Lue tämä ja järkyty!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Paavo Pesusieni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Paavo Pesusieni";27028208]Kerro jtn, mistä voin tunnistaa, mutta ei sellaista, mistä muut lukijat vois tunnistaa.[/QUOTE]

Neljän lapsen nimet alkaa samalla kirjaimella.

Kaksihan niitä oli ja miksi ei saatu asioita parempaan suuntaan silloin?
Outoa... lastenkodissa sijoitetuille olisi hoitohenkilökuntaa vähemmän... ja tuossa sentään mukana vanhemmatkin.

Kyllä minä olen sitä mieltä, että kun asiat ovat huonolla tolalla ja on monta lasta, joita ei olla kasvatettu, niin ei muutama hoitaja heitä ruotuun saa muutamassa viikossa. Luottamus pitää ansaita, myös ja varsinkin lapsilta. Mutta niinkuin kirjoitin, näihin ei oikein saanut kontaktia. Ja jos oli perjantaihin mennessä saanut jonkunasteisen yhteyden, niin se oli alkutekijöissään maanantaina kun palasin töihin. Mahdoton tehtävä kaikenkaikkiaan.

[QUOTE="Paavo Pesusieni";27028287]Kyllä näin on. Uskallatko vielä paljastaa tämän kirjaimen?[/QUOTE]

jaa-a. mitenkähän tuo olis. emmää sitä, mutta vanhin lapsista ei ala tällä kirjaimella.

Kaikist ahuolissani minä olen siitä välinpitämättömyydestä tai/vai olisiko siitä, että ei ole aikaa/vai että tosiaankin herra huolehtii/kaitsee, että jopa 8kk vauva voi livahtaa ulos sateeseen vaippasillaan ja äiti ottaa tästä vaan kuvan ja nauraa päälle :) Ja että 2 vuotiaan annetaan huutaa sängyssään monta tuntia, eikä kukaan välitä ja vihdoin ja viimein toinen sitten luovuttaa ja nukahtaa. Ja että miulummin hoitajan syli kelpaa lapselle kuin äidin ja kun äiti huutaa, niin lapsi pyrkii hoitajan syliin...jne, jatkanko vielä, vai kävikö nämä asiat nyt selviksi kaikille, että mielestäni ovat heitteillä ja isolls H:lla!!

[QUOTE="Paavo Pesusieni";27026376]Kyllä mielestäni. Meitä oli 2 "tyttöä" siinä työskentelemässä ja tuntui että hommat olis silloin hanskassa, mutta mutta, minun ensimmäisestä viestistä puuttuu kokonaan se asia, että näitä lapsia ei ollut kukaan juurikaan kasvattanut tai toisin sanoen heillä ei ollut mtn kuria. Päivät olivat todella rankkoja, kun näihin lapsiin ei saanut mtn kontaktia. Vanhimmasta oli tullut sellainen tyranni, jota ei edes uskaltanut mennä "komentelemaan" oli aika iso ja sellaiselta kun tuli nyrkistä tms. niin se oikeesti sattui ja olen vieläkin valitettavasti mustelmilla, niin tuore juttu tämä vielä on. Toisin sanoen, työ oli henkisesti ja fyysisesti äärimmäisen rankkaa ja ainakin minä yritin sen 3 viikkoa kaikkeni, että heillä olisi ollut parempi olla.Kaikista pahinta oli silloin kun äiti oli kotona, silloin oli aivan toivotonta se hoitaminen :([/QUOTE]

Mitenhän olis sen vaitiolovelvollisuuden kanssa?! Vaikka et ole tässä nimeä taikka paikkauntaa paljastanu niin et saa näitä asioita riepotella netissä. Ainoastaan työnantajan kanssa jutella ja työkavereiden. Jos et ole enään työshteessa ni ja olet edelleen holestunu asiasta ni lampsi sinne pomon juttusille.
Suurempi järkytys minulle on tässä se että joku tulee vatvomaan toisen perheen ongelmia netin keskustelu palstalle. Ei anna kyllä ihmisestä kovinkaan luotettavaa ja aikuismaista kuvaa.

[QUOTE="Paavo Pesusieni";27028337]Vanhimman lapsen nimi ei todellakaan ala tällä kirjaimella. Etkö uskalla paljastaa kirjainta? Pelkäätkö sinäkin sitä naista, vai mikä on?[/QUOTE]

Lähinnä mä ajattelen tuota vaitiolovelvollisuutta. Jos mä pystyn tunnistamaan tän perheen nin ehkä joku muukin...

