Ls-ilmoitus lapsen pukeutumisesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voiko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
:D Täytyy varmaan pelätä lastensuojeluilmoitusta sit meilläkin.

Meillä on vaan kolme poikaa ja silti 9-vuotias keskimmäinen valitsi kouluun sisäkengiksi tismalleen tällaiset:

images

12-vuotiaalla esikoisella puolestaan on pinkkejä ja oransseja paitoja vaikka muille jakaa. Ja kuvitelkaa, meidän 5-vuotias poika valitsi yöpaidakseen tällaisen:

images

• Tykkää
Reactions: lörppö
Toi on aika paha toi vaaleanpunainen kissa. Kauhean raskasta kyllä kun on noin ajattelemattomia naapureita, sinunkin lapset voi saada heiltä kaikenlaisia hörhömäisiä vaikutteita. Kannattaa tehdä ilmoitus mahdollisimman pian.

Meidän poika pitää kotona välillä hamettakin. Tytön vanhat punaiset kengät on just hyvät, eikä mitään vikaa ole vanhoissa punaisissa ja valkoisissa sukkahousuissa. Kyllä ne pahimmat röyhelöt on laitettu kirpputorille, mutta käytti viime talvena tytön vanhaa violettia haalaria.

Kyllähän täällä yksi naapuri oli vähän sitä mieltä, että oranssi t-paita kuuluu tytölle (oli kyllä nähnyt pojan myös tulipunaisissa shortseissa ja pinkeissä sandaaleissa), mutta tuskinpa tämä kuitenkaan lastensuojeluilmoitusta tekee, vaikuttaa ihan rennolta tyypiltä. Minä taas tykkään käyttää pojalla oranssia ja vihreää, mieluummin punaistakin kun niitä iänikuisia tumman- ja vaaleansinisiä. Turkoosi on sentään ihan kaunis väri.

Mutta joo, eiköhän tämä provo ole. Toivottavasti nyt ihmiset eivät tee lastensuojeluilmoituksia vaatteiden väreistä tai malleista, huoh.

Niin no.... Jos tyttö puetaan sinisiin vaatteisiin se tuntuu jotenkin eri asialta kuin poika vaalean punaisiin kun niissä tyttöjen vaatteissa on usein myös leikkaukset jne. Tytöille tarkoitettua.

Ja kyllä minua kummastutti ja säälitti pk:ssa katsoa poikaa joka kulki esim. Siskonsa vanhassa vaaleanpunaisessa röyhelö haalarissa ja pinkki kruunu kuvioinen hattu päässä. Myös pinkit perhos kimalle hatut käytössä... Siis aivan kaikki muut siskon vanhat vaatteet, mutta mekkoja ei sentään näkynyt päällä, ainakaan päiväkodissa.

Ei lastensuojelu ilmoitusta tehty, mutta kerrottiin lapsen joutumisesta pilkan kohteeksi vaateidensa takia. Ei auttanut muiden naureskelusta huolimatta siskonsa vaatteissa joutui kulkemaan.

Niin ja on meidänkin pojalla pinkkejä paitoja ja punaisia, mutta ne on kuviolta sekä mallilta poikien. Ihan poikien vaateosastolta ostettuja. Silti en ikinä pukisi häntä siskonsa vanhoihin pinkkeihin unelmiin...

[QUOTE="pelokas";26912178]:D Täytyy varmaan pelätä lastensuojeluilmoitusta sit meilläkin.

Meillä on vaan kolme poikaa ja silti 9-vuotias keskimmäinen valitsi kouluun sisäkengiksi tismalleen tällaiset:

images

[/QUOTE]
Mun 6 v poika käyttää myös pinkkejä Crocseja, tykkää niistä, pinkki on hei skeittareiden väri kuulemma.

Huomenna laittaa eskariin pinkin Mikki Hiiri-paidan. Joka kylläkin on ihan poikien mallistoa, ei tuo mitään tyttöjen vaatteita käyttäisi...

