hämmästynyt
te joiden mielestä kestovaipat joko vuotaa tai on liian paksuja, miten harvoin te niitä vaippoja vaihdatte? jos 1½-2 tunnin välein vaihtaa, mulla ei ole ikinä kestot vauvallani vuotanut
ei tarvii... laittaa yöks tehokkaammat imut ni pysyy kyllä kuivana =)Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:Itse en kestoja ole vauvalla käyttänyt, enkä aio käyttää, mutta kysyn mielenkiinnosta, että pitääkö niitä yölläkin vaihtaa 1-2 tunnin välein vaihtaa?
Kuka viittii ja ehtii vaihtaa niin usein... Tai onhan teitä varmaan montakinAlkuperäinen kirjoittaja hämmästynyt:te joiden mielestä kestovaipat joko vuotaa tai on liian paksuja, miten harvoin te niitä vaippoja vaihdatte? jos 1½-2 tunnin välein vaihtaa, mulla ei ole ikinä kestot vauvallani vuotanut
Juu mullakin huutiksessa myynnissä...Alkuperäinen kirjoittaja TearsNoMore:Miusta ei olisi kestoilemaan :ashamed:
Jostain syystä en tykkää yhtään tuosta ä-pakkauksen mukana tulleesta. Jotkuu kestot on tosin kyllä ihan söpöjä, ei sillä. Tuo on vaan jotenkin kammottava
No miksei päivällä voi sit niitä "tehokkaampia imuja" käyttää?Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:ei tarvii... laittaa yöks tehokkaammat imut ni pysyy kyllä kuivana =)Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:Itse en kestoja ole vauvalla käyttänyt, enkä aio käyttää, mutta kysyn mielenkiinnosta, että pitääkö niitä yölläkin vaihtaa 1-2 tunnin välein vaihtaa?
no en mä kyllä kovin paljoo kauempaa kertiksiäkään pitäny ku pari tuntia kerrallaan... johan se etoo ajatuski pissoista ihoo vasten...Alkuperäinen kirjoittaja Arjaana:Kuka viittii ja ehtii vaihtaa niin usein... Tai onhan teitä varmaan montakinAlkuperäinen kirjoittaja hämmästynyt:te joiden mielestä kestovaipat joko vuotaa tai on liian paksuja, miten harvoin te niitä vaippoja vaihdatte? jos 1½-2 tunnin välein vaihtaa, mulla ei ole ikinä kestot vauvallani vuotanut
Mutta mitä mieltä tässä on? Pesu kuluttaa kuumissa lämpötiloissa paljon energiaa, ja kun kertakäyttövaippa imee useammankin pissan, alkaa olla ekologisempaa käyttää niitä, jos noin usein joutuu vaippaa vaihtamaan?Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:Vaihdan kestoja jopa puolenkin tunnin välein...pitäis tietty laittaa kaks harsoo tai jotain, mut sit ne on niin pökäleet. :x
no en mä ainakaan haluis olla kusinen vaippa housuissa montaa tuntiaAlkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:No miksei päivällä voi sit niitä "tehokkaampia imuja" käyttää?Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:ei tarvii... laittaa yöks tehokkaammat imut ni pysyy kyllä kuivana =)Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:Itse en kestoja ole vauvalla käyttänyt, enkä aio käyttää, mutta kysyn mielenkiinnosta, että pitääkö niitä yölläkin vaihtaa 1-2 tunnin välein vaihtaa?
höpöhöpö... Ootko ihan ite tehny tuon tutkimuksen?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mutta mitä mieltä tässä on? Pesu kuluttaa kuumissa lämpötiloissa paljon energiaa, ja kun kertakäyttövaippa imee useammankin pissan, alkaa olla ekologisempaa käyttää niitä, jos noin usein joutuu vaippaa vaihtamaan?Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:Vaihdan kestoja jopa puolenkin tunnin välein...pitäis tietty laittaa kaks harsoo tai jotain, mut sit ne on niin pökäleet. :x
Olen noista tutkimuksista lukenut, missä näitä verrataan. Fyysikkona tiedän muutenkin, että kuuma vesi on niitä suurimpia energian tuhlaajia veden suuren ominaislämpökapasiteetin takia.Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:höpöhöpö... Ootko ihan ite tehny tuon tutkimuksen?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mutta mitä mieltä tässä on? Pesu kuluttaa kuumissa lämpötiloissa paljon energiaa, ja kun kertakäyttövaippa imee useammankin pissan, alkaa olla ekologisempaa käyttää niitä, jos noin usein joutuu vaippaa vaihtamaan?Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:Vaihdan kestoja jopa puolenkin tunnin välein...pitäis tietty laittaa kaks harsoo tai jotain, mut sit ne on niin pökäleet. :x
kyllähän allways ultra pitää vaikka koko päivän mutta enpä silti viittis pitää koko päivää samaa sidettä itelläniAlkuperäinen kirjoittaja Karussa:Ei noi Liberot märiltä tunnu vaikka olisivat olleet kuusikin tuntia.
