Luomuplussanneita pitkän lapsettomuuden jälkeen

Onkohan täällä palstalla kohtalotovereita? Meillä luomuplussa (nyt rv 8+0) 9 vuoden lapsettomuuden jälkeen (näistä 3 vuotta käyty kaikki julkisen puolen hoidot läpi). Tässä tilanteessa tuntuu ettei kuulu oikein mihinkään ryhmään... kunnei ole lapsettomuushoidosta plussannut eikä todellakaan "normaalistikaan".
 
Moi Terhi!

Mä NIIN kuulun tähän ryhmään! :)

Joulukuussa 2002 jätin pillerit pois. Sen jälkeen on toivottu, odotettu, itketty, käyty hoidoissa, pidetty taukoa, käyty hoidoissa, erottu... Sitten uuden miehen kanssa vajaan vuoden yhdessä olon jälkeen tein elämäni ensimmäisen positiivisen raskaustestin, kun kuukautiset oli taas reilun 2 vkoa myöhässä. Enkä todellakaan uskonut mihinkään luomuihin saati ihmeisiin. Ne ihmeet oli jo vuosia tapahtuneet vain muille... :)

Mä oon tuolla yli 35-vuotiaiden pinossa vähän kirjoitellut. Laskettu aika on 23.4. Eli tänään tulee täyteen rv 32+0. Aikamoisia tunnelmia tässä on käynyt läpi viimeisen puolen vuoden aikana...

Minkälainen sulla on olo? Ootko jo käynyt varhaisultrassa?
 
Moi Terhi,

täällä vuonna 2004 jätetty pillerit pois, käyty muutama vuosi läpi lapsettomuushoitoja niin julkisella kuin yksityiselläkin puolella, mtn vikaa ei ole kummastakaan löytynyt. Varhaisia keskenmenoja käyty läpi 3-5, viimeisin tammikuussa 2010. Nyt tammikuun alussa tein posit. raskaustestin, ja ihan luomusti siis kaikki lähtenyt käyntiin. Kahdesti jo ultrassa pieni nähty ja sydänäänetkin neuvolassa kertaalleen kuultu ja nyt mennään viikoilla 10+4. Vieläkään ei ihan uskalla huokaista, mutta jo vähän yritän iloita kuitenkin.

Siispä toisilla asiat vaan ottaa aikansa, ja sitten tärppää silloin, kun ehkä on jo ajatellut elämäänsä aivan toisin. Itse kirjoittelen tuolla syyskuulaisten puolella, kun sinne tämän hetkinen laskettu aika ajoittuu. Tsemppiä sinulle kovasti matkaan!!!
 
Hei,

Mieki taian laittaa lusikkani tähän soppaan :) Tämmöstä porukkaa täälä aikasemmin vähän kaipailinki. Lukenu olen kovasti lokakuisten pinoa, mutta en ole siihen vielä liittyny. Monela sielä on niin erilainen elämäntilanne ommaan verrattuna, että se on tainnu vaikuttaa asiaan.

Eli oma tilanne lyhkäsesti: Pillerit jätetty pois 05/03 ja hoioisa rampattiin edellisen ukon kans vuosia. Kaikki julukisen hoiot käyty läpi, ja tuloksena kolome keskenmenoa hyvin aikasesa vaiheesa. Ikinä en ole tullu raskaaksi luonnollisin menetelmin, ennen tätä. Viiminen syksylä -11. Koskaan ei siis saatu ultrasa positiivisia uutisia. Liitto entisen miehen kans päätty viime kesänä. Nyt sitten kuvioisa ollu muutaman kuukauen uus tuttavuus ja yllätys, yllätys tajusin olevani nyt raskaana. Nyt rv 7+4 ja laskettu aika siis lokakuun 11.pv tjtn.
Tilanne on sinänsä haasteellinen, kun tämä uus mies ei lapsia halua. Mutta ei nyt sitten uutisista huolimatta ole tästä minnekkään vielä hävinnykkään, joten saas nähä.. Ite ja oma lähipiiri on kuitenki ottanu uutisen vastaan erittäin ilosesti :)

Täsäpä tätä tarinaa pikasesti, mutta edelleen; hirmu kiva, että tämmönen pino on perustettu! :)
 
Huippua! Meitähän on monta :) Tai siis - älkää ymmärtäkö väärin - ihan hirveetähän se on käydä vuuuuosia läpi sitä lapsettomuuden tuskaa ja katkeruutta. Mutta ihanalta tuntuu olla väärässä... Mä kun olen monesti katkeruuksissani ajatellut, ettei kenelläkään ole tällaista taivalta kuin mulla :/ No, se katkeruus on onneksi haalistunut vähitellen tämän raskauden myötä. Mutta myös tärkeää on huomata, että ei sitä yksin ole. Aina löytyy joku muu ja joitakin muita, joilla on ikää about saman verran, lapsettomuutta ja hoitoja takana about saman verran, ja täällä sitä vaan porskutetaan elämässä eteenpäin :)
 

Yhteistyössä