Luottamuspula ja klamydia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minsku88
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minsku88

Vieras
Tarviin nyt mieltä painaneeseen pulmaan ratkaisua.

Elikkä olen seurustellut mieheni (olkoon vaikka nim. T) kanssa 3 vuotta.
Tänä kesänä sain kuulla mieheni pettäneen minua toisen naisen kanssa noin reilu vuosi sitten kesällä 2009.
Asiasta järkyttyneenä olin jättämässä hänet ja sattumoisin kohdalleni osui vuosien takainen poikakaverini M.
Humalahuuruisen illan päätteeksi päädyimme sänkyyn.
Monen ruikutus ja anteeksipyytelypuhelun jälkeen annoin periksi ja juttelimme T:n kanssa asiat halki ja päätimme yrittää suhdettamme kaikesta huolimatta. Kerroin hänelle myös mitä M:än kanssa oli tapahtunut.

Siinä oli tarinan alustus ja tässä se pulma:
Tapahtuneesta M:n kanssa on nyt noin 5 kuukautta ja noin viikko sitten harrastin seksiä tämän nykyisen mieheni kanssa ja pari päivää myöhemmin ilmaantui oireita mitkä viittais klamydiaan. Niin kumpi on todennäköisempi tartuttaja? voiko sitä päätellä mitenkään? Ensiviikolla aika vasta testeihin että saan varmistuksen onko vai eikö ole, mutta pää hajoaa kun en tiedä. Onko nykyinen mieheni pettänyt taas ja saanut tartunnan vai onko tartuttaja eksäni vaikka tapahtuneesta on aikaa ja oireet tulleet vasta nyt...

No klamydian itämisaikahan on noin 1-3 viikkoa. Musta sun kannattaa odottaa ainakin siihen kun ne testitulokset tulee. Ihan turha huolehtia etukäteen.
On hienoa, että päätitte miehenne kanssa yrittää uudestaan. Tiedän, että se ei ole helppoa.
Oma kokemukseni kuitenkin on se, että miehet harvemmin pettää vaan ja ainoastaan yhden kerran(en tiedä pätisikö sama naisiinkin). En tiedä myötävaikuttaisko sitten vielä se jos ollaan nuoria.
Jos annat anteeksi uskottomuuden, niin siinä asiassa joutuu usein nöyrtymään melkoisesti.
Aika usein pettäjät on täysin sokeita niin seksitautien, kuin raskaudenkin mahdollisuudelle.
Toisaalta, jos annat anteeksi uskottomuuden niin opit tuntemaan miehestäs sen puolen, jota
et oo aikasemmin tuntenut. Semmosen alueen, jolla etenkin miehet käyttäytyy uskomattoman typerästi. Ja sitä kautta sä opit tuntemaan sitä sen oikeaa persoonaa.

yritän malttaa oottaa et saan ne tulokset.. vaikeetahan tää on ollu ja ei enää samanlaista ku ennen tapahtunutta. Pitäis yrittää unohtaa mutta ku ei se käy nii helposti ku luulis.

Eikö teitä nuoria enää opeteta käyttämään kortsua?! Ootko ikinä kuullut mikä se on? Toivottavasti testasit HIVn samalla...

No harvemmin sitä oman kumppaninsa kanssa kortsua käyttää kun muuten ehkäsy on kunnossa ja eipä tuo kortsu 100% suojaa niinku tässäkin tapauksessa rikki meni! No onneks on näitä vanhoja ja "viisaita" ihmisiä olemassa ja neuvomassa.

Viimeksi muokattu:
Tarviin nyt mieltä painaneeseen pulmaan ratkaisua.

Elikkä olen seurustellut mieheni (olkoon vaikka nim. T) kanssa 3 vuotta.
Tänä kesänä sain kuulla mieheni pettäneen minua toisen naisen kanssa noin reilu vuosi sitten kesällä 2009.
Asiasta järkyttyneenä olin jättämässä hänet ja sattumoisin kohdalleni osui vuosien takainen poikakaverini M.
Humalahuuruisen illan päätteeksi päädyimme sänkyyn.
Monen ruikutus ja anteeksipyytelypuhelun jälkeen annoin periksi ja juttelimme T:n kanssa asiat halki ja päätimme yrittää suhdettamme kaikesta huolimatta. Kerroin hänelle myös mitä M:än kanssa oli tapahtunut.

Siinä oli tarinan alustus ja tässä se pulma:
Tapahtuneesta M:n kanssa on nyt noin 5 kuukautta ja noin viikko sitten harrastin seksiä tämän nykyisen mieheni kanssa ja pari päivää myöhemmin ilmaantui oireita mitkä viittais klamydiaan. Niin kumpi on todennäköisempi tartuttaja? voiko sitä päätellä mitenkään? Ensiviikolla aika vasta testeihin että saan varmistuksen onko vai eikö ole, mutta pää hajoaa kun en tiedä. Onko nykyinen mieheni pettänyt taas ja saanut tartunnan vai onko tartuttaja eksäni vaikka tapahtuneesta on aikaa ja oireet tulleet vasta nyt...

Klamydia voi olla oireettomana kuukausia mutta se ei kuukausien jälkeen yleensä yht äkkiä ala antaa oireita vaan pysyykin piilevänä ja se huomataan jonkun muun näytteen yhteydessä esim. jos on pissatulehdus tms.

Olisin vahvasti sen kannalla, että olet saanut tartunnan nykyiseltä kumppaniltasi ja tartunta on ollut sen verran vahva, että oireet näkyvät heti.

Viimeksi muokattu: