Luottamus-gallup

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mustasukkainen sinisilmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mustasukkainen sinisilmä

Vieras
1. Luotatko puolisoosi yleisellä tasolla?
2. Oletko mustasukkainen?
3. Onko mustasukkaisuus hyväksyttävää?
4. Onko se enemmän osoitus rakkaudesta vai omasta epävarmuudesta?
5. Oletko huolissasi kumppanisi ollessa ilman sinua viihteellä?
6. Tekeekö tilaisuus varkaan ts. pettäjän?
7. Päästäisitkö kumppanisi ilman sinua risteilylle tai vaikkapa Lappiin? Entä Turkkiin tai Thaimaahan?
8. Jos podet luottamuspulaa, niin kohdistuuko se ensisijaisesti kumppaniisi vai muihin ihmisiin, jotka mahdollisesti yrittävät viekotella häntä?
9. Voiko vahtimisella ja menojen rajoittamisella estää pettämistä?
10. Jos voi, niin eikö sinua kiusaa ajatus, että kumppani on uskollinen vain pettämismahdollisuuksien puutteen vuoksi?

1. Luotatko puolisoosi yleisellä tasolla? Kyllä
2. Oletko mustasukkainen? Jonkin verran
3. Onko mustasukkaisuus hyväksyttävää? Terveellä tasolla kyllä
4. Onko se enemmän osoitus rakkaudesta vai omasta epävarmuudesta? Ylimitoitettuna jälkimmäisestä
5. Oletko huolissasi kumppanisi ollessa ilman sinua viihteellä? Olen hieman
6. Tekeekö tilaisuus varkaan ts. pettäjän? Usein
7. Päästäisitkö kumppanisi ilman sinua risteilylle tai vaikkapa Lappiin? Entä Turkkiin tai Thaimaahan? En mihinkään noista
8. Jos podet luottamuspulaa, niin kohdistuuko se ensisijaisesti kumppaniisi vai muihin ihmisiin, jotka mahdollisesti yrittävät viekotella häntä? Jaa-a... tuntemattomiin ei voi luottaa tai olla luottamatta, koska heitä ei tunne lainkaan
9. Voiko vahtimisella ja menojen rajoittamisella estää pettämistä? Tiettyyn rajaan kyllä, mutta ihmisen omaa tahtoa ei voi kontrolloida, joten pukki kyllä löytää kaalimaalle jos haluaa.
10. Jos voi, niin eikö sinua kiusaa ajatus, että kumppani on uskollinen vain pettämismahdollisuuksien puutteen vuoksi? Hankaloittaa pettämistä voi, mutta halua siihen ei. Se, että tietää missä toinen menee, on luonnollista, mutta jokaisen liikkeen vahtiminen ei.

1. Luotatko puolisoosi yleisellä tasolla? Jep.

2. Oletko mustasukkainen? Ihan vähän.

3. Onko mustasukkaisuus hyväksyttävää? Sopivassa määrin. Liika on aina liikaa.

Kun sitä on sopivasti, niin se on osoitus rakkaudesta. Kun sitä on liikaa, niin se on osoitus epävarmuudesta.

En.

Ei. Sopiva tilaisuus voi tietysti madalta kynnystä, mutta lähtökohtaisesti moraaliset valinnat on taatusti puntaroitu jo aiemmin...

7. Päästäisitkö kumppanisi ilman sinua risteilylle tai vaikkapa Lappiin? Entä Turkkiin tai Thaimaahan?
Kumppanini on aikuinen ihminen. Hänen ei tarvitse kysyä minulta lupaa eikä täten kyse ole päästämisestä. Hän lähtee, jos lähtee. Valinta on hänen. Asioista keskustellaan ja riippuen matkan tarkoitusperistä kyseinen reissu on ongelma tai sitten ei. En kyllä halua olla pallo jalassa vaan luotan aikuisen ihmisen omaan arviointikykyyn, kunnes hän itse teoillaan osoittaa että se ei toimi. Sen jälkeen luotan omaan arviointikykyyni ;)

8. Jos podet luottamuspulaa, niin kohdistuuko se ensisijaisesti kumppaniisi vai muihin ihmisiin, jotka mahdollisesti yrittävät viekotella häntä?
Ensisijaisesti kumppaniini. Ketään ei viekoitella vastentahtoisesti.

