P
"Paavo Pesusieni"
Vieras
Haluan tietää, että miksi lestaadiolaiset tekevät lapsia ja sitten jättävät heidät keskenään, "oman onnensa nojaan?" ja miten voi olla mahdollista, että suomen maassa vielä lapsoset elävät tälläisissä oloissa?
Esimerkkejä perheestä, josta olen kuullut:
Lapsoset laitetaan pihalle tai menevät itse ilman vaatteita sateeseen tai paisteeseen, ikään katsomatta.
Lapset syövät tieskuinkakauan huoneenlämmössä seissyttä ruokaa ja juomaa.
Kotona likaista ja sekaista.
Kotona haisee ummehtuneelle ja ísoja raatokärpäset leijailee keittiössä.
Lapsi laitetaan päiväunille liian aikaisin, seurauksena, että hän huutaa jopa kolmatta tuntia sängyssään, ennenkuin nukahtaa.
Perheenäiti huutaa lähestulkoon jatkuvasti kurkku suorana lapsille, kun tuntuu olevan itse niin loppuunpalanut tilanteeseen.
Lapset leikkivät autotiellä.
Lapset voivat silminnähden pahoin. Potkivat, purevat, nipistävät ja lyövät toisiaan, vanhempiaan ja jopa vieraita aikuisia.
Hengenvaarallisia tilanteita syntyy lähes päivittäin, kun kukaan ei ehdi katsella lasten perään.
Miksei kukaan puutu?
Esimerkkejä perheestä, josta olen kuullut:
Lapsoset laitetaan pihalle tai menevät itse ilman vaatteita sateeseen tai paisteeseen, ikään katsomatta.
Lapset syövät tieskuinkakauan huoneenlämmössä seissyttä ruokaa ja juomaa.
Kotona likaista ja sekaista.
Kotona haisee ummehtuneelle ja ísoja raatokärpäset leijailee keittiössä.
Lapsi laitetaan päiväunille liian aikaisin, seurauksena, että hän huutaa jopa kolmatta tuntia sängyssään, ennenkuin nukahtaa.
Perheenäiti huutaa lähestulkoon jatkuvasti kurkku suorana lapsille, kun tuntuu olevan itse niin loppuunpalanut tilanteeseen.
Lapset leikkivät autotiellä.
Lapset voivat silminnähden pahoin. Potkivat, purevat, nipistävät ja lyövät toisiaan, vanhempiaan ja jopa vieraita aikuisia.
Hengenvaarallisia tilanteita syntyy lähes päivittäin, kun kukaan ei ehdi katsella lasten perään.
Miksei kukaan puutu?