Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Ai niin unohdin onnitella Juunia kun tein listapäivitystä , eli Paljon onnea nyytistä. :flower:

Teekuppi, mulla km:n jälkeen kesti pitkälle toista kuukautta, kunnes hcg poistui elimistöstä. Toivottavasti sulle ei tule yhtä pitkää piinistelyä, tulipahan kerrankin odoteltua menkkoja kuin kuuta nousevaa, mutta tiedoksi että voi se kestää.
 
Onnea Juunille :flower: :hug: Ihanaa, että kaikki sujui kuitenkin lopulta ihan hyvin tuosta ikävästä rokotteesta huolimatta. Nyt vain vietät ihanaa vauva aikaa:)

Täällä käytiin tänään lääkärin luona. Kyllähän se raskaus todella oli kesken mennyt.. no se tiedettiinkin. Lääkkeet saan vihdoin lopettaa. Kohdussa oli vielä istukan palasia, joten ne tulee vuotamaan vielä aika runsaana pois. Välikierto Divinalla ja sitten pääsee uusiin yrityksiin, jos haluaa..

Teekuppi minä tässä olen nyt melkein viikon vuotanut ja hcg:tä silti on vielä reilusti, kun istukan palasia vielä kohdussa. Siinä voi mennä parikin kk:tta kun hcg laskee pois, siis jos kohdussa on vielä raskausmateriaalia. Välissä pitäisi olla kierto, jotta kohtu saa normalisoitua. Kaavinnan jälkeen saa uuden hoidon aloittaa vaikka heti. Kaavinnan jälkeen seur. pv on kp1.. näin minulle sepostettiin silloin kaavinnan jälkeen..

Meillä on maailman ihanin lääkärin :heart: En nyt täällä julkisesti viitsi sanoa mitä hän teki, mutta ikinä en ole näin ihanaa lääkäriä tavannut. Hän luo meihin todella uskoa ja uskoo itse täydestä sydämestä, että meille lapsi vielä joku päivä syntyy. Hän myös kertoi meille tarinoita keskenmenoista ja siitä kuinka monen keskenmenon jälkeen on lapsia syntynyt. On kuulemma paljon parempi todennäköisyys, että me saamme lapsen, kuin semmoiset parit joilla alkio ei edes kiinnity millään.. meillä kaikki on vain huonoa tuuria..:( Mutta jäi kyllä jälleen niiiiin hyvä fiilis siitä lääkäri käynnistä, että ei oo tosikaan. Mieskin oikein ihmettelee, että kuinka hyvä ja ihana lääkäri on.. Suosittelen tätä lääkäriä enemmän kuin paljon!

Joulua lähdetään pohjanmaalle viettämään ja jossain vaiheessa taas mietitään uusia hoitoja. Nyt vaan koitetaan saada istukan palaset pois ja unohtaa hetkeksi surut ja murheet. Ai niin, ensi hoidoissa saan sitten vielä uuden lääkkeen kaikkien vanhojen lisäksi..

Mukavaa joulun odotusta kaikille:)!

Tuuttituulialle erityisesti toivon, että saisitte parhaan mahd. joululahjan.. kuten kyllä myös kaikille muillekkin.

Kiitos naiset taas:)

Paremmilla mielillä oleva; (kiitos lääkärin)
Aliisa
 
Kiva kuulla Alisa että fiilikset hyvät tähän tilanteeseen. On todella kiva että lääkärinne on empaattinen ja valaa teihin uskoa. Voimia ja jaksuja sulle ja miehellesi.

ON: Huomenna on sitten kauan odoteltu ultra, saas nähdä kuinka käyp....

Minni 10+6
 
Juu, ihana kuulla Aliisa että kaikesta huolimatta oot positiivisella mielellä, kyllä se vielä onnistuu!
Ja Minnille toivon oikein mukavia uutisia ultrasta! Kerro sitten heti!
Itellä oli hcg laskenu niin et nyt oli 789 kun vielä pe 4000, että kaipa tässä eteenpäin itsekin...
 
Juunille onnea pikkuisesta!!!

