Luottokortti G

Alkuperäinen kirjoittaja ee:
Alkuperäinen kirjoittaja merileijona:
Pakkohan Visa on olla ulkomailla reissatessa, yms, ja electronia en huoli. Tosin välillä tulee vingutettua muutenkin...
Ni ette osaa käteistä käyttää tms. No tietty jos tuhlailee tonneittain niin on ihan hyvä olla luottokortti
No aika paljon helpompaa kun on Visa kun vain pelkkää käteistä... :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ee:
Alkuperäinen kirjoittaja merileijona:
Pakkohan Visa on olla ulkomailla reissatessa, yms, ja electronia en huoli. Tosin välillä tulee vingutettua muutenkin...
Ni ette osaa käteistä käyttää tms. No tietty jos tuhlailee tonneittain niin on ihan hyvä olla luottokortti
Ei käteistä aina tartte ;)

Mulla tosin on vaa Electron, mutta enpä kauheasti reissailekaan! Luottokorttia en koe tarttevani just nyt, mutta ehkä tulevaisuudessa ku on isommat tulot vois olla isommat menotkin.
 
Minulla on pankkikortti-Visa-yhdistelmä. Se on kätevä, muutenkin kortteja on niin paljon että hulluksi tulee.

Minulla ei ole kiusausta vinguttaa Visaa muuta kuin tosi tarpeessa eli ulkomailla, joten se ei ole ollut ongelma.
 
vieras
Nordean pankkikortti + Mastercard sekä
S-pankin pankkikortti ja Visa

Ei tultaisi ilman toimeen. Vaikea olisi esimerkiksi ostaa peliaikaa netistä lapsille tai tehdä nettiostoksia ulkomailta ilman luottokorttia. Matkustettaessa luottokortti on myös tarpeellinen. Luottokorttia käytettäessä saa myös ylimääräisiä etuja kuten matkavakuutuksen, kun maksaa matkan luottokortilla (meidän Mastercardissa on tämä etu). Luoton maksamme pois heti seuraavassa kuussa, jolloin ei mene korkoa.
 
Visa electron löytyy päivittäiskäytöstä ja lompakon kätköissä on myös mastercard rinnakkaiskortti miehen tiliin eli pelkkä luottokortti. Harvoin tulee sitä käytettyä, en muista edes tunnuslukua! :eek:

Mä en tarvi luottokorttia oikeestaan mihinkään.
 
Vieras
Pankkikortin kylkiäisenä tuli Visa mutta en käytä kuin korkeintaan kerran vuodessa. Ainoa harmi siitä on kun kaupassa kysyvät kummalla maksaa jos ei itse muista sanoa että pankilla.
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja ee:
Alkuperäinen kirjoittaja merileijona:
Pakkohan Visa on olla ulkomailla reissatessa, yms, ja electronia en huoli. Tosin välillä tulee vingutettua muutenkin...
Ni ette osaa käteistä käyttää tms. No tietty jos tuhlailee tonneittain niin on ihan hyvä olla luottokortti
Ei käteistä aina tartte ;)

Mulla tosin on vaa Electron, mutta enpä kauheasti reissailekaan! Luottokorttia en koe tarttevani just nyt, mutta ehkä tulevaisuudessa ku on isommat tulot vois olla isommat menotkin.
Mä taas en ymmärrä miksi koskaan tarvii luottokorttia. Kun siis jos tosiaan on ne isommat tulot, niin silloin tuskin täytyy ostaa velaksi (=luotolla).

Mulla oli aiemmin Mastercard, mutta siitä tuli just se illuusio että mukamas oli rahaa enemmän. Eli tuli vingutettua korttia ja elettyä yli varojen.

Luottokortti on täysin järjetön kapistus. Jos ei ole varaa ostaa, niin on ilman.
 
