lukekaa tää pliis!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla tuli alkuraskaudesta semmoisia hassuja sydämen tykytyksiä. Sillain että sydän hakkas tosi nopsaa ja kovaa, tuntu ku se pomppais kurkun kautta ulos. Ne oli aina semmosia hetkellisiä eikä niin pahoja että ois pitäny säikähtääkään. Mutta sinänsä jänniä, sitä en tiä johtuiko se raskaudesta vai mistä. Mutta sen alkuraskauden jälkeen niitä ei ole ollut ja nyt yks ystäväni tuumas että sillä ois samanlaisia ollunna (sillä rv 9 menossa) Verenpaineesta en tiä..

Saaru 38+0

Minä seuraan sydäntäni ihan pakostakin oman rytmihäiriötaipumukseni takia ja jokaisen kierron lopulla on ollut yskkeennousua ja lievää verenpaineen nousua. Ihan silkasta jännityksestä. Raskauden ei pitäisi vaikuttaa mitenkään verenpaineesesen. Niin ainakin terkkari on mulle sanonut, kun sitä kerran kysäisin. Sykettä saattaa rasituksessa hivenen nostaa normaaliin rasitussykkeeseen nähden, mutta ei mainittavasti.

Nyt oli jo ennen plussaa sellainen olo, että raskaana voin olla ja tämä aiheutti sen, että verenpaine ja syke ei normaalista noussut mitenkään. Kaikki on tietty yksilöllisiä juttuja, joten jokaisen kroppa toimii omalla tavallaan. Tuskin tuohon mitään asiaan mitään yksiselittäeistä vastausta on.

rv 7+4

Mulla nous syke heti raskauduttua. Muistan kun olin iha alussa, ehkä rv7-8 tienoilla, en muista.. Olin äidin luona ja aloin polkee kuntopyörällä ja se ihmetteli mite hengästyn nii helpolla. Ja sitä enne mittas mun verenpaineita, ja syke 75 levossa..siitäkin mainitsi..mä vaan hymisin, että mitä lie ;) :whistle:

:heart: nelli&pulla 32+1

Yhteistyössä