Aliisa: Pahoittelut keskenmenon vahvistumisesta, mutta sinä kai tiesitkin sen jo.. Hienoa, että oli noin hyvä käynti silti lääkärillä, tossa tilanteessa on kyllä ihanaa, että on empaattinen lääkäri. Ja tosiaan teillä varmaan kuitenkin ennuste on loppujen lopuksi parempi kuin jollain muulla, kun raskaus alkaa noin helposti.. Mutta raastavaa on varmasti noi keskenmenot kyllä.. Onko teillä NS lääkärinä, meillä oli ja tykkäsin hänestä kyllä kovasti.

ON: täällä raskaus poksuu huomenna puolen välin yli.. Aika on kaiken kaikkiaan kuitenkin mennyt lopulta nopeasti. Tänään oli se pitkään odotettu rakenne-ultra, ja kaikki vaikutti olevan pikkuisilla ok.. Kyllä jännitti, mutta jotenkin osasin olla jo rennommin mielin, kuin aiemmassa ultrassa, ja luotin siihen, että kaikki on hyvin. Josko se meidänkin on lopulta aika saada lapsukaiset.. en olisi sitä kyllä vuosi sitten millään uskonut (takanahan meillä 6 epäonnistunutta hoitoa omilla soluilla ja yksi km, kunnes nyt luovutetuilla tärppäsi..)
Toinen lapsista on poika, toinen vielä piilotteli "privaattiosiaan" joten jäi vielä arvoitukseksi..

Vilhelmiina ja tuplat 19+6 :heart: :heart:
 
Juuni, sinun kuulumisiasi onkin odoteltu. Valtavan paljon onnea pikkuneidin syntymän johdosta! :flower: :heart: Tosi ihanaa, että lopputulema oli noin positiivinen Tamiflu-lääkityksen jne. jälkeen. Voimia vauva-arkeen!

Ja Aliisalle voimia, onneksi teillä on ymmärtävä ja sympaattinen lääkäri :heart:
Oman keskenmenon jälkeen itku tuli, kun eräs gyne (ei lapsettomuuslääkäri) käski unohtaa vastoinkäymiset, olihan juhannus tulossa. Sehän korvaakin lapsen menettämisen...

Teekupille myös voimia, sinäkin vaikutat ihanan optimistiselta, toivottavasti teidät palkitaan hymyilevällä kääröllä mahdollisimman pian! :heart:

Vekara, toivottavasti kaikki hyvin! :hug:

Voikaahan paksusti kaikki plussanneet, muut yritämme tulla perässä.
Ja oikein hyvää joulua jokaiselle!

Toivoo Hillevi, joka sai tänään leipoa kummityttönsä kanssa pipareita :xmas:
 
Hei pitkästä aikaa! :wave:
Täällä on tapahtunut sitten viime kerran paljon. Olen kyllä välillä käynyt lukemassa, mutta kirjoittaminen on jäänyt. :ashamed:

Ensin lohtuhalit keskenmenon kokeneille ja negaa testanneille! :heart:
Aliisalla on kyllä ihana lääkäri, kun valaa uskoa ja varmasti lääkäri tietää mistä puhuu. Meillähän ei ikinä oltu saatu plussaan viittaavaakaan ennen tätä raskautta, joten plussan saaminen on mahdollista missä tilanteessa vaan. Uskokaa vaan siihen, vaikka jossain vaiheessa tietenkin raja tulee vastaan. Joku kysyi monennella tärppäsi. Meillä tehtiin 2 tuoresiirtoa luovutetuilla ja sitten PAS-siirrosta (2 siirretiin) alkoi tämä raskaus, joka nyt 30+4. Joten minä uskon enempi huuruneniin, kun niistä näkee, miten alkavat kehittyä. Mutta molemmistahan raskauksia alkaa, joten ei sitä voi yleistää.

Tervetuloa uudet mukaan! :wave: Tänne onkin tullut tosi monta uutta, joten nimistä en kyllä pysy enää perässä, jos olen tähänkään asti pysynyt. =) Mutta mukava, että meillä on mukava ja kannustava porukka täällä edelleen.

Hoitoja ja testausta odottaville myös jaksuja! :heart: Pidän peukkuja, että uusia plussalaisia tulee tuohon listaan!

