Lugesteronin käyttäjät pino

täällä yksi lugejen popsija :wave:

siis mulla kierto 27/25-28. Tässä kuussa kävin gynellä kp12, jolloin munasolukin oli mukavasti kypsynyt ja irtoamaisillaan. Luget sain tuhrutteluun, No kp 21 alkoi pieni vuoto (jota tuli todella vähän ja harvoin), ja nyt kun luget loppu kp25 ei mitään, mutta tätiä odottelen saapuvaksi hetkenä minä hyvänsä =) Katsellaan kuunnellaan ja kolmatta tässä toivotaan :heart: :heart: Voi kun tärppäisi edes tänä vuonna :LOL:

muoks. mulla siis luget määrätty p.o

Heips!
Täällä kanssa lugeja popsitaan, menossa kp 24, eli vielä parina iltana.. Tää kierto oli clomiton välikierto ku apteekista oli lääke loppu, eli tätiä odotan, ja sitte uuteen kiertoon clomien kanssa, ja myös luget tukena limakalvoille...

Aattelin sellasta kysellä, että onko teillä muilla huimaus merkittävästi oireena noissa lugeissa?? Ku mulla noin tunti lääkkeen oton jälkeen alkaa senpäiväinen huimaus, mies joutuu auttamaan portaissa ja heittää silmissä kun päätään vaan kääntääki... Täytyy siks ottaa se aina myöhään illalla, ollu muutama myöhäisleffaki aika extreemee, ku kuva heiluu... :LOL:

Täällä kp 1 / 28 ja taitaa olla yk 7 nyt mennään tulee jos on tullakseen. Ja enkä edes pettynyt sillä tiesin odottaa tätä, ja Nuo luget tosiaan aiheuttaa juuri r-oireita. Mutta on tää ihmisen kroppa ihmeellinen Uutta yritystä kohti hyvillä mielin

Heips! Täällä liitytään lugejen popsijoihin. Mitäs kaikkia oireita teil on ollu? Ja miten te otatte luget, ylä- vai alakautta. Mulla on toi alakautta otettavat pallerot. Niin, kai sitä voi popsimiseksi sanoa.. hmmm :whistle: Ne on inhottavia ku ne on aamulla tahrannu housut, mutta niissä on kuulema vähemmän tota huimausta sivuoireena. Onko kellää pissaaminen tihentyny lugejen aikana? Mun täytyy yöllä käydä ainakin kerran tai kaks veskissä, mitä ei ole aikasemmin tarttenu.

pilvilinna minä otan luget ylä kautta, eli suun kautta. Voi olla että tiheä virtsaamisen tarve johtuu siitä, sillä itsellä sitä oli, viime yönä sain nukkua rauhassa |O Päivisinkin olen vähän väliä käynyt, mutta nyt kun täti tuli niin loppu tiheä virtsaaminenkin :LOL:

Minä laitan alakautta siis luget. :D Huimausta oli hirmusesti eka lugekierrossani marraskuussa, silloin myös raskaus alkoi, nyt tässä seuraavassa kierrossa eli viime kierrossa, en raskautunut ja ei myös huimausta. Jos sitä huimausta on se on kyllä ihan mahdotonta, muistan töissäkin kun välillä horjahte´lin ja pään nopea kääntäminen sai aikaan huimausta, ja kun käveli suojatiellä, ei voinut katsoa niitä valkosia viivoja kun teki pahaa! :D

Kiva, se on aloittaa huomenna sitten taas laittaminen! Ja Toivoa parasta! :saint: :heart: pientä ihanaa nyyttiä. :heart:

Minulla siis taustalla ei ole sairautta, miksi käytän lugeja vaan sain ne vain tueksi, "alkion nappaamiseen kohtuun" :heart: Siis ensin pitää toivoa, että hedelmöittyminn on tapahtunut tai tapahtuu! :saint: :heart:

kiva, kun muitakin jännäilijöitä, joilla luget käytössä! :flower:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Pikkumyy:
Minä laitan alakautta siis luget. :D Huimausta oli hirmusesti eka lugekierrossani marraskuussa, silloin myös raskaus alkoi, nyt tässä seuraavassa kierrossa eli viime kierrossa, en raskautunut ja ei myös huimausta. Jos sitä huimausta on se on kyllä ihan mahdotonta, muistan töissäkin kun välillä horjahte´lin ja pään nopea kääntäminen sai aikaan huimausta, ja kun käveli suojatiellä, ei voinut katsoa niitä valkosia viivoja kun teki pahaa! :D
Voivoi! Mua ei huimaa :( Tehookohan ne? No ehkä mua huimas jo tarpeeks noi clomit :D Mulle määrättiin ne tiputteluvuotoon, eli keltarauhashormonivajeeseen. Toivotaan ettei nyt tiputtele, viikonloppuna sen näkee, yleensä sillon alkanu.

