Ls-ilmoituksista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras vaan

Vieras
Onko niitä aina jaeltu arvan kanssa vai vaan nykyään? Täälläkin joka toinen on tekemässä ilmotusta joka ketjussa. Jos ostat alkoholia -> ls- ilmotus. Lapsella liian vähän päällä-> ls-ilmotus jne. Tajuatteko että viette näillä arvailuillanne sosiaalityöntekijöiden ARVOKASTA työaikaa. Ja herrajestas eikö asiasta voi puhua ensin asianomaisten kanssa jos tilanne näyttää vakavalta ja sitten tehdä ilmotus jos asiaa on. Eihän sitä nyt voi kukaan tietää "prismassa nähtyä" että mikä tilanne on ollut, mitä tapahtui ja mihin se johtaa! Miksi ihmiset eivät enää nykyään puhu toisilleen????

Alkuperäinen kirjoittaja waaka:
semmosta se kyylien elämä on :D

Ärsyttää vaan kun näillä turhilla ilmoilla tehdään ihan varmasti tosi paljon hallaa ko. perheille ja tosiaan viedään sitä arvokasta työaikaa sitä todella tarvitsevilta.

mulla on sellainen mutu tuntuma, joka voi toki olla väärä, että turhia ilmoituksia tehdään kunnolla. mutta niistä jotka oikeesti tarttis ilmoitusta, ei sitä tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Tekeekö joku muka oikeasti noin? Tuskin.

Oletko uusi tällä palstalla?

En ole.
Siis että vaikka täällä kauhistelee että pitäisi tehdä ls-ilmo, niin tekeekö joku muka oikeasti niin?

Onhan täällä monesti ollu näitä kirjotuksia että on tehty väärä ilmo ja äiti huolesta sekaisin ettei viedä lapsia jonkun pyykkipoikien väärän suunnan takia.

Eihän niitä ilmoja tuntemattomista edes pysty tekemään.. Ei niille tädeille voi sanoa, että menkää kytikselle sinne Prismaan, siellä oli se yks tummatukkainen äiti, jonka noin 2veellä ei ollu hattua....

Tekeekö joku muka oikeasti noin? Tuskin.

Oletko uusi tällä palstalla?

En ole.
Siis että vaikka täällä kauhistelee että pitäisi tehdä ls-ilmo, niin tekeekö joku muka oikeasti niin?

Onhan täällä monesti ollu näitä kirjotuksia että on tehty väärä ilmo ja äiti huolesta sekaisin ettei viedä lapsia jonkun pyykkipoikien väärän suunnan takia.

Ja juuri äsken joku kirjotteli että joku naapuri on tekemässä ilmoa ihan perättömistä lasten alasti yksin ulkona juoksemisista.

musta on tehty just tolleen "kiusallaan" ls-ilmotus ilman mitään syytä ja kyllä ne sosiaalityöntekjät huokaili että ei valitettavasti olla ainoita joista on syyttä tehty.. valitettavasti..

Minä olen sekä oman lasuuteni kautta, että työni perusteella nyt aikuisena sitä mieltä että lastensuojelu ilmoituksia ei tehdä riittävästi tai riittävän herkästi. Katsellaan vaan ja säälitellään/puhutaan selän takana et jotain noillekki pitäis tehdä.
Olen oikeesti eläny ihan kamalan lapsuuden eikä noita ilmoja oikeesti tehdä eikä lapsia suojella eikä oteta huostaan riittävän herkäsi piste.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä olen sekä oman lasuuteni kautta, että työni perusteella nyt aikuisena sitä mieltä että lastensuojelu ilmoituksia ei tehdä riittävästi tai riittävän herkästi. Katsellaan vaan ja säälitellään/puhutaan selän takana et jotain noillekki pitäis tehdä.
Olen oikeesti eläny ihan kamalan lapsuuden eikä noita ilmoja oikeesti tehdä eikä lapsia suojella eikä oteta huostaan riittävän herkäsi piste.

Tähdennän vielä sitä että aloituksessani ihmettelin miksei ENSIN voi puhua asianomaisten kanssa ja vasta sitten ilmotella jos tuntuu siltä?

Tähdennän vielä sitä että aloituksessani ihmettelin miksei ENSIN voi puhua asianomaisten kanssa ja vasta sitten ilmotella jos tuntuu siltä?

ihmiset on julmia..

Ihmiset ei nykyään uskalla puhua mistään säätä kummemmasta kenekään edes läheisten kanssa. Ja olen sitä mieltä, että nykyään ei ihmiset myöskään välitä kanssa eläjistään niin paljoa että ottais mihinkään yhteyttä mistään edes isoista epäkohdista lapsen elämässä.
Ja on siinä vielä sellaineki pointti, että jos puutut naapurin asioihin niin naapuri suuttuu ja alkaa terrorisoimaan sun elämää.

Ihmiset ei nykyään uskalla puhua mistään säätä kummemmasta kenekään edes läheisten kanssa. Ja olen sitä mieltä, että nykyään ei ihmiset myöskään välitä kanssa eläjistään niin paljoa että ottais mihinkään yhteyttä mistään edes isoista epäkohdista lapsen elämässä.
Ja on siinä vielä sellaineki pointti, että jos puutut naapurin asioihin niin naapuri suuttuu ja alkaa terrorisoimaan sun elämää.

Totta tämäkin :(

Ja lastensuojelun sosiaalityöntekijät ovat niin surkeita, että pyykkipojan väärän asennon perusteella "LAPSI VIEDÄÄN HETI POIS"?? Vähän respectiä. Se on heidän työtään arvioida ls-tuen tarve. Ja siinä tuessa on aika hemmetin paljon muita tukitoimia kuin huostaanotto. Hyvin harva ilmoitus päättyy huostaanottoon, ehkä ajan saatosssa, jos muut tukitoimet eivät tuota tulosta. Ja silloinhan sitä arvioitavaa onkin jo pidemmältä ajalta ja suoraan omasta tiedosta, ei vain nimettömältä ilmoituksentekijältä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Ja lastensuojelun sosiaalityöntekijät ovat niin surkeita, että pyykkipojan väärän asennon perusteella "LAPSI VIEDÄÄN HETI POIS"?? Vähän respectiä. Se on heidän työtään arvioida ls-tuen tarve. Ja siinä tuessa on aika hemmetin paljon muita tukitoimia kuin huostaanotto. Hyvin harva ilmoitus päättyy huostaanottoon, ehkä ajan saatosssa, jos muut tukitoimet eivät tuota tulosta. Ja silloinhan sitä arvioitavaa onkin jo pidemmältä ajalta ja suoraan omasta tiedosta, ei vain nimettömältä ilmoituksentekijältä.

Tarkotin sitä että nämä perusteettomien ilmojen uhrit on varmasti ihan paniikissa että JOS lapset jostain syystä viedäänkin vaikka ei ole mitään syytä. Itse ainakin olisin! Ja kunnioitan suuresti tätä ammattiryhmää. Tärkeää työtä tekevät!!!