luin iltalehden juttua mikä on parisuhteessa pettämistä ja ihmettelen,olenko mä tiukkis vai

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

xiina

Vieras
onko suomalaiset oikeesti noin löyhiä sen suhteen mikä on pettämistä. Musta kyllä suutelu on pettämistä ja en tykkää jos tanssitaan hitaita tai istutaan sylikkäin tai pidetään kädestä,miks noita pitää tehdä jos on suhteessa.Ja tuskin tarvii ees sanota et kaikki sänkyyn menemiset ym on ehdoton no no.
Ja tietysti jos soitellaan tai tekstaillaan tai tavataan salaa ni se on kans.

Eikö nämä asiat pidä sopia ja käsitellä parisuhteessa. Jos puolisolle se että minusta suutelu on pettämistä on asiana ok, ei ongelmaa ole. Jos suutelu puolison mielestä on täysin luonnollista ystävien välistä toimintaa ja hän vähät välittää sinun mielipiteistä, on asiassa parisuhdetta hiertävä ongelma. Se mitä naapurin Matti ja Liisa on keskenään sopinut ei kuulu minulle. Tutkimuksia asian suhteen voi olla mielenkiintoinen lukea ja niistä huomaa että me ihmiset olemme erilaisia.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
Vähän samat ajatukset ap:n kanssa. Ei kannata mitään "pientäkään" tehdä mikä hiertäisi omaa parisuhdetta. Ei mikään typerä säätäminen ole sen arvosta.

Ei voida ajatella niin, että se mikä itse kenestäkin on ok, niin sitten se on. Pahalle ei pidä antaa pikkusormea, se vie niin helposti koko käden - oli sitten sovittu mitä vain.

Alkoholia käyttävistä ihmisistä noin 10 % alkoholisoituu. Riippumatta siitä, että nämä kaikki ihmiset ovat itsensä ja läheistensä kanssa päättäneet aina pysyä kohtuudessa.

Mun mielestä tanssiminen ei ole pettämistä- ei ne hitaatkaan (niitäkin kun voi 'vain tanssia' ilman että kouritaan persusta tai ollaan kieli korvassa, eli tyyli ratkaisee).

Mutta nämä asiat pitää kunkin ratkaista kohdallaan ja puhua selviksi kumppaninsa kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25152197:
Mun mielestä tanssiminen ei ole pettämistä- ei ne hitaatkaan (niitäkin kun voi 'vain tanssia' ilman että kouritaan persusta tai ollaan kieli korvassa, eli tyyli ratkaisee).

Mutta nämä asiat pitää kunkin ratkaista kohdallaan ja puhua selviksi kumppaninsa kanssa.

No tottakai onpettämistä hitaitten tanssiminen!

Mä ajattelen asiat niin, että yritän miettiä mitä haluaisin toisen tekevän k.o. tilanteessa.

Esim. sylissä istuminen. Jos olen isommassa kaveriporukassa jossain ja joku miespuolinen tarjoaa polvea johon istua, niin saatan sen tehdä jos itse tiedän, että siinä ei ole mitään seksuaalista. En tosin jää siihen sitten pitkäksi aikaa pesimään. Jos taas olen esim. baarissa ja joku tekee saman pyynnön selkeästi eri tarkoitusperillä, niin en istu vaikka se olisi kuinka hyvä tuttu tai kaveri.

Minusta on siis hankala sopia mitään pelinsääntöjä siitä, mitä saa tehdä ja mitä ei. Jokaisella pitäisi kuitenkin olla se oma harkinta ja omatunto kunnossa, kyllä sen tietää milloin se alkaa kolkuttamaan. Ja silloin kun se kolkutus alkaa tuntua, niin sitä pitää heti kuunnella ja ajatella, että tämä on jotain sellaista millä voisin toista loukata.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
no olen mä niin tiukkapipo, että tuo kaikki olis mun mielestä pettämistä. ehkä kaikissa liitoissa tuo raja ei kuitenkaan ole niin jyrkkä, kaikki ei ehkä pidä kädestä pitämista ja sylissä istumista pettämisenä. tai tekstailua ja viestittelyä

[QUOTE="Mina";25152212]Mä ajattelen asiat niin, että yritän miettiä mitä haluaisin toisen tekevän k.o. tilanteessa.

Esim. sylissä istuminen. Jos olen isommassa kaveriporukassa jossain ja joku miespuolinen tarjoaa polvea johon istua, niin saatan sen tehdä jos itse tiedän, että siinä ei ole mitään seksuaalista. En tosin jää siihen sitten pitkäksi aikaa pesimään. Jos taas olen esim. baarissa ja joku tekee saman pyynnön selkeästi eri tarkoitusperillä, niin en istu vaikka se olisi kuinka hyvä tuttu tai kaveri.

Minusta on siis hankala sopia mitään pelinsääntöjä siitä, mitä saa tehdä ja mitä ei. Jokaisella pitäisi kuitenkin olla se oma harkinta ja omatunto kunnossa, kyllä sen tietää milloin se alkaa kolkuttamaan. Ja silloin kun se kolkutus alkaa tuntua, niin sitä pitää heti kuunnella ja ajatella, että tämä on jotain sellaista millä voisin toista loukata.[/QUOTE]

Tarviiko ängetä tilanteisiin, joissa joutuu istumaan toisten sylissä. Oletko 12v?

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25152270:
no olen mä niin tiukkapipo, että tuo kaikki olis mun mielestä pettämistä. ehkä kaikissa liitoissa tuo raja ei kuitenkaan ole niin jyrkkä, kaikki ei ehkä pidä kädestä pitämista ja sylissä istumista pettämisenä. tai tekstailua ja viestittelyä

Etkö tee mitään eroa sen välillä, missä tilanteessa mikäkin tapahtuu? Kolkuttaako sun omatunto jos esim. viestittelet jonkun miespuolisen kanssa ja itse tiedät, että kyse ei ole mistään ihastumisesta tai muusta sellaisesta?

[QUOTE="Mina";25152289]Etkö tee mitään eroa sen välillä, missä tilanteessa mikäkin tapahtuu? Kolkuttaako sun omatunto jos esim. viestittelet jonkun miespuolisen kanssa ja itse tiedät, että kyse ei ole mistään ihastumisesta tai muusta sellaisesta?[/QUOTE]no mun mies kyllä tietää jos jonkun miespuolisen kanssa viestittene, ja sen mitä viestittelen. joten ei kolkuttele.

"Uskottomuuspohdinnoissa tärkeintä on kuunnella itseään. Jos jokin teko tuntuu väärältä, se todennäköisesti on väärin. Kun mennään harmaalle alueelle, useimpien hälytyskellot alkavatkin soida."

"Lopulta jokainen vastaa omista teoistaan itselleen. Mihin lähden ja mitä teen? Pitäisi olla sovussa itsensä ja tekojensa kanssa.
Vanhanen sanoo, että avoimessa ja luottavaisessa suhteessa menemisiään ei tarvitse salailla.
Jos on toimiva, hyvä parisuhde, voi kertoa, missä on ollut ja millaista oli. Kaikkea ei tarvitse raportoida, mutta on luonnollista, että jotain kertoo."

"Pikkujoulupettämisiin liittyy myös yhteisöllinen aspekti.
Kannattaa miettiä, haluaako rikkoa kaveruuden työkaverin kanssa tai huonontaa työyhteisön henkeä."
Asiantuntija pettämisestä: "Jokainen vastaa omista teoistaan" | Rakkaus ja seksi | Iltalehti.fi

Suunnilleen noin minäkin ajattelen.

Yhteistyössä