Luopuisitko kissasta tilanteessani?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kissa + vauva?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä ei tullut mieleenkään luopua kissasta vauvan synnyttyä. Toki kissa kävi nuuskimassa tulokkaan sängyt, vaunut yms. Koskaan ei ole ollut tilannetta, että kissa olisi mennyt vauvan päälle. Nyt 2,5 vee halii ja pussailee ja kissa juoksee karkuun.

Eipä aikanaan käynyt mielessäkään luopua kissoista tai koirista vauvan tullessa. Sen verran kissaa koulutettiin etukäteen, että suihkepullon kanssa vahdittiin ettei mene pinnasänkyyn tai vaunuihin. Vauva-aikana ei ole ollut mitään ongelmaa lemmikkien suhteen.

No en ainakaan ennen vauvan tuloa laittais kissaa minnekään, vaan kattoisin miten alkais elämä sujumaan sitten kun vauva on talossa. Tietty vahditte että kissa osaa olla kiltisti. Voi olla että vauva elämöinnillään säikyttää kissan joka tajuaa että pitää pysytellä kaukana.

Ei meilläkään kissa ole vauvan päälle mennyt, vaikka hellyyden hakuinen nuorena olikin. Mutta kolme vuotiaan kaulan päälle on asettunut nukkumaan, kun tämä oli päiväunilla. Eli kyllä mä ainakin vahdin tosi tarkkaan ja pidin suojia niin, ettei kissa päässyt vaunuihin eikä pinnasänkyyn.

Meillä on myös 2 kissaa, molemmat tekee noin, ovat hirvittävän hellyydenkipeitä. Toinen hyppää ihan syliinkin vaikka seisoisi. Mutta kun vauva tuli niin eivät kissat menneet lähellekkään. Jos vauva on minun sylissä ja kisu hyppää viereen ja huomaa vauvan niin se lähtee pois. Kai ne jotenkin älyää ja vaistoaa. Ja olen vielä niin tehnyt, että jos vauvan kanssa makoillaan sängyssä ja kissa tulee siihen (saivat ennen nukkuä meidän vieressä), olen ajanut kissat pois. Nyt ne eivät tule sänkyyn ollenkaan. :)

meillä oli x2 samanlaista kisua, voit ostaa pinnasängyn jo nyt ja alkaa opettaa kissaa että sinne EI mennä, myös vauvan itku pitää kissat pois makkarista.en luopuisi kissoista ennenkuin käytännössä vauvan kanssa kokeilisi miten asiat menee

Meillä on ollut aina kaksi kissaa lasten (3kpl) ollessa vauvoja.

Kissat eivät kertaakaan menneet vauvan viereen, korkeintaan haistelemassa/ puskemassa kävivät jos vauva oli lattialla. Tyhjässä kehdossa saattoivat kyllä nukkua.

Vauvan mennessä nukkumaan makuuhuoneeseen varmistimme joka kerta, että kissat eivät ole siinä huoneessa ja laitoimme oven kiinni. Näin kissoilla ei ollut edes mahdollisuutta mennä nukkuvan vauvan päälle.

Vauvan/ lasten nukkuessa kissat tulivat taas kiehnäämään meitä aikuisa ja kiipesivät syliin tarpomaan ihan kuin ennen lapsia :)

on kolme kissaa ja esikoinen nyt 8kk. Kaikki kissoista on juurikin tuollaisia että tulevat syliin, alustavat ja puskevat, mutta vauvan ovat antaneet olla ihan rauhassa. Hommattiin sänkyyn kissaverkko niin eivät yöllä mene sinne, tosin eivät ne muutenkaan olisi varmaan menneet kun ei niitä tuo vauva niin kiinnosta, antavat siis nukkua sitterissäkin ihan rauhassa:) Turhaan luultavasti pelkää miehesi kissan jotain vauvalle tekevän, toki koskaan ei voi tietää. Odotelkaa että vauva saapuu maailmaan ja katsokaa miten kissa häneen reagoi. Tehkää päätös sitten sen perusteella.

Meillä ainakin kissat ovat nimenomaan pelänneet ja välttäneet vauvoja(vaikka muuten ovat kovin ihmisrakkaita ja hellyydenkipeitä), eivät halua todellakaan samaan sänkyyn saati metriä lähemmäs muutenkaan. Eli en todellakaan luopuisi kissasta "varmuuden vuoksi", turhaa hysterisointia.

2 kissaa on ja yöllä tosiaan estää vaan kissojen pääsyn samaan huoneeseen niin nou hätä :) neiti 1 v leikittää kissaa huiskalla joka päivä ja molemmat tykkää ;) antaa muutennkin retuuttaa itteensä XD

En luopuisi kissasta. Vauvan sängyn päälle voisi joko tehdä itse tai ostaa kissa verkon, joka estää kissaa menemästä nukkumaan vauvan päälle. Entä olisiko mahdollista etsiä esim. sukulaiselta sijaiskoti n. vuodeksi kissalle. niin että saisitte sen takaisin kun lapsi on isompi?

Yhteistyössä