9. Voiko vahtimisella ja menojen rajoittamisella estää pettämistä? Ei. Pikemminkin painostaa siihen.

10. Jos voi, niin eikö sinua kiusaa ajatus, että kumppani on uskollinen vain pettämismahdollisuuksien puutteen vuoksi? En usko, että näin on koskaan. Kuten vanha kansa sanoo: "Ennemmin vahtii kopallisen kirppuja kuin huo*aisen puolison." Toisin sanoen pettäjä pettää. Tilaisuuksia löytyy, jos ei voi olla 24/7 toisen iholla kytiksellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mustasukkainen sinisilmä;10502967:
10. Jos voi, niin eikö sinua kiusaa ajatus, että kumppani on uskollinen vain pettämismahdollisuuksien puutteen vuoksi?

- Luotan
- En
- Kunkin oma asia
- Monien seikkojen tulos
- En
- Turha klisee
- Ehdottomasti
- -
- Ei, pikemminkin päinvastoin
- -

1. Luotan aika paljon mutta en 100-prosenttisesti. Olen sitä mieltä että on typerää luottaa kehenkään täysin, silloin helpommin tulee pettymyksiä, ihmiset kun eivät ole täydellisiä.

2. Hieman olen mustasukkainen toisinaan, toisinaan taas en yhtään. Riippu aika paljon tilanteesta ja siitä miten mies käyttäytyy tietyissä tilanteissa.

3. Mustasukkaisuus on jossain määrin ihan ok, mutta liikaa ei saa olla eikä se saa rajoittaa elämää.

4. Mustasukkaisuus on osittain osoitus rakkaudesta, esim. joskus kun mieheni on minusta hiukan mustasukkainen tuntuu se vain mukavalta. Liikaa taas olisi liikaa, tällöin kyse on sitten siitä epävarmuudesta.

5. Joskus olen hieman huolissani.

6. Tilaisuuden ei pitäisi tehdä varasta. Kuten sanottu, pettäjä pettää, eli jos on taipumusta ja halua siihen niin sitten pettää, oli tilanteita tai ei. Jos taas on sellainen ihminen joka ei petä, niin sitten ei petä. Olen itse sellainen joka ei koskaan pettäisi, tulisi sitten millainen tilaisuus tahansa. Jonkin verran pitää sentään selkärankaa olla, ja minulle on turha selitellä että "no kun tuli tilaisuus". Ei niitä tilaisuuksia tarvitse käyttää.

7. Risteilyllä olen "päästänyt", kuten myös Euroopan reissulle. Joten eiköhän tuo saisi reissata ihan mihin haluaa, mutta niin pitää minunkin saada tehdä.

8. Luottamuspula jos sitä on kohdistuu kumppaniin. Olisi sitten millaisia flirttailijoita tahansa ympärillä niin miehen vika se on jos lähtee niiden mukaan. Eräs kaverini sanoo aina miehelleen että "luotan minä sinuun mutta en niihin naisiin baarissa", mikä minusta on typerää. Ei se niitten naisten vika ole jos varattu mies lähtee mukaan.

9. Ei voi, ainakaan ikuisesti. Ei sitä nyt voi joka paikassa mukana roikkua (esim. töissä jne).

10. En vahdi miestäni, joten jos pettää niin eipä se liiasta vahtimisesta voi johtua. Uskollinen hän on siis jos haluaa.

1. Luotan

2. Olen jonkin verran

3. Mustasukkaisuus on tunne, ja tunteet eivät ole oikein tai väärin, ne vain ovat. Teot sensijaan voivat olla hyviä tai pahoja, esimerkiksi turha mustasukkainen kyttääminen ei ole hyväksyttävää.

4. Varmaan molempia

5. En ole mustasukkaisesti huolissani, huolehtivana ihmisenä kyllä muuten.

6. Ei tee, tilaisuuksia tulee kaikille, mutta kaikki eivät petä.

7. Aikuiset ihmiset eivät "päästä" toisiaan mihinkään, olosuhteiden mukaan voi matkustella ihan vapaasti.

8. Enemmän muihin ihmisiin.

9. Ei voi

10. Ei kiusaa

Luotan siihen, että hän ei valehtele. Luotan myös siihen, että satavarmasti hänellä on aina joskus jotain "kuvioita". Ainakin suutelutasolla. Ja ihastumisia.