Me vissiin päädyttiin täs siihen et me ei haeta ollenkaan luottokorttia kun kumpikaan ei jousta tässä asiassa. Tää nyt on vaan tyhmä periaate riita jossa en ole valmis luovuttamaan.. Mulla on vaan työpaikan vaihto kohta edessa ja saan tod.näk. seuraavan tilin vasta 15.10 ja laskuja on melkonen kasa. Ihan vaan siltä varalta ajateltiin sitä hakea ettei tarviis tutuilta taas lainailla jos sattuu käymään niin et rahat loppuu. Muttah, nyt ollaan mykkäkoulus ja mies sanoi nukkuvansa vierashuoneessa.. Että tällästä kivaa meillä taasen :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Mä taas en ymmärrä miksi koskaan tarvii luottokorttia. Kun siis jos tosiaan on ne isommat tulot, niin silloin tuskin täytyy ostaa velaksi (=luotolla).

Mulla oli aiemmin Mastercard, mutta siitä tuli just se illuusio että mukamas oli rahaa enemmän. Eli tuli vingutettua korttia ja elettyä yli varojen.

Luottokortti on täysin järjetön kapistus. Jos ei ole varaa ostaa, niin on ilman.
Mun ei tulisi mieleenkään maksaa työmatkojani omalla rahalla. Sitä varten on luottokortti ja matkalaskulla firman rahaa laskua varten. Tosi paljon reissaavilla ei ole pakosti kymppitonneja ylimääräistä joka kuukausi. Jos vaikka joutuu ostamaan muutamat lentoliput extempore tms.

Ilman luottokorttia et pääse hotelliinkaan ulkomailla...
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Mä taas en ymmärrä miksi koskaan tarvii luottokorttia. Kun siis jos tosiaan on ne isommat tulot, niin silloin tuskin täytyy ostaa velaksi (=luotolla).

Mulla oli aiemmin Mastercard, mutta siitä tuli just se illuusio että mukamas oli rahaa enemmän. Eli tuli vingutettua korttia ja elettyä yli varojen.

Luottokortti on täysin järjetön kapistus. Jos ei ole varaa ostaa, niin on ilman.
Mun ei tulisi mieleenkään maksaa työmatkojani omalla rahalla. Sitä varten on luottokortti ja matkalaskulla firman rahaa laskua varten. Tosi paljon reissaavilla ei ole pakosti kymppitonneja ylimääräistä joka kuukausi. Jos vaikka joutuu ostamaan muutamat lentoliput extempore tms.

Ilman luottokorttia et pääse hotelliinkaan ulkomailla...
Joo tuossa tapauksessa ihan ymmärränkin luottokortin =) .

Mä itse en matkustele pahemmin, joten ei ole tullut tuota ongelmaa vastaan. Ja viimeksi kun olin sellaisella matkalla jossa rahaa tarvitsin, niin nostin sitä automaatista visa electron-kortilla :)
 
Isännällä on Mastercard Gold, ihan siitä syystä että sillä saa lisätakuun tavaroille joille takuu myönnetään sekä tuo on aivan ehdoton reissuilla, siinä on matkavakuutus samassa =)

Käytetään vain siis silloin kun ostetaan jokin takuu-tavara, laskut maksetaan samantein pois =)

 
ankkis
Hankin Stockan Masterin kun en halunnut luopua "Stockan tilistä". Se onkin meikäläisen ainoa pahe ollut. En usko käyttäväni sitä muuhun kuin mahdollisiin Stockan sortumisiini hätätapauksissa, eli hulluilla päivillä 2x vuodessa...
 
pankkikortti + luottokortti ja luottokortti on kytketty lentofirman bonuspisteisiin. eli jokainen luottoeuro tuo halpahintaisen matkan lähemmäs. Luottokortti on meillä molemmilla vain maksuaikakortti jolla ostetaan periaatteessa kaikki ja seuraavassa kuussa maksetaan pois ja samalla toisaan kerätään niitä pisteitä joista on jo kerran päästy nauttimaankin matkan merkeissä.
 

Yhteistyössä