Luomusynnytys

  • Viestiketjun aloittaja harmaa
  • Ensimmäinen viesti
täälä luomuna 3 synnytys.En ois halunut luomuna,kun niin kauheet tuskat,mutta ei keretty kivunlievitystä antaa.Kipee ja tuskanen 2tuntia15minuuttia...mut äkkiä se kipu vaan unohtuu,kun vauva kainalossa :heart:
 
vieras
Mulle annettiin molemmista yksi kipupiikki kankkuun ja kovilla supistuksilla kesteo pari tuntia molemmissa. Epparia varten ekaan puudutuspiikki ja suosittelen kyllä vähintään sitä, toisessa ei ollut ja tuntui kyllä että alaosasto lensi miljooniksi atomeiksi.
 
Kaks luomua (ekasta kyllä alkuun otin muutamat ilokaasunuuskaukset, mutta siitä tuli kamalan huono olo....). Esikoinen jotenkin pelottava kokemus ja kesti kauan toipua siitä. Toinen nopea (1h), joten mitään en ehtinyt silloinkaan saada, kipeäähän se teki, mutta kipushokissa sitä ei oikein ehtinyt itse koko toimitukseen mukaan ja kun ponnistusvaihekin oli äkkiä ohi, niin positiivinen mieli jäi.
 
:wave:
Kotona kärvistelin suihkun ja jumppapallon avulla nelisen tuntia, sitten sairaalaan. Olin 8cm auki, kivut olivat jo tuskalliset, menin vielä suihkuun ja sitten säkkärin päälle. Sairaalassa oltiin 3h ja sitten syntyikin jo poika. :heart:
Eipä se ollut luomusynnytys mullakaan mielessä vaan olin varautunut ottamaan kaiken mahdollisen lievityksen, mutta olen kyllä tyytyväinen tuohonkin. :)

Niin ja väliliha leikattiin ja kaksi tikkiä tuli.
 
Maikki
Täysin luomu oli synnytykseni, kivunlievityksenä äänenkäyttö..
Synnytys kesti kaikkiaan 3 tuntia. Kivut oli kovat, mutta kestettävät. En missään nimessä olisi ottanut mitään. Ammeeseen olisin tahtonut, mutten ehtinyt..
 
Bintje harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luomusynnyttäjät, käytittekö jotain näistä synnyttäessäsi

a)synnytyksen käynnistys
b)välilihan leikkaus
c)ilokaasu
d joku muu?


Ekasssa leikattiin väliliha ja siin käytin myös epiduraalia. Kesto 11h.
Kakkonen käynnistettiin ja pari hönkyä ilokaasua sit luomuna loppuun. Kesto 3h.
Kolmonen aloitettiin kypsyttelee, ei apua. Sit meni itsekseen vedet ja ilman mitään apuja tuli. Kesto 1h.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Alkuperäinen kirjoittaja Hekotius:
Huih!

Koskaan en vois luomuna synnyttää, rukoilin molemmilla kerroilla mahdollisimman paljon kivunlievitystä! :snotty:
Kuule, kaikkeen sitä kykenee kun ei ole vaihtoehtoja. :D En minäkään olisi halunnut luomuna synnyttää...
Juu, siis tarkennan sen verran, etten luomuna synnyttäs, ellei olis pakko.
 

Yhteistyössä