Sunnuntaiaamuna oli jossain ohjelmassa lapseton mies ja nainen (ei pariskunta). Toisella oli lapsi ja toisella ei. Kyllä heihin samaistui niin paljon ja kaikki tuntemukset tuntui niin omilta. Jotenkin tuli surullinen olo, vaikka itse onkin nyt raskaana. Varmaan lapsettomuus kulkee ikuisesti mukana, joskin eri muodossa.

Vekara, kiva kuin muistit minua! :wave: Toivottavasti sinulla tosiaan kaikki hyvin, kun ei ollut kirjoitustasi pitkään aikaan ja liikeseurantaa jouduit aloittamaan. Enhän minäkään ole kirjoitellut pitkään aikaan, joten toivottavasti sinäkin vaan et ole kirjoittanut ja masuasukki voi ja liikkuu hyvin!

Meidän masuasukki on nykysellään ollut liikkuvaista sorttia. Potkiskelee jo kovaa ja pikkuisella hikka monta kertaa päivässä. Ultra oli pari viikkoa sitten ja viikkoihin nähden oli oikean kokoinen, keskikäyrällä meni. Hb laski minulla alle sataan, mutta onneksi sitä saa rautatabuista. Muuten olen jaksanut ihan hyvin ja vielä jonkin aikaa töissä ja sitten äitiyslomalle. Aika on mennyt tosia nopeasti ja laskettu aika vain lähestyy hurjaa vauhtia.

Sydämestäni toivon, että teistä jokainen pääsee kokemaan tämän ajallaan! Meilläkin usko meinasi loppua, mutta raskaus alkaa sitten kun sen aika on, vaikka siihen tuntuu olevan monesti ihan liian pitkä ja mutkikas tie.

Ihanaa, rauhallista joulun aikaa kaikille! :heart: :heart:

Nennuliini
 
Pitää vielä tuosta keskenmenoasiasta sen verran jutella. Mulla siis tuulimunaraskaus ja siitä seurannut keskenmeno oli tuossa kohta kaksi kuukautta sitten. Lääkäri neuvoi ultran jälkeen että lopettamaan lääkkeet, odottamaan kunnon vuotoa ja sen jälkeen tekemään kotitestin. Jos se nega, on kaikki ok. Näin tein ja heti seuraavista kuukautisista alettiin hoito. Sen sijaan kaavinnan jälkeen mulle sanottiin että pitää olla 2-3 normaalit kk:set ennenkuin voi yrittää uudestaan. Näin sitä kuulee monennäköisiä neuvoja...

Kaikille rauhallista joulunaikaa!
lokakuu
 
DISCOVERY: Kyllä suomessakin tuota kortisonihoitoa käytetään. Me oltiin täällää kotimaassa hoidossa ja mulla oli kyllä ne kortisonit lääkkeenä.

Toivottavasti VEKARAlla kaikki hyvin.

Vauva kasvaa tosi kovaa vauhtia. Pienimmät vaatteet on jo liian pieniä, vaikka ne alussa vaikutti ylisuurilta...vauva on kova hymyilemään ja naureskelemaan ja jaksaa kannatella päätäkin jo pitkän tovin. Ristiäiset olis loppiaisena.

Bartsu
 
Unohtuihan mulla tietysti yksi "ryhmä"!

Eli Lämpimät onnittelut kaikille vauvan saaneille! :heart: :heart: Ihanaa, kun tänne syntyy vauvoja. Bartsun vauvelikin on noin hurjaa vauhtia kasvanut! Alussa kasvu on kuulemma nopeaa. Pieniä vaatteita minäkin yritän olla ostamatta, ettei jäisi käyttämättä. Tosin en montaa vaatetta vielä ole uskaltanut edes ostaakaan. Tämän vuoden aikana pitäisi äitiyspakkauksen tulla, niin sieltähän niitä pikkuruisia vaatteita pääsee hypistelemään.

Onko Bartsu nimi jo päätetty?

Nennuliini
 
Ihanaa joulunaikaa kaikille palstalaisille !!!!