2. Oletko mustasukkainen? Tuntuu pahalta, jos hän jossakin bileissä jakaa huomiotaan muille naislle enmmän kuin minulle. En niinkään siitä, mitä puuhaa, kun on yksin liikenteessä.

3. Onko mustasukkaisuus hyväksyttävää? Ei, jos sillä tarkoitetaan vahtimista ja epäilyjä, kännykän ratsaamista jne. On inhimillistä tuntea pahaa mieltä, jos toiselle menee liikaa huomiota.

4. Onko se enemmän osoitus rakkaudesta vai omasta epävarmuudesta? Jälkimmäisestä.

5. Oletko huolissasi kumppanisi ollessa ilman sinua viihteellä? Vähän.

Osittain kyllä. Patologinen pettäjä pettää vaikka kauppamatkalla ja järjestää tilaisuuksia. Tavis on enemmän tilaisuusriippuvainen.

Kyllä. Olisin tosin hämmästynyt, jos hän haluaisi yhtäkkiä lähteä poikaporukalla Thaimaahan.

Toki jokainen on vastuussa omista tekemisistään. Mutta kyllä pahaa mieltä tuottavat iloiset rouvat ja neidit, jotka aktiivisesti toimivat varattujen miesten suhteen. Sivusta on seurattu. Enkä tarkoita omaa miestäni.

Ei. Ennemminkin päinvastoin.

10. Jos voi, niin eikö sinua kiusaa ajatus, että kumppani on uskollinen vain pettämismahdollisuuksien puutteen vuoksi? -

1. Luotatko puolisoosi yleisellä tasolla? Kyllä

2. Oletko mustasukkainen? Toki hieman, eiköhän meistä useimmat ole

3. Onko mustasukkaisuus hyväksyttävää? Kunhan se ei mene liiallisuuksiin

4. Onko se enemmän osoitus rakkaudesta vai omasta epävarmuudesta? Ehkä hieman molemmista. Kun oikein asiaa ajattelee, ei mustasukkaisuus ole oikein reilua toista kohtaan, sehän on sama kuin päin naamaa sanoisi, että en luota sinuun.

5. Oletko huolissasi kumppanisi ollessa ilman sinua viihteellä? En, tosin en osaa sanoa, että miten sitten suhtautuisin, jos hän liehuisi viihteellä useasti ilman minua, pääsääntöisesti käymme nimittäin yhdessä ulkona.

6. Tekeekö tilaisuus varkaan ts. pettäjän? Ei, toista on mahdoton vahtia 24/7, eli parisuhteen pitää perustua luottamukseen. Ja toisaalta, jos toista pitäisi vahtia 24/7, olisi parisuhteessa jo pahasti jotakin vialla.

7. Päästäisitkö kumppanisi ilman sinua risteilylle tai vaikkapa Lappiin? Entä Turkkiin tai Thaimaahan? Mieheni on ollut ilman minua sekä laivalla että Turkissa, molemmat olivat työmatkoja ja minä olen ollut noin sata kertaa laivalla ja Lapissa ilman miestäni, työmatkoja kaikki nämäkin. Kuten aiemmin totesin, ellei toiseen voi luottaa, on parisuhteessa jo jotakin vikaa.

8. Jos podet luottamuspulaa, niin kohdistuuko se ensisijaisesti kumppaniisi vai muihin ihmisiin, jotka mahdollisesti yrittävät viekotella häntä? En pode luottamuspulaa

9. Voiko vahtimisella ja menojen rajoittamisella estää pettämistä? Ei.

10. Jos voi, niin eikö sinua kiusaa ajatus, että kumppani on uskollinen vain pettämismahdollisuuksien puutteen vuoksi? Mielestäni ei siis voi, mahdollisuuksia olisi varmasti itse kullakin vaikka missä, jos siihen on halua, mutta en ymmärrä, miksi olla parisuhteessa, jos mielessä olisi pettäminen.

