lueskelin muutama sivu sitten laitettuja viestejä

• Viestiketjun aloittaja hämmästynyt
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja HeinäHattu:
Ja se vielä et meidän toinen poika oli silloin reilu 2v ku alotin tän kestoilun ja hän oppi viikossa kuivaksi. Ja aikasemmin ei millään vaikka oltiin kovasti yritetty.
Tästä olikin jossain juttua, että kestovaippoja käyttävät lapset oppivat nopeammin kuivaksi. Ei tunnu kivalta se märkä vaippa.. :(
Niin eli sillon se tulee vielkin halvemmaks. Ja sit on se pisuttaminen tms. Mut mä luulen et multa ei löydy kyllä siihen rahkeita...

Hellu
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Nyt rouva vaatii katsomaan telkkua eli:meillä kertikset ja teillä (joillakin) kestot ja sillä hyvä.Palataan aiheeseen (ehkä) myöhemmin.Tulipahan taas jutun juurta!
Eli loppujen lopuksi, sulle on aivan sama paljonko jätettä luontoon syöstätte...päätit vaan tulla tänne ärsyttämään...

Ja se vielä et meidän toinen poika oli silloin reilu 2v ku alotin tän kestoilun ja hän oppi viikossa kuivaksi. Ja aikasemmin ei millään vaikka oltiin kovasti yritetty.
Tästä olikin jossain juttua, että kestovaippoja käyttävät lapset oppivat nopeammin kuivaksi. Ei tunnu kivalta se märkä vaippa.. :(
Vaan eikö se ole hyvä että oppivat aikanaan kuivaksi? Tosin meillä eivät ole koskaan valittaneet märästä vaipasta.Ja kestoja vaihdetaan tiheempää ku kertakäyttösiä.

Vaan eikö se ole hyvä että oppivat aikanaan kuivaksi? Tosin meillä eivät ole koskaan valittaneet märästä vaipasta.Ja kestoja vaihdetaan tiheempää ku kertakäyttösiä.
No en ainakaan minä haluisi että lapsi joutuu märissä vaipoissa olemaan. Tuskin se lapsi älyää valittaa, kun ei muustakaan tiedä. Mutta kestoilkaa te kaikki halukkaat ihan rauhassa, minulla ei ole moiseen mitään mielenkiintoa. =)

vieras
Ihan jos noista faktoista lähdetään, niin kestovaipat ovat ekologisempia vedet ja pesuaineet ja suuremmat valmistuskustannukset huomioiden, mutta noissa laskelmissa huomioidaan se järkevä käyttö. Eli jos vaihtaa puolen tunnin välein, niin ei siinä mitään ekologista ole. Sama koskee vaikkapa vaatteiden vaihtoa. Ekologinen ihminen pesee vaatteet vasta kun on tarve, ei parin tunnin käytön jälkeen.

Kertakäyttövaippojakaan ei nyt jatkuvasti tarvitse vaihdella, ne ovat nykyään niin pintakuivia, että joka pisun jälkeen vaihtaminen on aika kerskakulutusta. Järkevällä käytöllä kestovaipoistakaan ei vuoria tule, eli kuusi vaippaa päivässä muilla kuin vastasyntyneillä on ihan liikaa. Eikä todellakaan iho kärsi.

No en ainakaan minä haluisi että lapsi joutuu märissä vaipoissa olemaan. Tuskin se lapsi älyää valittaa, kun ei muustakaan tiedä. Mutta kestoilkaa te kaikki halukkaat ihan rauhassa, minulla ei ole moiseen mitään mielenkiintoa. =)

Yllätys yllästys en minäkään ;) vailla meillä kestoja (pääasiassa) käytetään. Ja vaippahan vaihdetaan kun se on märkä :whistle:

Yhteistyössä