Lue tämä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Siskoni työskentelee Helsingin keskustassa kampaajalla ja toissapäivänä asiakkaaksi oli tullut noin 30v mies kahden tytön kanssa. Tytöt olivat noin 3v ja 5v. Heillä oli kuulemma ihanan pitkät hiukset. Isä oli sanonut,että haluaa tytöille ihan lyhyet poikatukat.Tytöt olivat olleet ihan hiljaa ja kuulemma pelokkaan oloisia.
Lapsien isä oli käyttynyt oudosti alusta asti,hikoillut,ollut hermostunut ja ravannut ympäri kampaajaa. Sitten oli siskolleni ensin sanonut lähtevänsä tyttöjen kanssa seuraavana Kreikkaan ja seuraavassa lauseessa he olivat lähdössä Espanjaan.
Isä oli hetkeksi poistunut,niin siskoni oli tyttöjen kanssa vähän jutellut ja tytöt olivat kertoneet,ettei äidille saa kertoa mitään,että hiuksia leikataan tai että he lähtevät matkalle isänsä kanssa.Oli vielä pyytänyt vaaleanpunaiset raidat tytöille,että jotain tyttömäistä olisi edes.
Kun tuli maksun aika,ei isällä ollutkaan rahaa maksaa,joten jätti ajokortin pantiksi ja lupasi tulla seuraavana päivänä maksamaan. Eipä tullut ja peräänkin kun soiteltiin,niin yhteyttä ei saada.
Nyt siskoni on sydän syrjällään,että mitä tytöille on käynyt ja tietääkä heidän äiti asiasta edelleenkään mitään :( hän on menettänyt yöunensa asian takia. Poliisille ilmoitetaan sitten vasta,jos maksua ei kuulu viikon päästä. Ja sekään ei varsinaisesti liity lapsiin. Ymmärrän kyllä hyvin siskon huolen.

:(

hui kauheeta :( Meillä kävi mun duunissa eräät ihmiset vähän samalla tyylillä, ettei ollutkaan rahaa ja jättivät sitten henkkarit pantiksi ja kun seuraavana päivänä ei maksua kuulunut niin tehtiin rikosilmoitus.

Onko kampaaja velvollinen tekemään työn aina, kun pyydetään? En ole ollut päivääkään kampaajana, mutta minä en olisi tuossa tilanteessa tainnut suostua työhön. Ja olisin ottanut jotain yhteyttä lastensuojeluun tms.

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
Onko kampaaja velvollinen tekemään työn aina, kun pyydetään? En ole ollut päivääkään kampaajana, mutta minä en olisi tuossa tilanteessa tainnut suostua työhön. Ja olisin ottanut jotain yhteyttä lastensuojeluun tms.

Heh, vai lastensuojeluun. Mitä olisit sanonut syyksi?

Alkuperäinen kirjoittaja joku:

En tiedä voiko kieltäytyä.. Täytyy toivoa,että lapset eivät ole kadonneet mihinkään ja kaikki olisi hyvin!!

vai lastensuojeluun joku jo ilmoa tekemässä kun isä tuo lasen parturiin anna mun kaikki kestää:D
vaikka tosin tässä tapauksessa se ei olisi näin jäkiviisaana ollut yhtään huono idis.

Miksi ei voi tehdä poliisille ilmoitusta kun vasta viikon päästä?Jos kerran näin epäilee että lapsetkin on salaa äidiltä viety,ei kai kukaan voi estää siskoasi nyt mennä poliisien juttusille.

Alkuperäinen kirjoittaja hehh:
vai lastensuojeluun joku jo ilmoa tekemässä kun isä tuo lasen parturiin anna mun kaikki kestää:D
vaikka tosin tässä tapauksessa se ei olisi näin jäkiviisaana ollut yhtään huono idis.