Alkuperäinen kirjoittaja pilvilinna:
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Pikkumyy:
Voivoi! Mua ei huimaa :( Tehookohan ne? No ehkä mua huimas jo tarpeeks noi clomit :D Mulle määrättiin ne tiputteluvuotoon, eli keltarauhashormonivajeeseen. Toivotaan ettei nyt tiputtele, viikonloppuna sen näkee, yleensä sillon alkanu.
Mulle ja pilvilinna määrättiiin tuohon tiputteluvuotoon eli keltarauhashormoonin vajeeseen, vaikkei mitään verikokeita otettukkaan :|
Kiva kun meitä on jo näin paljon, luulin olevani ainoa lugejen käyttäjä ;)

Uppista :attn:

Taas yksi lugeyö takana. Mulle ne aiheuttaa ihan mahotonta väsymystä, se virtsaamisen lisäksi. Taas meni yö ravatessa kaks kertaa vessassa ja sit aamulla on niin taju pois ettei edes tajua ku kello soi. Onneks mulla on aika liukuva työaika....

Huomenia! :flower:

Tänään alan illalla laittamaan lugeja jälleen kp 16 tänään! :saint: Ja tulosta sitten odotellaan, taidan olla "hullu" ja testata eka kerran jo ensi perjantaina!*himotestaaja* :kieh: :saint:

Juu väsymys niiden aikana on mahdotonta ja minulla kun ensi viikolla jälleen normaalityövuorot 5:00 soi kello ja 6:00 polkasen töihin 14km, huh, jos se matka herättää! :LOL:

Mutta ihanaa jännäilyaikaa tämä on.

Eilen olimme teatterissa miehen kanssa, ihan hyvä näytelmä oli.

Nyt on tullut monessa pinossa paljon plussia, toivottavasti niitä tulee tähänkin pinoomme! :saint: :heart:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:

:wave: Liityn seuraanne.

Mulla meneillään ensimmäinen Luge -kierto. Aloitin viikko sitten. Tänään on kp26. Ovistestiin tuli plussa kp16. Mulla Luget eivät ole pahemmin aiheuttaneet mitään oireita. Tiistai iltana tosin huimasi, mutta ei muina päivinä. Usein mulla on oviksen jälkeen rinnat kipeä, mutta nyt ei. Oireetonta ollut siis tähän päivään asti.

Tänään on sitten ollut alavatsatuntemuksia. Kamala jännitys päällä... Hulluna seikkailen netissä lukemassa raskausoireista ja kuinka varhaisessa vaiheessa niitä voi tuntea.

Luget sain, koska luteaalivaihe on ollut liian lyhyt (9pv).

Maaruska -- tiedätkö miksi lääkäri määräsi sinulle Luget otettavaksi suun kautta? Mietin, että missä tapauksessa sellainen ohjeistus tulee ja onko annos silloin voimakkaampi, kun ei yhtään valu pois.

Onko lääkäri ketään ohjeistanut makailemaan paikallaan lääkkeen asettamisen jälkeen? Itselleni ei, mutta jostain muulta palstalta luin sellaisiakin ohjeistuksia.

Olen miettinyt, että voiko oireettomuuteni lääkkeen ottamisessa (3x200mg) (ja Pilvilinnan kommentti tukisi tätä ) johtua siitä, että se tasaa keltarauhashormonivajeeni normaalille tasolle ja sen takia ei ole oireita. Jos ei ole vajetta normaalisti ja lääkettä otetaan "tueksi" niin voisiko siinä tapauksessa tulla myös enemmän oireita, kun olisi sen verran normaalia enemmän keltarauhashormonia sitten liikkeellä elimistössä...

