luonnonkiharat hiukset ja hiustyyli

  • Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
Mä ottaisin joko suorat tai täysin kiharat, mutta nää taipuisat hiukset on persiistä! Kiharat sentään pysyy kiharana, mutta nää taipuisat ei pysy millään nättinä...pienikin kosteus saa ne sojottamaan ja siihen ei auta muotovaahto, vaha tai lakka.

Nyt mulla on suht lyhyt ja taistella saa. Paras malli on mulle sallainen, minkä saa nivottua kiinni, niin pysyy joten kuten kurissa.
 
mulkionkiharat
Alkuperäinen kirjoittaja käkkärä-pää;13908566:
mua ottaa taas päähän ettei mun hiukset kasva pituutta millään! Ne vaan paksuuntuu paksuuntumistaan ajan mittaan! Sit mun hiukset on sairaan kuivat ku niit ei saa kuriin muuten jos ei suihkuta niit, joka aamu... mäki omistan suoristusraudan, mut hyvä jos kiharat pysyy kurissa ees kokonaista koulupäivää... mun hiuksil ei voi tehä mitään ku moni kampaaja ei osaa käsitellä mun käkkärii. :(
käkkärä-pää: suihkutaksä niihin vettä? koska se ei auta yhtään, vaan vähän ajan päästä ne on vielä sähkösemmät tms ja vesi kai kuivattaakin hiuksia :) kannattaa käyttää mömmöjä/suihkeita, jotka kosteuttaa tai hoitaa tai poistaa sähköisyyttä, mulla ainakin on toiminu ihan hyvin... vaik en kyllä tykkää kiharoista yyyyhtääää.
 
Mulla on oikein korkkiruuvi luonnon kihara :x
Siksi omistankin suoristusraudan :LOL:
Ja pitkät on, puoleen selkään, koska niin ovat vaivattomimmat.
Ponnarille vaan näin arkena.
Lyhyt ollut muutaman kerran, mutta se on niin niin työläs, ja kun saa sen jotenkin ojennukseen, niin heti kosteella vetää kiharaan :x
Mun kaverilla on kanssa sellaiset ja ne näyttää upeilta! :) Hänellä on myös suunnilleen puoleenselkään ja muutamia kiharia on värjäyttää tummemmiksi ja osaa vaaleammiksi eli vähän kuin raidoittaa. :)
 
Viimeksi muokattu:
Ebaliinu
Hahaa !.. mulla on niinkuin neekerin kiharat.
Vaikka minun mielestäni ihan suomalainen olen :D mutta niin onko mitään sivuja joilla olisi eri hiustyylejä TODELLA kiharille hiuksille ? jos tiedät niin oo kiltti ja kerro :)
KIITTOOSSS ! :):):):):)
 
12.v - luonnonkiharat.
mulla on kauheet kiharat ja yli olkapäiden pitkät hiukset. en halua paljon suoristaa kun hiukset ei muuten kasva. mitä teen? jos en voi suoristaa enkä halua pitää kiharoitani. ärsyttää. -.-
 
käkkäräpää
hei olisko kellään vinkkejä mun tuugin hoitoon ? mulla on luonnonkiharat hiukset jotka on paksut, päältä ihan lättänät ja korvista alaspäin ihan kähärät. ne on myös ihan kuivat, vaikka en suoristakaan niitä usein. käkkäräni (jota ei edes kiharaksi voi sanoa) yltää vähän yli olkapäiden ja koitan kasvattaa niitä rippijuhliini, jotka ovat ensi kesänä. olen myös pari kertaa ohentanut hiuksiani, mutta se on tehonnut vain vähän aikaa. haluisin tietää, että mikä hiustyyli olis paras tälläselle tukalle ja miten tätä kuuluis hoitaa, kun mulla ei ole mitään aavistusta :eek: muulla perheellä on aivan piikkisuorat hiukset, joten hekään eivät osaa auttaa minua. joten apua kaivattais ! kiitos jo nyt kaikille

p.s olis kiva jos joku tietäis jonkun hyvän kampauksen, joka sopis mopokypärän kanssa, koska saan ensi vuonna kortin, jakun olen aina pitänyt tätä nutturalla, niin sitten se ei enää onnistukkaan, kun on kypärä:)
 
"Meiju"
Mulla on kans tosi luonnonkiharat hiukset. Sillon ku mulla ei ollu leikattu hiuksia vielä mitenkää ni ei ne kiharatkaa ollu ku jotain laineita siinä tähkäpään pehkossa, mutta kun ohennettiin, lyhennettiin ja leikattiin kerroksittain, alkoi tulla inhottavia käkkäröitä 8< Mun parturilta (joka on erittäin hyvä ;) ) ostin suoristavia hoitoaineita jotka on auttanut ja SILKKITIPPOJA. Silkkitipat on ehdoton ykkönen! Se silottaa hiukset mukavasti ja on helpompi suoristaa :)
 
