Lpasen kuljetus autossa ulkomailla?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Kun olette reissussa ulkomailla niin jos haluatte liikkua hiukan pidempiä matkoja uskaltaisitteko mennä taksilla pieni lapsi vain sylissä (ei turvaistuinta ), entäpäs bussilla liikkuessa? Uskallatteko liikkua Suomessakaan bussilla kun ei siellä istuinta ole?

Me kun aina olemme omalla autolla liikkuneet, en uskalla bussiinkaan mennä rattailla. Niin kuinka mä nyt ton reissun suhteen teen. Uskallanko mennä taksiin ja lapsi sylissä matkustaa? Siis kyse on muutamista kilometreistä, joita ei kuitenkaan jaksaisi kävelläkään kuumassa paahteessa.
 
Miten pienestä lapsesta on kysymys??
Sylissä en koskaan uskaltaisi pitää autossa, sillä jos vauhti on enemmän kuin 10 km/h ei pysty pitelemään mitenkään kiinni lapsesta, vaan lapsi lentää kuin leppäkeihäs. Lapsi pitää olla ehdottomasti turvavöissä kiinni. Onko ihan mahdoton ajatus liikkua rattailla ja bussilla? Rattaissa lapsi olisi kuitenkin rattaiden vöiden kanssa kiinni ja bussit liikkuvat hiljempää ja ovat isompia.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja elina9:
Miten pienestä lapsesta on kysymys??
Sylissä en koskaan uskaltaisi pitää autossa, sillä jos vauhti on enemmän kuin 10 km/h ei pysty pitelemään mitenkään kiinni lapsesta, vaan lapsi lentää kuin leppäkeihäs. Lapsi pitää olla ehdottomasti turvavöissä kiinni. Onko ihan mahdoton ajatus liikkua rattailla ja bussilla? Rattaissa lapsi olisi kuitenkin rattaiden vöiden kanssa kiinni ja bussit liikkuvat hiljempää ja ovat isompia.
Joo, näin mä ajattelinkin, että bussilla pitää sitten liikkua. Luulen, että niillä pääsemmekin liikkumaan ihan hyvin, tai jos ei päästä, niin sitten ei liikuta. Mä kun olen aika tarkka näiden asioiden suhteen niin ihmetyttää kuinka muut ovat tämän asian hoitaneet :)
 
vieras
Minä olen ottanut ulkomailla (kun oli aivan pakko) 8 kk tytön syliini ja kuljettanut ilman turvaistuinta autossa. Kerran. Laitoin tällöin turvavyön ulottumaan myös lapseeni, eli olimme molemmat yhdessä samoissa vöissä. Pelkäsin aivan järettömästi, eli en todellakaan suosittele kenellekään. Ko kuljetuksessa piti olla turvaistuin, mutta hemmetin idiootti urpo taksikuski ei ennakkotilauksesta huolimatta ollut sellaista hommannut. Jos emme olis ottaneet taksia, olisimme myöhästyneet koneesta, joka oli ko lomasaaren viimeinen lento Suomeen siltä kaudelta. Emmekä pieneltä 1 000 asukkaan kylältä olisi siitä toisesta palvelevasta taksista olisi turvaistuinta voineet saada myöskään.
En tiedä, pitäiskö seuraavalle matkalle rehata oma turvaistuin mukaan. Koska en kuljeta enää ilman ikinä.
 
Kyselin lastentarvikekaupasta sellaista rintareppua, joka tukisi vähän isomman lapsen niskaa ja jossa voisi olla selkä menosuuntaan juuri tuollaista tarkoitusta ajatellen. Se vyö pitäisi vielä tietysti saada sieltä lapsen ja itsen välistä, koska muuten kolaritilanteessa lapsi liiskautuu aikuisen painosta. Ei ole toistaiseksi löytynyt, vinkatkaa jos näkyy.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Kyselin lastentarvikekaupasta sellaista rintareppua, joka tukisi vähän isomman lapsen niskaa ja jossa voisi olla selkä menosuuntaan juuri tuollaista tarkoitusta ajatellen. Se vyö pitäisi vielä tietysti saada sieltä lapsen ja itsen välistä, koska muuten kolaritilanteessa lapsi liiskautuu aikuisen painosta. Ei ole toistaiseksi löytynyt, vinkatkaa jos näkyy.
Hmm...niin. Rintareppu. Meillä olisi baby björnin rintareppu, 13kg asti. Lapsi on alle 10kg vielä. Jos pituus siinä riittää niin voisihan sen ottaa mukaan. Vaikka mielummin kuitenkin se bussi vaihtoehto...Mutta voisi olla hyvä liikuskeltaessa muutenkin.
 
hulina
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Maassa maan tavalla...eli lapsi sylissä tai turvavyössä, jos taksilla/autolla mennään. Tai sitten bussilla, junalla, metrolla, raitiovaunulla... Näin me ollaan tehty.
komps

etelänmatkoilla on ainakin hankalaa turvaistuinta raahata takseihin,autonvuokraus on ainoa mahdollisuus sinne turvaistuin.
 

Yhteistyössä