Lukekaa miten sairas tapaus tämäkin, myös sairaan isän kuva löytyy ketjusta!

  • Viestiketjun aloittaja "Huhhuh"
  • Ensimmäinen viesti
"..."
Mä en oo koskaan lukenut näitä. Enkä tiedä miksi nytkään. Mä itken, vaikka se ei ketään auta. itsellä kaksi neljä vuotiasta lasta enkä voisi kuvitellakaan.... Voi kamala! Ja tällaista tapahtuu suomessakin ehkä juuri nytkin eikä kukaan tiedä, puutu tai auta lasta....
 
Huhhuh. Mä oon tietoisesti vältellyt lukemasta näistä tapauksista mitään enempää, nyt sen kuitenkin tein, halusin tietää, minkälaisia ihmisiä on näiden tekojen takana.
Taidan painua takaisin pimentoon, en näköjään kestä sitä mitä lapset joutuvat kokemaan tahoilta, joiden pitäisi heitä suojella. :x
 
"huokaus"
Näissä kummassakin tapauksessa yllyttäjänä on ollut isän uusi naisystävä. Mätiä omenia ovat, mutta varmaan sosiaalipuolen ihmisten olisi syytä olla erityisen tarkkana, jos lastensuojeluilmoitus tulee perheestä, jossa lapsi on pääasiassa isänsä ja uuden äitipuolensa hoidossa. Käsittääkseni kummallakaan naisella ei ole ollut lapsia ennestään, eivätkä varmaan tajua pienen lapsen käyttäytymisestä ja tunteista tuon taivaallista. Meinaan että lapsi kuin lapsi on joskus rasittava ja ärsyttävä, mutta normaali aikuinen pystyy elämään sen kanssa. Minusta on käsittämätöntä, että 8-vuotiaan isä sai lapsen luoksensa, vaikka hän asui uuden naisystävän kanssa yksiössä. Isä, vieras nainen ja lapsi samassa huoneessa vuorokaudet läpeensä, aiheuttaa varmasti hankalia tilanteita. Tässä ratkaisuna oli lapsen teippaaminen sänkyyn lakanan alle:(
 
Itse äitinä ja rakastavana äitipuolena kysyisin että missä ovat nämä äidit olleet? Tuo 4 vuotiaankin tapaus on sellainen jossa lapsi oli jäänyt isälleen 10 kk iässä ja äiti oli nähnyt lapsensa viimeksi tammikuussa. Äiti yritti selitellä pitkää erossaoloa 2 vuotiaallaan ja työkuvioillaan. Samaten Eerikan tapauksessa tyttö on huostaanotettu biologiselta äidiltä jolla on ollut ainoastaan valvotut tapaamisoikeudet. Sellaisia sanktioita ei ihan pienillä perusteilla lapsen kohdalla tehdä, joten varmaankaan tämnkään äidin on turha tulla paikalle esittämään marttyyriä. Tämä on aivan hirveää ja itkin, mutta näyttää siltä ettei näillä lapsilla ole ollut yhtäkään välittävää ja pätevää aikuista elämässään, ei isää eikä äitiä, ei ketään jota olisi tarpeeksi kiinnostanut. Ja miten joku aikuinen ihmine voi uskoa jotain uutta seurustelukumppania nooin sokeasti? sitten syytetään äitipuolia ja isäpuolia, vaikka ovat yhtä kaikki koko porukka täysin ja käsittämättömän toivottomia, kuten näköjään viranomaisetkin. Ihan kiva että nyt löytyy ihmisiä jotka välittävät näistä lapsista, vaikka tuskinpa se Eerika-tyttöäkään enää haudassa lämmittää. Toivotan voimia näille äideille ja vastaisuudessa ehkä suurempaa kiinnostusta omaa lasta kohtaan. Mielestäni noin pitkää erossa oloa ei yksinkertaisesti voi perustella noilla argumenteilla ja selitellä itselleen, miksei kiinnostanut. Myös etävanhemmalla on lapsesta vastuu ja jos ei hän(kään) siihen pysty niin lapsella olisi oltava edunvalvoja tai muu huoltaja!
 

Yhteistyössä