luottotiedot pilalla ja häätö edessä, mistä uusi asunto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja humps
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

humps

Vieras
Eli näin käy siis tuttavaperheelle jolla on vielä aika pieni lapsi. Häätö häämöttää reilun viikon kuluttua ja mistään ei tahdo saada asuntoa. Onko kunnan pakko antaa joku asunto vai miten käy?

saahan yksityiseltäkin asunnon:ei kaikki luottotietoja kysele. tai onko toisella luottotiedot kunnossa? hänhän sitte voi mennä vuokraa kämppää,ja olla päävuokralainen

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Joku asuntolapaikka on sitten viimeinen vaihtoehto.

no ei oo vaan turvakotiin laitetaan ja etsitään uusi. lapsiperhettä ei jätetä kadulle.

No mun kaveri sai jo elämänsä toisen häädön eikä kaupunki mitään kämppää hommannut. Muutti lapsen kanssa asuntolaan kunnes sai yksityiseltä asunnon.

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Joku asuntolapaikka on sitten viimeinen vaihtoehto.

no ei oo vaan turvakotiin laitetaan ja etsitään uusi. lapsiperhettä ei jätetä kadulle.

No mun kaveri sai jo elämänsä toisen häädön eikä kaupunki mitään kämppää hommannut. Muutti lapsen kanssa asuntolaan kunnes sai yksityiseltä asunnon.

Ja hänellä siis kaksi lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no jos on rästejä kunnalle niin sieltä ei asuntoa heru...

Niinpä.

Mä en siis ymmärrä, että ihmisillä on varaa tupakkaan ja viinaan muttei sitten vuokraan!!! Eikä voi ymmärtää, että katto pään päällä on tärkein.

Enkä tarkoita että ap:lla on näin, mutta yleensähän näin on.

Alkuperäinen kirjoittaja Meimi:

Niinpä.

Mä en siis ymmärrä, että ihmisillä on varaa tupakkaan ja viinaan muttei sitten vuokraan!!! Eikä voi ymmärtää, että katto pään päällä on tärkein.

En ymmärrä minäkään kun asuntohan pitäis olla numero yksi. mutta ei ole kunnalle rästejä vuokrista...

Alkuperäinen kirjoittaja bcv:
saahan yksityiseltäkin asunnon:ei kaikki luottotietoja kysele. tai onko toisella luottotiedot kunnossa? hänhän sitte voi mennä vuokraa kämppää,ja olla päävuokralainen

Tuskin onnistuu kun toinen puolisko ei ole suomenkansalainen... :|

Alkuperäinen kirjoittaja humps:
Eli näin käy siis tuttavaperheelle jolla on vielä aika pieni lapsi. Häätö häämöttää reilun viikon kuluttua ja mistään ei tahdo saada asuntoa. Onko kunnan pakko antaa joku asunto vai miten käy?

Ottaa sossuun lastensuojelupuolelle yhteyttä. Lapsiperhettä ei kadulle laiteta.

isovanhempien luokse muuttaisivat.. tai muut sukulaiset tai ystävät auttaisi..
En tajua sitä miten aina heittäydytään yhteiskunnan käsivarsille.............

Alkuperäinen kirjoittaja Meimi:

Niinpä.

Alkoholisimi on sairaus..ihminen ei viinan himossaan ajattele enää järkevästi.

Häädön voi saada jatkuvasta metelinpitämisestä ja talon järjestyssääntöjen noudattamatta jättämisestä ja tietenkin vuokran ja omistusasunnoissa vastikkeiden maksamatta jättämisestä.
Kuka haluaa tällaiset idiootit naapurikseen? Turhaa heitä on puolustella. Häätö on niin tutkittu prosessi, että todellisuudessa tälläiset ihmiset pitäisi laittaa vuodeksi metsään asumaan. Lapsen voisi asuttaa lastenkotiin.

Häädön voi saada jatkuvasta metelinpitämisestä ja talon järjestyssääntöjen noudattamatta jättämisestä ja tietenkin vuokran ja omistusasunnoissa vastikkeiden maksamatta jättämisestä.
Kuka haluaa tällaiset idiootit naapurikseen? Turhaa heitä on puolustella. Häätö on niin tutkittu prosessi, että todellisuudessa tälläiset ihmiset pitäisi laittaa vuodeksi metsään asumaan. Lapsen voisi asuttaa lastenkotiin.

Toivottavasti sairastut todella vakavasti ja menetät tulosi ja työsi niin ymmärrät että ihmisille voi sattua mitä vaan. Jos jää vuokria maksamatta niin ei se tee kenestäkään alkoholistia tai muulla tapaa ongelmaista. Työssä käyvä voi olla myös köyhä. Koti voi olla paljon siistimpi kuin monella muulla ihmisellä, vaikka siistimpi kuin sinulla. Rauhallisia hiljaisia, näkymättömiä ihmisiä jotka yrittää ja yrittää hiljaa. Käy töissä ja yrittää korjata asiat. Mutta ei kaltaisesi roska mitään ymmärrä. Toivottavasti tulet kokemaan kaiken itse. Oikein olan takaa. Eihän tuollainen ihminen osaa ihmisarvoa ymmärtää. Eikä ymmärrä sitä ennen kuin osuu itse pahasti päin kaivonpohjaa. Onnea vain elämääsi.

Missä ja miten sitä on tutkittu?

Mä kun luulin ettei voi häätää jos on lapsi/lapsia. Joskus on näin joku väittänyt kun entisen naapurin touhuja ihmettelin.
Mutta, eiköhän se sitten ole lastensuojelun asia...lapsen osalta siis. Asuntohan on oltava. Sitten vaan yksityisiltä hommaamaan tai muutto muualle, toiselle paikkakunnalle. Ilmeisesti eivät ole työssäkäyviä? Sellaiset kyllä saa asunnon.
Olis ehkä aiemmin jo pitänyt apua hakea, eikä sitten vast kun p...ska on jo housussa.
Aikuisista viis, mutta en käsitä miksi ei ajoissa korjata asioita tai haeta apua tms kun lapsiakin jutussa mukana.
Ja turha selitellä häpeällä tms. Kyllä se on nöyrtyminen silloin.

Yhteistyössä