lueskelin muutama sivu sitten laitettuja viestejä

• Viestiketjun aloittaja hämmästynyt
  • Ensimmäinen viesti
hämmästynyt
te joiden mielestä kestovaipat joko vuotaa tai on liian paksuja, miten harvoin te niitä vaippoja vaihdatte? jos 1½-2 tunnin välein vaihtaa, mulla ei ole ikinä kestot vauvallani vuotanut

Alkuperäinen kirjoittaja hämmästynyt:
te joiden mielestä kestovaipat joko vuotaa tai on liian paksuja, miten harvoin te niitä vaippoja vaihdatte? jos 1½-2 tunnin välein vaihtaa, mulla ei ole ikinä kestot vauvallani vuotanut
Kuka viittii ja ehtii vaihtaa niin usein... :whistle: Tai onhan teitä varmaan montakin :D

Alkuperäinen kirjoittaja TearsNoMore:
Miusta ei olisi kestoilemaan :ashamed:
Jostain syystä en tykkää yhtään tuosta ä-pakkauksen mukana tulleesta. Jotkuu kestot on tosin kyllä ihan söpöjä, ei sillä. Tuo on vaan jotenkin kammottava :D
Juu mullakin huutiksessa myynnissä... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Itse en kestoja ole vauvalla käyttänyt, enkä aio käyttää, mutta kysyn mielenkiinnosta, että pitääkö niitä yölläkin vaihtaa 1-2 tunnin välein vaihtaa?
ei tarvii... laittaa yöks tehokkaammat imut ni pysyy kyllä kuivana =)
No miksei päivällä voi sit niitä "tehokkaampia imuja" käyttää?

Alkuperäinen kirjoittaja Arjaana:
Alkuperäinen kirjoittaja hämmästynyt:
Kuka viittii ja ehtii vaihtaa niin usein... :whistle: Tai onhan teitä varmaan montakin :D
no en mä kyllä kovin paljoo kauempaa kertiksiäkään pitäny ku pari tuntia kerrallaan... johan se etoo ajatuski pissoista ihoo vasten... :whistle:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Vaihdan kestoja jopa puolenkin tunnin välein...pitäis tietty laittaa kaks harsoo tai jotain, mut sit ne on niin pökäleet. :x
Mutta mitä mieltä tässä on? Pesu kuluttaa kuumissa lämpötiloissa paljon energiaa, ja kun kertakäyttövaippa imee useammankin pissan, alkaa olla ekologisempaa käyttää niitä, jos noin usein joutuu vaippaa vaihtamaan?

Itse en kestoja ole vauvalla käyttänyt, enkä aio käyttää, mutta kysyn mielenkiinnosta, että pitääkö niitä yölläkin vaihtaa 1-2 tunnin välein vaihtaa?
no en mä ainakaan haluis olla kusinen vaippa housuissa montaa tuntia :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vaihdan kestoja jopa puolenkin tunnin välein...pitäis tietty laittaa kaks harsoo tai jotain, mut sit ne on niin pökäleet. :x
Mutta mitä mieltä tässä on? Pesu kuluttaa kuumissa lämpötiloissa paljon energiaa, ja kun kertakäyttövaippa imee useammankin pissan, alkaa olla ekologisempaa käyttää niitä, jos noin usein joutuu vaippaa vaihtamaan?
höpöhöpö... Ootko ihan ite tehny tuon tutkimuksen? :D

vieras
Olen noista tutkimuksista lukenut, missä näitä verrataan. Fyysikkona tiedän muutenkin, että kuuma vesi on niitä suurimpia energian tuhlaajia veden suuren ominaislämpökapasiteetin takia.

Kyllä ne kertakäyttösetkin tulee vaihdettua parin tunnin välein. Kuinka ekologista on pestä hirmukasa vaippoja monta kertaa päivässä ? Vai onko teillä niitä kuinka paljon ? Eikö sekin ole kallista kun kuitenkin lapsi kasvaakin eli pitäisi olla tolkuttomasti yhtä kokoa ?

