Lukekaa ja ihmetelkää; rehellisiä ihmisiäkin vielä löytyy!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onnekas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Minä löysin kerran parkkipaikalta lompakon jossa oli rahaa yli 300?.
Plakkarista löytyi käyntikortti jonka nimi täsmäsi ajokorttiin joten pirautin heebolle ja vein lompakon hänelle kotiin. Äijä antoi 50? jota voisi pitää varsin kohtuullisena palkkiona vaikka mitään palkkiota en edes odottanut.

No toikin on riippuvainen siitä, kuinka pitkälle saakka sitä pitää kiikuttaa

Tuli hyvä mieli tätä lukiessa :)

Meillä oli paikalliselehden tekstariosiossa katkera viesti jonkun lompakon löytäjältä. Oli kuulemma vienyt poliisilaitokselle mutta ei ollut saanut palkkiota, ja aikoo kuulemma tulevaisuudessa jos löytää kadonneita lompakoita vaatia palkkion ennen kuin palauttaa. Uskomatonta ahneutta, pyytettömästikö ei enää auteta?!

Alkuperäinen kirjoittaja tp:
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Mä saattaisin antaa vaikka 50 euroo riippuen rahatilanteesta. Täytyy todeta, että melko ystävällinen ja rehellinen ihminen sattui kohdallesi.

Ehdit jo kuolettaa kortit joten niiden uusien hommaamiseenkin menee rahaa :/

Eihän niihin rahaa mene kun sai kortit takaisin :)

No jos ne on kuolletettu ei kai niitä voi käyttää...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No mä joudun sen ajokortin jossain vaiheessa uusimaan kuitenkin koska oli mun vanhalla nimellä, ja se oli pelastus :)
Toden totta hän oli nähnyt aivan hirveästi vaivaa että omistaja löytyy, joten 50? ei tunnu suurelta summalta. Oli jopa ilmoittanut poliisilaitokselle (tai siis aluehälytyskeskukseen, koska poliisilaitoksen palvelupiste on kiinni), että lompakkoni on hänellä!!
Eihän nuo pankki- ja luottokorttien uusimiset maksa mitään?

Maksaa...

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaaMahtavaa:
mä löysin ala-asteikäisen pojan (kuulin vasta äidiltään, että kyseessä pikkumies) kännyn, etsin puhelimen nimilistasta kohdan "äiti" ja soitin siihen.
rouva oli hyvin ilahtunut puhelustani ja haki kännyn vielä samana iltana kotoani. korvaukseksi sain 20 euroa, josta olin hyvin hyvin hämmästynyt (ja tietty ilahtunutkin).

Meillä isommat lapset löysivät puhelimen ja toimitettiin puhelin sitten soiton jälkeen vanhemmille (oli lapsen puhelin). Olin minäkin melko hämmästynyt, kun ei lapsille mitään kiitosta sanonut. Veimme vielä itse puhelimen ja kerroin lasten sen löytäneen. Olisi ollut hyvä tilaisuus rouvan opettaa, että rehellisyys kannattaa, mutta otti vain puhelimen eikä minkäänlaista kiitoksen sanaa :/

Alkuperäinen kirjoittaja ? - +:
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Minä löysin kerran parkkipaikalta lompakon...
... ja vein lompakon hänelle kotiin.
No toikin on riippuvainen siitä, kuinka pitkälle saakka sitä pitää kiikuttaa
Ei ollut kaukana. Asuttiin silloin Hervannassa ja parkkipaikalta se löytyi. Samalla parkkipaikalla se äijäkin autoaan piti ja asui vain parin talon päässä.

Yhteistyössä