luottotietojen menetys?

  • Viestiketjun aloittaja .....
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninnanna:
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Nykyään ulosottojen maksamisen jälkeen saa heti luottotiedot takaisin.
VÄÄRIN!Ei saa...Vuos menee joka tapauksessa...
Mies oli eilen UO-viranomaisen luona...??!
Oisko sun mies sitten valehdellut sulle? Nimittäin merkintää ei saa heti pois.
hah mitä se turhaa valehtelemaan, kun tiedän tasan tarkkaan kaikki UO yms..
No täältä voit ihan itse katsoa ja vakuuttua siitä että luottotiedoissa on merkintä määräajan, maksoi ne heti tai ei.

http://www.asiakastieto.fi/kuluttajille/luottotietolaki.jsp?l1=4

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninnanna:
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninnanna:
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Nykyään ulosottojen maksamisen jälkeen saa heti luottotiedot takaisin.
VÄÄRIN!Ei saa...Vuos menee joka tapauksessa...
Mies oli eilen UO-viranomaisen luona...??!
Oisko sun mies sitten valehdellut sulle? Nimittäin merkintää ei saa heti pois.
hah mitä se turhaa valehtelemaan, kun tiedän tasan tarkkaan kaikki UO yms..
No täältä voit ihan itse katsoa ja vakuuttua siitä että luottotiedoissa on merkintä määräajan, maksoi ne heti tai ei.

http://www.asiakastieto.fi/kuluttajille/luottotietolaki.jsp?l1=4

Mutta 2009 joulukuussa tuli joku uusi laki myös, ton jälkeen.. Hitto, kun en löydä sitä!


MUOK. ja en nyt tässä intä mitään, haluaisin vain löytää sen uuden lakipykälän!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
http://www.lbl.fi/ajankohtaista/2-ajankohtaista/60-eduskunta-hyvaeksyi-muutoksia-luottotietolakiin-18112009-

Jos tätä tarkoitat nii kyse on vanhentuneista ulosotoista...
Niii..edelleen...Mä oon ollut puheissa asiakastieto oy:n kanssa joulukuussa ja tammikuussa, eiköhän ne olis sanonu jos merkintä olis kokonaa mahollista pyyhkiä pois..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
http://www.lbl.fi/ajankohtaista/2-ajankohtaista/60-eduskunta-hyvaeksyi-muutoksia-luottotietolakiin-18112009-

Jos tätä tarkoitat nii kyse on vanhentuneista ulosotoista...
Niii..edelleen...Mä oon ollut puheissa asiakastieto oy:n kanssa joulukuussa ja tammikuussa, eiköhän ne olis sanonu jos merkintä olis kokonaa mahollista pyyhkiä pois..
Tuota mä etsin...

Mut joo, oli miten oli, meillä on silti lainaa vaikka ei ole miehellä luottotietoja, niitäkin on, merkintöjä erilaisia siellä..
 
Mun kaveri sai luottotietonsa menemään siten, että asui ulkomailla vuoden päivät ja kuvitteli voivansa luottaa äitiinsä...kai se sitten on uuno kun ei osannut ajatella että äiti varastaisi tyttärensä rahat ja väärentäisi nimikirjoituksia kaiken maailman papereihin.
 
peersaukinen
Itseasiassa elämä on huomattavasti helpompaa kun ei tartte noista luottotiedoista taistella. Ne kun on mennyt niin maksan laskut kun on varaa. Ei haittaa enää. Eli jotain positiivista tässäkin asiassa.
 
velkainen
luottotiedot meni 10v sitten ja ovat edelleen punaisella velkaa n.20.000e + korot..ei ole niin suuria tuloja jotta voisin ne maksaa pois.Perintäfirmoissa velka seilaa eestaas ja he eivät suostu esim.50e kk lyhennykseen vaan vaativaat satoja euroja kuussa.Vanheneekohan mun velat koskaan??
 
"muumi"
Määräajan päättymisen oikeusvaikutukset

Täytäntöönpanokelpoisuuden määräajan päättymisen jälkeen saatavaa ei voida velkoa enää millään muullakaan tavalla, vaan saatava on vanhentunut lopullisesti. Saatavaa ei voida periä enää esimerkiksi perintätoimiston toimesta eikä sitä voida enää vanhentumisen jälkeen periä kuolinpesän omaisuudesta. Tätä määräaikaa ei voida katkaista. Velkojalla on kuitenkin oikeus nostaa tuomioistuimessa kanne velallista vastaan ja vaatia ulosottoperusteen määräajan jatkamista. Tuomioistuin voi määrätä määräajan jatkumaan 10 vuotta laskettuna alkuperäisen määräajan päättymisestä, jos velallinen on olennaisesti vaikeuttanut velkojan maksusaantia siten, että hän on esimerkiksi kätkenyt tai lahjoittanut omaisuuttaan, salannut tietoja tai antanut vääriä tietoja taloudellisesta asemastaan tms. Velkojan on nostettava tällainen kanne viimeistään kahden vuoden kuluttua alkuperäisen määräajan päättymisestä.

Päivitetty 10.3.2010
 

Yhteistyössä