Luottotietojen tarkastaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miä

Vieras
Siis mihin Lähivakuutus tarvitsee mun luottotietoja...?

Mulle soitti tänään Lähivakuutuksen myyjä. Sanoi tekevänsä mulle tarjouksen vakuutuksista. Sitten kysyi sotuani. Kysyin, että mihin sitä tarvitsee. Myyjä vastasi että tarkistavat luottotiedot. En antanut sotuani puhelimessa vaan sanoin antavani sitten siinä vaiheessa jos otan heilta vakuutuksen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yleensä vakuutus tuppaa maksamaan. Siksi siis kyseli niitä.

Muoks. Tosin outoa, että soittaa sulle ja tekee tarjousta ja jo siinä kyselee sitä sotua: siitä voisi ottaa yhteyttä ko. firmaan ja ihmetellä vähän.
Mä luin liian äkkiä ja jotenkin kuvittelin, että olet itse pyytänyt tarjousta sieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja miä:
En antanut sotuani puhelimessa vaan sanoin antavani sitten siinä vaiheessa jos otan heilta vakuutuksen.
Oikein toimit. Itse asiassa henkilötunnustaan ei tarvitse luovuttaa lainkaan puhelimitse... mistä nimittäin voisit tietää, että soittaja oikeasti on se, joksi esittäytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Puhdas:
Jos on maksuhäiriö, et välttämättä saa vakuutusta. (En tiedä syitä, miksi maksuhäiriöinen sen saisi, vaikkakin joskus saa.)

jos on luottotietohäiriö merkintä, niin ei voi saada kuin pakolliset vakuutukset eli lähinnä liikenne vakuutuksen

Nii..ja sit kun hain puh.numeron tietoja Finderista (lankanumeron josta tämä myyjä soitti) niin tietoja ei saanut (salainen tms.)....

Aika outoa noinkin tunnetulta yritykseltä.... Salaiset numerot....

Mullekin soitettiin muistaakseni juuri lähivakuutuksesta. Ihmettelin kans miks ne sotua kysyivät, mutta annoin kuitenkin. Muutaman päivän kuluttua tuli postissa tarjous, ehdin siinä jo monta päivää pelätä että mihin mahdoin sotuni antaa..

Kai se on vaan siks, että eivät voi myöntää vakuutusta jos ei oo luottotietoja tai jotain.. toisaalta aina kun netissäkin kyselee hintatietoja jostain vakuutuksesta, niin aina ne sielläkin vaatii ensin sotun, vaikka pelkkää hintaa kyselis.. outoa tosiaan.

Mikä tahansa yritys, joka myöntää sinulle maksua vastaan jonkun etuuden tarkastaa luottotiedot. Se on realiteetti. Oletuksen mukaan luottotietohäriöinen myöskin jättää vakuutusmaksut maksamatta. Ehkä siellä on myös joku tilasto vakuutuspetosten tekijöistä.
Henkilötunnusta ei tarvitse antaa puhelimitse, eikä muutoinkaan muille kuin viranomaisille.
Jos et anna, ei kenelläkään ole toisaalta mielenkiintoa asioida kanssasi. Se on aina oma päätös.

Alkuperäinen kirjoittaja vakuutusmyyjä:
Mikä tahansa yritys, joka myöntää sinulle maksua vastaan jonkun etuuden tarkastaa luottotiedot. Se on realiteetti. Oletuksen mukaan luottotietohäriöinen myöskin jättää vakuutusmaksut maksamatta. Ehkä siellä on myös joku tilasto vakuutuspetosten tekijöistä.
Henkilötunnusta ei tarvitse antaa puhelimitse, eikä muutoinkaan muille kuin viranomaisille.
Jos et anna, ei kenelläkään ole toisaalta mielenkiintoa asioida kanssasi. Se on aina oma päätös.

No joo..ymmärrän... Minust oli vaan tosi outoa että puhelimes kysytään sotua! Ja tarjousta vaan oli tekemäs.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nii..ja sit kun hain puh.numeron tietoja Finderista (lankanumeron josta tämä myyjä soitti) niin tietoja ei saanut (salainen tms.)....

Ei välttämättä ole salainen numero, vaan voi olla jonkun yrityksen sisäisiä numeroita, niistä ei saa tietoja finderilla, kun finderissa näkyy vaan yrityksen keskuksen numero...

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ei välttämättä ole salainen numero, vaan voi olla jonkun yrityksen sisäisiä numeroita, niistä ei saa tietoja finderilla, kun finderissa näkyy vaan yrityksen keskuksen numero...

Nii joo....

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja miä:
En antanut sotuani puhelimessa vaan sanoin antavani sitten siinä vaiheessa jos otan heilta vakuutuksen.
Oikein toimit. Itse asiassa henkilötunnustaan ei tarvitse luovuttaa lainkaan puhelimitse... mistä nimittäin voisit tietää, että soittaja oikeasti on se, joksi esittäytyy.

Niin, no milläs sielä toisessa päässä sitten varmistetaan, et on oike a henkilö..

Alkuperäinen kirjoittaja kata:
Niin, no milläs sielä toisessa päässä sitten varmistetaan, et on oike a henkilö..
'
No mistä ne nyt on hankkinut sen henkilön puhelinnumeron? Kysehän oli siitä, että joku vakuutusmyyjä oli soittanut ja oli aikeissa tehdä tarjousta vakuutuksesta. Lisätkööt tarjouksen ehtoihin, että tarjous on voimassa ainoastaan mikäli vakuutuksen ottajalla on luottotiedot kunnossa. Ja pyytävät henkilötunnusta luottotietojen tarkistamiseen vasta sitten, JOS ko henkilö päättää ottaa kyseisen vakuutuksen.

Yhteistyössä