Hannele-74 hyvä kysymys noista lugeista :eek: Hävettää ihan hoitajana sanoa että tein aivan oman johtopäätöksen ottaa ne suun kautta. Lääkärin määräys oli 100mg tbl päivällä ja 200mg tabletti illalla, ei siis mitään suun kautta tai emättimeen. Kun luin ohjetta ajattelin ilman muuta suun kautta :LOL: Siis gyneni oli ulkomaanlainen joten suomenkielen taito ei välttämättä ole kovin sujuvaa :LOL: Nyt kuitenkin miettinyt että pitäisikö laittaa ne ensi kierrossa emättimeen, mitäs meinaatte. Sain siis ne tiputtelu vuotoon kun alkaa jo viikko ennen menkkoja. Mutta toisaalta syteen tai saveen. Olen nyt ottanut asenteen tulee jos on tullakseen :heart: Mitäs meinaatte laitanko ens kierrossa emättimeen vai kilautanko gynelle??

minkänäköisiä sinulla ne ovat maaruska?
Jos ovat tarkoitettu emättimeen, en usko suun kautta popsittavana antavan samaa vaikutusta. Kerroppa millaisia ovat?
Minulla Lugesteron 200mg Progesteron ja iltaisin laitan yhden emättimeen.

Minäkin eka kerralla sanoin gynelle tarkastaakseni, että alan sitten syömään niitä 3 vrk kuluttua ovulaatiostani, johon hän nauroi, älä syö niitä ne laitetaan emättimeen! :D Olin aika nolona myös silloin. :ashamed:

Siis ne on 100mg kapseleita jotka on tarkoitettu sekä oraaliseen tai vaginaaliseen käyttöön, joten kummin vaan :D Ja tosiaan päivällä (lääkäri varmaan tarkoitti aamulla) ja illalla.Että ota siitä sitten selvää.

Maaruska - suosittelisin ehkä ottamaan jatkossa alakautta... Ainakin itse kuvittelisin, että suun kautta annos on melkoisen vahva (Mutta eikö toisaalta luulisi, että silloin ei menisi yhtään hukkaan ja saisi paremmin hyödyn?). Vaikkakin, täytyyhän siihen olla jokin syy, että sitä yleisesti ottaen tähän tarkoitukseen määrätään nimenomaan emättimen kautta otettavaksi.

Rouva Pikkumyy
-- Miten sulla oli silloin kun tulit raskaaksi -- oliko mitään tavallisuudesta poikkeavaa oiretta piinaviikolla ennen plussaamista?

Mietin, että ovatko nämä omat vatsatuntemukset (vihlonnat) nyt sitten Lugejen tuottamaa vai voisiko siellä olla joku kiinnittynyt. Niin, tiedän kyllä että Luget aiheuttavat raskausoireen tyyppistä oireilua... Huh... Ei kai tässä auta muu kuin odotella edelleen... Tänään kävin apteekissa kysymässä Clomihexasta. Heillä oli sitä varastossa vain neljä pakettia. Varasin yhden kaiken varalta. Varaus on voimassa kaksi päivää, joten täytyy testailla tiistaiaamuna ja jos on nega, niin sitten käyn hakemassa seuraavaan kiertoon Clomit. Hieman etuajassa tuo testaaminen on, kun teen sen noin 12pv oviksen jälkeen, mutta ei nyt auta... Ehkä negankin jälkeen söisin Lugeja vielä muutaman päivän ja tekisin testin vielä kerran, koska joutuisin syömään Lugeja myös alkuraskauden ajan.

Minä myös...

Käytin Lugeja (ihan alakautta) tammi-helmikuun tienoilla, kun tehtiin ensimmäinen inssi. Siitä ei tullut toivottua tulosta joten nyt piikittelin taas itseäni Puregonilla ja Pregnylillä parin huilikierroksen jälkeen. Oli tarkoitus tehdä inseminaatio tälläkin kertaa mutta ovisplussa osui viikonlopulle, jolloin anoppini oli meillä joten tyydyimme käyttämään kotikonsteja. Miehen siemenet ovat hyvälaatuisia, joten lääkäri sanoi kotivaihtoehdonkin olevan hyvä. Tuo ovistesti näytti melko tummaa mutta ei ihan plussaa lauantaiaamuna ja sunnuntaina oli enää hailakka, joten eipä inseminaatiosta olisi taitanut mitään tullakaan. Aloitin luget sitten tiistaina. Nyt jännitän.. Oireina on palelu iltaisin ja rintojen arkuus. Lugeistahan ne johtuvat.

Meistä ei ole löytynyt mitään "vikaa" mutta kiertoni on ilman lääkkeitä n.24 päivää, vähän siis lyhyt.

Testata aion ensi sunnuntaina.

Yhteistyössä