Luokan kirjaimista tuli mieleen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vierasmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vierasmä

Vieras
Että sillon, kun itse oli pieni, niin jostain ihmeen syystä luokka C oli aina kamalinta, mitä kohdalle saattoi sattua.

Jotenkin sitä muka kuviteltiin, että luokka A on parhaimmistoa, luokka B hyviä taviksia, C:lllä oli paljon ongelmatapauksia, mutta jostain syystä luokka D oli taas ihan hyvä.

Nää oli siis vain meidän oppilaiden kuvitelmia =D

Niin ja itse olin lähes aina luokalla B ja kerran ainakin C, en kyllä kaikkia muista, mutta sen muistan, että A tai D se ei ollut koskaan.

Jaa, mutta eipä meän kaupungissa tainnu D:tä pitemmälle mennäkään. Eli olen siis aina ollut luokalla B, paitsi se yksi C (terävä päätelmä, heh)

Muistatteko omat kirjaimenne?

Ala-asteella meillä oli vain yksi luokka, yläasteella olin F:llä (luokat jaettiin valinnaisaineiden perusteella), J oli tarkkisluokka. Lukiossa kuuluin parhaaseen A-ryhmään :D (A-B pitkän matikan lukijoita, tosin vaihdoin lyhkäseen neljän kurssin jälkeen. Sain silti olla A-ryhmässä)

mie olin ala-asteella Aalla ja ylä-asteella Ceellä =)

meilläkin muka meni niin että ala-asteella
Aalla oli kaikki hyvät tyypit ( suositut)
Beellä oli hikarit
Ceellä oli häiriköt
ylä-asteella taas
Aalla oli hikarit
Beellä oli omituiset
Ceellä oli joka sivukylästä edes yksi (joten ei ollut oikeen tuttuja aluksi)
Deellä oli sitte sellaset "vähempi osaiset"

Mä olin yläasteella D:llä. B)

Mutta ei täällä kyllä mun muistaakseni ollut mitää tuollaasta ajattelua, että just sen kirjaamen mukaan olis muka jotakin.

Muoks. ala-asteella olin B-luokalla.

olin itse B:llä koko ylä-asteen..
a:lla oli hikipingot ja tavikset, b:llä rakkarit ja nörtit sekaluokkana, c:llä urheiluhullut/bimbot/horot ja d:llä nämä ns. jälkeenjääneet...

ja tosiaan, koko ylä-asteen porukka oli niin erikoista porukkaa, että noi kuvaamani kategoriat piti todellakin paikkaansa.

Mä olin ala-asteella C:llä, yläasteella E:llä. Ala-asteella oli luokkia muistaakseni D:n asti, yläasteella F oli viimeinen tavisluokka, mutta sit oli lisäks Å, joka oli pienryhmäluokka. A oli musaluokka kolmannesta eteenpäin molemmissa kouluissa, muut luokat oli jaettu A-kielen mukaan.

Mä oon ollu 1B-, 2A-, 3A-, 4.-, 5A-, 6A-, 7B-, 8B-, 9B-, IB-, IIC- ja IIIC-luokilla.

Omat lapset 1A-, 1A-, 1K-, 2A-, 2A-, 2K-, 3A-, 3A-, 3I-, 4A-, 4I-, 4S-, 5J-, 5S-, 5T-, 6M-, 6S-, 6S-, 7D-, 7F-, 7G-, 8D-, 8G-, 9D-, 9F- ja IC-luokilla.

Muistinpas vielä kaikki - ja juu, meidänkin lasten koulussa ollut noita open etunimen alkukirjaimen mukaan nimettyjä luokkia!

Terkkuja vaan tutuille! :wave:

Yhteistyössä