No mutta kyllähän se näin menee...? tai ei voi sanoa, että kertikset olisivat ekologisempia, mutta kestojen kanssa se on sitten vähän että plus miinus nolla...Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:höpöhöpö... Ootko ihan ite tehny tuon tutkimuksen?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mutta mitä mieltä tässä on? Pesu kuluttaa kuumissa lämpötiloissa paljon energiaa, ja kun kertakäyttövaippa imee useammankin pissan, alkaa olla ekologisempaa käyttää niitä, jos noin usein joutuu vaippaa vaihtamaan?Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:Vaihdan kestoja jopa puolenkin tunnin välein...pitäis tietty laittaa kaks harsoo tai jotain, mut sit ne on niin pökäleet. :x
Tarkoitinkin, että jos puolen tunnin välein vaihdetaan. Silloin pyykkiä tulee neljä kertaa enemmän, kuin jos kahden tunnin välein vaihtaa.Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:Tästä on kyllä tehty monia tutkimuksia ihan asiantuntijoiden taholta. Tulee halvemmaksi ja ekologisemmaksi vaikka laskee mukaan sähkön, veden ja pesuaineen kulutuksenAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Mutta mitä mieltä tässä on? Pesu kuluttaa kuumissa lämpötiloissa paljon energiaa, ja kun kertakäyttövaippa imee useammankin pissan, alkaa olla ekologisempaa käyttää niitä, jos noin usein joutuu vaippaa vaihtamaan?Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:Vaihdan kestoja jopa puolenkin tunnin välein...pitäis tietty laittaa kaks harsoo tai jotain, mut sit ne on niin pökäleet. :x
No eihän se yölläkään oo kiva nukkua montaa tuntia märkä vaippa haarovälissä...Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:no en mä ainakaan haluis olla kusinen vaippa housuissa montaa tuntiaAlkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:No miksei päivällä voi sit niitä "tehokkaampia imuja" käyttää?Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:ei tarvii... laittaa yöks tehokkaammat imut ni pysyy kyllä kuivana =)Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:Itse en kestoja ole vauvalla käyttänyt, enkä aio käyttää, mutta kysyn mielenkiinnosta, että pitääkö niitä yölläkin vaihtaa 1-2 tunnin välein vaihtaa?
http://www.kestovaippayhdistys.fi/vaipat/index.phpAlkuperäinen kirjoittaja TearsNoMore:Kyllä ne kertakäyttösetkin tulee vaihdettua parin tunnin välein. Kuinka ekologista on pestä hirmukasa vaippoja monta kertaa päivässä ? Vai onko teillä niitä kuinka paljon ? Eikö sekin ole kallista kun kuitenkin lapsi kasvaakin eli pitäisi olla tolkuttomasti yhtä kokoa ?
Anteeksi kyselyt, en ole aiheeseen perehtynyt ollenkaan. Nyt vaan uteliaisuus heräsi :ashamed:
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:kyllähän allways ultra pitää vaikka koko päivän mutta enpä silti viittis pitää koko päivää samaa sidettä itelläniAlkuperäinen kirjoittaja Karussa:Ei noi Liberot märiltä tunnu vaikka olisivat olleet kuusikin tuntia.
Ei noita voi ehkä kuitenkaan verrata.Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:kyllähän allways ultra pitää vaikka koko päivän mutta enpä silti viittis pitää koko päivää samaa sidettä itelläniAlkuperäinen kirjoittaja Karussa:Ei noi Liberot märiltä tunnu vaikka olisivat olleet kuusikin tuntia.