[QUOTE="Jenis";27848885]No niin, nyt on testattu. Otin niitä 1mg tabletteja kaks, kun aattelin ettei yhdestä kuitenkaan oo mihinkään
Eipä ollut kahdestakaan kyllä, heräsin lopullisesti viiden maissa kun lapsia alkoi valua meidän sänkyyn nukkumaan, ja valvoin siitä aamuun asti aika perinteisellä kaavalla. Käyttöohjeissa sanotttiin että tabut pitäis ottaa joka ilta about samaan aikaan, että ehkä se kestää muutaman yön että unirytmi palaa? Mutta ei toi mikään ihmepilleri ainakaan mulle ollut.
Mulla on kans ollut ihan "oikeita" nukahtamislääkkeitä kun unettomuus oli pahimmillaan (Opamox nimeltään, muistaakseni), ja ne kyllä toimi, mutta en mä missään lääkekoukussa aio loppuelämääni olla. Nyt jo kuntoilen, ulkoilen, rauhoitan illat, syön terveellisesti jne, viitaten tuohon erääseen henkilöön joka suositteli hiilareita illalla... oikea unettomuus ja tilapäiset nukahtamisvaikeudet on vähän eri tason ongelmia.[/QUOTE]
Mulle lääkäri korosti sitä, että melatoniinia pitää ottaa kaksikin viikkoa ennen kuin vaikutukset näkyvät. Mulla se auttaa vähän nukahtamiseen ja sitten se unenlaatu on aivan toista kuin ennen. Nukun paljon syvempää unta, unilääkekrapulasta kuitenkaan kärsimättä, jos pitää nopeasti herätä.
Olen Zopinoxia aiemmin joutunut popsimaan purkin jos toisenkin. Unettomuuteni oli sitä luokkaa, että se aiheutti kroonisen migreenin. Joten on kokemuksia vahvemmistakin tropeista.
Yksi merkittävä tekijä unettomuuteen mulla aikaisemmin oli se, että en ollut onnellinen. Nyt sitä ei onneksi ole enää, nyt kärsin vaan lapsen sekottamasta rytmistä.
Tsemppiä kaikille unettomille ja toivottavasti jossain vaiheessa kunnollisia unia!