Tuokoon tuleva vuosi paljon plussia ja vauvoja palstalle :heart:

Meillä kaikki hyvin ja yhes koos vielä ollaan. Mielen täyttää vauvojen lähestyvä syntymä ja ehkä ripaus jouluntaikaa :heart: :heart:

Rudy ja rupsukat rv 37
 
Heippa!

Nyt ultra käyty ja tulokset hienoja. Vauva siellä pyöri ja hyöri kuin väkkärä. Hoitsun piti vähän tökkästä että sai oikeaan asentoon, tuntui jotenkin hassulta. Niskaturvotus 1.2 mm, pituus 4,4 cm. Laskettu aika pitää kutinsa. Mä oon vähän sekaisin (ja onnellinen), mietin että uskaltaisiko sitä nyt nauttia tästä eikä miettiä että josko käy huonosti. Tosin me ei vielä aiota kertoilla asiaa sinne ja tänne, ehkä pojalleni voisin, sillähän siis ikää jo 25 vuotta. Kysyivät muuten ultrassa, että oletko jo mummi kun oli vilkaissut ekan lapsen syntymävuoden. =)

Onnellinen Minni 11+1
 
Heipat!

Täällä olikin nyt paljon kivoja ja iloisia uutisia, terkut kaikille! :wave:

Voi pahuksen pahus, meidän tämä toinenkaan hoito ei onnistunut. Tänään kävin veritestissä ja miinusta näytti... :'( Olin töissä ja asiakas istuu vieressä, kun soittivat, joten ihan kunnialla oli pakko se puhelu vetää. Nyt pitäisi mennä kotiin kertomaan miehelle surkeaakin surkeammat uutiset, voi itku....
 
täällä on taas tapahtunut paljon.
ensteks pahoittelut keskenmenon saaneille :hug:
onnittelut plussanneille :flower:
voi ihanaa minni ku oot saanu nähdä vielä näin joulun alla pienen mahaasukin :heart:

itsellä on täällä itku kyllä ollu tällä viikolla herkässä :'( pienetkin asiat meinaa saadä tipan nousemaan linssiin.vessa saa jo nyt rampata alvariinsa mitä se sit loppu ajalla pon :whistle: joulu valmistelut alkaa olla tehty,mietityttää et kuinki selviän joulun tuoksuista että kukaan ei huomais että etoo. ei haluais vielä kertoa raskaudesta,itselläkin vielä niin epätodellinen olo, ei usko todeksi,vaikka kuinka ultra kuvaa katselee. :heart:

rauhallista ja lämmintä joulun aikaa kaikille!! =)
kaipuu 8+4
 
Näköjään eri neuvoja tulee suunnalta sun toiselta. Kaavinnan jälkeen me olisimme saaneet heti lähteä uuteen yritykseen.. ei tarvinnut odotella yhtikäs mitään. Tämän ohjeen sain kahdelta eri lääkäriltä. Lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen taas piti olla välikierto.. mutta kai nämä on niin taas sitten lääkärikohtaisia.. miten ohjeistetaan. Hyvähän se olisi varmasti molempien jäljiltä pitää välikierto.

Hienoja ultrakuulumisia usealla:) Hienoa, että teidän raskautenne etenee normaalisti.

Ei ollut tarkoitukseni missään nimessä luoda epätoivoa niille, joilla ei plussan plussaa.. Lääkäri vaan totesi niin asian, kun kyselin häneltä, että onko meillä toivoa edes saada koskaan lasta kotiin asti.. Mutta lääkäri on NS ja niiin ihana lääkäri, että toiseen en vaihtais. En tiedä onko hän kaikkia kohtaan yhtä reilu ja mukava.. Mutta meitä kohtaan hän on ollut enemmän kuin reilu. Suosittelen todella lämpimästi.

Mukavaa joulun aikaa kaikille ja palailemme jossain vaiheessa varmastikin hoitojen merkeissä.. Tänään tuli infoa adoptiostakin..:)

Tuuttituulialle :hug: On se niin väärin kun ei kiinnittymistä tapahdu. Älä menetä silti uskoas. kyllä sitä taas noustaan pohjalta.. niin minäkin olen aina tehnyt.
 
