Luokan uusi oppilas on ÄLLÖTTÄVÄ!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Zussu:
Hyvä, että olet ilmoittanut asiasta eteenpäin! Riippuu vaan paljon opettajasta, että tehdäänkö asialle mitään.

Olen itse luokanopettaja ja ikävä kyllä täytyy sanoa, että koulumatkojen aikaiset tapahtumat eivät kuulu koululle. Itse kyllä puhuisin pojan kanssa ja hänen vanhemmilleen, mutta tiedän, että kaikki opettajat eivät vaan kerta kaikkiaan vaivaa päätään kouluajan ulkopuolella tapahtuneilla asioilla. Mutta tuo linkkuveitsijuttu on sitten asia erikseen, kun niitä on kerran koulussa mukana (siinäkin vaan, että reppuja ei saa mennä kaivelemaan jne.) Vaikea on nykypäivänä puuttua asioihin :ashamed:

Kyllä meitin lasten koulussa kuolulle kuuluu niin kouluun tulo-kuin menomatkan tapahtumat!!!!!!!ja hyvä niin.

Alkuperäinen kirjoittaja heillo:
Alkuperäinen kirjoittaja Elina:
Etkö huomaa, että juuri sunlaisella käytöksellä saadaan koulukiusattuja aikaan?
Tää on tosi hyvä puheenvuoro!

Voisko sen pojan kutsua teille leikkimään? Sit voisit nähdä että millainen se oikein on, ja poika saattaisi itsekin kaivata kavereita.

Alkuperäinen kirjoittaja Ihaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Elina:
Tää on tosi hyvä puheenvuoro!

Voisko sen pojan kutsua teille leikkimään? Sit voisit nähdä että millainen se oikein on, ja poika saattaisi itsekin kaivata kavereita.

Peesi tälle, aikuinen ihminen sensijaan että haukkuu ällöttäväksi lasta ja tämän käytöstä, voisi miettiä kuinka itse voisi parantaa tilannetta

onko sillä pojalla ollut niitä linkkareita koulussa, vai onko muuten vaan kertonut että sillä sellaisia on, kun en ainakaan nähnyt et ap olis missään viestissä kirjoittanut et niitä koulussa on mukana ollut..

tai sit mä vaan oon sokea :ashamed:

Entäs jos se onkin ns. pimee, sellainen joka ei ole hyvää seuraa omalle lapselle?

Voi olla vähän hankalaa rajoittaa lasten yhdessäolemista, jos ensin kutsutaan poika kotiin leikkimään, ja sitten sanotaan että ei se enää sovikaan...

Mutta voisihan sitä kokeilla, saattaahan lapsi olla ihan mukava, mutta käyttää vaan kyseenalaisia keinoja saadakseen kavereita uudesta koulusta.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Entäs jos se onkin ns. pimee, sellainen joka ei ole hyvää seuraa omalle lapselle?

Voi olla vähän hankalaa rajoittaa lasten yhdessäolemista, jos ensin kutsutaan poika kotiin leikkimään, ja sitten sanotaan että ei se enää sovikaan...

Mutta voisihan sitä kokeilla, saattaahan lapsi olla ihan mukava, mutta käyttää vaan kyseenalaisia keinoja saadakseen kavereita uudesta koulusta.

Mistäs sitä tiedät, onko se "pimee" vai ei, jos ikinä ei yritä edes luoda poikaan kontaktia?

Lapset voi sanoa ihan ketätahansa pimeeksi, kummalliseksi, oudoksi, ällöttäväksi ja ties mitä. Ei tarvi olla kuin huono päivä lapsella kun ajattelee niin. Mutta jos aikuinen menee tuollaiseen mukaan vain lapsen puheesta, niin silloin pitäisi soida hälytyskellot -AIKUISELLA.

No joo... Siis saadaan niin, että tämä "outo"poika alkaa kiusata toisia. On tosi hyvä, että kouluun on ilmoitettu. Toivottavasti fiksu opettaja kiinnittää pojan käytökseen huomiota ja ohjaa hellävaroen poikaa asiallisempaan toimintaan. Totta on, että poika hakee huomiota, eikä hänelle ole ilmeisesti kotona opetettu, mitkä asiat on sopivia ja mitkä ei. Ja eihän sitä tiedä, millaista porukkaa siellä edellisellä luokalla oli.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Mistäs sitä tiedät, onko se "pimee" vai ei, jos ikinä ei yritä edes luoda poikaan kontaktia?

Lapset voi sanoa ihan ketätahansa pimeeksi, kummalliseksi, oudoksi, ällöttäväksi ja ties mitä. Ei tarvi olla kuin huono päivä lapsella kun ajattelee niin. Mutta jos aikuinen menee tuollaiseen mukaan vain lapsen puheesta, niin silloin pitäisi soida hälytyskellot -AIKUISELLA.

Eihän sitä voi tietääkään.

Itse noudattaisin kultaista keskitietä. Eli sanoisin lapselle, ettei toista saa kiusata, ja että on väärin jos koko luokka "vihaa" yhtä lasta, mutta en myöskään alkaisi kutsumaan lasta meille leikkimään, ellei oma lapseni sitä ehdottaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

No joo... Siis saadaan niin, että tämä "outo"poika alkaa kiusata toisia. On tosi hyvä, että kouluun on ilmoitettu. Toivottavasti fiksu opettaja kiinnittää pojan käytökseen huomiota ja ohjaa hellävaroen poikaa asiallisempaan toimintaan. Totta on, että poika hakee huomiota, eikä hänelle ole ilmeisesti kotona opetettu, mitkä asiat on sopivia ja mitkä ei. Ja eihän sitä tiedä, millaista porukkaa siellä edellisellä luokalla oli.

Mää lähinnä ajattelin, että tätä uutta poikaa aletaan hyljeksiin luokalla.

1. Ap:n poika on ollut kauemmin luokalla ja luonut jo kontakteja muihin lapsiin.
2. Muutkin pojat huomasi lumensyönnin, eikä siitä tainnut kukaan tykätä
3. Pian muutkin saa tietää asiasta ja asia leviää ympäriinsä
4. Vanhemmat antaa tukea lapsien ajatuksiin: ällöttävä, inhottava, kummallinen, iljetys
5. Lapset alkavat yleisesti hyljeksiä tätä uutta tulokasta
6. Kukaan lapsi ei pian kehtaa olla edes tämän hyljeksytyn kaveri, koska joutuu itse hyljetyksi -> "kummajaisen kaveri"->ällötyksiä molemmat

Minusta kusisen lumen syönti ei viittaa ollenkaan siihen, että itse poika kiusaisi yhtään ketään. Pikemmiten se joka alkaa haukkuun ällötykseksi, kummalliseksi yms. niin se viittaa enemmän koulukiusaajaan.

[QUOTE="marjut";29392121]Kannattaa pian se ottaa sytkäreitä ja jos perheessä on jotain väkivataa sossuun yhteys heti![/QUOTE]

Noh onhan tosta jo melkein viis vuotta aikaa... Tietty olis kiva saada tarinaan jatkoa, mutta tuskin tulee tai sitten siitä on tehty oma ketjunsa.

Yhteistyössä