Miksi ei voi tehdä poliisille ilmoitusta kun vasta viikon päästä?Jos kerran näin epäilee että lapsetkin on salaa äidiltä viety,ei kai kukaan voi estää siskoasi nyt mennä poliisien juttusille.

kai sen nyt käytöksestä huomaa, onko kyseessä ollut ihan normaali tyttöjen hiustenleikkuureissu vai joku hämärämpi juttu.mua ei kyllä naurata tää juttu...itkettää lähinnä.

siskon pomo oli sanonut,että viikko odotetaan ja sitten vasta ilmoitus poliisille.

Alkuperäinen kirjoittaja Pinguli:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ff:
No siis hän on ilmeisesti kaapannut lapset vastoin äidin tahtoa.

näin itsekkin epäilen.

Mäkin mietin tota. Ja siks leikkauttanu ihan lyhyeks jotta niitä ei tunnistettais.

Samaa kans mietin... Ja oon sen verran hysteerinen ihminen että olisin ilmoittanut poliisille heti kun kerta henkilöllisyydenkin tietää.

No kylläpä tuosta kohta saa lehestä lukea jos on totta ja jos on käyny niin että isä lapset vieny...

Mut jos sillä sinun siskolla on sen henkkarit ja kaikkea niin kyllä vaan vois marssia kytikselle kertomaan epäilystänsä. Enemmän luulis ketuttavan sitte jos oiski voinu lapsikaappauksen estää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

siskon pomo oli sanonut,että viikko odotetaan ja sitten vasta ilmoitus poliisille.

Voi hyvää päivää...onko siskosi ihan saamaton,pitääkö sitä pomoa uskoa ihan joka kirotussa asiassa,välillä olisi sallittua uskoa omia hälytyskellon ääniäkin:(

Mennääs siskot nyt oikein täysillä, riemurinnoin mukaan tähän perjantaipäivän provoon. Eläytykää, eläytykää! Lastensuojeluilmoitus tuli jo, mitäs muuta vois ehdottaa?

Alkuperäinen kirjoittaja :'(:
kai sen nyt käytöksestä huomaa, onko kyseessä ollut ihan normaali tyttöjen hiustenleikkuureissu vai joku hämärämpi juttu.mua ei kyllä naurata tää juttu...itkettää lähinnä.

Sitten menee vaan tekemään ilmoituksen sinne poliisille eikä vaan itkeskele. Ilmoituksen saa poliisille tehdä asiastaan kuka vaan huolestunut kansalainen, ei siinä tarvita pomon tai siskon tai siskon pomon hyväksyntää. Voihan asian esittää poliisille, he sitten ratkaisevat voiko asian johdosta ryhtyä toimenpiteisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Mut jos sillä sinun siskolla on sen henkkarit ja kaikkea niin kyllä vaan vois marssia kytikselle kertomaan epäilystänsä. Enemmän luulis ketuttavan sitte jos oiski voinu lapsikaappauksen estää.

Eiköhän se oo jo seuraavaan päivään meneessä ehtinyt tyttöjen kans maanrajojen ulkopuolelle. Laivoja lähtee satamista alle tunnin välein eikä henkkareita juurikaan tarkastella. JOS siis on ollut aikeissa kaapata lapset, mikä kyllä on aika kamala ajatus :(

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja jee!:
Mennääs siskot nyt oikein täysillä, riemurinnoin mukaan tähän perjantaipäivän provoon. Eläytykää, eläytykää! Lastensuojeluilmoitus tuli jo, mitäs muuta vois ehdottaa?

Iltalehteenhän vois ilmoittaa.

Hyvä idea! Tosin juttu oin varmaan jo teon alla, toimittajathan tunnetusta notkuu tällä ja vauvapalstalla 24/7.

Miten ois hei Karpo? Vois haastatella sun järkyttynyttä siskoa ja suakin?

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:

Iltalehteenhän vois ilmoittaa.

Tai alkaa kyseleen satamista, että onko sen ja sen näköinen mies ja kaksi lyhyttukkaista tyttöä mennyt laivaan.

kun olisikin:( soitan siskolle ja sanon,että soittaa poliiseille itse epäilyksestään heti tänään. Itse olisin heti kyllä toiminut.

Yhteistyössä