Luomen poisto kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Piikillä laitetaan puudutusaine, eikä satu sen enempää kuin verikoe. Sen jälkeen luomi vaan leikataan pois, eikä satu ja laitetaan muutamalla tikillä reikä umpeen, eikä sekään satu. Tikit kutittaa kyllä jälkikäteen kamalasti, eikä niitä saa kastella (tai raapia).

Piikillä pistetään puudutus, kyllä se tuntuu kun annetaan. Siihen leikataan yllättävän iso kolo verrattuna luomen kokoon ja ommellaan kiinni. Minulla puudutus epäonnistui ja jouduttiin antamaan uusi kesken kaiken.

Mulla on jalasta ja kaulasta poistettu luomi koko sellanen 1-2cm ja ei tosiaan sattunut, kuin se puudutus piikin pistos.
Sen jälkeen kyllä tuo jalka oli kipeä, kun tikin poiston jälkeen aukesi uudestaan :(
Ja kaulaan kasvoi arpikudosta. Jouduin hakemaan kortisonipiikkejä, jotta arpikudos häipyisi ja nyt sitten siinä onkin kuoppa. :(

Itse kävin viime keskiviikkona. Ottivat selästä luomen pois. Puudutuksen laitto ei satu, nipistää vähän. Itse toimenpiteestä et tiedä mitään. Mulle tuli 3 tikkiä siihen. Vuorokauden pidin sitä lappua siinä päällä. Sitten otin pois ja vaihdoin uuden. Suihkussa kävin jo 2 pv siitä luomen poistosta. Mulle sanottiin, että 2 pv ei kannata vielä kastella. Saunata ei saa ennen kuin tikit on pois otettu. Huomenna ottavat tikit pois. Se ei myöskään satu. Itse olen pitänyt tuota lappua (apteekista harsoja ja laastaria) välillä kun meinaa paitaan tikit jäädä kiinni. Mutta aikas paljon ilmankin olen sitä.

Rohkeesti vain varaat ajan siihen. Se on pikku juttu!

Alkuperäinen kirjoittaja 2xluomen poistossa ollut:
Itse kävin viime keskiviikkona. Ottivat selästä luomen pois. Puudutuksen laitto ei satu, nipistää vähän. Itse toimenpiteestä et tiedä mitään. Mulle tuli 3 tikkiä siihen. Vuorokauden pidin sitä lappua siinä päällä. Sitten otin pois ja vaihdoin uuden. Suihkussa kävin jo 2 pv siitä luomen poistosta. Mulle sanottiin, että 2 pv ei kannata vielä kastella. Saunata ei saa ennen kuin tikit on pois otettu. Huomenna ottavat tikit pois. Se ei myöskään satu. Itse olen pitänyt tuota lappua (apteekista harsoja ja laastaria) välillä kun meinaa paitaan tikit jäädä kiinni. Mutta aikas paljon ilmankin olen sitä.

Rohkeesti vain varaat ajan siihen. Se on pikku juttu!

Jäikö suurta arpea kyseisestä poistosta..? itse olen halunnut poistattaa monta vuotta luomea selästäni joka on noin 3cm.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voiko useamman luomen poistaa kerralla?
Itsellä olis kaksi joissa on tapahtunut muutoksia, ja kiinnostais tietää pääsiskö niistä samalla kertaa eroon.

Tietääkö kukaan?

voi poistaa useamman kerrallaan. Multa poistettiin ensin yksi ja sitten piti poistaa kaksi, mutta en uskaltanutkaan sitten mennä...

Itsellä olis kaksi joissa on tapahtunut muutoksia, ja kiinnostais tietää pääsiskö niistä samalla kertaa eroon.

Voi poistaa, ei sitä muu rajoita kuin kirurgin käytettävissä oleva aika. Multa leikeltiin eilen kaksi luomea samalla kertaa.

Tietääkö kukaan?

Voi poistaa useamman kerralla. Itellä on 4 vedetty samalla kertaa, mutta useampikin onnistuu.

minulta otetaan kaksi pienen pienta kutiavaa luomea jalasta parin viikon paasta. tehdaan dermatologin toimesta sairaalassa. ei maksa mitaan mutta tama ei olekaan Suomessa. Miten kauan teilla kesti tulosten saaminen? itse operaatio ei pelota tippaakaan mutta tulokset pelottaa...

Yhteistyössä