Anteeksi kyselyt, en ole aiheeseen perehtynyt ollenkaan. Nyt vaan uteliaisuus heräsi :ashamed:

Saanko ihan mielenkiinnosta kysyä että miten monta vaippaa teillä kestoilijoilla menee päivässä? Ihan hurjalta kuulostaa, että 1½-2h:n jälkeen vaihdetaan vaippaa, siis se pyykkivuori siinä hirvittää.. :eek:

No mutta kyllähän se näin menee...? :eek: tai ei voi sanoa, että kertikset olisivat ekologisempia, mutta kestojen kanssa se on sitten vähän että plus miinus nolla...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Tästä on kyllä tehty monia tutkimuksia ihan asiantuntijoiden taholta. Tulee halvemmaksi ja ekologisemmaksi vaikka laskee mukaan sähkön, veden ja pesuaineen kulutuksen
Tarkoitinkin, että jos puolen tunnin välein vaihdetaan. Silloin pyykkiä tulee neljä kertaa enemmän, kuin jos kahden tunnin välein vaihtaa.

no en mä ainakaan haluis olla kusinen vaippa housuissa montaa tuntia :whistle:
No eihän se yölläkään oo kiva nukkua montaa tuntia märkä vaippa haarovälissä...

Nostan kyllä hattua niille jotka jaksavat ja pystyvät kestoilua harrastaan vauva-arjessa, itestäni ei ois pläräämään sontasten vaippojen kans... :x Mutta onneks on vaihtoehtoja. =)

Alkuperäinen kirjoittaja TearsNoMore:
Kyllä ne kertakäyttösetkin tulee vaihdettua parin tunnin välein. Kuinka ekologista on pestä hirmukasa vaippoja monta kertaa päivässä ? Vai onko teillä niitä kuinka paljon ? Eikö sekin ole kallista kun kuitenkin lapsi kasvaakin eli pitäisi olla tolkuttomasti yhtä kokoa ?

Anteeksi kyselyt, en ole aiheeseen perehtynyt ollenkaan. Nyt vaan uteliaisuus heräsi :ashamed:
http://www.kestovaippayhdistys.fi/vaipat/index.php

Tuosta linkistä tietoo melko hyvin
mulla on pojalla noin kymmenen vaippaa ja niillä pärjätty ihan hyvin... =)

Alkuperäinen kirjoittaja Karussa:
Ei noi Liberot märiltä tunnu vaikka olisivat olleet kuusikin tuntia. :whistle:
kyllähän allways ultra pitää vaikka koko päivän mutta enpä silti viittis pitää koko päivää samaa sidettä itelläni :whistle:

Ei sua varmaan nyt hirveesti kiinnosta, mutta ite vaihdan about pari kertaa päivässä ja tytölle vaippa vaihdetaan n3h välein, eikä oo märkä...

Alkuperäinen kirjoittaja Karussa:
Ei noi Liberot märiltä tunnu vaikka olisivat olleet kuusikin tuntia. :whistle:
kyllähän allways ultra pitää vaikka koko päivän mutta enpä silti viittis pitää koko päivää samaa sidettä itelläni :whistle:
Ei noita voi ehkä kuitenkaan verrata. :D
Koska ei se always kovin kuivalta tunnu parin tunnin jälkeen, toisin kuin libero. :x

vieras
Meillä menee suunnilleen 5 kestovaippaa päivässä, yöksi kertisvaippa. Kaikki vaipat olen itse tehnyt käytetyistä pyyhkeistä ja flanelleista. Samana päivänä voi puhuakaan siitä kuinka ekologisia kestisvaipat on kertakäyttöisiin verrattuna....se jätekasa mikä kertisvaipoista tulee ja se 100 vuotta mitä ne maatuu!!

Yhteistyössä