Se vain painottuu tietylle ryhmälle suurin osa Piti ihan tarkistaa, muistin kyllä iän hieman väärin (ajattelin sen olevan 30-40 vuotiaat naiset)Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:Nykyään myydään joka vuosi enemmän ja enemmän kirjoja. Oli vastikään uutisissa. Eri asia sitten lukeeko niitä kukaan Mutta monilla ainakin on kirjoja. Tilastojen mukaan, huom huom palstalaiset! Eli vaikka juuri sinulla, hyvä palstalainen, ei ole paljoa kirjoja, niin tilastojen mukaan kirjoja on ihmisilllä joka vuosi enemmän.
Minä katson aina haaveillen kirjakaupassa kirjoja. Meilläkin tuo tila on suurin ongelma. Ennen ostin paljon kirjoja, sitten pakon edessä niistä luovuin osasta. Tila ei vain anna periksi... Kuin miehen jutuille, sarjakuville, leluille :kieh: :headwall:Alkuperäinen kirjoittaja Piipi Pöppiäinen:luen,ja paljon luenkin.kävin vähän aikaa sitte anttilassa hamstraamassa kirjoja,tulikohan niitä 6 ostettua.ja meiän kirjahylly on makkarissa,siitä tosin uhkaa loppua tila kirjoille
En minäkään. Siivottu viime kesänä tai ehkä sitä ennen. :ashamed:Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:Mä en ikinä kehtaisi linkittää kuvaa meidän kirjahyllystä tänne. :ashamed:
No mä ostan kirjan jos haluan sen lukea. Kirjastossa saa odottaa jopa kuukausia jos haluaa jonkun tietyn kirjan lukasta.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:En oikein ymmärrä miksi niitä kirjoja pitäisi ostaa. Harvemmin luen kirjoja toista kertaa. Tietysti joitain hakuteoksia ja luontokirjoja on lastenkirjojen lisäksi, mutta muuten on vähän kirjoja omina. Tiedon saa nykyisin nopeasti netistä, tosin ei enää nyt niin hyvin kun menetin yliopiston tunnukset. Ja omassa kaupungissa löytyy kaupunginkirjasto sekä yliopiston kirjasto.Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Toki voi lukea kirjaston kirjoja Meillä luetaan kirjaston kirjoja siinä missä omiakin tai muilta lainattuja. Mietin vaan eikö nykysin ihmiset osta enään kirjoja? Anna niitä lahjaksi jne. Ennen kun joka kodissa oli kirjahylly, mutta nykysin ei enään näytä olevan.Alkuperäinen kirjoittaja mie:Tuota noin, voi kai sitää lukea vaikka kirjaston kirjoja?
Meillä on neljä kirjahyllyä kolmiossa. Mielestäni meillä on kohtuullisen vähän kirjoja, varmasti alle tuhat kappaletta kaiken kaikkiaan. Jos saisin isomman kämpän, olisi yksi huoneista kirjasto, jossa sellaset vanhanaikaiset kirjahyllyt ja rullatikkaat.
Mä olen tuntenut ihmisiä jotka eivät ole lukeneet muita kirjoja kun ne mitkä koulussa on vaadittu
meillä on paljon kirjoja ja kirjahyllyt työhuoneessa, koska en halua olkkariin paljon tavaraa. lapsella on omat kirjat omassa huoneessa.Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Toki voi lukea kirjaston kirjoja Meillä luetaan kirjaston kirjoja siinä missä omiakin tai muilta lainattuja. Mietin vaan eikö nykysin ihmiset osta enään kirjoja? Anna niitä lahjaksi jne. Ennen kun joka kodissa oli kirjahylly, mutta nykysin ei enään näytä olevan.Alkuperäinen kirjoittaja mie:Tuota noin, voi kai sitää lukea vaikka kirjaston kirjoja?
Meillä on neljä kirjahyllyä kolmiossa. Mielestäni meillä on kohtuullisen vähän kirjoja, varmasti alle tuhat kappaletta kaiken kaikkiaan. Jos saisin isomman kämpän, olisi yksi huoneista kirjasto, jossa sellaset vanhanaikaiset kirjahyllyt ja rullatikkaat.
Mä olen tuntenut ihmisiä jotka eivät ole lukeneet muita kirjoja kun ne mitkä koulussa on vaadittu
Toisaalta aika usein siinä kirjahyllyssä oli esimerkiksi lääkärikirjasarja, tietosanakirjasarja, vuosikirjasarja ja muutama kirjakerhojen valiokirja.Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Ennen kun joka kodissa oli kirjahylly, mutta nykysin ei enään näytä olevan.
Täällä vähän sama juttu, eli ns turhat kirjat laitan kiertoon luettuani. Tosin nyt niitä dekkareita on kertynyt, kun äitee on niitä tänne tuonnut.Alkuperäinen kirjoittaja siperia:Niin joo, ja minä luen monia kirjoja useamman kerran, jos ne ovat oikein hyviä. Samoin niitä kirjoja lukee minun puolisoni, sekä tuttavat ja sukulaiset jotka lainaavat minulta kirjoja. Monet kirjoistani kulkevat yhtä monien käsien kautta, kuin jotkut kirjastonkirjat :xmas: (ainakin täällä pikkukaupungissa )
No mä menin just varaaman yhden kirjan, ja tajusin olevani 14. varausjonossa. Ko. kirjaa on vain yksi kappale, ja laina-aika kuukauden, kun eivät ole ottaneet täällä käyttöön 1-2 viikon pika-lainaa suosituille kirjoille. Joten hyvässä lykyssä saisin sen kirjan reilun vuoden päästä Vaikka ne ostaisi tänne toisenkin kirjan, niin jonottaminen kestää kuitenkin puoli vuotta.Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Mä lainailen kirjastosta lähinnä semmosia ei niin suosittuja kirjoja. Kun ne suositut on aina varaussysteemin päässä. Eikä mun kärsivällisyys siihen riitä
edelleen kysyisin seuraavaa: miksi kaikkien pitäisi lukea paljon kirjoja? kaikki ei sovi kaikille tai kiinnosta kaikkia. itse len paljon, mutta mua taas ei kiinnosta urheilu, mikä voi jonkun muun mielestä olla ihan outoa. jokainen tavallaan.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Huolestuttavaa kuitenkin on, että lähipiirissä on yhä enemmän ihmisiä, joiden ainoa kosketus kirjallisuuteen on Aku Ankka. On siinäkin hyvää kieltä, mutta silti...
No itseäni se huolestuttaa lähinnä vanhempien kohdalla, jotka itse hädin tuskin osaavat lukea eivätkä siksi kannusta lapsiaankaan lukemaan. Eivät ymmärrä, että lapsella olisi paljon helpompaa koulussakin jos olisi paremmat lukutottumukset.Alkuperäinen kirjoittaja lily:edelleen kysyisin seuraavaa: miksi kaikkien pitäisi lukea paljon kirjoja? kaikki ei sovi kaikille tai kiinnosta kaikkia. itse len paljon, mutta mua taas ei kiinnosta urheilu, mikä voi jonkun muun mielestä olla ihan outoa. jokainen tavallaan.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Huolestuttavaa kuitenkin on, että lähipiirissä on yhä enemmän ihmisiä, joiden ainoa kosketus kirjallisuuteen on Aku Ankka. On siinäkin hyvää kieltä, mutta silti...