LPSILUKOT AUTOSSA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hippibaby
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hippibaby

Jäsen
16.03.2006
164
0
16
UUSI ALOITUS JOS TUOTA TOISTA JATKETAAN VÄÄRÄLLÄ TIELLÄ.. ELI KOSKA AUTOSTA OOTTE USKALTANU LAITTAA LASILUKOT POIS, EN SIIS KYSY PÄIVÄMÄÄRÄÄ, VAAN MINKÄ IKÄISILLÄ LAPSILLA EI TEILLÄ OLE TARVITTU LAPSILUKKOJA..... OLISKO NYT KAIKKI TEKSTINI YMMÄRRETTÄVÄÄ.. HEH... AINA TULEE VÄÄRINYMMÄRRYKSIÄ.. MUTTA EI SE MITÄÄN.. JATKETAAN SIITÄ MIHIN JÄÄTIIN.. KOSKA SIIS TEILL....... HEH :flower: =) ;) :whistle:

heh...meidän autossa ei ole lapsilukkoja, enkä ennen tätä aloitusta ole edes pohtinut niitä. Lapset istuvat kiltisti paikallaan ja odottavat, että vanhemmat avaavat turvavyöt, vaikka ovat siis jo niin isoja, että osaisivat itsekin.

Noissa lapsilukoissa mua hirvittää se, että entä jos tulee kolari ja vaikka auton nokka menee ruttuun. Eikä sitten pääse ulos edes takaovista kun ne on lapsilukossa. Auton ikkunat on kuitenkin lujaa tekoa ja ruttautuneessa autossa voi olla hankala saada niitä rikottua itse, jos eivät ole kolarissa jo valmiiksi rikkoutuneet.

Ihan tästä syystä en ole uskaltanut niitä käyttää, vaikka kyllä minua pelottaa myös se, että lapset saavat joku hullu kerta päähänsä kesken ajon avata vyönsä ja saavat auton oven myös auki. Mutta kyllähän ne lapset siellä autossakin on sen verran hyvässä valvonnassa, että jos näkee niiden ähräävän turvavyön-lukon kimpussa liian innokkaasti, niin voi pysäyttää auton ja tarkistaa, että vyöt ja ovet on kiinni.

Niin, meillä siis 1 ja 3 vuotiaat lapset, eikä ole lukkoja käytetty ainakaan vielä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2006 klo 23:57 Jäärä kirjoitti:
Taisi olla siinä 6 vuotiaana, pienempien kanssa kyllä saa olla tarkkana, etteivät itse näpsäytä pois päältä.

ÄLÄKÄ HUUDA - kiitos!

Mikä ihmeen huuda!!!!!!!!! Onko isolla kirjottaminen määritelty jotenkin huutamiseksi jossain???????? Kuhan ny tykkään kirjotttaa isolla, ja sillä selvä. Ainahan täälä joku ärsyttää jotaki, jos juko tekee asiat eri tavalla. Yleensäki antakaa ihmisten tehdä asiat omalla tavallaan. Ei kaikki oo niin sivistyneitä kuin sinä varmaankaan. Kyllä meillä huutaminen on vähän toisenlaista. :o :o :o :o :o

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2006 klo 15:09 vieras kirjoitti:
Noissa lapsilukoissa mua hirvittää se, että entä jos tulee kolari ja vaikka auton nokka menee ruttuun. Eikä sitten pääse ulos edes takaovista kun ne on lapsilukossa. Auton ikkunat on kuitenkin lujaa tekoa ja ruttautuneessa autossa voi olla hankala saada niitä rikottua itse, jos eivät ole kolarissa jo valmiiksi rikkoutuneet.

Ihan tästä syystä en ole uskaltanut niitä käyttää, vaikka kyllä minua pelottaa myös se, että lapset saavat joku hullu kerta päähänsä kesken ajon avata vyönsä ja saavat auton oven myös auki. Mutta kyllähän ne lapset siellä autossakin on sen verran hyvässä valvonnassa, että jos näkee niiden ähräävän turvavyön-lukon kimpussa liian innokkaasti, niin voi pysäyttää auton ja tarkistaa, että vyöt ja ovet on kiinni.

Niin, meillä siis 1 ja 3 vuotiaat lapset, eikä ole lukkoja käytetty ainakaan vielä.

No minä kyllä käytän lapsilukkoja koska tässä kävi sellanen tapaus että.. ajettiin autolla ja yhtä äkkiä huomattiin et takaovi on auki....pysäytin heti ja kävin laittaa lapsilukot päälle...meidän muorit oli keksineet ruveta rämplää kahvoja joihin ne ei koskaan ennen olleet koskeneet...arvaa säikähdinkös ja lapset on nyt 2v5kk ja kokoajan rämpläävät kahvoja, mutta ei se nyt mittää haittaa kun lukotpäällä..et suosittelen varmuuden vuoksi...ei siinä ajaessa heti kerkee sillä sekunnilla pysähtyy....

