Luomusynnytyspino

  • Viestiketjun aloittaja luomu-utelija
  • Ensimmäinen viesti
lasketaanko ilokaasun käyttö luomun ulkopuolelle? Mutta siis mulla eka synnytys ja kesto reilu 6h. Pari tuntia ennen syntymää mentiin saliin ottamaan ilokaasua. Sitten tilattiin lääkäri, vaan eivät enään ehtineet antaa mitään. Olin hetkessä auennut.
Kamalaa oli ja niin ajattelin pitkän aikaa. Nyt 2,5 vuotta tuosta, olen uskaltautunut uudelleen ajattelemaan synnytystä.
 
4 kertaa
Neljä luomuna. Synnytykset kestäneet6-12 tuntia. Hyvin menneet ilman mitään lääkityksiä Yhdestä kävelin koko ajan kunnes suihkuun ja synnytyssaliin ja pian syntyi.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja sommarcat:
lasketaanko ilokaasun käyttö luomun ulkopuolelle? Mutta siis mulla eka synnytys ja kesto reilu 6h. Pari tuntia ennen syntymää mentiin saliin ottamaan ilokaasua. Sitten tilattiin lääkäri, vaan eivät enään ehtineet antaa mitään. Olin hetkessä auennut.
Kamalaa oli ja niin ajattelin pitkän aikaa. Nyt 2,5 vuotta tuosta, olen uskaltautunut uudelleen ajattelemaan synnytystä.
Eiköhän kaasun voisi laskea aika luomuksi. Sovitaan niin. :)
 
Ton ainokaisen joo, kun ei ehditty mitään kivunlievityksiä antamaan. Tai ilokaasua tarjos, ja sen kirjotti synnytyskertomukseenkin vaikken sitä henkässykään.

Olin käynnistysjonossa jo laitoksella (illalla menin), kuudelta aamulla alko supistukset, ysiltä siirryin synnärille, jossa kävin vielä suihkussa ja 9.53 poika on syntyny. Sanoisin kyllä melko helpoksi tapahtumaksi :D.
 
:wave: yksi synnytys 3 h 15 min kesto ja positiivinen kokemus oli ja voisin synnyttää uudelleen,jos vaan eka löytäs sen miehen :D enkä saanut mitään kivunlievitystä ( epiduraali oli tarkotus laittaa,mut ei ehditty ) ja kaasua en huolinut..
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja luomu-utelija:
Ketkä on synnyttäneet luomuna? Kuinka monta synnytystä ja synnytyksen kesto? Oliko mielestäsi "onnistunut" kokemus? Synnyttäisitkö vielä samalla tavalla?
1 synnytys. Tosin ilman kivunlievitystä en ollut vaan lievitin kipuja kävelemällä ja hengittämällä. Synnytys kesti 1h 45 minuuttia, säännöllisiä kovia supistuksia ehti olla n. 15 minuuttia. Oli erittäin onnistunut kokemus ja synnyttäisin vastakin luomuna jos vaan mahdollista.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
4 kertaa synnyttänyt pelkän ilokaasun voimin. Tosin onko se luomua vai ei on vähän kiikun kaakun....
Viimeisessä ehdin "kaasutella" vajaan tunnin...
Eihän sitä luomuksi lasketa. Samoin kuin ei lasketa jos on kalvot puhkaista jne.
 
aqua
Aquarakkulat, lasketaanko ne luomuksi? Jos lasketaan niin raskaus kesti 18,5h ja en kokenut synnytystä kamalana. Nuo rakkulat auttoi mulla vajaan tunnin. Kamalan väsynyt olin ponnistusvaiheen alettua, olin ollut siihen mennessä valveilla jo 36h... Mutta hyvä mieli jäi itse synnytyksestä ja luomuna tulen jatkossakin synnyttämään, jos vain kaikki menee hyvin =)
 
Kaisa
Minä en kanssa ehtinyt mitään saamaan, noin 5 min ilokaasua, koko synnytys kesti vajaa neljä tuntia ja esikoinen oli kyseessä. Nyt odotan toista ja aion ainakin yrittää luomuna nin pitkälle kun pystyn (toivottavasti ehditään sairaalaan)....
 
vieras
Esikoisesta tuli puudutus alapäähän kun eppari tehtiin ja toisessa ei ollut puudutetta ja kyllä ehdottomasti haluan vähintään sen puudutuspiikin, sen verran kipeetä otti läpitulo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
4 kertaa synnyttänyt pelkän ilokaasun voimin. Tosin onko se luomua vai ei on vähän kiikun kaakun....
Viimeisessä ehdin "kaasutella" vajaan tunnin...
Eihän sitä luomuksi lasketa. Samoin kuin ei lasketa jos on kalvot puhkaista jne.
:D ap byväksyi kaasun luomuksi, joten vastasin...anteeksi :whistle:
 
Kuopuksen synnytyksen lasken kyllä itse luomun puolelle, ilokaasua otin ehkä vartin, sitten siitäkin pitki luopua kun käsky kävi...Synnytyksen kesto 6½h, synnärillä ehdittiin olla tunnin verran, eikä mitään ehditty antaa tuon ilokaasun lisäksi. Hyvä mieli jäi ja suht helpolla meni, olkoonkin että viimeinen puolituntinen oli aika hirveä. Tämän jälkimmäisen voisin ottaa kyllä uusiksi, esikoisen synnytys sen sijaan oli melkoinen kipuhelvetti pieleen menneine epiduraaleineen...
 
Molemmat pojat syntyneet luomuna ja suht nopeasti vaikka molemmat olivat reilusti yli 4-kiloisia vauvoja. Luomusynnytys oli minulle aika itsestäänselvä asia kun pelkään neuloja ja lääkkeitä itse synnytystä enemmän. :ashamed: Olisin varmaan pelännyt enemmän jos olisin sektioon joutunut.

Esikoisen synnytyksen kesto oli n. 5 tuntia ja kuopuksen 3 tuntia. Viimeinen olikin melkoinen "pikasynnytys"... ponnistusvaihekin oli tosi nopea kun taasen esikoista piti punnertaa vähän pitempään. Mies ja kätilö oli ihmeissään kun en huutanut yhtään. :D Oli tosi ihana kätilöopiskelija jolle olin lopputyö, eli synnytykseni jälkeen ko. tyttö valmistui kätilöksi. :) Sanoi että olin rauhallisin ja luontevin synnyttäjä jonka hän oli koskaan tavannut. Siitä jäi itsellekin tosi hyvä mieli.

Heh, viimeisimmän synnytyksen tunnelman kruunasi kun miehen bändin biisi soi radiossa heti kun poika oli syntynyt. :D Oli mahtava kokemus kaikenkaikkiaan. Ei ole jäänyt mitään traumoja. :) Seuraavankin synnytän varmasti luomuna jos kaikki hyvin menee.
 

Yhteistyössä