Onnittelut Minni! Ala vaan jo nauttia, olet sen ansainnut!
Ja Tuuttituulia pahoitteluni, mehän sillo piinisteltiin yhessä, mulla kiinnitty mut meni kesken ja sulla nyt toinen joka ei kiinnittyny, mutta kyllä me tästä, usko niin!
Läälleistä en sano enää mitään, näkemyksiä on niin monta kuin on lääkäriäkin. Ei kai auta muu kuin uskoa omaansa....
 
Juunille onnittelut!

Ihanaa Aliisa että teillä on tuollainen lääkäri!

Pahoittelut Tuuttituulialle :hug:

Minnille onnea ultrasta! Hyvä että kaikki hyvin. En tiedä onko sulla sama, mutta mua vieläkin pelottaa sanoa asia ääneen.. Lähipiiri tietää nyt ja oikeestaan mietin sitä niin päin, että jos tulis keskenmeno niin varmasti kertoisin siitä. Mies ei selvästikään ajattele samalla tavalla, se on niin älyttömän innoissaan. Ja oonhan toki minäkin, mut enempi silti vielä pelottaa. Ei voi kun ajatella että niin tapahtuu kun on tarkoitettu :)

Hyviä vointeja myös "isomahaisille" ! ;)

Rauhallista ja lumista Joulua koko poppoolle! :xmas:
 
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)

Josko (30+) Esikoista toivomassa. Hoito elokuussa.
Marisabel (28) 3 siirtoa tehty, haaveissa eka, elokuu: suunnittelu
Cornelius (33) Haaveissa 1
Typyliini (28) haaveissa pikkusisarus esikolle.
Saaga (39)
Tinulinen (30) eka lapsi haaveissa.
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Papillon (40+)
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
Hillevi (45), haaveissa eka, 2010 alussa siirto?
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Matsalu (45) eka
Lotta(32) eka haaveissa, endoleikkaukseen
Sharlin (35) eka haaveissa, lokakuussa lekuriin
Emilia (xx), jonossa
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Miimi78,
Alma (34) eka haaveissa. pas 15.9, testi ?
Iituska (38), haaveissa eka, pas 23.9 ?
Jaasminia (xx)
Aliisa08 (26), ensimmäinen haaveissa
Teekuppi ( ) haaveissa eka
Dream73 (35), haaveissa eka
OnniUnelma76 (33) haaveissa eka
Tuuttituulia (39), haaveissa eka
Piinistelijät

lokakuu, (xx), siirto 11.12, testi 25.12
Discovery, siirto 19.12, testi 31.12

Plussanneet =) (kun sydämet laskettu ultrassa, saa sen/ne sitten tännekin)

Rudy ja rupsukat, plussa 13.5. ultra 3.6. :heart: :heart:
Marru (35) eka, plussa 18.5. ultra 10.6. :heart: :heart:
Simmis (38) toinen lapsi. ultra 15.6. :heart:
assari77 (32)toinen lapsi, siirto 13.5. ultra 17.6. :heart:
Pomppaduu (27) haaveissa kakkonen, + 5.6. ultra 23.6. :heart:
Vekara (45) Toiveissa 1 yhteinen. lapset: 11v, tuplat 15v. :heart:
Nennuliini (35) Haaveena eka lapsi. siirto 5.6. :heart:
Vilhelmiina (37), eka, 2 alkion siirto, ultra 23.9. :heart: :heart:
Matilda (30), plussa 13.10 , ultra viikolla 47 :heart:
Minni (45), plussa 2.11, HCG 3.11, ultra 22.12 :heart:
Kaipuu(xx), eka haaveissa, plussa 21.11.09, ultra 11.12 :heart:


Maaliin päässeet :flower:

Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009



 
Heippa! Ja hyvää joulunjälkeistä aikaa kaikille!
Onkohan kellään uusia uutisia?
Itsellä joulu meni rauhallisesti. ihmetyttää vain tämä jälkivuoto, kauankohan tosiaan oikein kestää, välillä jo vähän niinkuin loppuu ja sit taas alkaa uudelleen. Mites Aliisa, vieläkö sulla?
 

Yhteistyössä