Meillä poika kohta 3v. ja tähän asti istuskellut autossa vöissä ihan kiltisti. Nyt viime aikoina on kuitenkin ínnostunut tuolissaan sen verran voimistelemaan, että kurottelee ikkunaa avaamaan. Tämän vuoksi laitoin juuri automme lapsilukot päälle, ettei sitten seuraava kokeilun kohde ole ovenkahva.

Isoilla kirjaimilla kirjoittaminen on ymmärtääkseni juuri HUUTÖMISTA, mutta mitä kumman väliä sillä on miten kirjoittaa, pääasia, että kirjoittaa. Sitä vartenhan nämä keskustelupalstat ovat. Ja vielä - oli muuten ihan mukavaa vaihteeksi lukea vähän isompaakin pränttiä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2006 klo 20:13 Pillimehu kirjoitti:
Meillä poika kohta 3v. ja tähän asti istuskellut autossa vöissä ihan kiltisti. Nyt viime aikoina on kuitenkin ínnostunut tuolissaan sen verran voimistelemaan, että kurottelee ikkunaa avaamaan. Tämän vuoksi laitoin juuri automme lapsilukot päälle, ettei sitten seuraava kokeilun kohde ole ovenkahva.

Isoilla kirjaimilla kirjoittaminen on ymmärtääkseni juuri HUUTÖMISTA, mutta mitä kumman väliä sillä on miten kirjoittaa, pääasia, että kirjoittaa. Sitä vartenhan nämä keskustelupalstat ovat. Ja vielä - oli muuten ihan mukavaa vaihteeksi lukea vähän isompaakin pränttiä.

TÄNKS Ö LOT.. Pelastit olotilani juuri.. samaa mieltä olen, ei kai sillä KOOLLA ny luulis olevan niin suurta merkitystä.. ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2006 klo 17:21 hippibaby kirjoitti:
Mikä ihmeen huuda!!!!!!!!! Onko isolla kirjottaminen määritelty jotenkin huutamiseksi jossain???????? Kuhan ny tykkään kirjotttaa isolla, ja sillä selvä. Ainahan täälä joku ärsyttää jotaki, jos juko tekee asiat eri tavalla. Yleensäki antakaa ihmisten tehdä asiat omalla tavallaan. Ei kaikki oo niin sivistyneitä kuin sinä varmaankaan. Kyllä meillä huutaminen on vähän toisenlaista. :o :o :o :o :o
Netissä isoilla kirjoittaminen on huutamista, jossain netiketissä se on varmaan määritettykin. Jos haluat saada vastauksia, niin saat niitä helpommin (ja yleensä ystävällisemmässäkin sävyssä), kun kirjoitat normaalilla tavalla. Huutaminen tahtoo provosoida vastaajat. Samoin pelkillä isoilla kirjoittettu teksti on vaikealukuisempaa. Nykyään koulussakin opetellaan kirjoittamaan pienet kirjaimet samalla isojen rinnalla.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2006 klo 17:21 hippibaby kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2006 klo 23:57 Jäärä kirjoitti:
Taisi olla siinä 6 vuotiaana, pienempien kanssa kyllä saa olla tarkkana, etteivät itse näpsäytä pois päältä.

ÄLÄKÄ HUUDA - kiitos!

Eiköhän se yleinen syy ole juuri tuo, että teksti on helpompaa lukea kun on kirjoitettu pienillä kirjaimilla. Silloin voi myös aloittaa lauseen isolla kirjaimella (mikä ei myöskään ole hienostelua vaan nimenomaan helpottaa tekstin hahmottamista eli siis lukemista). Lisäksi isolla kirjoitettaminen on korostuskeino siinä missä alleviivaaminen ja lihavointikin. Jos koko tekstin lihavoi tms, niin siitä häviää kokonaan ajatus... Eihän se kirjoitustapa muuten tekstin sisältöä muuta eikä kirjoitettuun asiaan mitenkään vaikuta, mutta ehkä useampi suostuu sen lukemaan kun se on selkeämmin kirjoitettu.

Mä kirjotan nyt sitte pienellä.. kiitos kiitos.. riittää jo tuo saivartelu aiheesta. Toimin kiltisti kaikkien normien mukaan.. Ainakin hetken aikaa.. Mutta kun aihe ei nyt vaan koskenut tätä isolla kirjottelua, vaan ihan jotain muuta.. Kai se on keskustelu aiheesta ku aiheesta täällä niin mukavaa, jos ei ole kommentoitavaa kyseisestä otsikosta, niin ainakin pilkun paikasta.

Yhteistyössä