1. Luotatko puolisoosi yleisellä tasolla? En

2. Oletko mustasukkainen? Olen

3. Onko mustasukkaisuus hyväksyttävää? On ja ei, ei saisi mennä liiallisuuksiin

4. Onko se enemmän osoitus rakkaudesta vai omasta epävarmuudesta? Sopivassa suhteessa osoitus rakkaudesta, liiallisuuksiin mennessään osoitus myös omasta epävarmuudesta ja asemasta kumppanin elämässä

5. Oletko huolissasi kumppanisi ollessa ilman sinua viihteellä? Riippu missä on, jos en tiedä missä on ja kenen kanssa niin olen. Jos on kantakapakissaan en ole yleensä huolissani.

6. Tekeekö tilaisuus varkaan ts. pettäjän? Voi tehdäkin, riippuen tilanteesta/ajankohdasta/humalatilasta/omasta asenteesta tms.

7. Päästäisitkö kumppanisi ilman sinua risteilylle tai vaikkapa Lappiin? Entä Turkkiin tai Thaimaahan? En

8. Jos podet luottamuspulaa, niin kohdistuuko se ensisijaisesti kumppaniisi vai muihin ihmisiin, jotka mahdollisesti yrittävät viekotella häntä? Kumppaniin ja joskus myös yhteen ihmiseen joka on yrittänyt iskeä häntä silmieni edessä.

9. Voiko vahtimisella ja menojen rajoittamisella estää pettämistä? Ei, kyllä tilaisuuksia aina löytyy. Yrittää voi mutta siinä vain tuhlaa omaa energiaansa turhaan.

10. Jos voi, niin eikö sinua kiusaa ajatus, että kumppani on uskollinen vain pettämismahdollisuuksien puutteen vuoksi? Uskoisin että juuri näin olisi jos edes yrittäisi rajoittaa liikaa. Eli turhaa.

1. Sata prosenttisesti en luota kehenkään, en puolisooni enkä muihinkaan.
2. En
3. Ei siinä vaiheessa kun se alkaa näkyä ja kuulua.
4. Ehdottomasti osoitus omasta epävarmuudesta ja elämänkokemuksen puutteesta.
5. En todellakaan.
6. Aina on olemassa mahdollisuus, ja ketään ei pidä syyllistää samasta syystä.
7. Tottakai
8. En koe luottamuspulaa koska en luota kehenkään täydellisesti.
9. Ei voi, eikä pidäkkään voida.
10. Nyt mennään jo tyhmien kysymysten joukkoon.

1. Sata prosenttisesti en luota kehenkään, en puolisooni enkä muihinkaan.
2. En
3. Ei siinä vaiheessa kun se alkaa näkyä ja kuulua.
4. Ehdottomasti osoitus omasta epävarmuudesta ja elämänkokemuksen puutteesta.
5. En todellakaan.
6. Aina on olemassa mahdollisuus, ja ketään ei pidä syyllistää samasta syystä.
7. Tottakai
8. En koe luottamuspulaa koska en luota kehenkään täydellisesti.
9. Ei voi, eikä pidäkkään voida.
10. Nyt mennään jo tyhmien kysymysten joukkoon.

Kiva kuulla että jollakin on noin selkeät ja ehdottomat vastaukset. Et ole koskaan tainnut saada nenillesi tai kukaan kumppaneistasi ei ole koetellut sinua epämääräisillä menoilla, tekstiviesteillä ja muulla? Mielestäni vastauksesi kohtaan 4 on siinä mielessä väärä että kuka vaan voi tuntea mustasukkaisuutta kun siihen annetaan tarpeeksi aihetta. Vai mitä tykkäisit siitä että joku tulisi esim. ravintolassa "nuoleskelemaan" kumppaniasi joka ei tekisi mitään touhun lopettaakseen? Tai hän tanssisi tiiviisti koko illan jonkun komean/kauniin ihmisen kanssa ja olisi silmin nähden kiinnostunut tästä?

Tästä syystä sanoisin ettei mustasukkaisuus johdu aina elämänkokemuksen puutteesta. Vai mitä se auttaa tällaisessa tilanteessa: ummistaisitko vaan silmäsi ja ajattelisit että no, antaa nouden tanssia vähintäänkin tiiviisti yhdessä koko illan, minulla on sen verran elämänkokemusta ettei se haittaa? Tai jos kumppani vilkuilee muita, ei se mitään, minulla on elämänkokemusta joten katselkoon vain rauhassa.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä