Lukion pitkä matikka...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Essie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä olen sitä mieltä, että motivaatio on tärkeä. Pienistä teoista kasvaa se kokonaisuus. Itse olen saanut kiitettäviä koska olen päättänyt, että en lannistu vaikeiden kysymysten edessä vaan rauhoitun ja mietin. Itsellä tähtäimessä pitkä fysiikka. Sinä onnistut kun teet töitä. Tuo matikan opettaja sanoi hyvin, asiat ei niin vaikeita loppujenlopuksi kun on ahkera.

Alkuperäinen kirjoittaja L pitkästä matikasta:
Ja tässä ihan tyypillinen esimerkki:

http://www02.oph.fi/etalukio/pitka_matematiikka/kurssi1/maa1_teoria9.html

Jos ei tiedä ennestään mitään funktioista, niin tuo kuulostaa ihan heprealta... mutta kun joku näyttää asian konkreettisesti, niin kyseessä onkin ihan helppo juttu!

Mä oon opiskellut lukion pitkän matikan ja yliopistossakin muutamia kursseja. Silti toi määritelmä oli musta aika käsittämätön ja jos en tietäis mikä on funktio, en sitä ainakaan tosta olis tajunnut... :D

Ap:lle: ei ne peruskouluarvosanat mitään määrittele. Jos itselläsi riittää intoa ja sitkeyttä yrittää, niin tuskin mitään estettä on.

Alkuperäinen kirjoittaja fgf:
Minä olen sitä mieltä, että motivaatio on tärkeä. Pienistä teoista kasvaa se kokonaisuus. Itse olen saanut kiitettäviä koska olen päättänyt, että en lannistu vaikeiden kysymysten edessä vaan rauhoitun ja mietin. Itsellä tähtäimessä pitkä fysiikka. Sinä onnistut kun teet töitä. Tuo matikan opettaja sanoi hyvin, asiat ei niin vaikeita loppujenlopuksi kun on ahkera.

Mun mielestä pitkä fysiikka oli selvästi helpompaa kuin pitkä matikka. Kunhan löysi kaavakirjasta sopivan kaavan, niin loppu oli mekaanista laskemista! Ja toki asiaan vaikutti se, että fysiikka oli konkreettisempaa liittyen oikeisiin luonnonilmiöihin. Matematiikalle ei oikein aina sellaista yhteyttä arkielämään löytynyt...

Yhteistyössä