuin, VEKARA :wave:
 
Helou!

Kaipuu kiva kun meni niin hienosti se neuvolakäynti! Kiva lukea myös näitä uutisia täällä ketjussa! =)

Hillevi damn jos se teidän luovuttaja rupee perääntymään nyt! Miksi olet etsinyt oman luovuttajan, etkö menisi esim Riikaan? Sori en muista sun historiaa nyt tarkkaan.

Olin tänään siirrossa. Kaksi sulatettiin ja kumpikin selvisi sulatuksesta ja siirrettiin. Kiva fiilis tämän asian tienoilta, kun selvisivät tähän asti. Muutenhan täällä ollaan kyllä aika pessimisti-linjalla... :) No katsotaan miten käy, piinistely alkakoon!

Terkut kaikille ja tsempitykset ympäriinsä!! :wave:
 
Onnittelut Tuttituulialle onnistuneesta sulatuksesta ja siirrosta. Minulla edessä sama ensi viikolla, jos kaikki ok. Oitais voitu mennä kyllä yhtä matkaa ...

Minnille myös ihanaa odotusta.

Nyt nukkumaan, ihan puhki. Kylläkin kaikesta muusta kuin hoidosta.
 
Täällä jälleen kp1 ja lääkitykset aloitettu viimeisten 2 alkion siirtoa varten. Nyt lääkkeissä lisänä kortisoni sekä disperiini vanhojen zumenonien ja estradot-laastarien kanssa. Täysillä siis panostetaan tähän viimeiseen mahdollisuuteen.

Minni, jos joskus päivittelet listaa niin muutatko minun iäkseni 36. Aina noita vuosia vaan ropisee lisää ja sitä myötä raskauden mahdollisuus senkuin pienenee. Mutta sille ei vaan voi mitään.

Mukavaa alkanutta vuotta kaikille!
 
Moikka
Dreamistakin kuulee, kiva! Mullakin varmaan menkat alkamassa ihan sellanen olo ja se ois ihan hyvä asia kerrankin!
Tota oon miettiny et miksi toisille laitetaan toi disperiini tai asperiini tai vastaava ja mulle haperiinihoito ( klexane joka siis pistetään joka päivä). Aika harvalla tuntuu olleen se tai ainoastaan Matilda kertoi jossain vaiheessa että hänellä ollut. Onko kellään muulla?
 

Yhteistyössä