"Sini"
Meitsillä on olkapäistä joku 15 sentin pituiset hiukset, kerroksittain leikatut ja sivuotsis. Kiharat on inhottavat, oikeen kunnon käkkärät jos niitä ei suihkun jälkeen suorista! Puhumattakaan siitä, jos menee märin hiuksin nukkumaan niin aamulla.. urgh. Luonnonkiharat on luonnostaan tosi kuivat.. ja mä kun haluan blondiksi nämä mun ruskeat hiukset, nii tehään sillai, että aste asteelta (n joka 6 viikko käyn parturissa, kaupan värit vahingoittaa hiusta) vaalennetaan, tungetaan lisää vaaleampia raitoja ja pohja vaaleammaksi.
Mäkin käytän silkkitippoja. On kyllä ihan must. Sitten kosteudelta suojaavaa sexy hairin muotovaahtoa (tuoksuu muuten hyvältä). Shampoona mulla on ollu sunsilksin ja tresemmen total repair juttuja. Tosi kivasti on toiminut. Sunsilksin se värjätyille hiuksille oli kans tosi hyvä, mitä käytin kun mulla oli punaset hiukset. Suoristaminen kuivaa hiuksia pitemmän päälle niin käytän suoristusrautaseerumia. Suoristaminen kun silottaa hiukset myös, etenkin jos käyttää lisäksi vielä oikeita hiustuotteita. Talvella meinaan ostaa parturista sexy hairin straighten - tuotteita, jotka suoristavat. Oon saanut viime vuonna niistä näytekappaleita ja aah, olivat kyllä kivoja. Lumituiskulla vähän pukkas hiukset taipumaan, mutta muuten erittäin jees.
 
"Netta"
Mulla on tummanruskeat, vähän yli olkapäiden laskeutuvat luonnonkiharat hiukset. Eeei mitkään laineet, vaan kiharat. Korkkiruuveilla aina, ja hiuksieni paksuuden takia sitä tukkaa tosiaan riittää. :p Mutta mä rakastan niitä !! Vuosia googlasin suoristusvinkkejä ja erilaisia foorumeja kiharille hiuksille ja luin turhautuneena kommentteja, joissa rakastettiin omia kihariaan. Nyt ne ovat osa mun persoonaani ja parasta on se joukosta erottuminen.
 
KIHARAAT -.-
Haluisin "emo" hiukset, mutta ongelma on että sopiiko kihariin hiuksiin "emot"? En jaksa joka päivä suoristaa, vaikka suoristusrauta useesti käytös. Mun hiukset on jonkun verra olkapäiden alapuolelle... Onko kellään kiharoita "emoja"? Auttakaa!! päätös on vaikee vaik voishan sitä kokeilla ainahan hiukset kasvaa :)
 
Mulla on pitkät luonnonkiharat hiukset. On leikattu kerroksittain, koska ovat muuten niin raskaat, koska ovat hullun paksut! Toisinaan suoristan, mutta nyt kun olen kasvattanut pitkiksi niin pidän kiharallakin useasti. Kosteisiin hiuksiin kun puristelee vähän muotovaahtoa niin pysyy aisoissa kiharat, eikä näytä pörröisiltä.. Otsatukkaa en voi leikata, enkä enään lyhyeksikään koskaan leikkaa. Sai koko ajan suoristaa jos halus että näyttää hyvältä.. Nää on helppo vetää kiinni ja kivoja kampauksiakin on helppo laittaa kihariin pitkiin hiuksiin..
 
bad hair day every day
Alkuperäinen kirjoittaja minä ;16885911:
Minullakin on luonnokiharat hiukset ja todella koharat sellaiset... paksuuttakin hiuksista löytyy aika paljon. Minulla on edestä n.7cm yli olkapään ja takaa jotain yli 10cm.. minulla on lähes aina ollut sama malli ja haluasin tehdä hiuksilleni jotain uutta.:) voisiko joku auttaa miten kannattaisi leikata?, haluasin kyllä kasvattaa pitkät hiukset, mutta en saa millään kasvatetuksi hiuksia. Niin ja haluaisin leikata sivu otsinksen?, kannaattako leikata vai meneekö ihan kiharaan?( vaikka suoristaisi joka päivä?)
en suosittele luonnonkiharalle tilalle otsista. Kerran leikkasin ja takasin en saa niitä pitkiks vaikka jo yli neljä vuotta kasvattanu ja nyt sen leuan koholla on otsis joka on ihan kiemuralla sinkoilee väärää suuntaa eli ylöspäin ja suoristelu ei auta kun vaan enintään kaheks tunniks kun otsis on vaihtanu tyyliään. Joillekki se toimii et otsis taipuu sinne minne haluat mutta mulla se vaan ei toimi kun etuhiuksia pitää pitää ylhäällä nii ettei pääse kasvamaan :/:/:/
 
"plääh"
Mulla kans luonnonkiharat, jotka ovat iän myötä vaan kihartuneet lisää! Nyt malli on aika lyhyt ja tosi ärsyttävää, kun varsinkin otsahiukset vetävät liian lyhyiksi. Yritän kasvattaa vähän näitä pikkuhiljaa olkapäille, mutta tuskaista on. Ja jos mulla on aivan lyhyt niin se menee neekerikikkuralle eikä ole nätti.
 
california curls
mulla on noin olkapäihin yltyvät hiukset, mutta latvat menee niin kiharaan että näyttää todella lyhyiltä. monesti aamusin suoristan ennen kun lähtee liikkeelle, mutta ei tarvi kosteuttakaan eikä tuntiakaan kun ne on jo latvoista ihan kiharat. haluisin tietää pystyykö näille mitään tekemään. mulla on vielä oikea hiusväri vaalea, mutta olen värjäillyt ruskeaksi monet kerrat. aina on ollut kiharat, mutta iän myötä vaan vahvistunu ne. oon tehnyt pari kertaa värinpoiston, ja se on kuollettanut latvat niin että niistä on tullut suorat :DD se pitäis tehdä taas varmaan uusiksi....
 

Yhteistyössä