"Luksuslaukku" on nolo ja ruma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tykkään kyllä laadukkaista laukuista, merkillä tai ilman. Mutta mulle merkkilaukun juju on siinä, että ostaa sellaista, jonka vain enemmän asiaan perehtyneet tunnistaa merkiksi. LV:t ja Burberryt on minusta rumia, ja joka tapauksessa so last season.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä feikkilaukut on vielä nolompia..halutaan muka luksusta ja ostetaan kopio.

Minä en kyllä ihan oikeasti tietäisi, jos ostaisin tuollaisen feikkilaukun. Tällainen maalainen ei tunnistaisi vuittonia tai sen feikkiversiota henkkamaukan laukusta. Apua, mistäs sitten tiedän, etten nolaa itseäni tuollaisella feikkilaukulla?

Mun mielestä feikkilaukut on vielä nolompia..halutaan muka luksusta ja ostetaan kopio.

Minä en kyllä ihan oikeasti tietäisi, jos ostaisin tuollaisen feikkilaukun. Tällainen maalainen ei tunnistaisi vuittonia tai sen feikkiversiota henkkamaukan laukusta. Apua, mistäs sitten tiedän, etten nolaa itseäni tuollaisella feikkilaukulla?

Merkkilaukkuja saa merkkiliikkeistä, ei henkkamaukasta tai seppälästä :) Hinta yleensä ainakin 3-numeroinen, usein enemmän. Kalleimpien mukana saa aitoustodistuksen. Jos joku kauppaa sulle "merkkilaukkua" tosi edullisesti, varsinkin turistikohteissa, tiedät että se on feikki :)

Mie en kans oikein käsitä. Joskus kun plärään erilaisia kuvastoja, se kaikkein kallein on usein myös rumin tai tylsimmän näköinen. Kyllä sitä tulee mietittyä, miten ihmeessä ne onnistuu kiskomaan niin paljon rahaa pelkästä merkistä. Laatu? Hyvää laatua löytyy kyllä halvemmistakin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:

Merkkilaukkuja saa merkkiliikkeistä, ei henkkamaukasta tai seppälästä :) Hinta yleensä ainakin 3-numeroinen, usein enemmän. Kalleimpien mukana saa aitoustodistuksen. Jos joku kauppaa sulle "merkkilaukkua" tosi edullisesti, varsinkin turistikohteissa, tiedät että se on feikki :)

Niin, mutta jos saan vaikka mieheltä lahjaksi tai löydän kirpparilta laukun, mistä voin tietää, ettei se ole nimenomaan feikkilaukku. En siis tarkoita että haluan vain aitoja vaan että mistä erotan tuollaisen feikkilaukun tavallisesta halpislaukusta. Ei nuo merkkilaukkumallistot eikä edes nimet ja merkit ole tuttuja.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Mie en kans oikein käsitä. Joskus kun plärään erilaisia kuvastoja, se kaikkein kallein on usein myös rumin tai tylsimmän näköinen. Kyllä sitä tulee mietittyä, miten ihmeessä ne onnistuu kiskomaan niin paljon rahaa pelkästä merkistä. Laatu? Hyvää laatua löytyy kyllä halvemmistakin.

Se merkki, maine ja mielikuva maksaa. Ihan niin kuin Mersussa maksaa se keulan tähti... Ja volkswagenit ja audit on käytännössä samoja autoja, mutta toinen puolta kalliimpi toista. Laatu selittää osan merkkilaukkujen hinnasta (aitoa nahkaa jne), mutta ei läheskään kaikkea.

Ei ole pakko ostaa.Jokainen omalla tavallaan ja kukkaronsa mukaan.Itsellä on useita ajattomia aitoja.Ei kaikki laukut ole Hongkongissa tehtyjä.Es Mulberryjä tehdään ihan Englannissakin.Laatulaukku ei taatusti repsota parin kuukauden käytön jälkeen.Harvemmin muuen kirppisellä kukaan myy parilla eurolla iatoja laukkuja....

enpä sano tähän muuta kuin että 30e seppälän laukku näyttää aika eriltä 3v. päästä kuin 200e laukku.. Malli ja muoto ja väri jos on ajaton ja mieluinen niin mieluummin monta vuotta hyvää nahkalaukkua kuin 6 halpaa pvc laukkua kaapissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Kaikissa merkkilogoissa maksaa vain mielikuva, laatu ei ole sen parempaa kuin muissakaan tuotteissa.

enimmäkseen samaa mieltä

en ol samaa mieltà. jos laukun hinta alkaen 300 euroa, myòs laatu parempi. tosin voi kysyà, ettà tarvitseeko laukun kestààkààn niin kauaa....

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Kaikissa merkkilogoissa maksaa vain mielikuva, laatu ei ole sen parempaa kuin muissakaan tuotteissa.

No ei nyt ihan noinkaan, kyllä design ja laatukin niissä maksaa. Mielikuva tuo toki myös hintaa lisää esim. voimakkaan markkinoinnin kautta. Olen eri mieltä siitä, että design-tuotteet olisivat "samaa halpaa Kiina-sontaa", mutta vain hienomman mielikuvan kanssa. Kyllä ihan oikeasti Mersussakin on muutakin kuin vain se merkki ja mielikuva..
muoks, mutta en mä silti ostaisi monensadan merkkiveskaa ;)

Heh, kummasti luksuslaukkuja kuitenkin myydään hullun lailla, eiväthän ne ketjut muuten pystyssä pysyisi. Palstamammat tuskin kuitenkaan ovat niitä potentiaalisimpia asiakkaita...

Alkuperäinen kirjoittaja HALOO:
Heh, kummasti luksuslaukkuja kuitenkin myydään hullun lailla, eiväthän ne ketjut muuten pystyssä pysyisi. Palstamammat tuskin kuitenkaan ovat niitä potentiaalisimpia asiakkaita...

Ja he ovat "oikeassa", jotka niitä ostavat? :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kimppa:

Siitä en tiedä, mutta kai heillä siihen omat syynsä on. Ja todennäköisesti ne joilla luksuslaukkuihin on varaa, ovat elämässä teitä palstamammoja hiukan paremmin menestyneitä ja matkustelleita...

Miksi pitää aina olla jonkun kateellinen on sitten kysymys merkkivaatteista itselle tai lapsille???TAi näistä laukuista?Ennenmin yksi kunnonlaukku kun tusina seppälää tms!!!!!!!!!!!Keneltä se on pois kun ostaa kunnon tavaraa...

Siitä en tiedä, mutta kai heillä siihen omat syynsä on. Ja todennäköisesti ne joilla luksuslaukkuihin on varaa, ovat elämässä teitä palstamammoja hiukan paremmin menestyneitä ja matkustelleita...

Heh, jo pomppas. Ja se on menestyksen merkki, että on varaa osta luxus-veska? Ite oon matkustanut reilusti yli 20 maassa enkä ole ihan huonosti toimeentulevakaan (taloudellisesti tai muutenkaan), mutta SILTI en laittaisi montaa sataa veskaan. Taidan sittenkin olla epäonnistunut elämässäni :laugh: :laugh: :laugh:

Heh, jo pomppas. Ja se on menestyksen merkki, että on varaa osta luxus-veska? Ite oon matkustanut reilusti yli 20 maassa enkä ole ihan huonosti toimeentulevakaan (taloudellisesti tai muutenkaan), mutta SILTI en laittaisi montaa sataa veskaan. Taidan sittenkin olla epäonnistunut elämässäni :laugh: :laugh: :laugh:

NO HOHHOIJJAA... Sen kun elät siinä kuvitelmassa edelleen, ihan vapaasti.

Yhteistyössä