Luomen poisto raskausaikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mulla on varattu aika luomen poistoon muutaman viikon päähän ja olen raskaana (8vko) voidaankohan sitä luomea poistaa, vai voiko puuduteaine vaikuttaa jotenkin vauvaan? En ollut edes ajatellut että haittaisi ennen kun tänään, joten kysyn nyt täältä josko jollain olis kokemusta (kun ei tänään voi ta:lle soittaa ja kysyä).
Luomi on tuossa suoliluun yläpuolella, niin aika lähellähän se sijaitsee vauvaan nähden...

Kävin poistattamassa luomia pari kk synnytyksestä kun en raskausaikana halunnut. Siirtäisin sinuna, vaikka kyllä hampaitakin voi odotusaikana poistaa, joten kai ne puuduteaineet tutkittuja on.

Kävin kuopusta odottaessani poistattamassa luomen jota oli alkanut hieman kutittamaan. Terveystalon lääkäri tiesi raskaudestani ja totesi ettei hänen ole mikään pakko käyttää sikiölle vaarallisia puudutteita.

Raskausaika saa jostain syystä ( ne hormonit juu....) osan ihan vaarattomista luomista kutisemaan ja minä ainakin olen niin pölvästi että ajatuksissani varmaan raapisin luomen verille ja sehän ei taas ole laisinkaan hyvä juttu.

Yhteistyössä