[QUOTE="vieras";27028355]Mitenhän olis sen vaitiolovelvollisuuden kanssa?! Vaikka et ole tässä nimeä taikka paikkauntaa paljastanu niin et saa näitä asioita riepotella netissä. Ainoastaan työnantajan kanssa jutella ja työkavereiden. Jos et ole enään työshteessa ni ja olet edelleen holestunu asiasta ni lampsi sinne pomon juttusille.
Suurempi järkytys minulle on tässä se että joku tulee vatvomaan toisen perheen ongelmia netin keskustelu palstalle. Ei anna kyllä ihmisestä kovinkaan luotettavaa ja aikuismaista kuvaa.[/QUOTE]

Jos monella muulla on samanlaisia kokemuksia, ei tuo perhe voi mitenkään olla tunnistettavissa! Munkin kersojen nimet alkavat samalla alkukirjaimella esikkoa lukuunottamatta ja emme tod. ole tuo kyseinen perhe.

Yksityisellä hoitajalla ei ole mitään pomoa jonka kanssa jutella. Kyl mä ap ymmärrän että haluat täällä purkaa. Toi voi olla tosi ahdistavaa nähdä lasten hätä mut ei voi auttaa. ei se lastensuojeluilmoitus mitään auta. tuskin on edes ensimmäinen/ainoa laatuaan.

moni tuntee samantapaisia lestaperheitä. ei kai tästä nyt ketään tunnista.
isommat 5vuotiaat työntävät pienempiään rattaissa, äidit luottavat siihen, että noin3- 5v muistaa pitää kiinni alamäessäkin kun 1v rattaissa.

tiellä saavat olla, kyllä muide pitää varoa.

ovet aina auki, saavat tehdä mitä haluavat.

illala sisko tulee kyselemään toiselta, oletko saanut jossain ruokaa, mitä sait. saitko välipalaa jossain.

Äiti on iloinen, mitä enemmän he ovat muualla ja mitä vähemmän kotona vaivoina.

Alkuperäinen kirjoittaja muuallakin on elämää;27028378:
Jos monella muulla on samanlaisia kokemuksia, ei tuo perhe voi mitenkään olla tunnistettavissa! Munkin kersojen nimet alkavat samalla alkukirjaimella esikkoa lukuunottamatta ja emme tod. ole tuo kyseinen perhe.

Oli miten oli, mutta ap.llä on vaitiolovelvollisuus. Pätee edelleen vaikka työsyhde on loppunut.
ja jos häntä huolettaa asia ni kannattaa lampsia vaikka paikallisen terkkarin puoleen.

[QUOTE="Paavo Pesusieni";27026297]Lasten/kodinhoitajana toimin.[/QUOTE]

Jos tuota työtä olet perheessä tehnyt, on sinulla ollut lakiin perustuva velvollisuus tehdä ls-ilmoitus!
eli ls-ilmoitus on pakko tehdä, jos siihen on syytä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja muuallakin on elämää;27028378:

Vaitiolovelvollisuutta en varmastikaan ole tässä rikkonut, koska minä uskon, että tälläisiä lestaperheitä löytyy useampiakian tässä suomen maassa. En ole kertonut nimiä, en paikkakuntaa, en mtn mitä kukaan muu osaisi yhdistää perheeseen, kuin perhe itse.

[QUOTE="vieraS";27028418]Jos tuota työtä olet perheessä tehnyt, on sinulla ollut lakiin perustuva velvollisuus tehdä ls-ilmoitus!
eli ls-ilmoitus on pakko tehdä, jos siihen on syytä!!![/QUOTE]

Ja siihen oli/on enemmänkin kuin syytä.

[QUOTE="Paavo Pesusieni";27028419]Vaitiolovelvollisuutta en varmastikaan ole tässä rikkonut, koska minä uskon, että tälläisiä lestaperheitä löytyy useampiakian tässä suomen maassa. En ole kertonut nimiä, en paikkakuntaa, en mtn mitä kukaan muu osaisi yhdistää perheeseen, kuin perhe itse.[/QUOTE]

mitä sä luulet kyseisen perheen sanovan/tekevän jos sattuisivat tunnistamaan täältä ittensä?

Älä suotta leimaa lestadiolaisia, koska kuten hyvin tiedät. se ei ole tässä tapauksessa se pointti. todennäköisisti tää nainen osaa ulospäin esittää täydellistä.... ei niiden tuttavarkaan välttämättä tiedä mitä siellä tapahtuu. :( kulisseja on helppo ylläpitää.

Yhteistyössä