Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Entisenä lapsettomuudesta, sekä siihen liittyvästa masennuksesta, ahdistuksesta ja itsetunnon puutteesta vuosikausia kärsineenä ottaa vähän koteloon tuollaiset mielipiteet. Mutta mikäs siinä, mielipiteensä kullakin.
niin,,mut ainahan on ihmisiä jotka ei voi saada lapsia,,ja näin se luonto on sen tarkoittanut.
ihmisen tehtäväksi on kääntää se voimavaraksi.
heikot ei siihen kykene.
No, minä en 12 vuoden lapsettomuuteni aikana kyennyt kääntämään sitä voimavaraksi, vaan kärsin ihan suunnattomasti. Ja vaikka kuinka yritin löytää elämääni muuta sisältöä, en lapsirakkaana äitityyppinä sitä löytänyt. Nyt vasta olen tyytyväinen ja tasapainoinen, kun on viimein vaavi masussa. Mutta toivon sydämestäni että jotkut lapsettomat osaisivat kääntää sen voimavaraksi, suunnattoman vahvoja ihmisiä ovat, minä en ollut. :ashamed:
Miusta et vaikuta erityisen lapsirakkaalta, jos ainoa mahdollisuus on bio-lapsi.
Käsittääkseni en ole kirjoittanut että bio-lapsi olisi ainut mahdollisuus. Tuleva lapseni on saanut alkunsa luovutetulla munasolulla, koska biologisia lapsia en voi saada.
Adoptio oli ensimmäinen vaihtoehto, mutta valitettavasti emme mieheni kanssa ole adoptiokelpoisia, on otettu selvää.
Adoptiokriteerit ovat todella tiukat, ja sulkevat pois suuren osan sinänsä ihan normaaleista, kunnon pariskunnista. Esteitä voivat ovat esim. pariskunnan avoliitto, (ja naimisissakin pitää olla tietty aika ennen adoptiota) ikä, syystä tai toisesta saatu uni-tai psyykenlääkitys missä vain vaiheessa elämää, velat, avioero, terveydentila jne.
Eikä tosiaan tarvitse olla edes ikäloppu, korviaan myöten veloissa oleva skitsofreeninen kuolemansairas, vaan esim. lyhyt masennuslääkitys vuosikausia sitten ja toisen osapuolen avioero samoin myöskin vuosia sitten voi estää adoption kokonaan, ainakin Suomessa.
Adoptio on tehty niin vaikeaksi tavalliselle tallaajalle, ettei sillä ainakaan mitään maailman ongelmia ratkaista. Lisäksi varsinkin ulkomainen adoptio on todella kallista.