Muakin kummeksuttaa kun pitää poika pukea tytön vaatteisiin, siis SELKEÄSTI tyttömäisiin röyhelöhaalareihin. Kuitenkin katson eri tavalla OMISSA PIHOISSAAN kulkevia lapsia (joillakin on oikeet rönttävaatteet omissa leikeissä) KUIN päiväkotiin tai eskariin puettua lasta. Siinä mun mielestä ei ole mitään outoa että pojat valitsee itselleen pinkkejä juttuja, niin tekee kummipoikanikin (hän tykkää myös paljon koruista!). Täytyy nyt vielä vähän perustella tätä mun kantaa; eli jos vaikka oliskin siskon vanha vaaleanpunainen haalari päällä, niin laittaisin ainakin poikamaisemman pipon ja käsineet tms. Ja päivähoitoon vietäessä olis vähintään sukupuolineutraalit vaatteet. Ja jos poika jotain pinkkiä ittellee haluisi, laittakoon pinkin pipon/saappaat tms.. Myönnettäköön, minuakin pikkusen säälittäisi pojaksi puettu tyttö/tytöksi puettu poika jossain pväkodin pihassa, mielikuva tulee etteikö perheellä ole varaa/halua ostaa sydänkäpyselleen kunnollisia vaatteita.

VOI JEESUS...mun tytöllä on serkkupojan vanhoja vaatteita ja tyttö IHAN ITSE pyysi tädiltään serkkupojalle pieneksi käyneen paidan jossa traktoreita,kaivureita,rekkoja. OLi hieno. Sitten ihmetellään kun sossut on ylikuorimetteja.

hei täällä anna ääliö porvoosta hei. Olen huolissani pihan pojan mielenterveydestä,äitinsä pukee hänet isosiskon vainhoin vaatteisiin. toivon pikaista puuttumista asiaan.Jos mä olisin päivystävä sossu,tippuis varmaan luuri pöydälle ja joutisin hetken aikaa kokeilemaan itseäni asilliseksi sossun tädiksi

Olen aina luullut että syntyminen väärään kroppaan on sisäsyntyistä...En ole koskaan kuullut homon tai lesbon syyttävän omia vanhempiaan siitä että on homo tai lesbo. Itseasiassa kaikki tuntemani homot ovat onnellisia että tykkäävät pojista :)

Ilokseni olen huomannut että muoti on mukavasti kehittynyt siihen suuntaan että miehillä on pinkkejä paitoja, pojilla myös ihania vaaleanpunaisia paitoja. Sepä se onkin IN.
Oi niitä vanhoja elokuvia missä miehilläkin oli pitkät yöpaidat... Ajatelkaas. Kaikki muuttuu :)

ollijapyjama.jpg

"Oikeasti eikö tuo äiti yhtään tajua mitä tekee lapsen sukupuoli idnentiteetille pukea hänet noin?!"

Ei noin pieni tajua vielä mitään. Onhan se vähän outoa jos puetaan selvästi tyttöjen haalarit päälle, mutta mun mielestä niin kauan kun pojalla ei ole päällään hameita tai hälle ei erikseen osteta tyttöjen vaatteita, homma tuntuu ihan vaan kierrätykseltä. Katsele nyt hiukan ympärillesi, pojillakin saa nykyään olla pinkkiä. Itsekin kuulun siihen ryhmään joka on pitänyt isoveljen vanhoja vaatteita, ja mua hymyilyttää nähdä niitä kuoseja ja värejä valokuvissa.

Jos olet kerran ihan väleissä tämän äidin kanssa niin otappa itseäsi niskasta kiinni ja juttele hänen kanssaan siitä että kuinka kauan tuommoista kierrätystä kannattaa harrastaa ennenkuin ikäläiset alkaa kiusaamaan..

joo mun pojalla oli aikanaan keltainen body ja potkuhousut(tyttömäisillä kuvilla) ja mun tyttö taas halusi salama mc gueen lenkkarit. Elämä on.

ei tuo oo vaarallista. sittenkun poika alkaa ole eskarilainen kantsii ehkä kattoo mitä päälle pistää ettei tuu kiusatuksi(vaikka minusta kyllä pitäisi kaikkien vanhempien opettaa lapsensa niin eettä erilaisuus sallitaan! niin ketään ei kiusattais )

ps. miehelläni on myös pinkki kauluspaita, ou nou, täytyy varmaan tehä ilmoitus raukkaparasta johonki

Hih, minäpä ostin tuolle meidän kaksi vuotiaalle pojalle vaaleanpunaiset crocks-jäljitelmät ja poika on kovin tyytyväinen. Tykkää kengistä koska saa ne vaivattomasti itse jalkoihinsa.

Olisin ostanut toisen väriset jos olisi ollut kokoja mutta kun kerran pienimmät ja lapselle sopivat olivat vaaleanpunaiset niin näillä sitten. Eikä taatusti pojan sukupuoli-identiteetti tästä pilaannu.

Tosi hyvä provo, lisää.....

Yhteistyössä