Luomutuotteista tietäville kysymys!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Luomu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Luomu"

Vieras
Me ostetaan paljon luomua. Isäni aina jaksaa motkottaa kuinka niissä on paljon enemmän myrkkyjä, koska imevät maasta kaiken "paskan", kun niitä ei lannoteta kunnolla.
Joten, kertokaahan viisaammat onko näin, vai ei? En ole kommentoinut koskaan hänen sanomisiin, koska haluan, että on jotain faktaa kun vastalauseen esitän :D
Itse en usko isäni väitteeseen, mutta tosiaan, olisin kiinnostunut kuulemaan asiasta enemmän!

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26167671:
Meinasin myös kysyä, että minkä paskan kasvit imevät maasta? Ja miksi luomukasvit imisivät enemmän paskaa kuin muut kasvit? :D Jos kasveilla on tapana imeä itseensä paskaa, niin mielummin söisin kasvin, joka on imenyt luomupaskaa kuin kemiallista paskaa.

:D

Olen lukenut myös näin, että liian laihassa maassa kasvavat kasvit keräävät itseensä raskasmetalleja, mutta oikeaoppisessa luomuviljelyssä lannoitetaan kyllä ja kiertoviljellään eli ei pitäisi olla ongelmaa.

Minuakin kiinnostaisi tietää mitä tämä paska on :D Lehmän paskaa kenties? Luomussa on oikeastaan paljon vähemmän myrkkyjä, koska luomussa ei käytetä myrkkyjä esimerkiksi rikkakasvien torjuntaan.

[QUOTE="vieras";26167697]Olen lukenut myös näin, että liian laihassa maassa kasvavat kasvit keräävät itseensä raskasmetalleja, mutta oikeaoppisessa luomuviljelyssä lannoitetaan kyllä ja kiertoviljellään eli ei pitäisi olla ongelmaa.[/QUOTE]

No niinhän se nimenomaan on. Kyllä luomupeltojakin lannoitetaan. Just oikealla paskalla. Mun kaveri ajoi juuri omalle pellolleen 900 litraa ihmispissaa. :D Odotan innolla saavani sipulia sieltä pellosta. :cool:

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26167727:
Haha! Samanaikaisen ällömyksen ja hyväksynnän ristiriitainen tunne.

Sotkeentuuhan se sinne multaan :whistle: No ei, mut pissa on kuulemma hyvä lannoite, ruusut rakastaa sitä kuulemma :) Heillä kompostoidaan myös ihmispas*a, mutta sitä ei panna kasvimaalle. :D